1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Over de chinese geslachtskalender..

Als die zou kloppen hoort dat piemeltje echt niet tussen de benen van mn kind! :D hihihi

Die zei bij de vorige meisje.. en dat is ie echt niet hoor! :D

Maar hij zegt nu jongen, zou t nu een meid worden dan?! :p

Nee ik ga voor een goede NUB-foto met 12 en halve week ongeveer.. hihih dan kan ik al lekker turen en gokken en zoeken online en vergelijken..vind dat echt leuk.. en is ff goed tegen de zenuwen :)

Qua gevoel was ik de vorige keer HEILIG overtuigd van een meid, en met 16 weken kon zn piemel niet duidelijker in beeld hoor!! ;)

Nu zegt mn gevoel een jongen maar dat is misschien wel mezelf een beetje indekken.. ik ben stiekem wel een meisjesmama ergens diep van binnen denk ik:), dus wil niet gaan "hopen" op een meid.. bang dat mn reactie bij de geslachtsbepaling dan een beetje teleurstelling zal zijn en dat vind ik niet leuk :) zal van een jongetje absoluut niet minder houden natuurlijk!!!!

Al was ik bij Brayden ook snel over de shock heen en ben me lekker gaan storten op een blauwe kamer :D;)

2. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Oh als trouwens de theorie van t snelle zaad dat snel doodgaat zou zorgen voor een knul en t langzamere zaad dat langer leeft zou zorgen voor een meid dan moet t wel een meisje worden denk k;)

Weet nog dat we al twijfelde of t condoom nog heel was (was ie dus niet achteraf :)) en dat ik toen enkele dagen erna (1,2 of 3?) flinke pijnen had waarvan ik dacht dat t mn eisprong was (heb ik sinds mn bevalling dat ik daar echt last van leek te hebben! werd ook twee weken ong. erna ongesteld altijd dus dat bevestigde voor mij dat t ei-pijn was) en toen heb ik nog geinend tegen mn vriend gezegd dat de timing van dat condoom wel eng goed zat.. nooit erbij nadenkend dat dat ook echt zo zou zijn :$:D

Dus dat wijst op een meid.. nu nog de rodekool-test doen binnenkort en dan de nub bekijken hopelijk.. en dan met zon 17 weken de geslachtsbepaling bij dr papa..

Heb iig iets om mee bezig te blijven! hahahaha :D

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Liloo: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap meid, gelukkig zat je gevoel goed! Hoe ver ben je nu precies? Hier nog geen misselijkheid te bekennen maar wat niet is kan nog komen natuurlijk ;)

Pampapilip: Ow.. hahaha! De kalender heeft natuurlijk niet altijd gelijk maar bij de meeste in mijn omgeving wel. Dat niet durven hopen op een meisje is herkenbaar hoor. Ik heb altijd gedacht dat ik een jongen zou krijgen omdat ik misschien stiekum heel graag een meisje wil?! Maar ja.. als het maar gezond is.. heel cliche maar waar!

Waar staat NUB voor? Heb het vaak voorbij zien komen maar weet nog steeds niet waar het voor staat..

4. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    erg hè die vermoeidheid! Heb t totaal niet onder controle!

5. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Liloo gefeliciteerd

Meiden lees toch wel enige spanning hier.....

Vandaag contact gehad met de ha. Hij adviseerde norit te gaan nemen want dat brengt geen schade aan de beeb. Is het maandag nog zo dan wordt ik getest op de listeria bacterie.....
    Zelf heb ik het idee dat het een griep is maar goed ik wordt nu wel gek hoor van die weke shit......

6. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Inkerbell: ja kan me voorstellen dat je dat zat bent! en de normale stoppende dingen, helpen die niet? zoals banaan enzo?

@Liloo: fijn dat je test zo lekker knalde! heerlijk om dat te zien he?! :D gefeliciteerd!

@Soepkip: even over de nub..

Tussen de 11 en 14 weken ong. heeft elk kindje een uitsteekseltje tussen de benen.. de NUB. rond de 14 weken is dit hetgene dat een piemeltje vormt of de schaamlipjes..

Wanneer je het kindje op een echo tussen de 12 en 14 weken (liefst tussen de 12 en 13 weken als ik me niet vergis) ziet kan je de NUB dus zien. Wanneer je dan een foto zou kunnen krijgen van het hele kindje en profil (dus de rechterkant bij voorkeur van het hele kindje) en je kan een foto krijgen waarop ook de NUB te zien is kan je aan de hand daarvan het geslacht van het kindje al zien.

Het is namelijk zo dat bij jongetjes de NUB lichtjes in een hoek omhoog staat in vergelijking met de ruggegraat (kindje moet dus voor t mooie ook nog met een rechte rug liggen ;) ) en bij meisjes is dit evenredig aan de ruggegraat of zelfs iets richting de ruggegraat.

Het is de vroegste betrouwbare manier om het geslacht van het kindje te bepalen, in amerika wordt dit door veel echoscopisten ook al gebruikt. Hier in nederland zijn ze er niet zo van geloof ik ;) alleen voor de nieuwsgierige mama's is t wel erg leuk..

op deze website zie je veel foto's van jongens en of meisjes NUBs en ook veel mensen die er veel mee bezig zijn die naar je fotootje willen kijken een gokje willen wagen..

Ultrasound Gender Prediction - In-Gender.com

Ik vind het wel iets heel interessants en geloof er wel in dat het klotp dus vind het wel leuk om dan op die echo-fotootjes te turen en te gokken of dat ding nou naar boven wijst of niet :D

7. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Inkerbell: Nog steeds aan de racekak! Wat vervelend.. de listeria bacterie?! mmm.. Hoop toch dat het ergens anders vandaan komt.. Voel je je verder goed?

Pampapilio: Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik weet waar ik als eerst de echo ga plaatsen ;) Ga er is vaker meelezen, leuk!

Hier slaat de vermoeidheid in, ik ga zo lekker naar bed. Ben benieuwd of ik weer klokje rond slaap. Heb morgen avonddienst dus dat mag dan ook wel!
    Slaap lekker al!

8. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ik meld me hier :)
    14 feb uitgerekend :)

9. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    @Sjudith: Welkom hier en gefeliciteerd!!! Wat heb je er lang op moeten wachten zeg.. ik duim mee voor een plakbeeb en een heerlijke zwangerschap! ;) en je bent op een leuke datum uitgerekend zeg! :D (dag na mn verjaardag trouwens :))

10. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    @pampapilio, ja leuk he en op mijn verjaardag positief getest!
    :D
    Ik ga ook eens kijken wat de geslachtskalender zegt hihi :)

11. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Bij ons staat er een meisje :) vorige keer klopte het :p

12. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Sjuudith, ook welkom hier! Leuke dag om uitgerekend te zijn. Kan me nog herinneren dat mijn zusje werd geboren op die dag, en dat ik toen iets met hartjes mocht trakteren op school....

13. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hallo meiden,

Wat leuk om een topic te hebben waarin iedereen ongeveer net zover is als jij. Ik ben nu 5 weken en 2 dagen...En ben 2 februari uitgerekend. volgende week bellen voor een afspraak met de verloskundige voor een echo. Ik vind het allemaal zo spannend...

14. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Inderdaad gezellig om met dames te kletsen die evenver zijn!

15. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Als de kalender klopt krijgen we een meisje..... Hij klopt niet, want onze zoon had dan ook een dame moeten zijn....;) nu dus weer een jongen.... ;)

16. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Haha al die gekkigheid, m/v of andersom. Heb ooit eens dat spel gedaan met een haar en een ring en dan boven de buik bij een vriendin. Ze zat in zak en as want er werd voorspelt dat ze
    vier dametjes zou krijgen... Zij helemaal stilzitten ( ze is meer een jongens moeder). Nu heeft ze inmiddels drie jongetjes en de vierde is in de maak.... Dus volgens mij blijft t een grote verassing tot 20 wk...al is t fantaseren er over natuurlijk wel leuk!

Hoe voelen jullie je verder? Ik ben heel erg misselijk bij vlagen en zo moe dat ik niet eens kan opstaan. Bloed is vandaag nog weggebleven ( hopelijk niet alleen vandaag).

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Vandaag voel ik helemaal niks....dan maak ik me meteen druk! Maar me test was vanmorgen weer duidelijk!! :)

18. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hier weinig ''kwaaltjes''. Voel me opgeblazen en dat komt w.s. omdat ik veel eet! Borsten zijn gevoelig verder niets..

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Hier ook weinig kwalen klagen ;)

Alleen had wel erruge trek weer in vanalles.. heb ik rookworst gekocht voor op brood..

Is t eindelijk klaar, smaakt t me totaaaaal niet.. word er misselijk van.

Wat ga ik nu in godsnaam op brood doen?! :D

20. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

16 dec 2008
    4.736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Sta nu op t punt om ons avondeten alvast te gaan maken en er alvast wat van te pikken nu.. eet ik t vanavond wel nog een keer..

Zou echt niet weten wat ik anders moet eten..

En ben nu dus misselijk en dan moet dan wel komen doordat ik vanmorgen niets gegeten heb.. want t brood was op!

Dus denk echt dat dat bij mij t probleem is.. :)

Deel Deze Pagina