Jup, lichter dan het start gewicht. Ik had het bij mijn eerste kindje ook. Nouja, niet zó slim dat ik zelfs afgevallen was, maar tijdens de hele zwangerschap toen ook maar 3 kilo aangekomen in de laatste weken, maarja die waren na de bevalling er al weer af natuurlijk. Ik merk dat ik veel minder eet als dat ik niet zwanger ben. Zit sneller vol en heb al helemaal geen zin in chips nootjes of snoep waar ik voorheen zakken van op kon eten...Maargoed, ik weeg dan ook ruim 100 kilo dus kan het wel missen
Oef ja wegen... Ga ik straks maar weer eens even doen! Ben benieuwd heb echt geen idee! Hier erg hard gewerkt aan t kamertje vh weekend... Het wordt echt al zo gaaf!!! Verder eindelijk gordijnen in de woonkamer erg blij mee en gisteren naar Ikea geweest voor wat leuke prulletjes, echt heerlijk!! Mooie buik hoor mamavanjuul!
Ziet er goed uit kaatje!! Ook al lekker vroeg wakker zie ik.. hier ook al vanaf half 5 ofzo. . Kleine heer is zn woonkamer aan het verbouwen geloof ik. ben benieuwd naar je kamertje hoor kaatje.. vind het altijd leuk om te zien hoe andere een kinderkamer doen :-D
Ja dat vroeg wakker zijn is geen pretje... Maar ja daar zullen nog veel meer nachten van volgen Hihi! Ga straks t bedje opmaken en dan even foto's maken!
Mooie buik hoor!!! Hier ook vroeg wakker, na 4 uur niet meer aan een stuk geslapen tot 7 uur. Niks aan. Mijn lichaam begint pijn te doen....heb het voedingskussen al klaar liggen. Lekker knuffelen met dat ding Zal vandaag ook lekker aanrommelen op de babykamer, eindelijk
Mooie buikfoto's dames!!! Afgelopen weekend alle dekentjes, lakentjes en kleertjes gewassen. De tas voor het ziekenhuis begint ook langzaam aan gevuld te raken. Wat nemen jullie allemaal mee? Tenslotte blijven we normaal maar 48u. Dus vind het zo moeilijk om te weten hoeveel kleertjes ik zou inpakken enz... Hier gisterenavond een pijnstiller genomen, ik kon niet meer van de rugpijn. Heeft gelukkig wel geholpen. Ben snel in slaap gevallen. De magnesium (weeënremmer) begint intussen precies ook te werken. Heb nog steeds wel harde buiken, maar toch al niet meer om de 10minuten...
Ja die tas voor t ziekenhuis... Moet ik mij ook eens in gaan verdiepen geloof ik! Haha... Ik blijf wat langer, dus ik pak maar gewoon voor een week en dan komt t vast goed! Zal eens een lijsje gaan maken... Wel fijn dat de remmers wat doen mommywannabe... Lijkt me geen pretje! Hier ga ik ook heerlijk aanrommelen! Nog klein stukje verven in de babykamer, wassen, bedje opmaken, in de woonkamer wat nieuwe dingetjes zetten en in de tuin bezig! En neeeee niet allemaal tegelijk hoor... ga t verdelen over deze week! Nog 2 dagen werken en dan verlof!!! Kijk er best naar uit, hoop alleen dat ik me niet teveel ga vervelen aangezien vriendinnen wel moeten werken... Alhoewel, er zitten er twee ook in verlof
He chips.... Pregnancy brain!!! Wat ik nou nog even wilde vragen net vergeten te typen! Maar over luiers he: hoeveel hebben jullie er in voorraad? En wat zijn goede aanbiedingen qua prijs? Zie bij etos, kruidvat en ah van alles voorbij komen! Maar welke aanbieding is nou goed?
Mooie buiken!!! Stephie: kamertje is mooi geworden Kris: gefeliciteerd met je huwelijk en veeeeel plezier op jullie vakantie! Mamavanjuul: ik hoop dat je deze keer de zwangerschapskilo's makkelijk er af krijgt en vooral lekker kunt genieten. Ik ben nu 5 kilo aangekomen maar was er ook eerst 5 kwijt. Eigenlijk wel slecht dat mijn verloskundigen hier niet eens naar vragen. Die zien mijn mega buik en klaar. Tja striae is genetisch bepaald en dan voornamelijk in het elastine gen. Toch denk ik dat de massages van het insmeren een beetje kunnen helpen. Inhoud van mijn bevaltas: Voor Mama X Toilettas (tandenborstel, borstel, tandpasta, make-up remover, make-up, eventuele medicijnen, kraamverband en netbroekje (zit in kraampakket), spiegeltje etc) X Lippenbalsem (tegen droge lippen door het puffen & hijgen) X T-shirt om in te bevallen X Druivensuiker snoepjes voor extra energie X Flesje water X Shirt om in te bevallen (slipdress dan sta je niet in je blote kont als je gaat lopen) X Dikke(ski)sokken (bloed is op andere plekken nodig) X slippers X Badjas X Voedings-BH en slips X Haarelastiek X Massageolie X Kruik X Meegroei bh-top action (voor als ik de slipdress zat ben) X Plastic zak voor vuile was Kleding om de volgende dag in naar huis te gaan (joggingbroek of rok) iPad met lader of boek of tijdschrift Eventueel muziek 2 Pyama's Voor de kleine X Maxicosi X Rompertje in maat 50 en 56 X Pakje in maat 50 en 56 X Sokjes X 2 mutsjes X Omslagdeken X Jasje X Luiers X Luierdoekjes Voor Papa X Boek X Schoon t-shirt, boxershort, deodorant en tandenborstel X Fruitrepen en noodles (in de meeste ziekenhuizen kun je ook wel een tosti ofzo krijgen) X Flesje water Alle belangrijke papieren X -identificatiebewijs -verzekeringspapieren -papieren van de verloskundige -bevalplan Telefoonlijst ( verloskundige, ziekenhuis, kraamzorg, familie en vrienden) Mobiele telefoons met oplader Fototoestel met extra batterijen, extra geheugenkaart, oplader Euro voor rolstoel
Ja hier ook voor 4-5 dagen ziekenhuis. Maar ik wacht nog even met tas inpakken, want het kan rond die periode ook bloed heet zijn. Maar mijn ervaring is dat hemdjes en een joggingsbroek voldoende zijn Oh en slippers of pantoffels! Moest ik vorige keer daar nog halen
En ik vergeet er op te reageren Tja lastig. Het hangt ook een beetje af van het gewicht van de baby. Ik heb hier nog een aangebroken new born staan en haal denk ik kruidvat eigen merk nummer 1 erbij. Als die nog te groot is, is new born zo gehaald natuurlijk. Dat is het voordeel van eerst in het ziekenhuis liggen, kan manlief dat soort dingen nog in huis halen
Ik weet dat de eerste dagen de luiers ontieglijk hard gaan. Je gaat dan waarschijnlijk om de drie uur voeden dus dan verbruik je er elke 3 uur 1. Dus voor de zekerheid genoeg inslaan dat je (mocht je in het weekend bevallen) er genoeg bij de hand hebt. Dan kan vriendlief snel genoeg wat bijhalen. Ik heb hier altijd kruidvatluiers gehad. Is me het beste bevallen maar dat verschilt ook weer per baby. Vanmorgen weer bij de vk geweest. Niks aangekomen, niks afgevallen. Uitslag van het bloed ook binnen. Vond ik een vreemd verhaal want ik had antistof M in mijn bloed en daarvoor ook via het UMCG een transfusiekaart gekregen en nu met de laatste keer bloedprikken (1,5 week geleden) geen antistof M meer in mijn bloed. Raar verhaal maargoed. Het zal wel...hoewel het me apart lijkt dat een antistof zo ineens niet meer aanwezig is, maargoed.
Wij hebben laatst bij bol.com een doos luiers besteld. . Nr 2 van nr 1 heb ik wat proef verpakkingen.. en anders is het zo bijgehaald door vriend of mn moeder ofzo.. supermarkt en kruidvat enzo om de hoek
Hier gaan we enkel de eerste 14dagen wegwerpluiers gebruiken. Ik denk dat we er van het kruidvat gaan nemen, heb ik veel goeds over gehoord. Daarna (als het naveltje goed genezen is en wijzelf terug een beetje bekomen zijn) gaan we beginnen met wasbare luiers intussen hebben we er al een 30stuks liggen, dus komt helemaal goed! De iPad wil ik idd ook meenemen naar het ziekenhuis, nu niet dat ik denk dat het echt nodig gaat zijn om de tijd te doden, maar dan kan ML er eventueel nog wat mee bezig zijn
Ik beken maar: Ik weet zeker dat niemand zoveel luiers heeft liggen als ik met ruim 850 luiers in 3 maten. Ik heb bij een 50% kortingsactie flink ingeslagen. Bij ah kun je ook ruilen tegen een grotere maat.
Wowww manuela dat zijn er idd veel! Hihihi... Ik heb nu 1 pak pampers new born en 1 pak kruidvat new born, gelregen in de welbekende dozen en tassen... Daarnaast starten we de eerste dagen in t ziekenhuis dus wellicht dat ik in eerste instantie wel even genoeg heb... Maar een 50% kortingsactie is altijd leuk natuurlijk! Ik vind het nu zo lastig... Wat is nou een goede aanbieding? En welke luiers vinden we fijn, dat weet ik nu ook nog niet...
Bij de oudste hadden we enkel pampers in het begin en later wel overgestapt op kruidvat. Bij de jongste ook kruidvat gehad, maar daar kreeg zij steeds hele erge luieruitslag van. Bij haar zijn we toen overgegaan op die van de AH. Pampers paste haar niet goed. Dus het is bij elk kindje weer even uitzoeken denk ik. Ik heb veel spuugdoekjes, naast hydrofiele luiers kan je door ook niet genoeg van hebben!
Wat leuk!! We kunnen berichten liken! Eindelijk :-d hihi Ik heb weer wat gestreken.. En m'n beddengoed in de was. Vanavond weer voetbal.. Dus ga zo nog maar een uurtje m'n bedje opzoeken denk ik. Vriend werd helemaal blij van die pampers!! Wilde ook maar gelijk maat 3 bestellen of 2 dozen maat 2.., ik heb even gevraagd of hij gek was weten helemaal niet hoe snel dat gaat qua maat enzo.. Ik had wel ook van pampers bij kruidvat een doos met billendoekjes genomen.. Voor nog geen 20 heb ik een hele zooi van die pakjes. Ik was nog opzoek naar een leuke naam/geboorte slinger iemand tips?
Wij hebben de doekjes ook van pampers. Nadeel is wel dat als je er eentje nodig bent, er heel veel blijven plakken aan elkaar. Verder vind ik ze top. Ze zijn lekker vochtig waar je de poep goed mee van de billetjes krijgt. Wat dat betreft vind ik de zwitsaldoekjes te droog. Maar als je kind de billetjes kapot krijgt van pampers dan zou ik wel even een andere gebruiken...dan zijn die van pampers wel te nat.