1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Kinderwens balen zeg zo'n nacht.. sterkte vandaag! Rennies lijken minder te gaan werken bij mij.. Misschien toch maar is wat anders vragen..
    mamavanjuul ik snap dat het fijn is dat ze gedraaid is. . Voelt dat in je buik ook prettiger of niet? Lijkt me spannend dat je al weet wanneer je gaat bevallen!

Wij gaan het weekend de babykamer afmaken als t goed is :) lamp ophangen enz.
    vriendlief is vandaag weer gaan werken. . Na iets meer dan een week thuis. Vind ik altijd minder..

2. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    Niet goed slapen is hier ook van toepassing! En dan ligt vriendlief heeerlijk te slapen....zucht......

verder gister al niet helemaal fit, maar vandaag ook echt flink verkouden geworden. Last van mijn keel, hoesten en snotterig, bah kon ik er ff niet bij gebruiken!

Maargoed mama heeft geen tijd om ziek te zijn! Wil eigelijk proberen, deze week nog ff int nieuwe huis te klussen, moet toch een keer af!

3. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Ja heel herkenbaar!! Hier ook een rot nacht achter de rug...
    Vandaag op werk dus ook niet veel waard haha... Ben gelukkig nu weer thuis even op de bank.

Vanavond gaan we kijken naar een wandelwagen.
    Heeft een van jullie ervaring met een mutsaerts?
    Waar letten jullie op bij het aanschaffen?
    Haha sorry maar weet echt niet goed waar ik op moet letten.
    Ben wel benieuwd welke jullie willen/hebben en wat je er van vind haha.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn blaas wordt niet helemaal meer aan gort getrappeld, haha!

Vandaag mijn eerste verlof dag, en wat heb ik gedaan:
    Kind 1 naar school, kind 2 naar de psz, droger aangezet, verdere was buiten gehangen, 2 uren geslapen op de bank en mijn boek uitgelezen.
    Kinderen zijn door opa & oma opgehaald en manlief staat nu te koken.
    Goed voor elkaar dacht ik zo :p

Wij hebben trouwens de bugaboo, fijne wagen. Niet geschikt voor hele lange mensen, want hij is vrij laag.
    Maar hij gaat nu de 3de ronde mee en is nog hartstikke goed. Ben er erg tevreden over.

5. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Wij hebben de mutsy transit lijkt erg fijn maar onze eerste dus moet het nog gaan ervaren.

Ik heb vandaag geshopt.. pyama +broek check. . Onderbroeken check.. bh's check.. en nog een leuk pakje voor mn knulletje. Owja en ik heb bij xenos de naam in kartonnen letters gekocht. . En ben nu bezig ze te beplakken met het overige behang wat we nog hebben.
    Bekijk bijlage 401891

6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Zo ik ben de dag door:p. Iets later gaan werken, en het sporten afgezegd en zo maar eens even lekker in bad. Morgen een dagje vrij dus even bijtanken:).

Zo mamavanjuul dat klinkt inderdaad alsof je het goed voor elkaar hebt.

Sorry wimpiej, geen ervaring met die wagen. We hebben een phil en teds, maar verwachten onze eerste dus nog geen ervaring mee.

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier ook weer later begonnen... Stinknacht! Maar ja, ook direct weer laat thuis, dus meteen weer goed gemaakt. Heb het sporten ook maar laten gaan :D.

Mijn buik staat scheef, gek kind :).

Oei, Wimpiej, wat laat nog! Levertijd op onze kinderwagen was 8 weken of zo. Hopelijk lukt het nog hem op tijd binnen te krijgen?

Pfff, ja, wij zijn lekker bezig idd... Nou ja, het komt vast goed!

8. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hey kletsmajoren! :)

Hier moest de kinderwagen klein en praktisch zijn. Dus wij hebben gekozen voor de Maxicosi Mura 4. In 1 handbeweging heb je het onderstel uitgeklapt. Hij is in hoogte verstelbaar dus ook voor papa ideaal met zijn 1.91 :)

Nadeel is wel het kleine mandje onderin. Maar gelukkig heb ik op de huishoudbeurs toen een 'Mommyhook' gekocht waar ik tasjes en dergelijke aan kan hangen!

Ik heb de wandelwagen mogen uitzoeken van mijn ouders, anders was het vast een goedkoper model geweest, of een tweedehandsje :)

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    mamavanjuul, mooie foto! Heerlijk zo wat extra te kunnen slapen.

Stephie, oeh leuk kamertje afmaken!

Diana, Beterschap! Hoe gaat het met het nieuwe huis verder?

Wimpiej, Leuk, wagens kijken, veel plezier. Wij hebben ook de bugaboo (cameleon). Hele fijne wagen, smal genoeg voor winkels, bussen en treinen (al wordt dat nooit heel erg relaxt, maar sommige wagens passen echt niet). We hebben gelet op eigen houding en lengte met lopen, het zowel naar je toe als van je af zitten in de wagen en wendbaarheid bij belading, zodat je niet zo moeizaam loopt zelf. Wij zijn wel lang trouwens haha, de bak is laag, fijn zodat je er in kan kijken als hij naast je staat als je zit. De duwbeugel kan gemakkelijk op eigen hoogte gesteld dus lopen doet hij prima.
    Ben wel blij dat we hem nog hebben want hij was en is vreselijk duur.

Wat voor deken doen jullie in de wieg? Het is augustus dus niet zo veel denk ik?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Riti, die hebben wij inderdaad ook! Erg fijne wagen.

Ik heb gehaakte en gebeide dekentjes besteld. Niet te warm maar ook niet koud. Katoenen lakentje erbij en dat is het dan.
    Heb ook verder geen flauw idee.

11. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    @RiTi, bedankt!

Eigelijk moet alles nog gedaan worden, sausen, behangen, verven, enz
    En veel kan ik op dit moment niet doen, maar ik probeer toch zoveel mogelijk mijn steentje bij te dragen.

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    mamavanjuul, ik zit ook aan zoiets te denken. Denk dat hij een half jaar in de wieg kan, dan wordt het ook kouder nog dus misschien dan twee dunnere dekentjes.

Zag ook een leuke wikkeldeken/speelkleedje achtig iets van alleen katoen in een tussenmaat, misschien dat ik zoiets er bij doe, kan overal voor.

Diana, door het hele huis? Dus alle grote dingen als vloeren stucen, sanitair ed zijn gedaan? Het is al een hele klus om alles te kiezen wat betreft kleur en zo, daarin heb je natuurlijk ook al erg veel gedaan. Mijn ervaring is dat er ook continue iets nodig is, schroefjes, rollers, pleisters, schoonmaakmiddeltjes etc. En iemand moet dat ook steeds gaan halen, kost veel tijd en is niet zo zwaar als mee-schilderen.

Ik wil deze week gaan behangen, voor het eerst haha. Heel veel geklust maar behangen nooit gedaan, Klein muurtje maar maar geen baan zonder hindernissen (balkenplafond en dakkappel zorgen voor hoeken en randen). Ben benieuwd :)

Vannacht kramp! :$ Echt, was vergeten hoe erg dat kan zijn zeg, auw!

13. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Pfff hier weer een nacht een gevoelige buik gehad.. Geen idee of dit nou werkelijk heel de nacht een harde buik is.. Maar liggen is niet fijn en dus zo goed als niet geslapen :( 2e x al deze week.. Moet ik me zorgen maken? Of kan ik het morgen op controle even vragen?

Riti.. Kramp die voel je de hele dag nog hè ;) succes vandaag!!

Dekentjes.. Ik heb er 2.. 1 dikke van anel met knabbel en babbel erop (dit lijkt op wol/fleece achtig spul) en ik heb een wafeldoek van leenbakker. Ik wil nog kijken of het lukt deze om te toveren in een koeka dekentje.. Maar dan een seizoendeken van maken dus afritsbaar ofzo.. Ben ik nog niet helemaal over uit :)

14. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Aj stephie dat klinkt niet fijn. As je er overdag geen last van hebt denk ik dat je wel kunt wachten tot de controle morgen, maar als het je niet lekker zit dan vooral even bellen.

15. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    jeeeeetje ik hou t niet meer bij! hahaha...

wij hebben een mutsy transit, eerste x dat we een wagen gebruiken dus geen ervaring hoe hij is! Maar hij is in ieder geval mooi, groot genoeg, goed boodschappenmandje onderin en je kan m redelijk klein inklappen! (helaas niet in t bezit van een stationwagon ;) )

Voor mijzelf begint het hier ook wel steeds zwaarder te worden... slapen gaat de ene nacht beter dan de andere! Maar met mijn concentratie laat het regelmatig afweten, echt niet normaal!

Dan denk ik echt: wat ben ik nou aan t doen? Of wat ging ik ook alweer doen...
    Vandaar de kogel door de kerk geslingerd: per 1 juli ga ik met verlof! Als t goed is kan mijn vervangster dan beginnen! :D Dus deze week en vlg week nog werken en dan VRIJ! joehoeeeeee

16. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Lekker Kaatje, dat zal best een opluchting zijn:).

17. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    Ja we moeten nog door het hele huis, kwa kleuren waren we nog niet helemaal uit, maar nu toch vanmorgen in de karweii behang gehaald! 1muur word een effen kleur, en 1 klein muurtje met grote bloemen erop! De rest word gewoon wit!

En de keuken kastjes gaan we gewoon wit verven, die zijn nu vies bruin!
    tijd om de keuken te vervangen hebben we nu ff niet.

Van de week wil ik even een kleurtje saus gaan halen voor mijn dochter haar kamer, die wil paars en roze, aleen even zie hoe ik dat ga doen, want al haar muren zijn schuin en 1 stuk is recht! De kamertjes voor mijn zoontje en de baby moeten nog gerealiseerd worden!

Mijn vriend wil graag voor mijn bevalling in het huis wonen, maar dat zie ik nog niet 1.2.3 gebeuren! Hij is boer en kan dus zelf niet in het huis bezig, tot ergenis van mij dan weer, waardoor ik dan weer ga lopen stressen! Pfff moeilijk hoor!

18. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @wagen, hier bij 1e Joolz gehad, klein en makkelijk in te klappen hoge bak ideaal met inleggen kindje en hoogte ook goed voor lange mensen. Deze echter verkocht en nu een duowagen (icandy) die we nu enkel gebruiken en straks dubbel met kinderwagen bak.

Ik zou Letten op hoogte, en rij gemak en hoe in te klappen :D

19. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hier ook de maxicosi mura 4. Tot nu toe lijkt hij ons super praktisch, maar dat moet nog ondervinden natuurlijk :)

Precies nog wel wat dames met nog wat werk voor de boeg! Maar komt goed dames! :D

Hier volop bezig met het doopsuiker, wat een stress om alles klaar te krijgen!! :$ toch een beetje onderschat... Wat ben ik nu jaloers op jullie beschuit met muisjes!!! :D veeel makkelijker!!!

Hier al eventjes een fototje van een eerste resultaat ;) mijn lieve echtgenoot heeft de boom gemaakt en de rest heb ik gedaan. Er moet van elk diertje (5 soorten) 20 stuks gemaakt worden. De wasbeertjes en egeltjes zijn klaar, dus nog ongeveer 60 stuks te gaan ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      27 KB
      Weergaven:
      2
  20. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Leuk mommywanabe!

Ik heb vandaag niet mijn dag.. schoonouders komen eten.. en was dus aan t opruimen en moest boodschappen hebben. Maar mn lichaam wil vandaag niet zo goed geloof ik. Dalijk even met een paracetamolletje mn bed in en hopelijk knap ik er van op.. moet nog stofzuigen! ! Bah wat een dag zeg..

Deel Deze Pagina