Sommige boeken tellen vanaf de bevruchting, dus zonder de twee weken erbij die we tegenwoordig cadeau krijgen. Bij Zoon had ik ook zo'n boek, daar was de bevalling met 38 weken, hi hi
Nee, niet waar. Wat verschrikkelijk, ik schiet helemaal vol. Heel veel sterkte in de komende moelijke tijd. Hoop dat je man je goed kan steunen met dit grote verlies!
Wauw, gefeliciteerd. Bijzonder dat het bedeltje en 't wrijven heeft geholpen. En ons geduim natuurlijk. Hoop dat je kunt gaan genieten. En op naar de volgende goed echo! (dus toch een hele vroege knaltest, mooi hoor)
Esmeralda, wat een verdrietig nieuws,... wens je veel sterkte en kracht Miron, hoop doet leven, in dit geval.... !! Bizar dat je gewoon hetzelfde had als ik... wat zul je blij zijn, hier begint het steeds meer in te dalen! Anne, hopelijk alles oke?!
Vreselijk Esmeralda... Heel veel sterkte meis!!! Miron wat een goed nieuws! Gefeliciteerd! Zo gaan we van verdriet naar geluk en weer terug hier... Moeilijk hoor. Vandaag intake vk gehad. Was erg interessant. Gelukkig vonden zij het niet heel erg dat ik, bleek later, met 3-4 weken zwangerschap geopereerd ben onder volledige narcose en morfine heb gekregen toen. Maakte me er toch zorgen om. Vanochtend opeens geen pijn meer in mn borsten... Vind ik maar eng! Hopelijk maandag een mooie echo, alweer de derde dan! Misselijk ben ik trouwens helemaal niet
Niet misselijk haha geluk!!! en maak je niet druk om die klachten heb ik ook gedaan maar elke dag is anders!! soms niks soms heel veel of iets nieuws laat maar gewoon over je heen komen
@Esmeralda: Jeetje, wat een klote nieuws! Heel veel sterkte gewenst meid! Hopelijk kun je het een plaatsje geven. @Miron: Wat een goed nieuws, gefeliciteerd! Nu kun je met een gerust(er) hart van je zwangerschap gaan genieten! @Hanna: Fijne vakantie nog, geniet ervan! @Nuage: 3e echo alweer! Fijn dat je er zoveel krijgt, geeft toch meer zekerheid! @Lieve: Heb gelukkig minder van het gesnurk van m'n vader gehoord, haha! Heb alleen zaterdagmiddag m'n enkel omgeklapt en zit dus al 3 dagen met voet omhoog met ijs erop... Maar verder was weekendje Zeeland leuk hoor, haha! @all: merk hier ook dat m'n buik dikker wordt. Paste vanmorgen m'n (normale) spijkerrokje niet eens meer, kreeg de knoop niet dicht! Ook heupen zijn enorm gegroeid, heb echt baarheupen! Gelukkig al wat positiekleding in huis, dat ik in elk geval nog iets aankan... Op m'n werk heb ik m'n leidinggevende meteen na m'n vakantie al verteld dat ik zwanger ben. Hadden toen net echo gehad. Hebben vorige keer met miskraam ook heel erg meegeleefd, dus wilde het ook wel vertellen. Kan toch m'n mond niet houden en nu weten ze ook waar het aan ligt als ik het even niet trek. Rest van directe collega's vorige week verteld. Alleen maar leuke reacties gelukkig! Voel me wel steeds onzekerder worden hoe dichter we bij de volgende echo komen. Misselijkheid is zo goed als weg, darmen doen weer redelijk normaal en boobs zijn iets minder pijnlijk. Hop gewoon dat het goed blijft gaan! Zeker als je bij zoveel mensen leest dat het misgaat. Maar ik blijf positief, want het voelt toch anders dan de vorige keer. Nog 1,5 week geduld!
@ Esmeralda: Wat een verdrietig nieuws . Ik leef met je mee, heel veel sterkte. @ Miron: Gefeliciteerd met het goede nieuws! En nu lekker genieten! @ LieveKylian: ik heb zowel een rekbare als een geweven doek. De rekbare is van draagdoek.nl, de geweven doek is een Girasol Donau. Ook heb ik nog een SSC, oftwel een soft structered carrier, een ergonomische voorgevormde drager, van Beco. Vlak na de geboorte vond ik de rekbare doek erg fijn, behalve dat die erg warm is, maar dat is voor straks in februari juist lekkker. Inmiddels kan ik met de geweven doek zowel rug- als buikdragen. Maar meestal ben ik lui en gebruik ik de Beco . Als je goed wilt leren knopen, staan er heel veel filmpjes op youtube. Die van Webkim zijn erg fijn en in het Nederlands. Verder is het gewoon een kwestie van vaker doen, het is helemaal niet moeilijk. @ mw21: dat ze in de zorg makkelijk doen over zwangerschap is niet mijn ervaring. Zwangerschap wordt door collega's als lastig gezien. Nachtdiensten moeten we minimaal tot 20 weken blijven doen en daar mag je niet over klagen, want dan ben je een zeikerd ("je bent niet ziek, je bent zwanger"). Geen diensten doen betekent dat je collega's meer diensten moeten doen en dat voelt niet fijn. Je leidinggevende er aan herinneren wat je rechten zijn volgens de CAO is helemaal not done. Nee, in de zorg is het echt niet een en al begrip.
@miron: goed nieuws zeg gefeliciteerd!! @esmeralda: wat klote voor je,sterkte in deze moeilijke tijd... @iedereen: ik zit te twijfelen het nu al te vertellen op me werk.Me baas heeft wel eens kenbaar gemaakt moeders niet zo leuk te vinden, ze heeft zelf ook geen kinderen. Nou heb ik daar schijt aan alleen heb ik het ongeluk dat ik als derde op rij ga vertellen in mijn team zwanger te zijn...hahahaha heb ik weer. Er waren er dus nog 2voor mij, en we schelen op elkaar een maand... dat zou ze niet leuk vinden.... maarja het blijft dat ik me soms best vervelend voel, en ik ben nooit ziek dus het valt ook wel op, moet het toch een keer vertellen.. ik werk trouwens in de hulpverlening, maatschappelijk werker.. wat voor werk doen jullie? en brengt dat beroep nog consequenties voor je zwangerschap?? groetjes!!
Esmeralda heel veel sterkte! Super verdrietig nieuws..... Knuffel Echt vandaag van het ene uiterste in t andere... Miron wat een fantastisch nieuws. Nu genieten! Hier nog steeds niet verteld op één vriendin na. Dus ook niet op t werk. Maar daar verwachten ze t wel. Misschien vermoeden ze t zelfs wel. Jammer dat zoiets leuks als één last wordt gezien brix. @ kwaaltjes.... Nog steeds weinig energie, gisteren weer een eeuw wakker gelegen... Vandaag erg veel last van op t werk. Ook na een avond wat later (na 22.30) naar bed kan ik de dag erna weinig opbrengen... Misselijkheid is er ook nog af en aan... Ben twee kilo kwijt, eet gewoon super weinig, veel fruit en salade. vorige zwangerschap ook veel afgevallen en kon één week na mn bevalling alweer in mijn oude spijkerbroek! Vind t nu super rot, maar waarschijnlijk ben ik er over 7 mnd blij mee. Gisteren hartje geluisterd..... Mooi hoor, nu ong. tussen navel en schaambot, wel ff zoeken... Trusten! Oja anne, hoe is ie bij jou?
wat jammer zeg! Ik werk in de gehandicaptenzorg en zo rond mijn 20 weken gaat er gewoon een tijdelijke vacature uit alles wordt toch vergoed! Daarbij werk ik op een agressiegroep en als ik weg wil heb ik daar recht op gaf mijn leidinggevende zelf aan
Ik heb het al heel snel verteld op mijn werk omdat er een collega van mij ook zwanger is en die nogal snel de handoek in de ring gooide wat werk betreft we zijn maar een klein bedrijf dus dat had behoorlijk wat invloed. Gelukkig waren ze erg blij voor mij
Even tussen alle verdrietige (esmeralda, wat spijt me dat voor je zeg!!!!, wat erg!!) en blijere nieuwtjes bericht van mij. Ik moest echt gelijk door na de echo en nu pas thuis (doodmoe). Wat ik zag: twee armpjes twee beentjes, voetjes handen, een navelstreng en een kloppend hartje. Thank god, ik kon de echoscopist wel omhelzen! Ze nam ook alle tijd, heb een half uur naar t kindje kunnen kijken, zo mooi. Werd er echt door ontroerd, die kleine spartelaar, die zo maar in mijn buik mag wonen.... Reageer morgen weer op andere berichten, ben zo moe. Maar vond t zo lief dat jullie zo meeleefden, dat ik nog even iets wilde laten horen!
Degene die vandaag een echo hebben veel plezier en succes! Ik ga weer een zware werkdag tegemoed...werk met een invalkracht die alles beter weet.. Heel vermoeiend als je al snel moe bent. Kan nog beter alleen die groep draaien!!