Heb vandaag een vrije dag omdat we om 12 uur echo hebben. Denk je wat te kunnen uitslapen rijdt er een hele collonne bouwverkeer door je straat. (ze zijn bezig de huurwoningen op te knappen) En natuurlijk moeten die mensen stil gaan staan voor mijn deur. Met draaiende moter en flink gaan staan lullen. Om 7.15! Grrrrrr Even frustraties hier. Lief slaapt er ondertussen gewoon doorheen. @Anne: fijn zo'n mooie echo!
Anne: Wat fijn dat je zo'n mooie echo hebt gehad. Hopelijk is je bloedverlies opgehouden en kun je lekker genieten. Vaddie: Balen dat je zo vroeg wakker bent gemaakt door ze werklui! Nog even en dan ben je het weer vergeten want dan heb je de echo.. veel plezier straks!! Hier is het op het werk goed geregeld. Vanaf volgende week wordt ik overgeplaatst naar een minder heftige afdeling i.v.m. veiligheid. Hier doen ze er totaal niet moeilijk over, collega's vinden het zelfs niet prettig als ik op deze afdeling blijf werken.(gesloten opname afdeling psychiatrie) Ik heb tot 8 weken nachtdiensten gedraaid en sindsdien hoef ik niet meer. Hierdoor moeten collega's wel meer nachten draaien. Maar ja.. ik denk dat je ritme omdraaien in je zwangerschap niet goed is. Het is sowieso niet goed voor je. Mijn ervaring is dat ze in de GGZ minder moeilijk doen en elkaar meer gunnen dan in de AGZ. In het verpleeghuis waar ik (6jaar geleden) werkte reageerde collega's altijd negatief op een zwangerschap en ziekte.. toen dacht ik al als ik ooit zwanger zou zijn wordt er ook zo over mij gesproken. Gelukkig is dat hier niet het geval en wordt ik juist in bescherming genomen. Het voelt wel lullig als het alarm af gaat en iedereen stormt er opaf en ik duik het kantoor in.. aan de andere kant. Het voelt nog lulliger als je er op af stormt, je een paar klappen krijgt en je daardoor ziek raakt.
Gelukkig dat ze bij jou wel positief reageren Soepkip. Lijkt me echt helemaal niet leuk als je collega's zo negatief reageren. Bij mij op mijn werk wordt het vooralsnog een beetje genegeerd. Is ook niet zo erg aangezien ik in een bibliotheek werk. Mijn leidinggevende is helaas wel erg van de regeltjes dus ook weinig coulance. Maar ach, dat komt helemaal goed.
Jaaaaa, duimen voor Vaddie! @werkverkeer.......:x:x irritant.... Kunnen ze niet een beetje rekening houden met het feit dat je dan uit wilt slapen.... Ow wat was ik gister moe, wist bijna niet meer hoe ik thuis moest komen! Nog even over mijn echo. De termijn bleef nog steeds hetzelfde, dus het kindje groeit goed. Wat ik wel eng vind, is dat t bloedverlies wordt veroorzaakt door hematoom (bloedstolsel in baarmoeder). En dat zat er dus nog steeds, waardoor ik waarschijnlijk vaker bloedverlies blijf krijgen. Dus dat is wat minder. De vk belde vandaag nog even over hoe t was gegaan (bij ons is de echo ergens anders dan bij de vk). En zij gaf al aan dat ik dan maar gewoon wat vaker echo's moet laten maken als het blijft voorkomen. Daar moet ik dan maar dankbaar gebruik van maken. Vind t zo mooi om t kindje te zien. Gister nam ze ook echt de tijd. Heb bijna een half uur kunnen kijken naar t kleintje. Wat bijzonder he, als je ook al de handjes en de voetjes ziet en dat t zo druk aan t bewegen is, terwijl je zelf niks voelt (alhoewel, ik voelde vanmorgen zo'n rare golf in mijn buik, dat ik echt dacht, wat is dit nu weer voor iets spannends??) Hebben er nu nog meer mensen een echo of alleen Vaddie? (ik word echt vergeetachtig....... sorry)
Fijn Anne, dat ze de tijd voor je nemen.. Dan voel je je tenminste serieus genomen.. Het kan dus geen kwaad om een stolsel in je baarmoeder te hebben? Voor degene die het vroeg, Lieve volgens mij. Ik denk dat ik het hartje nu wel kan horen maar het blijft nog te vaag. Iedere dag probeer ik het even.
Vaddie, heb je al nieuws? (vast goed ) Anne, super goed nieuws! Konden ze iets zeggen over het bloedverlies? (of heb ik daar overheen gelezen?) Hier een zwaar geïrriteerde dag.... dr zijn wat bouwvakkers aan het werk aan ons huis en dat van de buren. Mijn huis wordt als doorgang gebruikt dus lopen ze binnen 's ochtends vroeg, pakken koffie in mijn keuken, eten in mijn tuin.... doen dingen die ze niet moeten doen, gooien de peuken (en andere troep) in mijn tuin... en ze zijn nog niet eens op de helft! Ik weet dat het even moet gebeuren, maar kan het op dit moment niet zo goed hebben.... Sorry moest ff zeuren!!!
Had de echo om 12.00. Ziet er erg goed uit. Wat is het verschil dan toch groot met 2,5 weken geleden. Toen nog een grijze vlek nu zie je al echt armpjes, beentjes en een hoofd. Kindje was erg actief. Hebben het hartje weer gezien. Zo grappig, zagen de navelstreng en die klopt helemaal mee. Erg mooi. Zoals verwacht een week terug gezet. (had natuurlijk een cyclus van 37 dagen) Dus nu 10 weken en 4 dagen zwanger. Uitgerekende datum 5 februari.
@vaddie, wat goed! @avil, gewoon wat "huisregels" opstellen hoor, de peuken kunnen ze best opruimen, die mogen ze van hun vrouw vast ook niet in de tuin gooien!
vaddie leuk joh dat je nu echt al verschil ziet en ook al echt hoofdje armpjes en beentjes beeeeeeettteeeeeeeeeerrrrrr
Spannend al die echo's! Maarrreh waar blijven de foto's? Ha ik werd net gebeld of ik op gesprek wilde komen heb dus over 2 weekjes sollicitatie! Nu ga ik helemaal niks meer doen, want dan moet mijn rug weer beter zijn... Vanavond zouden we gaan bowlen. Nou k moedig ze aan vanaf het bankje haha. Nou fijne avond allemaal ik lees morgen weer verder!
Spannend!!!! En dan moet ik nog een week wachten! Vreemd eigenlijk dat dat zo uit elkaar ligt terwijl we even ver zijn. Maar jij had je eerste echo dan ook eerder he? Ik de eerste 8w1 en de tweede straks 11w3....
Hey meiden Zie mijn banner!!!!! Ben een week vooruit gezet. De vorige keer op 4 februari gemeten en nu op 28 januari Uhhh ok was effe slikken haha niet op gerekend.... Mag ik nu nog wel hier blijven???? Hele mooie echo gehad met een drukke spartelende baby..... Anne gefeliciteerd met je mooie echo. Vaddie jij ook....... Hier doet het werk ook niet moeilijk hoor. Collega's hebben wel begrip gelukkig. Het is wel vervelend als een baas zo reageert ik bedoel ze krijgt je verlof vergoed......