Mijn bloeddruk is van zichzelf altijd zo rond de 115/70, dat is tijdens de zwangerschaps eigenlijk nauwelijks veranderd! de een zegt: prima bloeddruk, de ander vindt t wat aan de lage kant... Dus zou best eens kunnen! Genoeg drinken probeer ik te doen, alleen het eten is lastiger! Heb ik altijd al gehad met warm weer, ik heb gewoon geen trek. Dus ik dwing mijzelf nu echt om te blijven eten, ook al zijn het maar kleine beetjes. Straks maar even een zakje zoute drop halen ofzo, misschien helpt dat!
Ik vind het maar knap dat sommigen er wijs uit kunnen worden hoe dat kind ligt... Ik zou echt geen idee hebben, wat ik voor 'lichaamsdelen' voel als meneer bezig is.
Bij de 3d bij ons werd gezegd dat hij al naar beneden ligt.. de verloskundige probeert het iedere x te voelen maar kon daar nog niks van maken. Maar hij kan nog draaien toch? ik voel hem vaak wel aan de bovenkant van mn baarmoeder. . Langzaam richting ribben ene keer wel links en andere keer rechts. . maar het is niet echt schoppen meer.. het is meer schuiven wat ik voel. Kaatje ik snap je helemaal. . Heb met dat warme weer niet eens zin om mn keuken in te gaan! Ik merk dat ik sneller benauwd ben nu met dat warme weer.. dames gaan jullie nog op vakantie? Wij zijn aan t kijken voor een midweek of weekje weg naar Limburg ofzo.. (als het niet te duur is)
Wij gaan volgend weekend lekker even 4 dagen naar Landal Miggelenberg. Even helemaal niks!!! Da's ook gelijk alles voor dit jaar.
Bij mij ligt de placenta voor. Zelfs de verloskundige kon het de vorige keer niet voelen hoe ze lag. Kon alleen het ruggetje vinden. Ik voel wel dat ze beweegt en ze schopt en slaat hard genoeg dat het aan de buitenkant goed voelbaar is (vl heeft al meerdere keren gevraagd of ze me geen pijn doet zo) maar dus nog geen enkele keer pijnlijk. Alleen irritant op mijn blaas. Ik moet ongeveer 1 à 2 keer per nacht eruit maar ging ook vaak voor ik zwanger was s'nachts een keer. Ik slaap daarna dan ook meteen verder. Van de kleine zelf word ik niet wakker. Misselijkheid en overgeven gaat nu gelukkig redelijk met een paar keer per week overgeven. @ kaatje: Als mijn bloeddruk te laag is merk ik dat met snel opstaan het beste omdat het dan wel even zwart voor mijn ogen wordt. Als je niet genoeg eet zou ik wel proberen om genoeg calorieën binnen te krijgen want als je lichaam vet gaat afbreken komen afvalstoffen vrij. In dat geval is een zakje chips dus nog gezonder. Ik probeer met de warmte in elk geval nog met zoveel mogelijk aan te slapen. Hopen dat ik het dan, als het nog warmer wordt, nog een beetje vol houd. Ik wilde ook nog graag op vakantie maar nu toch bedacht dat de baby ook te vroeg zou kunnen komen en dan met de medische zorg hier een veel betere kans maakt dan bv op Kreta. Hier dus nog 2 weekendjes weg in de buurt in plaats van een week naar de zon.
qua ligging in mijn buik kan ik er ook geen pijl op trekken moet ik zeggen... De ene keer voel ikiets harders en groter rechts, dan weer links. Ik denk dat dat de rug of haar hoofdje is! Maar hoe of wat... geen idee! Ben ook zo benieuwd wat ze allemaal aan t doen is daarbinnen, het voelt soms als een bokswedstrijd
Volgens mij zijn het de hormonen, maar heb ik toch even flink de controle afspraak vergeten vanmorgen!!! Oei oei oei!! Bel ik ze op voor een nieuwe afspraak en dan zijn ze niet beschikbaar haha...OOOOOPS! Komt ook dat ik druk ben met onze vakantie hoor. We gaan vrijdag een week er tussenuit. Ook lekker in een Landalhuisje...
@shushi hier kan ik de dwarsligger overduidelijk voelen liggen, onderin zit namelijk niks en bovenin staat t strak vd spanning Hebben jullie 's avonds ook zo'n last van pijn in schaambot?? /Onderin..... Pfffff kan dan alleen nog maar liggen om vervolgens de volgende ochtend vroeg klaarwakker te zijn..... :O Vanmorgen intake kraamzorg gehad laat maar komen geb er weer zin aan Hier aan t aftellen @work.... Morgen, vrijdag en maandag en dinsdag nog..... Afdeling gaat nu toch fuseren weet dus nog niet of ik op m'n vertrouwde plek terug kom of elders geplaatst wordt...... Morgen laatste gesprek manager over terugkomen met hoeveel uur etc. Benieuwd hoe t gaat als ik terug kom (managers zijn er dan allemaal uit) Afwachten maar weer.....
Wow.. zo denk je na over een weekje weg.. en zo is die geboekt haha lekker in een huisje in drenthe... ben benieuwd volgens mij nog nooit geweest. . Heb er zin in! Nog ff lekker saampjes genieten! ♥
Lekker hoor Stephie, nog even heerlijk genieten saampjes. Geen idee hoe de kleine hier ligt, over het algemeen voel ik hem/haar onderin en aan de linkerkant van mijn buik, maar geen flauw idee wat ik precies voel.
als je het tussen 2 handen kan "pingpongen" is het het hoofdje. Ik voel dan iets ronds, en als ik het kan bewegen tussen mijn handen is het het hoofdje, anders het kontje. Hier beginnen de harde buiken ook wat te komen, elke keer als ik sta en ga liggen wordt mijn buik eerst hard om daarna te ontspannen. @Akkoe: Wat heerlijk dat je bijna verlof hebt. Ik zou je verder niet druk maken om je werk, je kan er toch niks aan veranderen. Lekker los laten en genieten van de laatste weken zwangerschap. Ik moet nog 4 weekjes, 4 korte weken. Vandaag heb ik vrij genomen en alleen morgen nog en dan is deze week ook voorbij. Volgende week en die week er op ook 3-werkdagen. Ik geloof dat ik nog iets van 14 werkdagen te gaan heb, Vannacht ook niet zo geweldig geslapen, had het bloedheet. Om 2 uur begon het hier te onweren en om 4 uur te stormen. Heb toen de gordijnen open gedaan en het raam open, even doorluchten. Gelukkig had ik vandaag vrij en lekker de hele dag niks gedaan, even tukken op de bank, even naar de winkel, maar verder met de voetjes omhoog en boekje lezen. Kinderen waren gewoon bij opa & oma, dus even een dagje voor mezelf
Vandaag over 8 weken begint mijn verlof . Maar er zitten idd kortere weekjes tussen en ik heb ook nog een weekje vakantie eind juni. We gaan naar een Duits schiereiland, soort Schiermonnikoog, ook zonder auto's en zo. Heel relaxed! Ik voel hem telkens heel hoog, nog geen last van pijn. Dat meisje had nu een gekneusde rib vertelde ze. Au, au. Vorige week bij controle lag hij met z'n hoofdje al in mijn bekken. Twee dagen later al weer in stuit, dus het kan echt nog alle kanten op. Ik maak me nog niet druk, hij heeft nog flink wat weken om goed te gaan liggen. Ik snap ook geen drol van die bloeddruk. Ik heb 100/60 meestal. Volgens vk prima. Ik dacht dat het wat laag was. Naja, het zal wel, voel me goed, dat is het belangrijkste. Vandaag ook bericht gehad vd kraamzorg en ons kindje is geplaatst op de opvang, ook fijn! Maandag gaan we er kijken. Over een paar weken ook nog even snel tussendoor trouwen, druk druk .
Gefeliciteerd kris met je voorgenomen huwelijk! ! Mijn vriend en ik zijn dit jaar 12/5 jaar samen! Heb tegen hem gezegd je kind jou naam dan vind ik dat je een vent moet zijn en mij ook jou naam geven. . Maaarrr het is zo prijzig alles in 1 jaar te doen hihi
Thx! Ja, gekkenhuis is het nu met de kosten idd. En eigenlijk wilden we ook nog een huis kopen (laat maar), er moet voor mij nog een goede veilige auto komen, alle babyspullen, trouwen, aaargh! Maar, we gaan nu gewoon klein trouwen, op het gemeentehuis en met alleen familie en 1 vriendin. Volgend jaar willen we dan een feestje geven. Dus daar nu gelukkig niet al te hoge kosten aan, doen ook nog niet met ringen etc. 12.5 jaar al weer, wow . Is ie al op z'n knieen gegaan?
Nee.. haha ik denk dat ik dat moet doen.. haha Mijn vriend is niet zo romantische dus ben benieuwd wanneer dat gebeurd haha.. eerst maar eens werk vinden denk ik.. dan kunnen we weer wat meer gaan sparen er voor
Hier hetzelfde dat we ook nog willen verhuizen en daarvoor eerst onze huidige woning met verlies moeten verkopen. Ook wilden wij eerst een kind en niet nog een jaar wachten omdat eerst die hele bruiloft nog gepland moet worden. Wij zijn daarom gegaan voor een geregistreerd partnerschap eind vorig jaar. Zijn die dag met alleen familie gaan lunchen, naar de dierentuin geweest en uiteindelijk heerlijk gegeten in het restaurant waar we elkaar hebben leren kennen. Wij wachten dus tot ons bloemenmeisje kan lopen en gaan dan wel een keer trouwen. En wie weet willen we er ook nog een ringendrager eerst bij hihi. @stephie: dat is wel al lang! Je kunt altijd nog dreigen dat zoonlief dezelfde achternaam als jij krijgt en na zo een lange tijd mag jij ook hem vragen. Bij een stel dat ik ken is het na 10 jaar ook zo gegaan haha. Leuk dat bijna iedereen er nog even tussenuit gaat. Ik ga voor 2 weekendjes last minute als de weersvoorspellingen goed zijn. Wij zijn eindelijk uit de naam. Gaan toch voor een top 10 naam wat we eigenlijk niet wilden. Maar liever een leuke naam en en klasgenootje met dezelfde naam dan een naam die het net niet is.
Manuela hier is zoonlief al erkend.. en krijgt de achternaam van zn vader dus dreigen gaat niet meer haha.. verhuizen willen wij ook graag alleen de restschuld die overblijft dan is niet zo goed te overzien. . ik heb eens een vraagje meiden.. Hoe denken jullie over foto's van je kindje op internet :lees facebook Ik vind dat ik van andere mag verwachten dat als ik zeg het niet te willen ze dit ook niet horen te doen (lees schoonmoeder) Ze heeft mensen in haar fb die ik niet meer heb. . 1 daarvan woont bij mn oma in de verzorging en heeft dus via fb foto van de echo laten zien zonder dat ik zelf die kans had gekregen..nu ben ik bang dat ik zelf mn kind niet kan voorstellen aan mijn eigen oma. . Wij wonen in een flat en ze kan de trap niet meer op. Hoe staan jullie hier in? Sorry voor het lang dradige verhaal.. haha
Toen wij gingen trouwen waren de meisjes bijna 4 en 1,5. Erg leuk om ze er bij te betrekken. De jongste heeft er weinig van mee gekregen, maar de oudste heeft ons de ringen gebracht. Dit kindje is dus de enigste die binnen het huwelijk wordt geboren Voelt voor ons dus ook heel vreemd om niks te hoeven erkennen. Ik heb geen last van de warmte, valt me 100% mee. Maar slaap wel slecht en daardoor erg moe. @Foto's op fb: Daar wachten we mee totdat we de belangrijkste mensen hebben kunnen zien. Vriendinnen stuur ik een foto via de whats ap. Ik ga er ook vanuit dat zolang ik niks op fb zet, het voor anderen ook duidelijk is dat zij dat niet doen. De ouders hebben toch de eer? Mijn vriendin is laatst ook bevallen en had het nog niet op fb gezet. Dan ga ik daar ook geen felicitatie op zetten... Maar goed, niet iedereen snapt dat natuurlijk
ja lastig he met foto's op facebook! Ik heb daar eigenlijk nog niet echt over nagedacht... maar goeie tip om dit wel even te doen! Ik zou denk ik zelf nog niks op facebook zetten voordat je zelf je oma hebt gezien, weet je zeker dat je je eigen kind kan voorstellen aan haar...
Stephie: kun je altijd nog veranderen. Maar gaat natuurlijk ook om de hint maar hij komt vast nog wel met een aanzoek als jullie straks een gezinnetje zijn. Lijkt me erg bijzonder je bruiloft met je kinderen vieren en ze erin te kunnen betrekken mamajuul. Ik zie mijn kleine meisje ook al in een schattig jurkje met een bloemenmandje lopen. Mijn moeder had al met 9 weken iemand die ik totaal niet mag verteld over mijn zwangerschap die vervolgens mijn broertje ging feliciteren op Facebook. Die hoort het bij de volgende dus als laatste en dat heb ik haar ook verteld. Zeker omdat ik uitdrukkelijk had gezegd dat ze het voor zich moest houden. Als mensen foto's maken kun je altijd even aangeven ze niet op Facebook te willen. Al lijkt het mij inderdaad het recht van de ouders om de eerste foto's te kunnen posten. Hier staat het huis eindelijk online. Ben er erg blij mee. Vond het maar gestress de afgelopen weken met opruimen, fotograferen en dan ook nog zelf de tekst moeten schrijven omdat die van de makelaar prut was. Nu nog een paar dingen zoals mijn kledingkast opruimen en dan zijn we ook snel klaar met inpakken mochten we gaan verhuizen rond augustus.