1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ja de vermoeidheid is erg herkenbaar... Hier ook alleen maar moe moe moe. Dat in combi met geen rust in mijn kijf is niet zo fijn!

Alsof de nesteldrang zijn intrede al heeft gedaan! Dat wordt nog wat!
    Vlgs mij is de kleine bij mij gedraaid ofzo! Voel laag nu opeens schopkes en minder in mijn zij.
    Donderdag voor controle dus dan zullen we het zien ;)

Hoop dat er snel iets gaat gebeuren aan je plafond zeg! Dit is niet prettig...

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Erg is dat he! Hier hopen we aankomend weekend de zolder af te maken en dan kan het weekend er op onze dochter verhuizen.
    Dan hebben we de maand juni voor de babykamer...zucht

Hebben jullie al wat gehoord van de kraamzorg?

3. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Toevallig ben ik vandaag gebeld door kraamzorg.. 25 juni komen ze voor de intake :)

Met boven buren afgesproken dat als het weer lekt we gezamenlijk de monteur bellen. Ze zegt dat alles verholpen is. Dus ik hoop het.
    Durf nog geen gordijnen op te hangen nu...

4. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Daphne wat vreselijk!
    Heel veel kracht toegewenst! Dikke knuffel!

5. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    @hier gaat alles goed. Donderdag weer controle, wel flink last van pijn onderin.... Kindje ligt dwars, benieuwd of t net als bij de 1e gaat draaien rond 36e week.... :)

Hier heeft n kameraad vreselijk nieuws gehad.... Heeft MS. Damn wat n diagnose.....
    Vandaar toch weer veel afwezig geweest hier, sorry.

Probeer nu weer wat meer mee te lezen en te reageren.

Nu eerst songfestival :D

6. Maggie87

Maggie87 Lid

14 sep 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Oost Friesland
    ff een vraagje, vanaf deze week zit ik gedeeltelijk in de ziektewet. Helaas te veel last van harde buiken en moet het rustiger aan gaan doen.

Nu vraag ik mij het volgende af; wanneer krijg je wat te horen van het UWV? Ik werk op dit moment via een uitzendbureau en UWV neemt de uitkering tijdens ziekte en verlof over. Het is voor mij wel handig om te weten hoe snel zij aan komen zetten met wat informatie.
    Zijn er meer die na hun verlof weer opnieuw opzoek moeten naar een nieuwe baan? Ik mag helaas niet meer terug komen en zal dus gelijk na de bevalling weer opzoek moeten naar iets anders...hopelijk staat mijn hoofd daar op dat moment naar...

21 mei controle VK = toevoeging voor het lijstje

7. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Helaas moet ik ook opzoek naar werk! Mijn vak is uitgeblust...
    Ik heb een spw3 diploma en daar is zo goed als geen werk in te vinden.
    Ik vind het erg moeilijk te zien wat ik dan kan doen..
    Heb in de thuiszorg gewerkt.. Maar daar wil ik niet terug..

Kreeg gister van buren wel de tip om zwangerschapsuitkering aan te vragen?.. Weet iemand daar wat van?

8. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Heeft jouw werkgever je ziek gemeld of heb je dat zelf gedaan? Ik zit 100% in de ziektewet, maar merk hier weinig van omdat dit via mijn werkgever loopt. Ik kreeg geloof ik met 2 weken de eerste brief in huis, maar ik zou als ik jou was gewoon het UWV even bellen. Zij kunnen je precies vertellen hoe of wat.

9. Maggie87

Maggie87 Lid

14 sep 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Oost Friesland
    Ik heb wel een zwangerschapsuitkering aangevraagd, dit is geregeld via het uitzendbureau waar ik nu nog voor werk. Nu zit ik gedeeltelijk in de ziektewet en dat wordt ook geregeld door UWV, wat ik heb begrepen is dat er wordt gekeken naar het gemiddeld aantal uur wat je het afgelopen jaar hebt gewerkt en aan de hand daarvan wordt je betaald.

Ik heb MTRO gestudeerd, maar in het Noorden van het land is daar helemaal geen werk in te vinden. Afgelopen jaren veel commercieel binnendienst werk gedaan, maar helaas is dat constant van korte duur... Ben bang dat ik straks geen zin meer heb om te solliciteren...dus hoop dat ik de motivatie kan vinden ;)

10. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Sorry stephie, geen ervaring met een zwangerschapsuitkering.

U

11. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Daphne, ik kan me voorstellen dat je hier nu niet te vinden bent, maar in je berichtje stond dat je woensdag waarschijnlijk zou bevallen. Ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen voor de bevalling en ik hoop dat jij je partner toch nog een bijzonder momentje mogen hebben met jullie mannetje Nikolai en op een voor jullie prettige manier afscheid kunnen nemen van dit zo gewenste kereltje.

12. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Wat een lief en mooi bericht voor daphne kinderwens87.
    Ik sluit me er volledig bij aan!

Wat uitkering betreft ik zit al vanaf december thuis zonder werk. Dus ben bang dat ik nergens recht op heb.

Morgen ga ik even langs mn huisarts. Heb al weken last van mn rechter ringvingwr.. bij het knokkeltje boven op lijkt iets klem te zitten. Maar nu weer erger dus toch maar even na laten kijken.

13. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Hier sluit ik mij volledig bij aan!!!
    Ik weet helaas hoe het voelt... Neem je tijd! Doe niets wat jij niet wilt en laat je tranen de vrije loop!

Heel veel sterkte meid...

14. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Ook hier zijn mijn gedachten bij Daphne. Heel veel sterkte!

Vandaag heeft vriendlief de inkijkmappen van de geboortekaartjes gehaald. De keuze is reuze! Gelukkig zijn er ook een heleboel spuuglelijk dus dat maakt het dan al ietsiepietsie makkelijker!

De namen zijn we ook wel zo'n beetje uit. Meisjesnaam hadden we nog van de vorige zwangerschap, en de jongensnaam hebben we nu dus ook! Geeft toch wel weer een stukje rust!

Het kamertje begint er langzamerhand ook op te lijken. Vriendlief is er maar druk mee. Het behang zit er inmiddels op. Nu de aankleding nog :)

Kraamzorg nog niks van gehoord. Hebben jullie het kraampakket al aangevraagd bij jullie zorgverzekering? Denk dat ik dat vanavond maar eens even ga regelen.

Morgenavond gaan we ons 2e wondertje erkennen op het gemeentehuis. Dus die kunnen we dan ook afvinken van onze to-do-list...

15. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Naam zijn wij ook uit! Helemaal blij mee :)
    Erkennen hebben we al gedaan, voelt fijn. Kraamzorg heb ik ook nog niks van gehoord, ben benieuwd wanneer dat komt!

Wel al alles bij zorgverzekering aangegeven, dus hoop dat dat kraampaklet binnenkort ook komt!

Leuk dat je vriend zo bezig is met t kamertje! Wat voor kleuren wordt t?

16. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    We hebben een blauw muurtje weggehaald en mooi effen grijs er weer op gedaan. Dus het wordt een beetje zilver met grijs. We weten niet wat het geslacht van de beeb is dus we houden het lekker neutraal. En van mezelf kennende ben ik van neutrale kleuren ook minder snel zat van. Als het helemaal af is, zal ik nog even foto's plaatsen. :)

Wij zijn overal wat later mee. Merk wel dat de zwschap heel snel voorbij gaat als je al een peuter van bijna 3 hebt rondlopen. Daar waar ik bij de eerste nog elke week keek wat de ontwikkelingen in mijn buik waren, zo weinig kijk ik nu. Je staat er gewoon minder bij stil omdat je zo 'afgeleid' wordt overdag :)

17. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Wij hebben vandaag een proefdruk, voor het kaartje, besteld. Reuze benieuwd! Via internet uitgezocht (De kaart waar je blij van wordt | Blijkaartje.nl).

Ook hier nog geen bericht van kraamzorg... Ben benieuwd wanneer ze gaan bellen. Vandaag ook de zorgverzekeraar gebeld (Bewuzt), maar krijg geen kraampakket. Beetje jammer, nu zelf dus ff gaan uitzoeken wat ik allemaal in huis moet halen (met in het achterhoofd dat ik in het ziekenhuis wil bevallen). Ook moeten wjj gaan bedenken hoe we ons bed gaan verhogen; we slapen onder een schuin dak, waarbij het bed al 65cm hoog van zichzelf is. Weinig mogelijkheden dus (misschien een extra topper erop?!).

18. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hier ook een elektrische boxspring. Welke ook al erg hoog is, als de kraamhulp er is voor de intake ga ik meteen even vragen of er nog een extra matras op moet. Denk haast dat het bed zelf al wel hoog genoeg is...wel heerlijk zo'n hoog bed. Toen ons oude bed op kratjes stond was ik doodsbenauwd om me om te draaien. Ons bed kon niet op klossen. Nu dus een luxebed en ik wil nooit meer wat anders hihi

19. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooi verwoord kinderwens! Ik sluit me hier aan.

Wij hebben een geregistreerd partnerschap en hoeven sinds 1 april niet meer te erkennen. Lekker makkelijk dus. Kindje krijgt ook automatisch de naam van mijn partner.

Ben benieuwd naar de foto's van het kamertje vrolijke mama.

Kraamzorg heb ik nog niks van gehoord. Verzekering heb ik moeten inlichten omdat zij de kraamzorg zouden regelen. Ik wacht af tot ik de kraamzorg heb gesproken met het bed verhogen. Ga sowieso in een kraamhotel bevallen.

Ik moet ook na de bevalling een nieuwe baan zoeken. Maar ik wacht even af hoe het gaat lopen. Eerst maar eens een beetje s'nachts kunnen slapen. Denk dat ik ook wel weer blij ben als ik kan werken. Tegen die tijd zit ik een jaar thuis.

De naam begint te vorderen. We hebben denk ik een top 3 nu.

Voor de geboortekaartjes had ik hier een erg leuk idee gezien nl een filmpje met de gegevens in een grappig tekenfilmpje en daarna de eerste beelden van de baby.

@kittehs: je hebt al dezelfde hobby als mij: koopjes zoeken voor de babyuitzet. Helaas zijn mijn koopjes wat minder goedkoop. Maar ach toch 1000 onder mijn oorspronkelijke budget gebleven.

Hier het huis verkoop klaar aan het maken. We hebben maar 1 slaapkamer en willen toch nu een huis met tuin. Dus nu al zoveel mogelijk het huis leeg maken omdat dat aantrekkelijker uitziet voor een koper. En ook fijn dat als we eruit moeten we al een hoop verhuis klaar hebben.

20. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Hoi,
    Hier kraampakket (fbto) al binnen. Incl knuffel en boek baby's 1e,jaar. Bij aanmelding ook al 9maanden dagboek erbij gekregen. Leuk!!
    Kraamzorg komt hier 21mei voor intake.

Zit hier nu 50% in ziektewet, brief gehad van Uwv en telefonisch contact. Hoe t zit met uitkering als je geen werk hebt weet ik niet.... Zou met Uwv bellen.

Zometeen weer controle vk :)

Afspraken
    21 mei intake kraamzorg
    28mei groeiecho

Deel Deze Pagina