1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @daphne: heel veel sterkte bij het een plekje geven van je enorme verlies. Kan me goed voorstellen dat dit topic voor jou moeilijk is geworden. Ik hoop dat je een beetje steun in je omgeving hebt en vooral van je vriend. Zorg goed voor jezelf! Dikke knuffel!

@kaatje: hopelijk is het voor jou snel 2 uur zodat je je kleintje weer eens kunt gaan bekijken ;)

2. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    @Daphne heel veel sterkte! Knap dat je toch nog even hier kwam kijken!

Die baaldagen... Ja heel herkenbaar! Hier vandaag ook weer zo'n dag..
    Overal waar ik aan begin gaat het ook gelijk fout. Begin al met de koffie vanmorgen... Vergeten nieuwe bonen in te doen dus heeeele slappe koffie.. Nou bah haha
    Hoop dat het zo iets beter gaat.. Krijg nog bezoek haha

3. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wat leuk, het wordt nog druk hier :)

Ik heb niet eens werk en ben zo moe :$.
    En de kleuter is eigenlijk alleen maar lief en makkelijk (echt ze bestaan :). Ze zit wel 9 km verderop op school, dat is het enige intensieve.

Moet nog op zoek naar beddengoed. Gisteren uitgezocht wat we nog hadden en het is echt alleen groot genoeg voor de wagen. Niet voor de cosleeper van 90x40 (of 90x55 als hij aan het bed zit).

Zo leuk om te lezen hoe alles vordert bij iedereen!

4. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Vanmorgen de groeiecho gehad. Helaas een stagiare die de echo deed en het was allemaal wazig. Niet zoals we gewend zijn. Dus ook geen foto's meegekregen helaas!

Kindje was een dikkerdje haha maar niet heel lang. Het woog nu 1704 gram. Lag wel met het hoofdje omlaag maar nog niet ingedaald. Schijnt dat dat bij een tweede zwangerschap ook langer kan duren...

Daarna meteen naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Dit omdat ik zo vreselijk moe en futloos ben en als extra controle op de Antistof M in mijn bloed.

5. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Volgens mijn app is het kindje nu ongeveer 38cm en 1300 gram. Dus dan is het echt een dikkerdje haha...

Hoeveel wogen jullie kindjes met de 30 weken echo??
    Was ik even benieuwd naar!

En Daphne, leuk dat je toch even komt berichten! Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

6. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Zo vandaag had ik energie voor 10 geloof ik. .
    heb mn bovenverdieping helemaal gedaan : gestofd/gezogen en gedweild. . Beneden gezogen en gedweild. . Wc sopbeurtje.. was gedraaid en gevouwen. . En nu even op bed.. haha vanavond nog even wat zomer kleding scoren voor de hete dagen.. en morgen lekker op vakantie! !! :)

fotos_20140605121417.jpg
    bij deze mijn babykamer. .
    moeten nog wat dingen gebeuren hoor...
    plank boven comode..
    plankjes aan de grijze muur bij bedje
    lamp ophangen kapje tegen de muur (wilde een wandlampje) maar kunnen geen leuke vinden van disney.

jammer dat je geen foto kreeg vrolijke mama.

@daphne jou mannetje hoort er net zo goed bij! Heel veel sterkte! Neem je tijd xxx

7. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Die van ons was met de 30 weken echo 1789 gram....! Help! Haha!

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Weet iemand waar ik mijn bijlage's kan bewerken? Alle geuploade foto's kan verwijderen die ik ooit geplaatst heb? Want kan bijna niks meer plaatsen! Ik heb het laatst ook een keer verwijderd, maar ik heb geen flauw idee waar ik dat toen ooit gevonden heb! :$

9. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Gebruikers instellingen. En dan ergens onder aan dat lijstje staat bijlage ofzo iets...
    daar kan je het weg halen simone

10. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @daphne Knuff xxx

Oh damn heb k net iemand benaderd voor evt muurschildering loop ik tegen n mooie houten boom met vogels en vlinders aan die m'n man wel wil schilderen..... Dus die toch maar meegenomen.... Als t wat is dan mogelijk geen muurschildering meer.... Hihi

Dochter lief wilde niet slapen vanmiddag.... Mooi lastig want ik heb t wel nodig Mjah over 2uurtjes is manlief weer terug :D

Btw nog erg frustrerend dat we niet uit de naam komen grrrr

11. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Mooi kamertje zie ik hier weer voorbij komen!!!

Ons ventje was op 30 weken 40cm en 1kg420 :) hij is geschat voor de geboorte op 50cm en een dikke 3kg :) dus 1kg700 is wel de moeite seg!!! :D

Hier al een paar harde buiken gehad vandaag... Denk van de stress... Ik heb morgen verdediging en presentatie van mijn eindwerk voor een jury... De laatste loodjes voordat ik officieel kan afstuderen. Als het morgen niet lukt is het herexamen van mijn eindwerk in augustus, niet echt een optie dus... Dus morgen om 9u45 allemaal duimen voor mij alstublieft! :D

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier met 30 weken zo'n 1.630. En ze schatten haar zeker niet onder de 3500 gr bij de geboorte.

13. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Daphne, nogmaals heel veel sterkte. Begrijpelijk dat je hier weinig bent, doe vooral wat voor jou goed voelt.

Ben toch ook wel erg benieuwd hoe groot ons ukkie nu is. Blijf steeds opmerkingen krijgen over kijn buik (klein, bescheiden, als je zegt dat je 20 weken bent geloof ik het ook)... Ik weet dat de grootte van de buik niks zegt over de grootte van de baby maar word er wel verdomd onzeker van;)

14. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Haha fijn om de gewichten te lezen van de andere forumbabies :)
    Het is dus echt een dikkerdje haha...dat belooft nog wat!

Mooi kamertje hoor! Mijn zoontje deelt de kledingkast straks met de kleine dus ik kom ook regelmatig in het babykamertje en dan zie ik het ledikantje welke ik laatst voor de foto al opgemaakt had en dan denk ik: straks ligt er weer zo'n mooi wondertje in! Heerlijke gedachte!

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik dacht dat ik mijn kamertje hier ook had geplaatst... maaar volgens mij is dat dan een ander topic geweest?

16. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Nou onze kleine is ook weer goedgekeurd vanmiddag! 😄 is nu ongeveer 1593gram... En qua groei doet ze t helemaal goed! Ligt (nu nog) in stuit... Verklaard wel waarom ik nog geen getrap tegen mijn ribben voel! Hihi...

Nu aftellen tot over drie weken, weer controle!

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik ben opzoek naar wat 'thuiswerk', inpakwerk ofzo. Kan echt serieus niks vinden! Grrr!

18. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier de groeiecho ook in orde :), ze schatte hem nu op 1580 gram. Gelukkig ook geen gekke dingen in het bloed aangetroffen.

Morgen kraamverzorgster, ik moet dat hele boekwerk nog door vanavond, aaargh ;).

Daphne, sterkte meid. Snap heel goed dat dit forum echt verdomd confronterend is.

19. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Fijn dat de echo's allemaal goed leken bij iedereen! :)

Mijn gevoel gaat heen en weer. Zo raar!
    Een uur geleden lag ik nog in bed te huilen. Zag het even niet meer zitten. Ook door de buikpijn/misselijkheid die ik de hele week al weer heb...en nu denk ik weer: het komt goed, nog even doorbijten...

En dan kan ik me soms zo weer vreselijk down voelen dat ik me gewoon ineens patsboem hyperventilatie krijg, en me heel licht in het hoofd voel.

De eetlust is ook nog altijd ver te zoeken. 'S Ochtends krijg ik geen hap door mijn keel, heb vandaag bijvoorbeeld geteerd op 1 bakje aardbeitjes en een pannekoek(die met moeite weggekregen)...kan toch niet goed zijn? Drink wel lekker multivitamines maar heb gelezen dat de beeb juist nu veel voedingsstoffen en mineralen nodig heeft maar dan kan ik toch nooit genoeg van binnenkrijgen op deze manier.

Heeft iemand tips? (Normaal eten we wel gezond maar zoonlief wou vandaag pannekoekjes eten :))

20. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mommywannabe: succes!!!
    Kinderwens: dragen sommige vrouwen niet gewoon meer in hun lichaam en anderen meer erbuiten. Een vriendin is ook zwanger, 6 dagen na mij uitgerekend en ik lijk naast haar echt enorm. Zij is overigens vrij slank gebouwd.
    Vrolijkemama: je zou bv smoothies kunnen drinken voor je vitamines en in veel zaden en noten zitten veel voedingsstoffen. Voor de rest 2 keer vis per week. Bv een stukje zalm. Dat valt meestal niet erg zwaar op je maag maar wel goed voor de hersenen. In een ei zitten ook veel vitamines.
    En dan voor je calorieën bv nog wat chips zodat je niet afvalt. Klinkt ongezond maar afvallen is ongezonder omdat er dan afvalstoffen vrijkomen. Op de site van het voedingscentrum kun je invullen wat je eet en zien of je daarmee aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid komt van je vitamines en mineralen. Ik heb in mijn eerste trimester geleefd op dingen als chips en cola omdat ik bijna niks binnen hield en bij de 20 weken echo was alles in orde. Die kleintjes pakken echt wel wat ze nodig hebben. Jij bent degene die het tekort krijgt ;)
    En soms mag je het best even beu zijn. Zwanger zijn is ook gewoon best zwaar!

Hier ook een echte k*t dag. Liggen janken omdat ik mijn paard zo mis, niet weten wat ik met mezelf aan moet, toen onder de douche gaan zitten om te ontspannen en mezelf ondergekotst, vanavond weer overgegeven en nu wakker liggen van het maagzuur. Alsof deze dag maar niet wil eindigen:x

Deel Deze Pagina