1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je moet niks he! Stofzuigen al helemaal niet, dat kan echt funest zijn voor je zwangere lichaam!

Ik heb net weer liggen slapen van 10.30 tot 12.30. Niet normaal wat een vermoeidheid er opeens uitkomt.
    Vanavond voetbal kijken bij mijn ouders, dus hoef niks aan het eten te doen. Zal eens kijken of ik vandaag wat ga schuren en verven. Eigenlijk is het ook wel zo fijn om gewoon met een boekje te zitten.
    De kinderen zijn nu bij mijn ouders.....

2. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    nou precies! Ik had die stofzuiger ook laten staan... wat ik nog wel eens doe als ik t echt te stoffig vind worden is zo'n soort swiffer over de vloer halen! Ruimt toch weer ietsje op zeg maar...

leuk zeg die suikers! Lekker vrolijk ook zo aan dat boompje

3. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gaat hier hard!

@diana: hoop dat jullie het klaar krijgen maar misschien dat de insteek dat het ook na de bevalling prima is, nu wel wat rust geeft en die heb je toch ook echt nodig.

@stephie: als jij je zorgen maakt kun je toch altijd bellen.
    @riti: vervelend van je kramp.

Wandelwagen: ik heb ook een bugaboo. Dingen waar ik op gelet heb: compact opbergen, verstelbare duwstang, wendbaarheid en schokdemping. En je kunt ze makkelijk kwijt op marktplaats ;)
    En tip die ik van dit forum heb is verspil je geld niet aan een parasol die je na elke bocht moet bijstellen maar neem bv een dooky of gewoon hydrofielen met klemmen. Dat houdt gelijk vreemden uit je wagen :D

Ik kan inmiddels zeggen dat ik wel alles in huis heb. Van badje tot druppels tegen krampjes. Zo nog even de bevallingstas inpakken en dan ben ik er klaar voor. Ik heb natuurlijk alleen nog niet genoeg aan de kast vol kleren dus nog wat leuke dingetjes scoren :D moet alleen het geboortekaartje nog.

4. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Lief dames! Stofzuiger staat ook nog waar hij al stond.. tis echt een rommeltje hier haha denk dat ik vraag of vriend ff het kleed wil doen als hij thuis is. Dan lijkt het weer ergens op. Ik lig nu ff in bed en heb een paracetamolletje genomen.

Ze nemen zowiezo de hond mee dus morgen kan het weer :)

5. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Doe het rustig aan hoor stephie! Hopelijk ben je weer iets uitgerust nu.

Manuela, dat schiet op:$. Ik heb al best een hoop in huis, maar toch nog echt niet alles... Bewaar ook bewust een deel voor in mijn verlof.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ik ben toch maar aan het verven geslagen. Heb nu 1 kozijn gedaan en de radiator en buizen.
    Van het weekend alles nog een keer schuren en verven en dan nog 3 wanden en dan is het verf werk klaar.

7. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Goed bezig mamavanjuul! En nu lekker rustig op de bank?

Even een vraagje, wat is er mis met stofzuigen als je zwanger bent? Lees dat dit funest is voor het zwangere lichaam in een reactie? Zelfs als ik weinig puf heb om iets te doen, dan is het geen wat ik wel doe beneden stofzuigen.. Irriteer me echt dood een rommelige vloer:). Andere klusjes laat ik makkelijker liggen dan stofzuigen...

8. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Het stofzuigen op zich is niet erg hoor... Tenzij je hoogpolig tapijt hebt! Maar het slepen en evt sjouwen met de stofzuiger is niet goed voor je! Dus vandaar...

Wij zitten nog steeds btje in een huis vol herrie... Zijn nu de nieuwe bbq in elkaar aan t zetten (tis maar waar je prioriteiten liggrn ;) ) en dan komt morgrn het kamertje en ook nog de droger! Dus tja lekker weer volop karton en plastic ;)

9. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Kijk dat scheelt:). Onze stofzuiger staat vrij toegankelijk in onze voorraadkast en doe ook alleen beneden.. Dus niet al te veel gesjouw:).

10. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Haha ik ben me zo aan het inspannen met betrekking tot NL elftal dat de beeb ook ineens heel druk is!!

Hier net alles beneden opgefrist. Het stofzuigen aan vriendlief overgelaten. Daar had ik echt de puf niet meer voor! :)

11. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    Hier niet zo, n goeie dag gehad vandaag, dus vanmiddag lekker even bij mijn zus geweest! Mijn zus is beginnend fotograve (net afgestudeerd) en wou haar creativiteit wel even op mij gebruiken! Hihi nou dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg!

12. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Mooi gedaan Diana!

13. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Mooi hoor Diana!

14. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Stephie, Ik zou het zeker even aankaarten, wie weet heeft ze tips. Slaap je al met een kussen tussen je benen/knieën? Kan de spanning op je banden wat verlichten.

Kaatje, hihi herkenbaar, ik vergeet steeds van alles.

Diana, dat is veel dan nog, kost veel tijd fatsoenlijk schilderwerk en jij kan het ook echt niet doen. Kan me zo voorstellen dat boer zijn nauwelijks tijd en energie over geeft om nog te klussen, lastig hoor!
    Oeh mooie foto zeg!

Mommywannaby, wauw wat leuk zeg, heel mooi en lief dat je dat zelf maakt voor iedereen! Voor bij de koffie in plaats van beschuit met muisjes dus? Echt mooi zo.

Mamavanjuul, ook wel goed dat het nu los komt, aan toe geven als het kan hoor en lekker uitrusten!

Manuela, wauw, organized....fijn!

Ik vind het maar lastig mijn tijd en energie te verdelen. Nu is er zondag weer een heel leuk kinderfestival in de stad. Lijkt me super om naar toe te gaan met mijn kleuter. Maar dat heeft wel een prijskaartje. De boel blijft wel draaien, maar de extra dingen ter voorbereiding van de baby dan dus niet he.

15. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hier is het niet echt de bedoeling dat de suikerbonen onmiddellijk opgegeten worden, het is meer een cadeautje voor mee te nemen naar huis ;) bij de meeste blijven de bonen eerst een tijdje op de kast staan als aandenken voordat ze opgegeten worden ;) hihi
    Het is idd een heel werk om er voor iedereen te maken! :) maar wanneer je het zelf doet is het echt uniek ;) en het spaart ook veel geld uit, suikerbonen laten maken voor 100 man kost al snel 300-400€...

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Stofzuigen is nu best wel heftig voor je rug en bekken.
    Als ik stofzuig, dan alleen beneden en probeer ik zo rechtop mogelijk te staan.

17. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Normaal niet zo'n last van stofzuigen. . (Zag ook ineens iets dikke voeten "vocht)
    Ga morgen ochtend toch de vk bellen.. als ik moet plassen lijkt mn buik samen te trekken. . Misschien een blaasontsteking? (Heb ik normaal nooit)
    Moet er zowiezo om half 6 heen morgen. . Blijft een vervelend gevoel houden..
    vanmiddag met n paracetamolletje op bed ging het goed en heb ook wel even geslapen.
    Maar zodra ik wat doe is het weer raak.

dus neem dalijk voor het slapen gaan een paracetamol hopelijk slaap ik een nacht goed en knap ik er van op..
    Kleine man voel ik verder wel goed en nee ik slaap nog niet met een kussen. . Ligt dat echt zo lekker?

Mooie foto!!! En mamavanjuul lekker aan de klus.. ik moet 4 kleine plekjes nog ff verven. Komt goed. . :)
    Morgen meer nieuws ik ga zo mn bed maar weer in!

Xxx lief dat jullie tips geven!

18. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Mommywanbe, zoiets dacht ik al, heel leuk zoiets te krijgen. En verder geen muisjes bij de kofie?
    Hier trouwens ook niet als het aan mij ligt :)

Stephie, ik slaap liever zonder iets, maar het geeft wel verlichting bij sommife klachten vandaar.

19. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    @ Stephie: misschien toch maar best even na laten kijken. Ik heb een paar maanden terug een heel zware blaasontsteking gehad zonder het te beseffen. De ontsteking zat al tot in mijn nieren. Met een ziekenhuisopname, weeën en veelvoudig overgeven als gevolg... Dus toch maar mee opletten!

@ Riti: nee muisjes zijn hier in BE niet echt gekend ;) ik zou rare blikken krijgen denk ik :D hier gewoon een tasje koffie met cake of koekjes :D

20. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Heb een goede nacht gehad. Wel veel eruit om te plassen maar ook gedronken.
    Ik heb zowiezo controle vandaag.. dus bel dalijk even over mn urine. .
    pijn/gevoeligheid lijkt weg te zijn!

riti ik heb 1 paracetamol genomen. .zodat ik rustig kon gaan slapen. . Verder niet als het niet nodig is neem ik ook niks.. maar wilde toch erg graag slapen.

Mommywanabe dat klinkt niet heel erg lekker! Ik laat het checken! :)

Deel Deze Pagina