1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Haha heerlijk zeg! Ik moet alles nog van de schuine kanten halen op zolder. Tja alles lijkt wel sneller te gaan als je er al 1 hebt lopen...

Heb wel zin om alles even uit te wassen en te kijken wat we uberhaupt nog moeten halen. Volgens mij heb ik veel spullen weggedaan omdat ik dat toen geen tweede ronde meer waardig vond :)

Ziet er gezellig uit, die kleertjes aan de waslijn!

2. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Pff hier best een baaldagje...
    Gisterenavond weer een tijdje op spoedgevallen gezeten, voor de tweede keer op een maand tijd. Had conctact opgenomen met de vroedvrouw omwille van steken in de onderbuik. Zij vertelde toch even contact te zoeken met de gynaecoloog, maar deze kon niet snel genoeg tijd vrijmaken en stuurde mij rechtstreeks door naar het ziekenhuis.
    Gelukkig was er na een halfuurtje monitor nog niets speciaals te zien, dus gelukkig deze keer geen contracties (was 4 weken geleden wel het geval). Ons ventje doet het gelukkig ook heel erg goed, zeer actief. Morgen heb ik een extra echo en dan weet ik ook ineens de uitslag van het urineonderzoek dat ze gisteren hebben gedaan. Ze hebben schrik dat ik opnieuw een urineweginfectie zou hebben... Hoewel dit niet zou mogen na twee antibioticakuren en een goede uitslag vorige week... Dus het is weer afwachten.
    Slapen lukt hier ook al een hele week slecht, ofwel geraak ik niet in slaap door dat ik mijn draai niet vind en teveel lig te piekeren, of ik wordt elk uur wakker. Sorry voor het klagen, maar heb echt geen goede dag vandaag...

3. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ik heb net m'n kraampakket ontvangen! Er zat een leuk speel/ritsel doekje en douchecape in extra! Van cz

Hier geen groei echo's dus heb geen idee hoe groot m'n mannetje is.. Z'n been kwam overeen met 28.1 toen ik 27.1 was (pretecho)

Wel tussen week 30/35 een liggings echo bij de verloskundige zelf. Is dat raar geen groei echo?

Mommywannabe sterkte!! Ik slaap ook niet zoals het voor m'n zwangerschap ging.. Ik moet er minimaal 3 x uit om te plassen.. En lig gewoonweg het lekkerste op mijn buik..maar dat gaat niet meer :)

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Stephie, nee is niet raar. Ik had gevraagd hoe dat zat en normaal doen ze een groeiecho pas bij 28/29 weken zei mijn gyn.

@ Mamsvan6, dank je wel. Ja dat weet ik nog heel goed. Ja het is echt niet makkelijk om dit te verwerken maar snap goed wat je bedoeld. Ene dag gaat het ook echt beter dan de andere.

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes! Ik kan me niet herinneren of ik het verteld had, maar maandag hebben we een hele emotionele maar mooie dienst gehad. Nu voelt het ontzettend leeg :(

5. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Een groeiecho doen ze toch ook pas wanneer ze vermoeden dat de groei te snel of te langzaam gaat en niet zomaar? Ik heb er ook nog niets van gehoord, geen nieuws is goed nieuws lijkt me:).

Fijn dat het een mooie dienst was Daphne. Nogmaals heel veel sterkte, geef jezelf in ieder geval de ruimte om dit verlies een plekje te geven.

6. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @daphne: Fijn dat het een mooie dienst was. Nogmaals heel veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies en een dikke knuffel!
    @mamavanjuul: ik hoop dat je kleintje zich weer wat beter voelt!
    @stephie: ik heb 2 weken geleden al een hoop dingen gewassen. Wat een hoop werk om een wasmachine babykleertjes op te vouwen haha.
    @vrolijkemama: ik zou echt niet tot de geboorte kunnen wachten!
    @shushi: hoop dat de fysio kon helpen.
    @mommy: hoop dat er niks aan de hand is!

Hier veel last van mijn hormonen. Vandaag dacht ik een kras te hebben gemaakt op de commode en ja hoor kon nog net de tranen binnen houden. En deze week ook veel op mijn vriend zitten vitten. Vooral toen hij de netjes opgevouwen babykleertjes zomaar in een lade pleurde. Ik kon me nog net bedwingen om zijn kleren in de kast op een berg te gooien. Maar morgen komt eindelijk de fotografe foto's maken van het huis. Ben ook wel heel blij met het resultaat van 1,5 week hard werken. En dan hopen dat het snel verkocht is.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier geen groei echo om speciale reden, krijg elke keer een echo en dan meet ie de buikomtrek en beentje op.

Met mijn dochter gaat het nog niet goed, ze krijgt straks een penicilline kuur.

@manuela82: Haha, die hormonen ken ik.....helaas moet hier eerst de zolder af zijn, voordat we met de babykamer kunnen beginnen en dat is als het goed is dit weekend. ik zit ook op hete kolen en mijn man zegt ook al: Ga je nu echt elke dag 3x zeggen dat het op moet schieten?

@Daphne91: Onwijs veel sterkte met het verwerken van dit enorme verlies. Ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen....

8. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    bij ons doen ze het niet.. Denk idd alleen als er reden toe is.. Ze meet m'n buik van schaambeen tot baarmoeder bovenaan..en zegt dan hij groeit goed..

Daphne neem je tijd om dit te verwerken! Heel veel sterkte voor jou en je man komende periode! Fijn dat jullie een mooi afscheid hadden voor jullie knappe kereltje!

Dames nog een vraag
    Ik dacht aan m'n maxicosi.. Ik heb de standaard versie (Citi?) maar nog geen voetenzak.. Is dit nodig? Hebben jullie tips?

9. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Ikzelf denk niet dat een voetenzak voor je maxi cosi echt nodig is. Het is tenslotte zomer wanneer onze kindjes geboren worden. En wordt het kouder, dan kan je er nog steeds eentje aanschaffen ;)
    Ik ga voorlopig beginnen met een wikkelcape waar ook gaten in zitten voor je kleintje vast te maken in de maxi cosi. Als je daar bovenop je kindje nog warm aankleed, moet dat in mijn ogen wel voldoende zijn :)

10. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Hoe heet zo'n doek? Haha tis mn eerste he ;)
    Wikkeldoek maxicosi?
    Ik vind het idd wat logischer klinken.. een dekentje ofzo. . Ipv zo'n hele hoes

11. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    #2091 manuela82, 16 mei 2014
    Laatst bewerkt: 16 mei 2014
    Ik ga voor een wikkeldeken met gaten voor de gordels. Voetenzak zie ik later wel.
    Goedkoopste is denk ik deze: HEMA wikkeldeken
    En dan hebben bv koeka en snoozebaby nog leuke of de lodger wrapper. Fijne is dat je ze dus ook in die wikkeldekens in de wandelwagen kunt leggen.

@mamavanjuul: gelukkig maar dat mijn partner niet de enige is die last heeft van een hormoonbom in huis. Had trouwens nooit last tijdens mijn menstruatie.

Hier is eindelijk de fotografe geweest. Komende week doe ik echt niks anders in huis dan de vaatwasser. Kan geen schoonmaakmiddel meer zien. Maar eind volgende week staat ons huis op fundament en hopelijk wordt het dan snel verkocht. Hebben nu maar 1 slaapkamer en ik mis het wel dat ik geen leuk kamertje kan inrichten met een mooie muurschildering.

12. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Dankjewel manuela82
    Nu heb ik er een idee van! :)

13. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Onze zoon is in juni geboren en heb wel degelijk veel gebruik gemaakt van de voetenzak. Maar dat is ieder zijn eigen ding natuurlijk. Ik vond dat makkelijker dan steeds te moeten martelen met jasjes of vestjes...:)

Het is maar net wat je zelf praktisch vind :)

14. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Vandaag een extra echo gehad door de harde buiken van een paar sagen terug. Gelukkig geen blaasontsteking gevonden in het urineonderzoek! Op de echo was wel te zien dat ons kleintje al ferm is ingedaald. Ze had dus ook een baarmoederhalsmeting gedaan en ja hoor, 3cm terwijl het nog 4cm zou moeten zijn. Het is nog niet dramatisch al een geluk, maar het mag zeker niet nog korter worden...
    De vroedvrouw heeft mij dan ook rust voorgeschreven, ik moet minimum 2u in de voormiddag en 3u in de namiddag platliggen. Best veel dus. Maar beter dat dan volledige platte rust.

Ons venteke groeit wel heel erg goed :) nu 1kg100 :) ben er toch fier op :p

15. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @mommywanabee rustig aan dus.... Hopelijk blijft kleintje nog ff zitten!!

@.... Voetenzak hier bij 1e geboren in de winter niet gebruikt. Ze had jasje aan en had fleecedeken om. Nu voor de 2e een lodge wrapper aangeschaft via mp.

Hier wiegje opgezet, zooooo lief :)

16. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ik heb net die omslag doek bij hema gehaald. . Met 20% korting sticker :-D

17. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hmmmm....

Ik was zo opgelucht dat we de namen compleet hadden...
    maar nu afgelopen week begin ik toch weer te twijfelen over de jongensnaam...Ik vind gewoon heel veel jongensnamen stom. Saai of afgezaagd...Hou van stoer en kort. En iets wat niet veel voorkomt. Nu hadden we een naam die wel al deze kenmerken hebben maar nu slaat de twijfel toch weer toe...Toch maar weer speuren naar een andere naam...en deze in het achterhoofd houden...

18. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Succes met het vinden van de naam vrolijke mama!
    Hier is het ook niet Makkelijk gegaan :)

19. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wat een rust hier vandaag. Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer??:)

20. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @vrolijkemama: Wij zijn ook nog niet uit de naam. Niks springt er echt uit. En tja je kind moet er toch de rest van zijn leven mee rond lopen.
    @kinderwens: inderdaad lekker in het park gezeten ;-D jij ook wat leuks gedaan?
    @stephie: goeie deal ;)
    Geloof dat een hele hoop aankopen afhankelijk zijn van je kindje wat prettig is. Zo heb ik bv Hema slaapzakjes en leen ik de puckababy van een vriendin om eerst te kunnen kijken wat dochterlief fijn vind.

Deel Deze Pagina