1 t/m 15 april mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door reckless, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    Wat leuk dat sommige van jullie al een afspraak hebben staan. Ik ga deze week bellen. Ik hoop dat ik zo vroeg mogelijk terecht kan ivm eerdere miskramen.

@vertellen: wij hebben het nog niemand verteld. Ik denk dat ik nu wacht tot iig de eerste echo.

@mvm: hoe werkt dat precies en vanaf wanneer kun je een afspraak maken? Ik denk dat ik er nu ook aan mee wil doen.

2. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Voor mvm kun je je via hun site aanmelden. Dan neemt iemand van hen contact met je op voor een afspraak. Je kunt je in principe vast aanmelden, dan kun je met 6 weken gelijk starten.

Ik ga morgen de vk bellen voor de eerste afspraak. Hoop dat ik snel terecht kan!

Wij hebben het al wel aan een aantal mensen verteld. Ouders en naaste familie en aan een paar goede vrienden. De rest pas bij een goede echo. Wss ontkomen we er niet aan om het rond de 9 weken al te vertellen omdat mijn buik vrij snel groeit. Was bij m'n eerste zwangerschap ook zo, dus denk nu ook :D

3. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    MvM die kun je bellen of via hun site aanmelden. Dan komt er een mevrouw langs die een zwangerschapstest afneemt met een hogere hcg waarden. Vanaf 6 weken tot 16 weken kun je dan urine inzamelen.

Twijfel heel erg of ik eraan mee doe. Begin dit jaar voor week 6 ermee begonnen en tot 16 weken volgehouden. Precies op de laatste dag dat ze voor de laatste x de flessen komen ophalen braken mijn vliezen met alle ellende nadien....

4. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
    Wat verschrikkelijk AnitaP! Had dat te maken met MvM? Als je er niet over wilt praten dan snap ik dat hoor

5. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Tijdens mijn vorige zwangerschap zijn we vanaf 10 weken zwangerschap een prive club gestart. Ik persoonlijk ( en de rest ook) vond dat heel prettig. Aangezien niet iedereen via google alles kan meelezen. Ik ken namelijk ook een aantal mensen die hier rond snuffelen persoonlijk. Nu wil ik over paar weekjes wel een clubje starten van april mama's. Lijkt jullie dat een goed idee?

Nogmaals ik ben nog 23 , 1 april word ik 24 hihi

6. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Goed idee ingsterr! :)

Ik heb de vorige keer niet meegedaan met MvM, maar nu wil ik het wel heel graag. Ben altijd thuis, dus goede mogelijkheid. En mijn schoonzus zit in de MMM nu, dus vind het nu extra belangrijk om ergens aan bij te dragen!

Hoe deden jullie dat eigenlijk? Die kannen enzo, waar bewaar je die? Wij hebben alleen een toillet beneden, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat Jan en alleman die kannen tegenkomt in mn huis... Weet verder nog helemaal biet hoe of wat, maar hier loop ik al wel steeds over na te denken, haha

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @ingster goed idee. Nu heb ik niets te verbergen, maar ik weet wel dat er mensen nuzen.... Zoals ex van mijn man haha.

@mvm nee, mijn bonusdochter woont in en is nu dag en nacht aanwezig, we willen het haar nog niet vertellen omdat ze zelf dat aangegeven heeft het niet te vroeg te willen weten omdat het al zo vaak misgegaan is. Eerst morgen overleven, dam zijn we de eerste mk voorbij..

8. Joanna23

Joanna23 Lid

22 jul 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook wel voor een privé clubje!

9. Liyana

Liyana Actief lid

10 aug 2013
    333
    0
    16
  10. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Goed idee een privé clubje,gezellig!

Ik doe denk ik niet mee met mvm. Ik vind t super goed en wil t ook graag. Echter moet ik mezelf in de gaten houden qua gemoedstoestand. Ik ben nu een jaar hersteld v een burn-out. En alles kost best veel energie,nu helemaal met t zwanger zijn. Dus helaas:(

Over sporten: doen jullie allemaal gewoon t zelfde qua sporten als voor t zwanger zijn? En buikspieren? Bij voelt t laatste nml niet echt goed meer. Herkenbaar of ?

11. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Ik train nu nog alles, voordeel dat sport pas weer eerste week van september begin en dan ben ik 9 weken, aangezien het een vechtsport is, moet ik ze dan al op de hoogte stellen.

Nu train ik 2x in de week met mijn bonusdochter, dus daarvan afwijken kan niet echt. Ik smokkel wel met buikspieren, maar op zich kan het nog geen kwaad de eerste paar weken. Als je er niet goed bij voelt, moet je het niet doen!
    Ik probeer zo lang mogelijk alles te blijven doen. Afgelopen zwangerschappen al snel last van mijn bekkens. Bij mijn meid vanaf 20 weken de ziektewet in, ik liep met krukken en kon geen trap meer lopen.
    Toen trainde ik ook, alleen had ik bekkens scheef getrokken tijdens werk (thuiszorg) nu hoop ik toch door nog meer te trainen het steviger te houden.

Pro prive clubje :)

12. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Privéclubje: prima! Ik ben voor!

Sporten: ik doe eigenlijk niet aan sport *schaamschaam*. Vorige zws wel maar toen kon ik rond de 8 weken al veel dingen niet meer doen.

Mvm: vorige keer ook gedaan. Zag er heel erg tegenop, maar viel me heel erg mee. En de wikkeldoek is superfijn :)

13. newdawn

newdawn Bekend lid

20 apr 2014
    782
    0
    16
    Goed idee Ingsterr, ik ben voor :)

14. Lizzy16

Lizzy16 Bekend lid

28 apr 2014
    848
    799
    93
    NULL
    NULL
    Ik sport ook twee keer in de week. Normaal ook wel eens drie,maar twee is nu ook zat hihihi. Ik denk dan dak buikspieren even beetje laat. Ik had vrijdag gesport incl buikspieren en zaterdag bruin verlies. In mijn hoofd heb ik dat dus aan elkaar gekoppeld. Dus daar komt t denk ik vandaan! Thnx v je tip meijtje

15. LianneJJ

LianneJJ Lid

20 jul 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mvm: ze zijn vandaag langs geweest en de test was prachtig! Aanstaande vrijdag al beginnen voor de volle 10 weken. Het is natuurlijk iedereens eigen keuze om mee te doen aan mvm maar ik wil hier nog eens benadrukken dat je als zwangere heel makkelijk zonder risico's andere vrouwen en mannen (!!!) met vruchttbaarheidsproblemen kan helpen.
    Iedereen van jullie had ooit een kinderwens en je weet als dat er eenmaal is dan wil je t vandaag en wat als dat niet lukt?
    Wat is dan mooier dan die vrouwen kunnen helpen met het plassen in een pot voor een paar weken. Een dag geen zin... Dan even niet! Elk plasje is er eentje!!!

Vertellen: de mensen welke dichtbij ons staan die weten het! Ik vind dat ze de vreugde mogen weten en ook t verdriet als evt fout gaat. Ik krijg al een buik en kan me gewone broeken niet aan... Als iemand dat ziet zou ik niet kunnen verbergen of liegen dan is t maar zo
    Ik ben onwijs trots op elk kind wat ik mag dragen ook al is het maar kort heb ik geleerd na mijn eerste miskraam!

16. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Poeh MVM, zou niet weten hoe ik dat moet doen. Ik ben elke morgen om kwart over 6 de deur uit. En dan nog de dochter wegbrengen en honden uitlaten. Moet me nu al altijd haasten.

Als iedereen ongeveer een week of 10 is zal ik een clubje aanmaken. Dan zal wel iedereen zich ondertussen hier gemeld hebben wat de eerste 2 weken van april zijn uitgerekend.

17. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    Leuk en handig een privé clubje :)

Mvm komt woensdag langs heb er geen probleem mee om 10 weken in een potje te piesen als ik daarmee kan helpen vind ik een kleine moeite hoor :)

18. AnitaP

AnitaP Bekend lid

15 feb 2014
    760
    0
    0
    Nee had niets te maken met MvM. Had m'n laatste piesje in de pot gedaan en even later braken s'nachts m'n vliezen.
    Had 3 dagen daarvoor wat pijn in m'n onderrug en erg moe. Daarvoor heel druk geweest dus weet het daar een beetje aan. Ook bekend in de vorige zwangerschappen met bekkenklachten. Dus tja 1 en 1 was voor mij 2 dus maakte me geen zorgen.
    Een dag later iets bloedverlies nadat ik moeite moest doen op de toilet als je begrijpt wat ik bedoel. Toch zat me dat niet lekker en ben de volgende dag naar de verloskundige geweest. Alles was daar prima, niets om me zorgen om te maken. Echter s'nachts braken m'n vliezen bij 15 wk + 5 dagen. Verloskundige gebeld en moest direct na het ziekenhuis ter bevestiging dat het echt gebroken vliezen waren en om kweken af te nemen. Vond het onzin, er was toch geen houden aan. Maar m'n kindje leefde nog dus daar deed ik het voor.
    In het ziekenhuis aangekomen werden er kweken afgenomen en is er een echo gemaakt. Kindje deed het nog goed maar veel vruchtwater verloren. Moest blijven ter observatie om te kijken of ik weeën zou krijgen. De prognose was niet goed gezien de termijn. Een uur later kreeg ik hoge koorts 40 graden. Werd gelijk aan het infuus met antibiotica geslingerd.
    Volgende dag geen weeën activiteit, buikpijn, bloedverlies etc. Koorts was inmiddels gezakt. En er was hartactie. Ik wilde ontzettend graag naar huis voor m'n 2 andere kindjes. Ik werd daar gek van onzekerheid. Het kan goed gaan maar grote kans dat het niet goed gaat. Kende immers ook de afdeling waar ik lag (ex collega's) en vond het niet fijn dat ik in deze toestand door hen verzorgd moest worden. In overleg met de gynaecoloog mocht ik naar huis op voorwaarde als ik iets voelde direct terug kwam. Kreeg een poliklinische afspraak mee voor 3 dagen later. Zou dan een echo gemaakt worden om te kijken hoe ons kindje het dan deed.
    Thuis aangekomen ben ik als een blok in slaap gevallen. De volgende ochtend toen ik wakker werd wist ik dat het niet goed zat. Het was m'n gevoel. Ons kindje leefde niet meer.
    Heb samen met m'n man zitten huilen... Hoefde de bevestiging niet te hebben. Ben daarom ook niet terug naar het ziekenhuis gegaan. We namen de tijd even voor ons zelf. De volgende dag zijn m'n man en ik gaan kijken wat we wilde als ons kindje eenmaal geboren werd. 1 ding wist ik zeker, ik zou het nooit achter laten in het ziekenhuis! Maar ja begraven in onze eigen tuin was ook geen optie. Uiteindelijk hebben we via een begrafenisondernemer een mooi plekje op de begraafplaats gevonden wat speciaal bedoelt is voor kindjes die onder de 24 weken worden geboren.
    Eenmaal s'avonds kreeg ik buikpijn en iets bloedverlies. Nu gaat het beginnen. Maar het zou een gewone bevalling zijn.... Omdat het tegen de nacht liep toch het ziekenhuis gebeld en kon gelijk komen. Nog geen half uur na aankomst ben ik bevallen van een prachtige zoon. Alles zat erop en eraan, het hoefde alleen nog maar te groeien.
    De placenta wilde niet komen en kreeg veel bloedverlies, ben daarom met spoed voor ok geweest. Als een dweil kwam ik terug van ok midden in de nacht. Maar ik wilde s'ochtends met donder en geweld naar huis want ik wilde er zijn voor m'n zoon die ik ter wereld had gezet. Het belangrijkste vond ik om hem naar z'n laatste rustplaats te brengen ook al kon ik niet tot nauwelijks op m'n benen staan. Die dag samen met m'n man en kindje doorgebracht. Het stond in het teken van het afscheid. We hebben hem vastgehouden, geknuffeld en foto's gemaakt.
    De volgende dag hebben mijn man en ik onze zoon begraven. Het was een mooie stralende dag en wat was het een mooi afscheid. Daar ben ik nog steeds trots op. En heb de kracht ervoor gekregen om het te doen...

19. Roos2

Roos2 Lid

29 jun 2014
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    @vertellen, alleen mijn zus en de beste vriend van mijn vriend weten het nu. Voor de rest weet nog niemand het, ik ben nog zo bang dat het mis kan gaan. Maar het nog lang geheim houden hou ik denk ik ook niet vol. Denk dat ik het deze week aan een collega ga vertellen zodat in elk geval iemand het weet op mijn werk mocht er iets zijn.

@privé clubje, weet niet zo goed wat het in houdt maar ik vind het goed hoor!

@MvM, weet iemand of je hier ook aan mee kan doen als je overdag gewoon moet werken?

Hebben jullie al veel zwangerschapssymptomen? Ik alleen wat vollere en gevoelige borsten..

20. Roos2

Roos2 Lid

29 jun 2014
    9
    0
    1
    NULL
    NULL
    Jeetje Anita ik lees net je verhaal wat heftig! Ik hoop dat je nooit meer zoiets mee hoeft te maken.

Deel Deze Pagina