1 t/m 14 Februari Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pomm, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann

Ann Actief lid

11 aug 2010
    158
    0
    0
    maatschappelijk werkster
    Noord Brabant
    goeiemorgen dames,

Vannacht klote geslapen zeg... heb ik steeds last van mijn darmen sinds ik zwanger ben. Dit maakt dat ik af en toe echt buikpijn heb. Is dit herkenbaar?
    Gisteren ook heel slecht naar de mac geweest ipv een uitgebalanceerde maaltijd, dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken;););)

Zwangerschapskussen heb ik vorige keer via marktplaats gekocht van iemand uit de buurt voor 5,00. De hoes kan er gewoon af, dus die uitgewassen... is gewoon echt niks mis mee.
    Ik weet wat ie eigenlijk heeft gekost en ik vind dat dan eerlijk gezegd gewoon veel te veel knaken voor een opgevuld lang kussen... maar heb ik er wel veel lol van gehad vorige keer, sliep echt lekkerder.
    Ga hem maar eens van zolder afhalen binnenkort.

2. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    hier ga ik m binnenkort ook weer gebruiken hoor, lig nu met een kleiner kussentje voor mn been(ben een buikslaper) maar denk dat dat binnekort niet meer genoeg is.

vanmiddag weer echo, vind t toch wel weer spannend....

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wouw, cool hoor soepkip! Lijkt me erg leuk! Ik moet nog even wachten haha.

Ik weet niet meer wie het zei, over de combi test. Maar je krijgt idd een kansbepaling van de 1 op bv 200 dat het kindje een afwijking heeft. Naar aanleiding van die kansbepaling gaan ze dan verder onderzoekdoen bv vlokkentest.
    En het zou ons 150 euro kosten.
    Down zien ze niet maar de andere twee (levensbedreigende) afwijkingen wel op de 20 wk echo. Het voordeel zou dus zijn, dat mocht je kindje het niet kunnen redden, dat je dat met 11 weken weet ipv 20.

Pff gisteren naar concert geweest, zit nu brak op de bank. Moest eigenlijk om negen uur werken heb dat maar even verzet naar 10 uur.

Ik hou ook al vocht vast, gisteren zat mijn trouwring zo strak...auuuw! Maar kan ook aan het broeierige weer liggen. En mijn voeten doen pijn, hoort dat er ook bij? Zodra ik ga staan....
    Vandaar dat het concert niet zo heel prettig was. :(

4. madje

madje Bekend lid

4 mei 2011
    560
    0
    0
    soepkip wauw wat goed nu al dat hartje gehoord met dat ding.

triskha jeeh een echo leuk begrijp ik goed dat dit niet je eerste echo is???

ik baal idd ook dat ik voor negen maanden beurs te laat ben .
    zag vorige jaar in de vluchtigheid wat voor een goeie aanbiedingen ze hadden. nou ja als vrijdag de echo goed is crossen we gelijk door naar baby dump even lekker rondsnuffelen. en proberen niet te veel te kopen haha

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Ann: heel herkenbaar. Hier ook regelmatig flink last van mijn darmen. Eet veel fruit en drink iedere dag muntthee en dan is het wat minder. Heb idd gemerkt dat vet eten niet goed valt.

Hier gelukkig heerlijk geslapen. Lag er om 9 uur al in dus lekker wat bij kunnen slapen. Gelukkig verder weinig te melden.

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb op het moment juist alleen maar zin in vet eten, fruit krijg ik amper mijn keel door. Eet het wel maar brrr... terwijl ik er normaal zooo dol op ben.

Echt als t aan mij lag at ik elke dag patat!

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @AnneThamar: hahaha bij juist andersom. Eet normaal best regelmatig van de Mac (helemaal verslaafd aan de hamburgers) of gewoon een frietje en heb er nu echt geen behoefte aan. (behalve af en toe een hamburger)
    Eet normaal vrijwel geen fruit en dus best veel.
    Grappig

8. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

@ Ann:
    Ik had gister ook echt mega buikpijn van me darmen. Moest het echt eff wegpuffen en rustig aan doen. Of vet eten ermee te maken heeft weet ik niet. Is denk ik voor iedereen verschillend.

@ Soepkip:
    Wat leuk dat je het hartje gehoord hebt!

Voedingskussen:
    Ik wil zo lang mogelijk wachten met het slapen met dat ding. Tot nu toe lukt het nog redelijk op mijn buikslapen. Moet gewoon 1 been optrekken zeg maar.

Heb vannacht ook beroerd geslapen. Was al om 4 uur wakker (moest naar de wc) en kon daarna niet meer in slaap komen
    :( Vanavond er maar even vroeg induiken. Heb wel nog een paar traantjes weggepinkt bij babyboom. Ben benieuwd naar de aflevering van volgende week. Ga het dan helemaal niet droog houden denk ik.

Vandaag weer "hard" aan de slag op het werk.:p

9. inkerbell

inkerbell Fanatiek lid

24 okt 2008
    1.905
    0
    0
    Hoge Noorden
    Goedemorgen dames

Soepkip wat geweldig dat je het hartje hebt gehoord....

Nog echo's vandaag?

Darmklachten; hier idem maar goed heb ook al een paar heftige dingen achter de rug. Tip van mij is start met ene glas lauw warm water en een kiwi op de nuchtere maag. Ik neem wel de gold kiwi die is minder zuur.

mammadeluxe en lieve kylian hoe is het met jullie kindjes???

10. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    mooi he... het is inderdaad even zoeken en soms vind ik het niet en dan probeer ik het de volgende keer weer...

gister weer een echo gehad.... dit lijkt een veel rustiger kindje te zijn dan mijn dochtertje:)... die was met dit termijn alleen maar aan´t springen en dansen in mijn buik en dit kindje was een beetje armen en beentjes aan´t strekken... ben erg benieuwd want mijn dochtertje is uit de buik ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel druk, dus dat klopte:D

alles zag er goed uit, volgens hun ben ik 3 dagen minder lang zwanger (alleen lijkt mij dat een beetje onwaarschijnlijk, want had nu op 10 dpo al een licht positieve test en anders zou het al met 7 dagen dpo zijn.... maar goed, maakt mij niet zo veel uit, hoe dichter bij de lente, hoe beter:):):)!
    dus nu 4 februari uitgerekend...

zal straks even foto`s scannen...

mijn dochtertje vandaag jarig!!!! vandaag een rustige dag en zaterdag een groot feest... :D

11. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Goede morgen!

Hier opzich wel lekker geslapen maar kort, ik ben steeds weer zo vroeg wakker ondanks dat ik er laat in lig (door avonddiensten).

Net toen lief in de badkamer stond de angelsound op m'n buik gezet en vond meteen het hartje! Lief erbij geroepen en laten horen, hij was helemaal verbaast! :p

Ik hoop dat ik niet in paniek schiet als ik de volgende keer het hartje niet vind.. Maar ben toch blij dat ik 'm aangeschaft heb!

Meiden die vandaag een echo hebben, veel plezier! ik weet even niet meer wie maar iniedergeval 1 van jullie!

12. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Dommel: Gefeliciteerd met je goede echo en de verjaardag van je dochtertje! Vreemd soms hoe die berekeningen lopen, volgens mij ligt het aan de innesteling, die kan soms langer duren maar dan kan je al wel een positieve test in handen hebben. Ik ben 3 dagen vooruit gezet terwijl ik een cylclus heb van 28 dagen en mijn eisprong toch echt op dag 14 was.. (had ook op 10dpo duidelijke lichte positieve test).
    Ik lees soms dat ze je 2 weken terug kunnen zetten?!

13. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Dommel: gefeliciteerd met je echo en natuurlijk de verjaardag van je dochtertje.

14. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Gefeliciteerd dommel met de verjaardag van je dochter en je goede echo

15. jodeli

jodeli Actief lid

27 apr 2011
    152
    0
    16
    Goedemorgen!!!
    Heb een aantal dagen niet mee kunnen lezen.... eerste dagen kon ik niet achter de laptop kruipen omdat ik een spier in mijn nek verrekt heb en kon dus echt helemaal niets!!!!! En laatste dagen heb ik knallende koppijn dus dat leest ook niet lekker, koppijn is er nu nog wel maar goed ik ga toch proberen bij te lezen anders is het straks helemaal niet meer te doen hihihihi.
    Verder gaat hier alles wel goed.... enige waar ik last van heb is af en toe een wee gevoel en nu dus hoofdpijn. Oh ja.... en darmen pfffffff het wil gewoon niet!
    Hoop vanaf volgende week wat meer mee te kletsen, hoop dan ook dat het allemaal wat echter gaat worden. Dinsdag intake vk en ik hoop dan ook snel een echo in te kunnen laten plannen.
    Ga ik nu proberen om jullie geklets terug te lezen :D

16. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Jodeli: succes met lezen. hahahahahaha

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @soepkip,leuk dat je het hartje al hoort!

@domme, gefeliciteerd met je echo!

Geen andere slachtoffers gevallen nog hier gelukkig, de boys zijn weer beter!

Net de intake van de vk gehad, nog een termijn echo over 13 dagen. Over 4 weken controle.

18. avil

avil Actief lid

25 apr 2011
    255
    0
    0
    Gefeliciteerd Dommel!

Wat leuk soepkip! Ik kan niet wachten tot ik ook het hartje hoor.

Hier weinig klachten, meer energie en niet meer zo misselijk. Geen darmprobleempjes meer. Misschien is alles morgen weer anders.....

19. Anne1234

Anne1234 Actief lid

25 mei 2011
    346
    0
    0
    dutch capital
    Hey Ladies,

Wat leuk Soepkip dat het gelukt is om het hartje op te sporen Ik ben nog een beetje in twijfel om er een aan te schaffen, omdat het dus ook bij mijn vk kan, van je 14e tot 22 week zwangerschap.

En Dommel, allemaal leuke dingen die de felicitaties waard zijn. heb jij al verteld om je heen dat je zwanger bent, of ga je dat zaterdag met het feestje doen?

Ik ben ook even kwijt wie er vandaag een echo had? Hopelijk straks weer nieuwe pics?

Ik had gister echt zo'n opgezette buik, niet normaal meer, zelfs als ik lag zag je een bult, en dan ook ongeveer van de een bekkenhelft naar de andere. En vond t helemaal niet leuk :). Dacht als t nu al begint, dan ben ik binnenkort echt een kamerolifant :p....

Maar waarschijnlijk waren het de darmen, heb afwisselend last van obstipatie en diaree ongeveer.

Heel ego:
    Verder ook slecht geslapen. Beetje mot met vriendlief. Echt af en toe lijkt het alsof hij zwanger is ipv ik en last heeft van de hormomen. Hij heeft het superdruk met werk (veel in buitenland) en gestopt met roken en we zien elkaar weinig. ook niet echt een goeie combi al met al denk ik op dit moment. Maar kan er zo slecht tegen om boos te gaan slapen (helemaal als t om niks gaat). Kan dan gewoon niet slapen. Echt mannen ook af en toe....... (meestal is ie gelukkig ook heel lief hoor, alleen ik kan erg slecht tegen dit soort onenigheden, helemaal als ie vanmorgen ook nog de deur uitloopt zonder iets te zeggen).
    Einde ego.

20. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam

Deel Deze Pagina