1 t/m 15 april 2016

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Simmer, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Hoi hoi,

ik meld me ook voorzichtig. Met een voetnoot dat ik soms een tijdje niet actief ben en dan weer wel.

Ik ben 28 jaar, 2e kindje en uitgerekend 9 april. 21-08 1e echo vk.

Ik vind zelf een wat kleiner clubje leuker. Het andere clubje schrijft al ff met elkaar en is al vrij druk.

qua kwaaltjes is het wisselend en dat maakt het extra spannend. Ik hou daar niet zo van. Bij mn dochter was ik continue misselijk. Maar dat was geloof ik ook pas na een week of 6. Vandaag ben ik pas vijf weken. Ik ben wel sinds een paar dagen enorm moe. Mn borsten zijn gevoelig en ik hoef geen yoghurt oid meer. Dit had ik bij mn dochter ook. Het beroerde is dat ik weinig eet, omdat ik zo geen honger heb. Ik ben al niet de dikste, dus ik moet echt oppassen.

Ik heb nog iemand naar dit topic verwezen. hopelijk komt zij ook lekker meekletsen.

Volgende week ben ik al een weekje minder aanwezig. Vakantie in het buitenland.

Wat een hoop verdriet hebben sommige hier al meegemaakt zeg. En lange wegen om zwanger te worden. Heftig. Dan besef je pas hoe dankbaar je mag zijn om snel zwanger te raken.

2moekes: komt nog wel joh. Misschien sluiten er wel meer aan. En het moet ook bij te houden zijn he haha.

2. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    ♥ ZWANGER ♥

Floortje27 ? jaar - tweede kindje - uitgerekend op: 3 april 2016
    Estrella 1985 29 jaar - eerste kindje - uitgerekend op: 5april 2016
    Flowerpower01 28 jaar - tweede kindje - uitgerekend op: 8 april 2016
    marievs 28 jaar - tweede kindje - uitgerekend op: 9 april
    2moekes 29 jaar - eerste kindje - uitgerekend op: 12 april
    Babystew ? Jaar - derder kindje - uitgerekend op: 13 april
    Simmer 28 jaar - eerste kindje - uitgerekend op: 15 april 2016

♥ AFSPRAKEN ♥

21 augustus Estrella1985 eerste echo zkh
    21 augustus marievs eerste echo vk
    28 augustus Flowerpower01 eerste echo
    28 augustus 2moekes eerste echo geertgen

*Wijzigingen in kleur aangeven graag, dan pas ik ze aan!

3. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    Gefeliciteerd marievs, welkom!
    T wordt al gezellig hier zo, vind het ook wat persoonlijker en makkelijker bij te houden in een klein groepje, in een grote groep wordt ik al gauw stil omdat het dan zo lastig is om op iedereen te reageren.
    Ik moet vandaag weer beginnen met werke , blok van 6 dagen waarvan 4 nachtdiensten. Kijk er nu al tegenop.. nog 11 dagen werken en dan vakantie ;) heerlijk vooruitzicht!
    Fijn weekend allemaal!

4. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Thanks. Jullie ook allemaal nog gefeliciteerd he.
    Oh heftig zeg! Wat doe je voor werk? Heb jij eigenlijk al veel kwaaltjes? Heftig die vroege miskraam zeg. Zover ben je morgen ook. Zal wel spannend worden. Voel je je nu anders dan toen? Was je test toen ook lichter?

5. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Lees in een ander topic dat je maar 1 test heb gedaan! Knap hoor. Ik heb nog 1 test liggen en ik moet me echt inhouden. Heb ook 2 testen gedaan die even donker waren en 2 dagen tussen zat. (zie topic Stom! in het testen topic). Het waren 2 verschillende testen en ik kreeg allemaal geruststellende reacties. Ik ga nu dus ook echt niet meer testen! Ja, na de 1e echo ga ik die test nog doen en die ga ik dan filmen. Haha.

Doen er ook nog aan MvM mee?

6. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Hallo allemaal!

Ik meld me ook voorzichtig aan! Ben als het goed is 10 april uitgerekend (gerekent vanaf eerste dag van laatste menstruatie.)

Ik ben 26 jaar, ga over 4 weekjes op 4 september trouwen met de liefde van mn leven en had afgelopen maandag de eerste positieve test in mn handen. Als alles goed blijft gaan mogen we dus ons eerste kindje verwelkomen.

Iedereen gefeliciteerd natuurlijk en hopelijk krijgen we een leuk clubje zo met elkaar :)

7. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    Welkom en gefeliciteerd Christien! Wat leuk dat je bijna gaat trouwen!

Ik heb inmiddels 2 testen gedaan, 1 kv en 1 cb. Heb nog 1 cb liggen en die wil ik vilgende week doen. Vorige keer eerst negatieve test 3 dagen voor nod, daarna dag na nod heel licht positief. Vl zag het strepje niet, ik wel, dag erna positief cb. Nu 2dagen voor nod een duidelijke positieve kv en op nod de cb test gedaan. Vind het inderdaad erg spannend en durf gewn gevowl te vergelijken, bij alles wat ik voel, voel ik onzekerheid dus ben ook wel een klein beetje blij dat ik zo veelmoet werken ookal vraag ik me af hoe ik het vol moet gaan houden..

Ik werk in een instelling voor crisisopvang en behandeling van erstandelijk beperkten met gedrags- en of psychiatrische problemen. Nachtdiensten zijn niet fijn, maar voordeel is dat het dan wel rustig is e de ka s op agressie het kleinst is. Met de ma ook met 8 weken al bekend gemaakt op het werk ivm agressie en risico's die ik toen liep, hoop het nu wat langer stil te kunnen houden maar dat hangt echt van de patienten af. Op het werk weten ze van beide miskramen dus wetem ze ook dat we al heel lang ezig zijn. Ze weten zelfs dat er voor okt een ziekenhuisafspraak gepland staat, die ik waarschijnlijk nu af kan zeggen gelukkig!

De openheid helpt mij heel erg, kan iedereen gelukkig nu afleiden doordat ik vorige maand ten huwelijk gevraagd ben..

Wat voor werk doen jullie meiden?
    Zijn er ook meiden die aan moeders voor moeders meegaan doen? Ik wil test volgende week afwachten voor ik me aanmeld bij de vk en mvm.

Liefs S

8. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    ♥ ZWANGER ♥

Christien1801 26 jaar - eerste kindje - uitgerekend op: 10 april
    Babystew ? Jaar - derder kindje - uitgerekend op: 13 april

♥ AFSPRAKEN ♥

9. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Heftig werk lijkt me simmer! Ik ben bang dat er op mijn werk ook omstandigheden kunnen voorkomen waardoor ik het eerder moet melden dan dat ik eigenlijk zou willen. Ik werk in een verpleegtehuis bij de ouderen dus, maar daar komen nog wel eens bepaalde ziektes voor waardoor ik een bewoner niet meer kan helpen ivm zwangerschap en kans op besmetting. Ik merk dat ik op mijn werk nog hypienischer te werk ga als dat ik eerder deed.

Klachten die ik heb mbt de zwangerschap zijn moeheid en zere borsten. Verder gelukkig (nog) niet.

10. estrella1985

12 mei 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi

Ik wil mee gaan doen aan moeders voor moeders
    Zit alleen 1 groot nadeel aan vind ik Wij wonen in een flat en ik hoorde van mijn zusje dat ze het nie boven brengen en dat jij het zelf ook aan de straat moet zetten

Dus dan staan die flessen heel de dag beneden voor de flat tot ik of mij vriend thuis komen van werk Ik vind dat een beetje een raar idee om die volle flessen beneden neer te zetten ochtends vroeg en dan maar wachten wanneer ze het ophalen

Hoe denken jullie daarover?

Liefs E

11. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Dit is mijn eerste zwangerschap dus weet hier niks van hoe dit in zn werk gaat. Ben wel ook benieuwd. Ik woon ook in een flat en als het idd echt zo gaat zie ik het ook niet zitten. Ga niet mn flessen urine buiten bij de flat zetten.

12. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Dus maar 1 streepjestest Simmer? Dat is wel lekker. Die van cb zegt tenminste of je zwanger of niet bent! Dat is wel beter. Streepjestesten kunnen je angst aanjagen als ze niet donkerder worden ofzo. Maar die van mij waren mooi en ik heb kwaaltjes. Zij het ligt, maar ik heb ze haha. Zolang je iets voelt zit het goed. Zo denk ik altijd maar. En als je niet krom ligt van de krampen en geen bloed verliest. Ho, dan nog kan het mis zijn, maar als we daar van uit gaan. Dan worden het hele langen weken. Maar ook ik heb onzekerheid. Ik ben nu blij met 2 weken vakantie en over 2 weken de echo dan.
    Zo, dat is heftig zeg. Maar het lijkt me wel een hele mooie en dankbare baan. Ja, dat is wel super fijn dat je die nu naar alle waarschijnlijkheid af kan zeggen! Top hoor. Ja las het hier al ergens. Gaaf hoor trouwen. Ik ben ook getrouwd. Nu al een aantal jaar.
    Ik ga meedoen, maar wel pas na de echo. Nu nog niet. Hier krijgen we al vroeg echo`s, vandaar dat ik me nu al aangemeld heb.
    Ik zit op kantoor. Ik werk in de sociale zekerheid en dan met name het internationaal aspect. Daarnaast ben ik nu bijna klaar met mijn studie Rechten.
    Heftig die besmettingen. Wel lastig dat je het daardoor sneller moet zeggen. Maar ook wel te begrijpen. En ook al zulk dankbaar werk Christien!
    Echt? Dat is niet fijn estrella. Ik moest ze bij een depot brengen en ook de flessen dan weer meenemen. Dat was ideaal. Ik kom daar toch vaak langs als ik naar mn werk moet. Ik weet ook niet of ik het dan zou doen. Kun je niet vragen of je ze ook ergens kan inleveren?
    Vandaag weer wisselende kwaaltjes. Ik voel me wel extreem moe heel de tijd en mn borsten zijn redelijk gespannen. Niet de hele tijd, maar met vlagen. Ook misselijk met vlagen. Daarnaast voel ik ook mn onderbuik met vlagen. Haha, alles met vlagen. Vind het nog steeds een apart idee dat er weer een wondertje in mij groeit. Geloof het nog steeds niet heel erg. Komt denk ik pas bij de 1e echo.

13. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Hallo allemaal, mag ik meedoen?

Zeilbootje, 29 jaar, 2e kindje, uitgerekend op: 7 (?) april.

Uitgerekende datum weet ik niet helemaal zeker, omdat ik niet precies weet wanneer mijn eisprong was. 4 weken na de laatste menstruatie positief getest, dus ik ben uitgegaan van een cyclus van 28 dagen. Na de eerste echo weet ik meer, maar die is hier pas met 10-12 weken (termijnecho).

Wat betreft Moeders voor Moeders: ik kon ze bij een depot bij het plaatselijke ziekenhuis brengen en halen. Veel makkelijker. Ga het alleen ditmaal niet doen want ondanks dat ik het een goed doel vind, werd ik zo ontzettend misselijk van de lucht uit die flessen dat ik al naar word als ik er weer aan denk ;).

14. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Welkom zeilbootje! Gefeliciteerd!

15. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier is het helaas voor de 2e keer fout gegaan. Ik meld me bij deze dus af.
    Fijne zwangerschap meiden!! Hopelijk blijft het bij mij en mogen jullie in april allemaal jullie dochter of zoon vasthouden!

16. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Sterkte Babystew, wat naar dat het mis is gegaan en ook niet de eerste keer lees ik. Is het vanzelf op gang gekomen?

17. Flowerpower01

Flowerpower01 Niet meer actief

He bah wat verschrikkelijk! heel veel sterkte en hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat het wel goed !

Hebben jullie al veel symptomen? ik ben alleen erg moe maar verder gelukkig nergens last van. Had ik bij mijn zoontje ook niet dus hopelijk mag het dit keer weer zo gaan.

Hebben jullie het al aan mensen verteld ?
    Wij hebben onze ouders en een paar vrienden verteld.

Ben benieuwd wanneer ik iets hoor van MvM, ze hebben nog niet terug gebeld. Ik weet ook niet meer precies wanneer ik ben gestart bij mijn eerste zwangerschap.

18. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Ik heb gelukkig nog geen misselijkheid, alleen sneller dat ik me flauw voel. Als ik dan wat eet gaat het gelukkig snel over. Bij mijn dochter was ik helemaal niet misselijk dus hoop dat ik dat nu weer heb.

Wij hebben het nog aan niemand verteld. Denk dat we het rond de 8 weken aan onze ouders vertellen en na de termijnecho aan de rest.

19. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    #39 Simmer, 10 aug 2015
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
    Babystew wat vreselijk! Heel veel sterkte!
    Vind je het goed dat ik jou sterretje op de lijst zet?

Zeilbootje welkom!

Symptomen hier; mijn geur is erg versterkt, met name nare luchtjes waar ik iedere keer een golf van misselijkheid voorbij voel komen. Weinig eetlust en 10 min later alweer een knorrende maag (echt hard ook) en kan niet meer uitslapen terwijl ik mega moe ben. Daarnaast gevoelige borsten wat steeds wat meer wordt en af en toe steekjes in m'n buik. Heb ook vooral 's avonds veel last van m'n darmen en daardoor buikpijn. Vandaag tussen de middag warm gegeten ivm late dienst van m'n vriend misschien helpt dat.

Mvm; ik kon tijdens mijn andere zwangerschap kiezen bij welke box ik de flessen in wilde leveren, een bezinepomp aan de rand van het dorp of bij een supermarkt (aan de leverancieszijde) midden in het dorp. Toen voor het eerste gekozen, ik ben nog steeds erg onzeker waardoor ik me nog niet aan durf te melden bij zowel de verloskundige als mvm, heb me voorgenomen eind van de week een cb test te doen. Staat er 2-3 of 3+ dan meld ik me aan bij beide.

Krijg elke dag meer vertrouwen maar durf soms niet naar de wc, zoals gister op een feestje omdat gister natuurlijk ook de dag was dat het bij de vroege miskraam mis ging. Daar zijn we nu overheen en probeer nu echt te geloven dat het goed komt, hou mezelf er aan vast dat het percentage dat goed gaat veel groter is dan het percentage dat mis gaat...

Bekend maken; wij hebben het tegen nog niemand verteld. Ga over 2 weken met wen goede vriendin 2 nachtjes weg, zij weet van m'n miskramen maar wil het eigenlijk nog niet vertellen, hebben jullie nog ideeën voor een smoes waarom ik het hele weekend geen wijntje drink? Heb het er laatst net met haar over gehad dat ik weer drink maar met mate (max 2) in de laatste 2 weken van m'n cyclus. Zat er zelf al aan te denken om misschien bij het eten wel een wijntje te bestellen, dan snel naar de bar lopen om te vragen of ze t kunnen vervangen met dubbelfris maar andere suggesties hoor ik graag ;)

Liefs S!

20. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    #40 Simmer, 10 aug 2015
    Laatst bewerkt: 10 aug 2015
    ♥ ZWANGER ♥

Zeilbootje 29 jaar - 2e kindje - uitgerekend op: 7 april

♥ STERRETJE ♥
    Babystew

♥ AFSPRAKEN ♥

Deel Deze Pagina