joepie!!!! 10 weken... de tijd gaat zo snel... of ervaren jullie dat niet zo?... nog maar 2 weekjes en het nieuwe trimester begint alweer... nou meiden, fijne dag.. soepkip, ben benieuwd naar je echo!!! (morgen hier de termijn echo)
Soepie, jij ligt daar nu naar die mooie zwart wit bewegende beelden te kijken en een kloppend hartje !! Babylove, wat fijn dat het slechts een kortstondig iets was.op mijn iphone heb ik zo'n app, die gister zei: maak je niet meteen druk als je wat bloed verliest, dus zie, het is vast normaal. @Desillusie.............. Voor het gemak had ik die buik maar even uitgeschakeld . Ik hoopte van die tietpijn af te komen maar was voor t gemak die andere storende factor vergeten. Ahum, je kan wel zien dat ik nog geen kinderen heb.... (dat is ook zo fijn aan hier!!). Zijn er trouwens meer dames met constant zeurderig gevoel in onderbuik/ zij rug? Ik ga ook bijna twijfelen aan urineweg infectie. Gister trouwens een etentje met schoonvader en mijn schoonzus en man, en dus aangekondigd dat we een kleintje krijgen. Allemaal heel blij. wel ietwat gecompliceerd qua schoonzus. Ik ben nu al voor de tweede keer zwanger in een paar maanden tijd (dus eerst een miskraam), en zij is al 1,5 jaar aan t oefenen.... Vandaag alweer 10 weken, (geen zin om de banner aan te passen), wie zei t nou gister, alweer op 1/4... wat gaat dat snel!!!! Ik ga (helaas) wel voor een combinatietest, gezien leeftijd. ja, we blijven nog lekker even doorstressen....
over combinatie test. jeetje daar ben ik nog eigenlijk helemaal niet mee bezig geweest. weet ook eigenlijk niet wat het precies inhoud. komt denk ik ook omdat ik een van de mensen ben die het korst zwanger is. heb vrijdag pas mijn eerste echo. en vind nu het belangrijkste dat ik dan een kloppend hartje hoor. en dan hoor ik ook pas of ik bij gyn mag blijven of naar verloskundige mag. soepkip vandaag een echo spannend en have fun annethamar. ja hoor verder wel kunnen genieten. maar is was wel een beetje vreemd haha. zo vandaag met mijn vriendin naar trouwjurken kijken leuk leuk. moeten alleen wel 1.15 in auto daar zie ik wel tegen op. heb gelijjk gezegd ik rij wel want anders word ik echt super misselijk. meer mensen hier last van
@Ann, als je denkt dat je een infectie of blaasontsteking hebt moet je wel snel je urine na laten kijken he?! Toevallig gisteren over gehad met de vk, dat dat gevaarlijk kan zijn. Bedankt voor alle voedingskussens tips! Denk dat ik idd voor een stevigere ga... maar even sparen dan . En ook bedankt voor de antw over de uitkering. Ik ga daar me over een week of 2 in verdiepen, begin augustus is dan vroeg genoeg. Ben benieuwd naar de echo van Soepkip! 20 juli is de volgende echo. We wilden tot daarna wachten om het iedereen te vertellen, straks is er toch nog wat mis. Maar gisteren bij de vk heeft volgens mij het halve dorp ons gezien, en straks horen mensen het van iemand anders. Wij hebben besloten om de combi test ook niet te doen. Ik ben 25, dan is de kans al klein, en met down zou ik het kindje nooit weg laten halen. Als er ernstigere afwijkingen zijn, zie je die (ik weet niet altijd) op de 20 wk echo. Het blijft toch een gok die je neemt he? Nou dames ik ga zo naar mijn werk, dus ik lees vanavond wel een pagina of 8 verder
Zo.. ik ben geweest! Alles was goed! Kindje, hartje, baarmoeder.. alles! Ben 3 dagen vooruitgezet. Uitgerekende datum is nu 27 januari ipv 30 januari! Ben ik alweer bijna elf weken Later volgen de foto's, als di pappa ze in heeft gescant! Ben zo blij!!!
@soepkip: gefeliciteerd met je mooie echo. Toch altijd fijn te horen dat alles goed is. @dommel: ik vind het juist lang duren. Vind dit een best frusterende periode. Je ziet bijna nog niks. Alleen dat ik dikker wordt. En ben de afgelopen weken zo verschrikkelijk uitgeput geweest. (dat is nu gelukkig iets minder) Ik kan niet wachten tot ik echt een zwangere buik heb ipv een zwemband. Hier een drukke dag. Nu aan het werk in Den Haag. (begonnen in Utrecht) Over een uurtje richting Haarlem voor een vergadering. En na die vergadering weer naar Utrecht. (woon daar in de buurt) Hopelijk dus een beetje op tijd klaar met vergaderen dan ben ik lekker op tijd thuis. Vanavond komt de buurvrouw + kinders eten. Lief moet 'bewijzen' dat hij beter kan koken dan de buurvrouw. (volgens haar kinderen kookt mijn Lief beter hihi) Daarna op kraamvisite bij een vriendin die vorige week is bevallen. Gisteren ook nog zeer actief gedaan en naar de sportschool geweest. Voor het eerst sinds drie maanden weer een groepsles (sh'bam) meegedaan. Dat viel tegen! Dus hopelijk heb ik structuereel weer wat meer energie zodat ik het sporten nog even kan oppakken.
Ik ga wat spijkerbroeken vernaaien vandaag. Ik ben helemaal verslaafd aan mijn skinny´s en ga er zelf een buikstuk in maken.
Fijn dat alles goed was Soepkip Anouk verder alles goed? Hier gaan wij wel voor de combi test. Tante van mij heeft het syndr. van down. Het is niet erfelijk maar ja. Voor de zekerheid. Maandag bloed laten prikken en dan 2 aug. de echo Mocht er iets mis zijn, laat ik het wel weghalen.
Geen combinatietest, het kindje is sws welkom, bovendien ben ik jong en val dus niet in de risicogroep.
@Soepkip: Wat super dat alles zo goed was!! ben superbenieuwd naar je foto want je loopt lekker op ons voor! @Combinatietest: Hier doen we m ook niet, simpelweg omdat we niet in de risicogroep vallen maar ook de test bij jongere mensen vaak niet goed werkt. Ik zou niet weten of ik voor down (daar gaat t bij de combinatietest toch voornamelijk over? ik dacht dat alleen een vruchtwaterpunctie of vlokkentest de rest kon uitsluiten) een risicovolle test zou willen doen zoals de vlokkentest of vwp. Dus ik denk dat het bij ons alleen maar onnodige zorgen met zich mee zou brengen als de uitslag net ff lager is als gehoopt. Mn vriend is er vooral heel stellig in, ook een down kindje is welkom! Ik vind het wat moeilijker want ik weet van mezelf dat ik er moeilijk mee om kan gaan.. maar als het mn eigen kindje is is dat vast anders! Wij doen ook wel de 20 weken echo om dingen waardoor het kindje eventueel niet levensvatbaar zou zijn uit te sluiten, als ik de keuze heb denk ik niet dat ik het onnodig (dus zonder overlevingskans bijv.) zou laten lijden. Kan me ook niet voorstellen met een dikke buik te lopen met misschien wel een schoppend kindje voor nog 4.5 maanden met de wetenschap dat het nooit zou kunnen leven..
Gefeliciteerd soepkip! Sta te wachten om zoon te halen voor schooltje ben veel te vroeg... Vervelend. Hoop dat de angelsound zo komt , hoor waarschijnlijk nog niets maar vind het wel spannend.
De combinatietest is er niet alleen voor het Down syndroom maar ook voor het Edwardssyndroom en Petaussyndroom. En die laatste twee hebben een hele andere levensverwachting (of zelfs geen!) in vergelijking met Down. Erfocentrum. Prenatale Screening hier vind je heel veel informatie Ik ben 29 en mijn man 27 dus wij vallen ook niet in de risicogroep, maar in principe wil ik de test toch wel doen. Volgende week heb ik de VK intake en dan zal ik hen ook vragen naar wat nou nodig is in onze situatie.
Ik ga er vanuit dat alles goed is we zagen een mooi hartje kloppen ik voel me zelf ook op en top zwanger ik ben al aangekomen, zere borsten erg moe en steeds misselijk gevoel. we zullen het een deze dagen aan de mensen om ons heen vertellen. ons zoontje was mee naar de echo dat was wel heel grappig, hij had meer oog voor de speelgoedtrein die er was maar naderhand vroeg hij of hij de baby ook mocht vasthouden. hem maar uitgelegd dat hij daar nog heeel lang op moet wachten. vanavond eerste afspraak vk en dan afspraak maken voor denk ik nekplooimeting voor mij hoeft het niet zo maar mijn vriend wil dit wel graag.
aah dat is fijn anouk! Hier een mindere dag, erg misselijk Al sinds gisteravond. De bedoeling was vandaag de keukenkastje opruimen en schoonmaken, maar dat wil niet