Gisteren hebben we een mooi kloppend hartje op de echo gezien!! Ben erg blij dat het goed gaat. Bah, ben sinds deze week DE HELE DAG misselijk. Erg vervelend. Collega's beginnen inmiddels een vermoeden te krijgen. Lees hier iets over groene appels en citroensnoepjes. Misschien moet ik dat ook maar proberen. Ben bang dat ik er straks niet onder uit kom om het toch binnenkort te vertellen dat ik zwanger ben aan mijn leidinggevende. Had liever gewacht tot 12 weken, maar zoals ik mij nu voel, kan ik niet nog 5 weken de schijn ophouden. Wat vinden jullie? @ Miron: Heel veel sterkte, duim voor je voor goed nieuws.
Hier ook zure snoepjes, combi met zoute drop..... ben daardoor voor mijn gevoel ook een stuk minder snel duizelig.(van het zout, lage bloeddruk) Maar heb elke dag andere kwaaltjes, daar kan het ook aan liggen. Heb wel gemerkt dat je een hele dag profijt kan hebben van metéén ontbijten. Qua misselijkheid. Miron, heel veel sterkte en succes, wat is het toch elke keer weer een schok om te lezen dat het bij iemand hier niet goed is gegaan of waarschijnlijk niet goed zit. Leef met je mee en hoop natuurlijk op goed nieuws over een paar weken. Dommel, jij hebt hopelijk wel goed nieuws hé?
ha meiden.... nou hier zeker goed nieuws... was gelijk een mooi kloppend hartje te zien.... (uitwendig) voor mijn idee zag je het kindje al veel beter dan bij mijn dochter met 9 weken... toen echt alleen een stipje dat flikkerde... nu zag ik echt een soort vlekje met een hartje er in... (zal vanavond de foto scannen... wat bijzonder is het toch... ben erg blij... en had er zoveel honger van gekregen dat ik lekker naar de mac ben gereden!!!! over 2 weken weer een echo om het termijn te bepalen... nu leek ik 2 a 3 dagen later uitgerekend te zijn... ze vroeg of ik nog een inwendige echo wilde om de grote beter te zien, maar dat vond ik niet nodig... het hatje zien was echt voldoende... helemaal gelukkig!!!!
Vlinder en Dommel, gefeliciteerd! Goed nieuws, nu de rest nog!! Ik moet nog even een smoes bedenken voor maandag op mijn werk heb rond 15.00 uur de echo. Wat hebben jullie gebruikt of hebben jullie tips? Naar de dokter of tandarts vind ik lastig, want de jaarlijkse controle is al geweest en heb verder nergens last van....
@Avil: had het express op mijn vrije dag gepland omdat ze het op mijn werk nog niet wisten. (ondertussen wel want mensen begonnen zich af te vragen waarom ik zo futloos ben)
Pff Dinsdag afdelings uitje en dan de rest van de collega's vertellen dat ik zwanger ben. Leuk natuurlijk maar.... 1 collega is net haar kindje verloren. Zij was na 2 jaar proberen, 30 kilo afgevallen zwanger via ivf. Haar enigste kans, vanwege haar leeftijd. Kindje bleek een aangeboren hartafwijking te hebben en heeft meteen na de geboorte 2 operatie ondergaan. Die gingen goed. Kindje mocht na 6 weken al naar huis. Toen is het kindje overleden aan wiegedood. Vind het zo moeilijk om het haar te vertellen. Heb gevraagd aan de collega's die het al wel weten nog even hun mond te houden omdat ik haar persoonlijk wil vertellen. Iemand nog tips daarbij. (ik sta niet echt bekend om mijn tact namelijk) Wat wel/ niet doen?
Jeetje Miron, Wat een ongelofelijk K** nieuws zeg. Ik vind het knap dat je het nog drie weken vol kan houden voor je weer een echo krijgt. Ik had destijds zoiets van, als t toch niet goed is dan moet t ook maar zo snel mogelijk mijn buik uit! Wens je heel veel kracht de komende tijd en ik hoop dat je misschien toch nog beter nieuws krijgt over drie weken...
Oh Dommel en Vlinder, gefeliciteerd, wat heerlijk he, als je daadwerkelijk kan zien dat er leven in je buik zit!!!! Benieuwd naar de foto's! Ik moet volgende week alweer voor de tweede echo, nu alweer spannend!!!!!
Ik heb mazzel met mijn baan. Nog 3 weken, dan vakantie dus ik hoef pas na de vakantie (6weken) aan mijn leidinggevende te vertellen dat ik zwanger ben. Heb ik genoeg tijd om misselijk te zijn zonder dat iemand het door heeft
dommel en vlinder wat fijn dat jullie een goede echo hebben zeg. wat een opluchting voor jullie. zeker na al die nare verhalen. ik wil ook zo graag een echo. als ik al die leuke verhalen lees maar ja nog 2 weken wachten.
Tja er is nog altijd een kans dat het wel goed is wel zeer klein. Maar ik heb liever dat mijn lichaam het zelf oplost. Er zitten namelijk ook risico's aan een curretage en als ik die ook nog krijg ben ik nog verder van huis dan nu.
Normaal had ik daar ook voor gegaan, maar dan had onze kleine mee gemoeten. Dat vonden we bij nader inziens toch niet zo'n goed idee. (hij vindt het reuze interessant, maar sloopt alles) De echo is inwendig en dat vind ik voor hem ook niet helemaal geschikt, dus lig ik ook niet prettig. Ik plan eigenlijk altijd alle afspraken op mijn vrije dagen, dus zullen ze het feit dat ik eerder weg wil al vreemd vinden. Tips zijn nog steeds zéér welkom dus En Vaddie, ik vind het heel erg lief dat je het haar persoonlijk wil vertellen. Dat zal zij neem ik aan ook waarderen. Ze zal het nog wel vaker gaan meemaken dat mensen om haar heen zwanger zijn en bevallen. Ik zou tegen haar zeggen dat je heel blij bent dat je zwanger bent, maar dat je je ook beseft dat dat voor haar misschien pijnlijk is en het daarom persoonlijk wilt vertellen. Je kan haar pijn niet wegnemen... wel heel sneu zo'n verhaal....
@Madje: wat ik heb begrepen zou er maar 1 ivf poging gewaagd worden. De combinatie leeftijd (41), overgewicht en algemene gezondheid.
http://www.zwangerschapspagina.nl/attachment.php?attachmentid=161670&stc=1&d=1308847957 dat wurmpje aan de rechterkant is de baby...
@ Miron, wat een vervelend nieuws . Veel sterkte. Al klink je nuchter en sterk! @ Dommel en vlinder, gefeliciteerd met de goede echo! Dommel, ik vind je echo moeilijk te lezen, kan er niet echt een kindje/frummel uit halen @ avil, thuis werken is zeker geen optie?! Dat doe ik namelijk. Dan staat er prive-afspraak in mijn agenda + thuis werken en dan doen ze verder niet moeilijk. Misschien kun je nog een smoes als de schoorsteenveger komt net die dag langs, of de cv-ketel heeft een schoonmaakbeurt nodig/moet gemaakt worden oid??? @ Hanna, vervelend dat je van de HA geen andere pilletjes hebt gekregen Nog een weekje verbergen en dan gaan mijn leidinggevenden voor een mnd op vakantie. Ook veel collega's zijn 1 of meer weken weg. Als ze terug zijn dan kan ik het vertellen. Als een enkele collega die er wel is er voor die tijd achter komt dan is dat niet zo'n probleem
@vlinder en dommel, joehoe!!Gefeliciteerd!! @miron, er zitten risico's aan beide, ik heb destijds ook willen afwachten tot mijn lijf het zelf deed maar er gebeurde niks, heb ik gekozen om 2 pillen te nemen om de miskraam op te wekken (dus zo natuurlijk mogelijk) het "leek" toen alsof alles verdwenen was maar dat was dus niet zo! Met een flinke baarmoederontsteking als gevolg wat operatief schoongemaakt moest worden....allebei de opties zijn dus niet geheel zonder risico wil ik er mee zeggen, maar ik was toen ook wel al 13 weken, geen idee of dat verschil maakt met een miskraam van 6/7 weken hoor. We hopen natuurlijk nog steeds dat je alsnog ineens een verstopt kindje tevoorschijn ziet komen!