Hoi dames, ik lees al een poosje mee maar weet zelf niet goed wat ik moet zeggen haha Ik ben 11 augustus uitgerekend en heb nu dus de 30 weken bereikt. Volgende week komt de kz langs voor intake... Vind het zelf wel een beetje laat maar ja haha Kamertje schiet ook nog niet op.. Heb 2 weken geleden een ongelukje gehad waardoor mijn rechter pols gekneusd is... Daar ging mijn plan om het ledikant en de commode te schuren en schilderen.. Grrr Gelukkig komt mijn moeder me nu helpen! En lichamelijk... Ja verder alles goed gelukkig!! Begin nu wel last te krijgen op men werk (lees hele dagen poetsen). Ik maak schoon in de kroeg... Nog 6 weken werken en dan verlof.... Ben benieuwd of ik het vol houd haha Groetjes!!
OMG! Kl*te sooi! Net te horen gekregen dat me vriend ook 3 maanden geen baan heeft! Hij moet begin juli er uit (dus nog een maandje) tot week 40, dat is eind september, begin oktober!!! Gelukkig willen ze hem in week 40 wel weer terug hebben, en misschien dan ook zelf in dienst nemen (hij zit nu via uitzendbureau). Grrr! Gelukkig krijg ik tot eind augustus (naja eigenlijk 7 september) wel nog 20 uren uitbetaald! Dan verloopt mijn contract ook, dus dan is het 1 maandje even geen inkomen, alleen ww, en daarna mag hij (waarschijnlijk/hopelijk) weer aan het werk! Aaargh, dachten we alles net weer een beetje op de rit te hebben! Dit kan er ook nog wel bij! We moeten het er maar mee doen! Hopelijk, en waarschijnlijk wel want ze zijn erg positief, mag hij sws wel terug komen in week 40! Maar ja, je weet het nooit met de banen tegenwoordig! Maar ze willen hem zelfs, zelf in dienst nemen, dus dat zal wel goed zitten! Wordt even hard bufferen! Gelukkig hebben we alle babyspullen al, op luiers (en eventueel flesvoeding) na! Duss dat schild al een hele boel! Voor de gene die 't nog niet wisten, ik heb vanaf 7 september ook geen baan meer! :S
Hmmm, balen Simone...!! Hier nog geen intake bij kraamzorg gehad... Ze bellen pas rond 34 weken, vertelde de vk vorige week.
Er zit 1 voordeel aan! En dat is: Dat hij de eerste maand/2 maanden als de kleine geboren is, lekker thuis is! (als die geen beunklusjes heeft). Dan kan ik lekker bijkomen, en kunnen we de zorg mooi afwisselen hihi! Maar ja, liever werk dan dat ie vrij is maar goed... komt goed... @Sushi82: Dat is wel enorm laat zeg! Waarom is dat? Ik heb hem allang gehad de intake!
Jaaaaa, da's dan wel weer fijn! Ik heb geen idee waarom die intake zo 'laat' is. Ben ook echt één van de weinigen die het nog niet heeft gehad, volgens mij. Misschien ga ik maar eens gewoon brutaal bellen. Heb wel wat vragen namelijk...
Ben er net achter gekomen, dat ik na het eindigen van mijn contract nog recht heb op 6 weken zwangerschapsverlof. Dus dan krijg ik het gemiddelde van wat ik in het jaar gewerkt heb. Hoe moet ik dit berekenen? De helft van wat ik normaal per maand krijg als ik niet in verlof ben? Off...?? Iemand enig idee? Als ik 't zelfde zou krijgen als ik nu in de ziektewet krijg, zijn we gered! Haha
Dat kan ik me voorstellen @Sushi82. Heel apart hoor dat 't zo laat is! Ik zou inderdaad ook maar bellen.. Lekker fijn, zo moet je straks nog op je laatste moment alles regelen. Ik vond dat ik al laat was, gelukkig heb ik 't al gehad!
hoi fleur 2906, Bij mij lag nr 5 tot 36 weken in stuit. Draaide toen in hoofdligging. met 37 weken weer in stuit. Met 38,5 weer in hoofdligging. wel aangezichtsbevalling, duurde wat langer, maar toch een thuisbevalling. succes!!!!!!!!!!!
@Mamsvan6: Wat daalde jouw kindje dan laat in? Want normaal gesproken, kunnen ze niet meer terug als ze zijn ingedaald, en dat begint vaak rond week 34? Mijn kindje lag vorige controle al met hoofd naar beneden, en vlk dacht dat ze niet meer terug zou draaien, aan mijn postuur te zien. Maar je weet 't nooit!
De Mama's 1 augustus Ukkie89, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing Mamootje, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing 2 augustus Mamavanjuul, 3e kindje, meisje Oermoeder, meisje Maggie87, 1e kindje, jongen 3 augustus Sanyi, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing Minnie2013, 1e kindje, meisje Ivy1979, 1e kindje, verrassing Akkoe, 2e kindje, verrassing xSimone, 1e kindje, meisje Mommywannabe, 1e kindje, jongen 4 augustus Maggie87, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing Wwendy, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing 5 augustus Fleur2906, 3de kindje, jongen shushi82, 1e kindje, jongen 7 augustus diana87, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing 8 augustus Stephie86, 1e kindje, jongen 9 augustus Dayna, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing moedertje112,?e kindje, jongen/meisje/verrassing 10 augustus SterretjesMama, 4e kindje, jongen/meisje/verrassing wondertje1980, 3 kindje, jongen/meisje/verrassing Kinderwens87, 1e kindje, Verrassing lovelyengeltje, 3 kindje, jongen/meisje/verrassing 11 augustus Wimpiej, ? Kindje, jongen/meisje/verrassing 13 augustus Kris81, 1e kindje, jongen 14 augustus Kaatje1603, 2e kindje,meisje Elektraxx, 2e kindje, meisje 15 augustus Vrolijke mama, 2e kindje, verrassing Meisjes 6 Jongens 6 Verrassing 4 Sterretjes ★ Nikolai, 4-5-2014, zoon van Daphne91 ★ Aron, 17w, zoon van mamsvan6 ★ ikke142 ★ ★ Mama JaDeBo ★ Armanda1982 ★ MRCD ★ Liyana De Afspraken 5 juni Vrolijke mama => 30 weken echo Kaatje1603 => 30 weken echo 10 juni Kinderwens87 => controle vk 19 juni Stephie86 => controle vk xSimone => controle vk !verlof! 1 juni Akkoe 20 juni shushi82 23 juni Maggie87 xSimone 24 juni Mamavanjuul 30 juni Minnie2013 Kinderwens87 4 juli Vrolijke mama Wil je iets toevoegen aan de lijst, dan graag even in kleur in je post!
Welkom Wimpiej. Hier intake kz al wel gehad, maar ze waren hier erg vroeg aangezien het druk is rond augustus met bevalllingen. Vandaag op het werk afgesproken dat ik wat minder ga werken. Vind het nog niet echt tof, maar wordt echt teveel nu dus realiseer me ook wel dat het beter is.. Grrr en dat te bedenken dat ik nog geen jaar geleden fluitend 50 a 60 uur per week werkte.
Hallo meiden, Ik hoor in jullie rijtje thuis! Op 10 augustus verwachten wij ons eerste kindje. Wat het is, houden we nog even geheim
@Fleur: Onze middelste dochter lag tot 37 weken in een stuit en is toen zelf gedraaid. We waren al in het ziekenhuis om een keizersnee te plannen Ik heb dus niet gekozen voor een draaipoging, lijkt me veel te eng. Hier zijn ze beide nooit goed ingedaald geweest trouwens....mede daarom zijn ze allebei met een keizersnede geboren.
De Mama's 1 augustus Ukkie89, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing Mamootje, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing 2 augustus Mamavanjuul, 3e kindje, meisje Oermoeder, meisje Maggie87, 1e kindje, jongen 3 augustus Sanyi, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing Minnie2013, 1e kindje, meisje Ivy1979, 1e kindje, verrassing Akkoe, 2e kindje, verrassing xSimone, 1e kindje, meisje Mommywannabe, 1e kindje, jongen 4 augustus Maggie87, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing Wwendy, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing 5 augustus Fleur2906, 3de kindje, jongen shushi82, 1e kindje, jongen 7 augustus diana87, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing 8 augustus Stephie86, 1e kindje, jongen 9 augustus Dayna, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing moedertje112,?e kindje, jongen/meisje/verrassing 10 augustus SterretjesMama, 4e kindje, jongen/meisje/verrassing wondertje1980, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing Kinderwens87, 1e kindje, verrassing lovelyengeltje, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing Nephthys, 1e kindje, verrassing 11 augustus Wimpiej, ? Kindje, jongen/meisje/verrassing 13 augustus Kris81, 1e kindje, jongen 14 augustus Kaatje1603, 2e kindje,meisje Elektraxx, 2e kindje, meisje 15 augustus Vrolijke mama, 2e kindje, verrassing Meisjes 6 Jongens 6 Verrassing 5 Sterretjes ★ Nikolai, 4-5-2014, zoon van Daphne91 ★ Aron, 17w, zoon van mamsvan6 ★ ikke142 ★ ★ Mama JaDeBo ★ Armanda1982 ★ MRCD ★ Liyana De Afspraken 5 juni Vrolijke mama => 30 weken echo Kaatje1603 => 30 weken echo 10 juni Kinderwens87 => controle vk 19 juni Stephie86 => controle vk xSimone => controle vk !verlof! 1 juni Akkoe 20 juni shushi82 23 juni Maggie87 xSimone 24 juni Mamavanjuul 30 juni Minnie2013 Kinderwens87 4 juli Vrolijke mama Wil je iets toevoegen aan de lijst, dan graag even in kleur in je post!
Nou wij hebben toch een ander geboorte kaartje gekozen. Als dit niet duurder is dan die van internet, doen we die!
Was er net op 't nieuws, dat ondanks de crisis, lonen zijn met 2%? omhoog zijn gegaan!? En dat ondanks, de weinige banen! (Economie trekt aan?), ook zetten ze in voor meer banen, dus vanaf volgend jaar zullen er meer banen vrij komen! Nou laat ik 't hopen!
hoi simone, ze zeiden in het ziekenhuis, dat het komt, omdat ik van een tweeling zwanger geweest ben. gr mamsvan6