Super mooie wagen Kaatje1603! Helaas, helaas! Onze kleine meid had resusfactor 'positief', net als dr Heit! Helaas moest mama daar onder leiden, door een vreselijke prik in dr bil, die na de zwangerschap nogmaals volgt. Grrr. Verder was gelukkig alles PRIMA met de kleine meid! Hartje klopte prachtig, mooi gegroeid en ze lag al met dr hoofdje naar beneden! Helemaal trots! <3 Mijn bloeddruk was ook prima. 112/65 ofzo iets!? (Soms wel erg laag). Wat haar bloedgroep was, konden ze niet zien. Alleen naar de resus gekeken!
Mooie wagen Kaatje!! Lijkt op de mijne!! Alleen ik kan de duw stang omhoog en omlaag doen!! Ik ga zo m'n bed in.. Nacht slecht geslapen. Heb m'n boodschap in huis.. Was gedraaid.. En m'n bedankjes nu helemaal af gemaakt! Simone balen van die resusfactor !! Maarja gelukkig kunnen ze er wat mee toch wel minder voor jou zo'n prik..!
Jaa inderdaad ben allang blij dat ze er wat tegen kunnen doen Liever dat, dan helemaal niks. Dan maar even een prikje
heb er gelukkig niet mee te maken met de rhesusfactor! maar een prikje is dan niet zo erg... normaal gesproken moet ik mijzelf een keer per twee weken injecteren met medicatie voor de Crohn :s geloof me, geen pretje! zie er dan ook niet naar uit straks weer te moeten beginnen
heb je nu geen last van je crohn dan kaatje? of mag je het nu gewoon niet gebruiken? om zwanger te worden heb ik behandeling iui gehad toch.. ik moest van dag 2 tot dag 13 zijn ofzo iets mijzelf prikken in mn buik met een soort insuline pen..
Oef klinkt ook niet fijn zeg zulke iui prikken... De crohn is nu stabiel bij mij! Komt door de hormonen (eindelijk eens iets positiefs!) en va 20 wkn raadde mijn arts t gebruik af! Dus doen we t maar niet 😊
Ik vond mijn rhesusprik niet vervelend. Maar heb ook 8 jaar lang elke 3 maanden een prik in mijn bil gehad van de prikpil. Mooie wagen kaatje! Mijne heeft 2 weken in de woonkamer gestaan om naar te staren en op te maken voor hij naar de bergruimte ging haha.
Gelukkig maar!! ik kreeg eerst prikles in t ziekenhuis. . moest echt even over een soort stoeprandje heen om te prikken zelf.. maar het is me echt meegevallen hoor! vond het minder prettig dat mn vriend zei als ik het moet doen dan ga ik darten.. (uiteraard als grapje) die is bang voor naalden. . ik vond het prettig om zelf in de hand te hebben haha gelukkig de laatste injectie in t ziekenhuis gehad die moest in een spier.. minder leuk zeg maar haha
Ja die drempel herken ik wel... Was de eerste keren echt moeilijk! Helaas zijn ze ook best pijnlijk, maar ja tis voor mijn eigen gezondheid zullen we maar zeggen...
Dan ga ik binnenkort ook maar even langs de zeeman! @Kaatje: Het lijkt niet net echt, het is echt Ik heb goed last van mijn anti-d prik! Vorige keren ook al! Ik moet elke 6 weken bloedprikken, in de zwangerschap elke 4 weken en dat is appeltje-eitje. Maar deze....jeetje
Is mijn bovenbeen, foto is van gister, nu nog blauwer Oh en hier trouwens nog de halve 3d foto: Ene helft van het gezicht wel gelukt, andere niet omdat ze tegen mijn buikwand aan lag. Oh ik had het vandaag zo koud! Wat een weertje, het regent hier de hele dag al. Ben na mijn werk in bed gestapt met een kopje thee, boekje gelezen en een uur geslapen. Nu lekker lang weekend, hoef pas dinsdag weer te werken. Morgen gaan we naar de ikea, want de zolder is klaar! Eindelijk! Dan morgen en vrijdag dochter verhuizen en volgende week beginnen met de babykamer. Moeten nog kleuren uitzoeken, maar ik denk dat het een soort van mint-groen met zachtroze wordt en witte assocoires.
Wooow mamavanjuul die is goed blauw! Zullen zien hoe mijn Anti D eruit komt te zien op me bil. Het voelt wel zo beurs. Krijgen jullie allemaal elke x een echo ofzo? Dat jullie weten hoe groot hij/zij is en hoeveel gram hij/zij geschat wordt? Want ik krijg dat nooit te horen. Vlk is zelfs vergeten mn buik op te meten vandaag! Nou over 3 weken weer controle en dan elke x om de week. Over 2 weken gaan we naar bevallingsvoorkichtings avond. hmmm, plannen veranderd. Ineens vrijdag naar de dierentuin ipv morgen! Morgen 90% kans op regen en vrijdag maar 10%, ja dan kunnen we beter dan. Morgen dan maar vast beginnen aan t klaarmaken van de kraamkamer!
@.... Mooie wagen! Hier groeiecho gehad, nu geschat op 1640g, geboortegewicht rond 7-8pond (1e was ook 8 pond) Nu op n vakantiepark in de buurt van harderwijk, vakantie en verlof vieren Wat n nare blauwe plek btw.....! Gelukkig was de rest wel allemaal goed, op naar de laatste weken dames
Heb zonet een kwartier lang echt een pijnlijk samengetrokken gevoel gehad in mijn onderbuik. Mijn buik stond niet echt super strak. Het hielp wel een beetje om er een kersenpitkussentje op te houden. Was dit nu zo een befaamde oefenwee?
Hallo allemaal, Leuk om jullie verhalen te lezen. Hier gisteren toevallig de eerste druppels melk gehad.. Leek alleen net water Dacht dat het dik en gelig moest zijn Gisteren de controle bij de verloskundige gehad, zegt ze dat het geen kleintje wordt.. Volgende week heb ik een groeiecho, we zijn heel benieuwd!
Geniet er van!!! Haha, hier ook 1640 gr. En idd, geschat tussen de 7-8 pond. Ben wel benieuwd hoe zwaar ze uiteindelijk zullen zijn. @xSimone: Ja je ziet precies waar ze de vloeistof in heeft gespoten. Ik krijg elke controle een echo omdat ik bij de gynaecoloog loop, maar die echo's zijn niet het laten zien waard. Meestal krijg ik 1 mee van de hartslag. Maar ik ben al 3x geweest voor een pretecho, maar deze baby is te eigenwijs en laat zich steeds niet zien. Maar we mogen elke keer terug komen voor een poging. Op die manier heb ik heel veel echo's en elke keer wordt ze opgemeten. Nog 3 weken werken....11 werkdagen in totaal! Het aftellen kan beginnen! Ben er ook echt wel aan toe zeg
Sushi, dat is zeker flink! Hoeft niet per se ook pittig bevallen te zijn he, dat scheelt. En het kan ook anders lopen, mijn eerste liep voor in de groei, tot 2 weken vooruit. Dat stabiliseerde zich maar werd goed in de gaten gehouden, ook een groeiecho gehad toen. Met 38 weken kwam er een frummeltje van 3300 gram . Die zou met 40 weken 3750 of zo geweest zijn, ze was wel lang maar de paniek van het enorme kind was achteraf gezien niet echt nodig . Hier nu trouwens weer 14 dg vooruit in groei, heel benieuwd. (nu geen echo's trouwens) xsimone, Lilypads! Die zijn van siliconen en plak je als het ware op je borst. Afwassen en opnieuw gebruiken, ideaal. Alle prik dames, om alle redenen, wat rot zeg, niet leuk. Oermoeder, oh wat mooi bevallen in bad, en wat een heerlijke herinnering aan zo'n mooie bevalling. Kaatje, he dat is mooi meegenomen dat je hormonen gunstig werken op crohn. Ben wat kleine spulletjes aan het verzamelen via mp oa, meeste grote dingen hebben we nog namelijk. Wil graag zootjes (leren slofjes die wel blijven zitten), en goed tweede hands te krijgen. Ook een mooie lamswollen dekentje van klippan gescoord. Inmiddels ook een goedkope box gevonden, een ronde! Dus ik ga ook nog wat boxkleden verknippen. Ik zit serieus te overwegen zo veel weg te doen. Al die spullen, wordt er ook een beetje gek van. Zo veel babyspeelgoed (onzin), knuffels en 'handige spullen'. Kom er een beetje in om.
Wat een heerlijk geklets hier. Geen flauw idee hoe groot onze uk is. Mijn buik is niet heel groot voor 29 weken, maar dat zegt uiteraard niets. De laatste keer hebben ze mijn buik niet gemeten, bedacht me achteraf dat ik had gehoord of gelezen dat dat vanaf 25 weken iedere controle gebeurd?