Jacky: Welkom! Anne1234: Welkom terug! Fijn dat je het lekker hebt gehad.. Je hebt weer een hoop om terug te lezen
Zo... weer veel moeten lezen hahah maar een blz of 20 Moet echt vaker langskomen dan kan ik tenminste ook wat persoonlijker reageren hihi. Mijn hoofd is een zeef dus weet echt niet meer wat ik net allemaal gelezen heb...... Sollicitatie vorige week ging geloof ik wel aardig, heb geen idee wat ik er van moet verwachten... Verder heb ik gezien dat er al wat voorstelstukjes geschreven zijn, daar ga ik mij nu ook maar even in verdiepen hihi
@Pampapilio: zesde ziekte? Heb zelfs geen idee wat het is? (waterpokken begrijp ik jou verhaal?) @Jacky: welkom hier en natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Nu volgende pagina lezen: anders kan ik het niet meer onthouden. hahahaha
Even voorstellen! Ik ben (voor hier dan ) Jodeli. Ben 30 jaar, 1.85 lang en 100+ . Ik en mijn (nu) man zijn sinds 1997 bij elkaar. Zo rond 2003 zijn wij samen gaan wonen, later kwamen daar 2 katers en een goudvis bij (en nog wat andere dieren maar die zijn er inmiddels niet meer) Na 12.5 jaar zijn wij in 2009 getrouwd. Mijn man is 34 jaar, 1.77 lang en maat s.... een leuk stel dus hihihi. In 2005 ben ik gestopt met de pil, niet direct om zwanger te worden maar ik had er gewoon erg veel last van en als er een kindje zou komen dan zou het niet gepland zijn maar wel heel erg welkom. De kinderwens werd echter bij beide steeds groter dus gingen wij hier steeds serieuzer mee om. Teleurstelling na teleurstelling ben ik ongeveer in 2009 begonnen met temperaturen. Ik lees hier eigenlijk al mee sinds ik met de pil gestopt ben maar had nooit eerder iets geplaatst en was inmiddels mijn gebruikersnaam en ww kwijt dus een maand of 2 geleden heb ik een nieuw account aangemaakt. Ik wilde het nog 1 ronde afwachten en als het dan weer niet gelukt was, zouden wij (eindelijk!!!) naar de huisarts stappen (mag ook wel na ruim 2 jaar getempt te hebben hihi). Ik begon hier dus opnieuw met tellen en in ronde 2 (voor hier) was het ineens raak!!!!! Dus we hoeven toch de mmm niet in! Momenteel ben ik helaas werkeloos.... en het solliciteren wordt er nu niet makkelijker op dus ik ben benieuwd hoe we dat allemaal gaan doen. Maar: positief blijven denken en alles komt goed hahahaha. Verder ben ik over deze zwangerschap wel erg zenuwachtig.... Ik heb jaren gedacht dat ik niet zwanger kon worden en de reden zou dan volgens mij moeten zijn: mijn b12 te kort (ik neem het niet op uit mijn eten) in combinatie met mijn overgewicht en het feit dat wij beide rookten. Inmiddels kan ik helaas niet meer afvallen (zou niet goed voor de baby zijn ), de B12 injectie krijg ik nu elke 2 weken ipv iedere 3 maanden dus dat neemt ook al een deel onzekerheid weg. En we zijn inmiddels gestopt met roken nou ja... dit is pas mijn 3 dag zonder sigaret. Toen wij de positieve test in handen hadden ben ik gaan minderen van +/- 20 sigaretten op een dag naar 5, later 3 en nu dus helemaal niets meer. Manlief heeft het iets korter vol gehouden...... die heeft gister middag weer een pakje gehaald maar rookt in ieder geval niet in mijn buurt gelukkig. Nu is het afwachten tot de eerste afspraak met de verloskundige... die is helaas pas 12 juli dus nog even wachten... Lang verhaal geworden en hoop dat ik alles verteld heb, zo niet: vraagt u maar hahaha
Oh ja voorstelstukje: Ik ben Vaddie. -V en je hebt mijn echte naam. (die ik niet typ hier want dan ben ik vindbaar met google) Ik ben 28 en mijn man is 30. We zijn al tien jaar samen en zijn afgelopen april getrouwd. We zijn sinds december 2010 gestopt met de pil en zijn dus een van de gelukkige waarbij het heel snel is gegaan. Ik werk in de bibliotheek van een Hogeschool en mijn man is vuilnisman en heeft sinds kort ook zijn vrachtwagenrijbewijs. Hij is daar zo trots op. (en de extra verdiensten zorgen er straks voor dat ik minder kan gaan werken) Ik ben gek op dieren waarvan we dus ook best een verzameling hebben. (zie onderschrift) Ook sport ik best veel. Meestal zo'n vier keer week. Dan fitness is of doe ik aan zumba of sh'bam. (alleen nu even minder omdat ik zo moe ben) Ondanks al dat sporten ben ik wel heel veel te zwaar. Ook lees ik graag en speel ik graag een spelletje op de wii. Zou verder niet weten wat ik nog zou moeten vertellen maar als je vragen hebt stel ze gerust. Oh ja, en ik ben preuts! Dat is waarschijnlijk iets wat nog vaker te sprake komt aangezien zwanger zijn/ bevallen nogal lichamelijk is. (en ik te zwaar ben en misschien naar de gyn moet) Heb veel moeite met mijn eigen lichaam en ga er vanuit dat andere dat ook hebben. (helaas is voelen en weten niet hetzelfde)
@Jodeli: ben blij dat ik niet de enigste 100+ hier ben. Heb helaas al uitgevonden dat ik daardoor niet thuis mag bevallen en waarschijnlijk bij een gyn moet bevallen. (waarbij de preutsheid dus komt kijken) Heb een heel hoog bmi want ben maar 1.63
Thuisbevallen wilde ik toch al niet dus dat scheelt hahaha. Ben alleen wel een beetje bang voor de echo, heb wel eens gelezen dat het bij 'vollere' dames soms uitwendig niet kan en tja... of het nou aan het gewicht ligt of niet..... ook ik ben lichtelijk preuts op bepaalde vlakken!!! (Ook weer niet alle want krijg nu wel iedere 2 weken een prik in mijn bil en tja... die kunnen ze dan moeilijk door mijn broek heen geven ) Over het bij een gyn of vk bevallen: ik zal dat waarschijnlijk de 12e gaan uitvinden.
Hier mocht ik onverwacht eerder naar huis. het werk was op. Morgen mag ik ook 2 uur eerder naar huis toe. Hier ook 100 plus. Mag ook niet te veel aankomen tijdens de zwangerschap maar als ik het net zo doe als de vorige dan gaat dat prima lukken. Was bij mijn dochtertje maar 7 kilo aangekomen en toen woog ik ook nog 10 kilo meer in het begin. Nog 2 dagen en dan heb ik ook mijn echo. Ik ben nog heel erg rustig maar wie weet wanneer dit verandert. Ik heb het ook vandaag op het werk verteld. Ik werk namelijk in een heel leuk team en bij mijn miskramen hebben ze ook super gereageerd en als het dan weer mis is vertel ik het ze toch ook.
Wat grappig dat we stiekem een 100+ topic zijn hahaha want ik ben dat dus ook. Heb me ook aangemeld in het 100+ buikentopic waar je heel veel foto's vind van zwangere buiken en verhalen van andere 100+ zwangeren en mama's. Ik voel me er iig erg door gesterkt! Jeetje wat vervelend zeg als je kindje zo vecht tegen zijn slaap. Volgens mij ben je dan echt helemaal kapot. De zesde ziekte is volgens mij iets anders dan waterpokken want die laatste is volgens mij gevaarlijk voor zwangere vrouwen. Hier ben ik trouwens ook meteen gestopt met roken. Wel gek hoe je lijf je waarschuwt want voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was rookte ik al aanzienlijk minder. Op de dag dat ik positief testte had ik zelfs nog niet gerookt en het was al een uurtje of 16:00 uur! Nu dus helemaal gestopt. De eerste dagen heb ik 's avonds nog 2 haaltjes genomen maar nu helemaal niets meer. Ben blij dat je mijn test wel een knaltest vindt! Ik zit ook veel te veel te lezen over miskramen enzo.. maak mezelf een beetje gek. Maar zo zit ik in elkaar, ik wil altijd overal alles van weten... soort controlefreak ofzo denk ik.
@Miron: heb ook al opdracht gekregen van de vk om zo min mogelijk aan te komen. Maar het gaat lekker want ben 3,5 kilo kwijt. Heb helemaal geen trek en flink last van mijn darmen. (kan geen kwaad volgens vk, baby pakt toch wel wat hij/zij nodig heeft) @Nuage: ondanks dat ik dus ook een mega controlfreak ben wordt ik niet onzeker van al die verhalen over miskramen. Weet niet waarom maar heb zo het gevoel dat het goed zit. Komt misschien ook een beetje omdat ik in het begin het idee had dat het wel eens lang kon gaan duren voor ik zwanger zou zijn. Vanwege mijn overgewicht (dat lees je toch best regelmatig, dat zware dames vruchtbaarheidsklachten hebben) Maar bij de 4 ronde al zwanger dus dat heeft toch wel een beetje vertrouwen gegeven. En het stoppen met roken: ben zo blij dat ik al 2 jaar geleden ben gestop. Die stress heb ik er nu niet bij. Voor alle dames die zijn gestopt: sterkte!
Ik kan me voorstellen dat je dan meer vertrouwen hebt ja. Wij zijn echter al 4 jaar bezig en dit is de eerste keer dat het gelukt is. Ligt overigens niet aan mij, maar aan mijn man. Klinkt zo hard, maar het is nou eenmaal zo Mijn angst is dus dat als dit fout gaat het weer zolang zal duren. Heb eerlijk gezegd het gevoel dat ik misschien meteen een spiraaltje neem dan en er klaar mee ben. Heb er al zoveel verdriet van gehad en denk niet dat ik hier mee door zou willen gaan eigenlijk. Maar dat is doemdenken en dat ga ik vanaf nu niet meer doen Ik ga genieten van mijn zwangerschap en mijn buik die nu al erg bol is en niet meer in te houden!
@Nuage: nee dat moet je niet doen! Het gaat gewoon goed! Ik begrijp dat jij gezond bent dus is er geen reden te geloven dat het niet goed zou gaan!
Even ego hoor meiden: Mn kleine man is echt heel ziek.. hij slaapt nu gelukkig even maar zn temp blijft maar rond die 39.5 en we geven al zoveel paracetemol als mag.. We zijn ff bij de HA geweest en die denkt aan een virus door al die kleine vlekjes op zn hele lijfje.. hij kon iig verders niks vinden gelukkig. Nu moeten we t gewoon maar ff aankijken. t is dus idd geen waterpokken ofzo! en zesde ziekte is gewoon een kinderziekte, eigenlijk niets bijzonders. het begint dan met hele hoge koorts enkele dag en dan komen de vlekjes en zakt de koorts weer. vorige keer dat ie dit soort vlekjes had was ie ook al van de koorts af toen de vlekjes kwamen.. Nu blijft de koorts zo hoog! dus hoop dat het ergste geweest is en dat ie snel opknapt want dit is zo zielig en hij wilt niks.. niet slapen, niet spelen, niet eten, niet knuffelen.. dusja.. wat moet je dan?! Heel vermoeiend maar ik heb de geluk dat mn moeder me kan helpen omdat ze zo in de buurt woont en dat scheelt al de helft. nu is vriendlief vrij dus sta ik er ook niet alleen voor.
Sterkte PamPapilio, hoop dat de kleine snel beter is. Fijn dat je moeder komt helpen! Dankjewel Vaddie, je hebt helemaal gelijk. Ik moet ook gewoon normaal gaan doen en ophouden met dat doemdenken. Net trouwens naar Babypark geweest. Dat is de grootste babywinkel in Europa en zit hier om de hoek. Nooit geweten hahaha. Maar wat is dat gaaf zeg! Echt een enorme winkel van 13000 m2 met alles wat je zou willen voor je baby. We hebben een aantal leuke kamertjes gezien en kinderwagens. Gelukkig zaten er ook budgetopties bij. Ik ga/kan echt geen 2100 voor een babykamer betalen. Maar er waren ook mooie kamertjes bij van rond de 800 euro en dan was het ook nog een degelijke kwaliteit. Niet van dat waaibomenhout wat scheef zit als je de la een keertje te hard opentrekt ofzo. En ook kinderwagens gezien van het seizoen ervoor, of showmodellen, en dat scheelt enorm veel geld. Dan ben je bijvoorbeeld voor 370 euro klaar en heb je een hele degelijke Mutsy kinderwagen. Uiteindelijk hebben we natuurlijk nog niks gekocht. Of nou ja, we hebben een kindermatras van 19,95 gekocht voor de hond hahaha erg he
Haha even kort...stiekem 100+ topic? Dan moet ik toch nog ff me best doen want woog bij de vk 58 kilo ben dan ook maar 1.58 m vraag me nog even af waar ik de baby een plekje ga geven
En klein heeft niks met gewicht te maken. (soms dan) hier 1,63 kort en helaas toch echt 100+ Behalve als ik in dit tempo blijf afvallen......... (dan zou ik over 5 weken onder de 100 kunnen zitten )
Pampapilio, hmmm balen zeg van zo'n gebroken nacht. Hopen dat het vannacht veel beter gaat! Beterschap voor je zoontje! Jacky, welkom hier en gefeliciteerd!!! Anne, welkom terug. KLinkt als een fijne vakantie! jodeli, wat knap dat je bent gestopt met roken 12 juli de eerste afspraak. Krijg je dan ook een echo? vaddie, waarom moet je per se met 100+ bij de gyn bevallen. Ik zit er nu net onder, maar ga er zeker weer overheen bij deze zwangerschap en ben ook gewoon bij de VK bevallen. Echo, bedenk maar meiden, als je een inwendige echo krijgt heb je een veel mooier beeld Ik heb bij mijn vorige zwangerschap echt mega veel inwendige echo's gekregen en het doet me echt niks. Maar zo is iedereen verschillend he? Miron, lekker wat eerder naar huis zeg! En al bijna een echo. NOg een paar nachtjes slapen! Nuage, lekker ideeën opgedaan voor de nieuwe spulletjes. Leuk hoor! Morgen weer lekker vrij. Daar ben ik wel even aan toe. Ga zeker met mijn dochter mee een tukkie doen morgen. Ik kijk er al helemaal naar uit