1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmeralda1984

Esmeralda1984 Niet meer actief

ja ik ben zondag geweest. Ik zit te verzinnen maar volgens mij niet :).

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    ach t is ook een groot park he. viel me reuze mee de buien iig!

3. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Even Ego.

Intake vk gehad. Niet veel wijzer. Ze wilde wel naar hartje luisteren maar kans enorm klein dat ze hem kon horen, dus maar niet gedaan...

O ja, vk zet met op 8.5 weken, houdt geen rekenig met mijn lange cyclus enkel met laatste ongi dag!
    Vooralsnog echo met circa 2 á 4 weken. Morgen bellen voor een afpraak (als ik het ongemerkt op het werk kan doen)
    Of we moeten voor een combinatietest gaan dan echo binnen 2 weken, om het risico niet te lopen dat we toch langer zwanger zijn.

Dus vanavond maar weer een goed gesprek met manlief of we nu wel of niet gaan screenen...

Vriendin van mij is onlangs onverwacht moeder geworden van een kerngezond kindje met Down. Dan komt het zoineens dichtbij, en haar leven staat op de kop. Willen wij dat ook?
    Maar de hamvraag is kunnen wij met circa 18 weken zwangerschap een leven eindigen omdat het Down heeft, niet wetende of het een levendwaardig leven ermee kan leiden...

Of wacht je tot de 20 weken echo, als het een niet levenswaardig leven kan leiden is dan de eventuele afwijking dan ook te zien...

4. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Dat is een heel lastig onderwerp. En ik denk dat iedereen daar anders over denkt...
    Ik heb een oom met het down syndroom en ben helemaal weg van hem. We houden zo ontzettend veel van hem. En als het je eigenkind is dan hou je ook van je kind...omdanks dat het down heeft. Maar goed ik wil en kan niet oordelen over de beslissing die andere mensen maken...De kans is er altijd.

maar kunnen ze met 10 weken al een nekplooimeting doen?

5. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    @Lieve: Lastige beslissing is dat he?! Want wat doe je met de uitkomst. Het blijft natuurlijk een kansberekening... Veel succes met jullie beslissing!

@all: vanmorgen echo gehad, deze was goed!!! Zagen een heel mooi kloppend hartje! We waren super nerveus allebei, weer bang dat het niet goed zou zijn, maar gelukkig wel! Hoefde niet eens een inwendige echo, uitwendig was het ook goed te zien. Ben inderdaad 7 weken zwanger. Was een enorme opluchting, we zijn zo blij! Heb wederom een afspraak gemaakt voor de 12 weken echo, heb deze op 22 juli. Heb meteen m'n ouders en zus gebeld met het goede nieuws, zus was zo blij dat ze moest huilen. Nu gaan we genieten en alle zorgen van ons afzetten!

6. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    Nekplooimeting is met circa 11 á 13 weken. Maar dan moet termijn echo ruim daarvoor. Nu doen ze dat bij mij met 10 á 12 weken namelijk.

Ik ken niemand die niet weg ik van zijn of haar familielid met Down. Tuurlijk geef je er donders veel om. Vaak zijn het de gangmakers binnen een gezin. Dat is ook het dubio.
    Waarom stress en risico met onderzoek als je daarna toch besluit het kindjes leven niet te beeindigen.

Maar goed, moest het even van me afschrijven. Zal eens verder kijken misschien is er wel een apart topic over...

7. LieveKylian

LieveKylian Bekend lid

27 mrt 2009
    830
    0
    0
    interieurarchitect
    Gelderland
    TJ82. GEFELICITEERD, geweldig een kloppend hartje. Dat heb je verdient. Kan me de opluchting voorstellen. En nu lekker genieten! (uitkijken naar de 12 weken echo over vijf weken)

8. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Me leidingevende reageerde erg goed! Ze vond t leuk! Wat wil je nou nog meer! Vermoeidheid kijken we aan

ik reageer later op de rest!

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,

De werkdag zit er gelukkig weer op :)
    Ik sta als ik moet werken om 5.45 uur op en dochterlief maak ik dan rond 6.20 uur wakker.
    Gelukkig werd ze vanmorgen goed wakker. dat scheelt nog weleens de ene of de andere keer.

Meiden die een echo hadden....Hoe was het??

screening, ik denk wel dat wij dat nu gaan doen. Ik ben 36 en wil nog graag een kindje, maar wel een gezond kindje.
    Daarom waarschijnlijk toch wel de nekplooimeeting en bloedtest... bRRRRRRRR ik moet nog niet denken aan bloedprikken :( :(

Tj, wat fijn dat je echo goed was :D:D

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh wat fijn zeg die goede echo's. Alleen met 8 weken moet je toch juist wel het hartje al kunnen horen LieveKylian?

Hebben jullie ook zoveel zorgen over of alles wel goed gaat? Ik heb er momenteel erg veel last van, veel angst dat het niet goed is. Heb er eigenlijk geen aanleiding voor maar ik ben er zo bang voor. Bij de eerste echo was er natuurlijk nog niet veel te zien omdat ik volgens de vk 5 weken was. Maar volgens mijn berekening moest ik wel al verder zijn, dus nu heb ik in mijn hoofd dat het vruchtje met 5 weken is gestopt en dat het er over 2 weken nog hetzelfde uit zal zien.... Dat is echt mijn angst. Maar goed, ik weet niet wanneer mijn eisprong was en een innesteling kan ook langer duren dus misschien klopten die 5 weken gewoon.

Heb vandaag Moeders voor Moeders op bezoek gehad. Morgen komen ze de flessen brengen. Ben blij dat ik eindelijk iets terug kan doen :)

11. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @TJ82: YEeeeeeeeeeeeeeeeeeaaaaahh! wat supergoed nieuws.. fijn he zon hartje zien! :D gefeliciteerd!

@Screening: Hier doen we het niet, ik heb mn leeftijd heel erg mee en tegen.. mee omdat de kans gewoon heel klein is en tegen omdat dan de combinatietest toch vaak geen goede berekening geeft..
    Vriendlief heeft een tante met een geestelijke beperking (geen down) en die wilt persee t kindje toch houden dus waarom dan de (misschien onnodige) stress van een combinatietest en risico op een miskraam bij vervolgtesten..

Wij doen wel een 20 weken echo, simpelweg omdat ik het wel zou willen weten wanneer mn kindje iets mankeert.. van een hazelipje wat fijn is om te weten van tevoren tot een afwijking waardoor het nooit levensvatbaar zou zijn. de lichamelijke dingen wil ik gewoon graag weten. En ook bij de 20 weken echo kunnen ze soms zien of een kindje down heeft of niet dus dan weten we het alsnog, zonder risico.. :)

@Hartje horen: De enige manier waarop je voor de 12 weken een hartje kunt horen is via (GOEDE) echoapparatuur. Via de echo kunnen ze dan namelijk het cursortje OP het kindje of de plek van het hartje zetten.. Via een dopler is het gewoon eigenlijk niet te doen omdat het allemaal te klein is en te diep zit nog.. Dus dat klopt helemaal hoor! :)

@Nuage: Ja die onzekerheid kan ik me helemaal voorstellen.. wij hebben dan wel een hartje gehoord dus dan stelt me iets gerust maar ik merk dat ik toch nog wel wat onzeker ben omdat t zo pril was en we nog nie t dat supersterk kloppende hartje hebben Gezien!
    Probeer maar gewoon tegen mezelf te zeggen dat t allemaal goedzit en dat dat ukje er gewoon komt. gewoon om mezelf gerust te stellen.. mocht er iets mis zijn merken we dat dan wel.. tot die tijd mn kop in t zand ;)

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Wat betreft het hartje horen en zien. De echoscopist zei dat het wel mogelijk is om het hartje te laten horen maar dat het vanwege hete straling? niet gedaan wordt omdat niet bekend is of het invloed heeft op het vruchtje. Er komt een enorme hitte vanaf..
    Ik kreeg een inwendige echo en de volgende met 10weken wordt volgens mij weer een inwendige echo als ik het mij goed herinner..

TJ82: Wat een opluchting, gefelicteerd met je goede echo!

Nuage: Kan me je onzekerheid voorstellen. Omdat je je echo zo vroeg hebt gehad is het een schatting van hoever je bent. Dat kunnen ze dan nog niet precies zien. De echoscopist zei tegen mij dat ik na deze echo (die van mij afgelopen zaterdag) echt moest gaan genieten want er zou maar minder dan 3 procent kans zijn dat het mis zou gaan..
    Tegen mijn schoonzus die met 6wk een echo kreeg, werd ook 4 of 5 weken geschat zeiden ze hetzelfde..

13. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Hallo meiden

TJ gefeliciteerd met je goede echo...

Nuage kan me voorstellen dat je die angst hebt. Hopelijk is alles over 2 weken heel mooi gegroeid. verder geen klachten of tekenen toch?

Hier ook last van het moeheidssyndroom. Kon mijn dochter haast het bed wel inkijken net zodat ik even op de bank kan hangen haha.....
    Gelukkig is ze nu al in dromeland.

Ik heb ene verhoogde kans op down! Mijn moeders familie is veel down geboorte. Wij kiezen er bewust voor het niet te laten controleren. kan het toch niet over mijn hart verkrijgen het weg te halen.... Of het moet hele ernstige afwijkingen hebben

Mariac hoe ging het werken vandaag? Of heb je je toch ziek gemeld?

Mammadeluxe hoe ging de zitting? Ook ik schreef hoe goed je er uit zag......

Zat net in het zwanger topic te lezen over een meisje van 15 die gestopt was met de pil en onveilig had gevreeen...... lees maar eens zwanger en ongesteld heet het.....
    Mijn idee is het fake hoor.....

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Inkerbell: Ik ga meteen ff kijken!

15. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    ik heb vorige week ook een echo gehad en die zag er goed uit met een mooi kloppend hartje. mag over 2 weken weer en daarna meteen afspraak maken voor de combinatie test.

16. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hier grote schrik vandaag! Was op mijn werk en moest naar het toilet, en daar was het BLOED!!! Schrok me dood dus meteen verloskundige gebeld die vertelde me dat ik maar af moest wachten:( Ik was zooo bang dus toch maar de gyn gebeld en verteld dat ik ook buikpijn had (zoals jullie hebben kunnen lezen af vanaf pil stop) gelukkig mocht ik na een uurtje al langs komen, meteen een echo gemaakt en alles was prima in orde hartje klopte stevig en goed! Wat een opluchting!!! Bloed kwam waarschijnlijk van mijn baarmoeder mond die gevoelig en erg goed doorbloed is, dus het zal nog wel vaker gaan gebeuren. Heb natuurlijk ook weer een nieuwe foto dus die post ik ook maar meteen mee, de duur die er bij staat klopt niet dat zei ze er ook bij.

17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Inkerbell: waar zag je het staan dan? ik zie het zo snel niet.. edit *gevonden!*

Nijntje: Gefeliciteerd met je echo!! :D

Babylove: pfff.. wat zal jij geschrokken zijn! Gelukkig is alles goed en ben je uiteindelijk een mooie echo rijker! :D

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh wat een schrik zeg zal dat hebben opgeleverd!! Wat geweldig dat er niks aan de hand was!

@soepkipje: dus maar 3% kans vanaf een week of 8? Echt? Oh wauw wat zou dat geweldig zijn zeg.

Ik merk trouwens nu wel dat mijn buik echt dikker begint te worden. Jullie ook? Kan 'm iig al niet meer zo goed inhouden haha

19. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ze zei dat de kans op een miskraam minder dan 3 procent is als je het hartje steving hebt zien kloppen! Ik ga d'r maar vanuit dat ik niet bij die drie procent hoor want anders kan je nooit genieten van je zwangerschap denk ik! Mijn schoonzus had vroeg een echo, al voor 6wk zwangerschap en bij haar zeiden ze precies het zelfde..
    Dat geeft een mens hoop he;)

20. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Ziekgemeld. Morgen mag ik er weer aan geloven. Maar dan heb ik ook een erg kort dagje:)

Xx

Deel Deze Pagina