1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    bedankt voor jullie lieve berichtjes.
    jullie allemaal succes met de laatste loodjes.
    groetjes mamsvan6

2. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Dankjulliewel allemaal! Ik probeer inderdaad zo rustig mogelijk te doen, want die harde buiken 's nachts en die pijn is niet goed. Gisteren naar notaris geweest voor huwelijkse voorwaarden, maar ook dit blijkt anders te zijn als dat wij van te voren in gedachte hadden. Weer stress dus. Pff!

Wasbare luiers is niks voor mij! Goed hoor dat anderen er voor kiezen, maar ik zie me dat zelf niet doen haha.

@Oermoeder: Gefeliciteerd! Wat spannend allemaal! Wij trouwen heel simpel hoor, stelt niet veel voor. Maarja evengoed natuurlijk op het laatste moment ;) Wij hebben de datum op 24 juli staan, 5 augustus ben ik uitgeteld. We konden niet eerder plannen ivm vakanties van getuigen :(

@Kaatje: harde buiken dienen normaal geen pijn te doen. Ik heb ook vaker steken onderin mijn buik, maar dit schijnt bandenpijn/groeipijn te zijn of het kan van stress komen. Hou het even in de gaten en trek aan de bel als je het niet vertrouwd!

Wat doen jullie trouwens met het bed? Onze kraamzorg zei met intake dat dit op 80 cm moest, maar aangezien wij een boxspring met achterwand hebben gaat dit niet. Ik stelde voor om er een matras op te leggen, maar daar was de kraamzorg ook niet zo blij mee. Heb eigenlijk weinig zijn om mijn bed te gaan beschadigen daarvoor en als het gaat om het bed verschonen, kan mijn vriend dat ook nog wel doen (ik beval in het ziekenhuis namelijk).

3. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Ons bed kan ook niet omhoog (ook ivm boxspring, en schuin dak)... Zometeen se intake met de vk, dus ben benieuwd wat ze zegt. Ga toch echt niets aanschaffen (topper, luchtbed, whatever), omdat het voor hun een weekje omhoog moet. Dat vertik ik! Dan verschoond mijn man het bed wel... Bed is nu 65cm hoog.

4. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    is het best omhoog alleen maar ivm verschonen??? haha wat een grap zeg... pfff thuis staat hun bed toch ook niet op 80 cm?

Kan me voorstellen dat als je het als werk doet dat het dan wel makkelijker is als het hoger staat, maar mensen die in de huishouding werken hebben dat toch ook niet?

Hier gaat het bed dan ook niet omhoog... kraamzorg vroeg vorige week hoe hoog t was. Dus ik zei als ik er normaal op zit kan ik niet met mijn voeten bij de grond, nou dat was goed!
    Daarnaast idd hier op ZP veel verhalen gelezen over bedden die helemaal naar hun grootje zijn gegaan door die klossen... dus idd vriendlief of oma mag dan het bed verschonen hoor!

5. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Ben benieuwd wat ze zeggen inderdaad! Ons bed is 53 hoog, dus wel vrij laag natuurlijk, maar aangezien ik toch niet thuis beval vind ik het allemaal een beetje overdreven. Snap dat die mensen aan hun rug moeten denken, maargoed...ik denk dat ik een matras klaar zet en als ze dan iets zeggen ervan dan gooien ze die matras er maar even op.

6. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Ja precies Kaatje! Is natuurlijk wel dat ze ons als net bevallen vrouw ook moeten controleren met evt hechtingen en weet ik het, maar voor die paar minuten dat dat op een dag gebeurd smijt ze er maar een matras op. Daarbij vraag ik me af...80cm is vrij hoog! Dan moet je je bed in en uit springen. Met mijn bekkeninstabiliteit lijkt me dat ook niet geheel prettig.

7. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    ik gok zelf dat het beetje vd stress is... vandaag eennalaatste werkdag en het valt me erg zwaar! Heb er zo geen zin meer in, en mijn concentratie is al helemaal prut!
    Ben ook misselijk ervan... dus deze dag maar eventjes door zien te komen en dan hopelijk morgen beter!

8. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Nog even aftellen ja, zijn in ieder geval goede vooruitzichten toch :)

9. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    En alsof alles nog niet genoeg is zegt het uwv mij net dat mijn werkgever nog geen zwangerschapsverlof heeft aangevraagd, terwijl dit vandaag zou moeten ingaan, terwijl mijn werkgever zegt dit wel te hebben gedaan. Zucht...

10. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    NEEEEEEEEEEEEEE dit meen je niet!!! Balen zeg....
    TJa wie is nu de fout in gegaan, kan best zijn dat t UWV je papieren is kwijt geraakt... of je werkgever heeft t echt niet gedaan?!

kan je daar weer achteraan.... GRMBL!!
    Ben benieuwd bij mij, ik krijg een zelfstandige uitkering van het UWV en die is toegekend, maar ja altijd afwachten of je het dan ook echt krijgt ;) hij gaat op 5 juli in als t goed is! hihi

11. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Haha ja inderdaad, het vertrouwen in al die instanties in bij mij ook al lang weg! Ik zit al sinds enkele maanden in de ziektewet ivm m'n bekken, maar ook daar zijn dingen misgegaan bij mijn werkgever. Betaalden me gewoon te weinig en als ik dan belde dan zeiden ze "Oh, ja dat kan hoor. Dan wijzigen we het wel". Word er een beetje kriebelig van.

12. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Ik kan inderdaad ook niet met m'n voeten bij de grond als ik op de rand van het bed zit... Wil ook niet thuis bevallen en geen borstvoeding geven. Dus vind het wel gescheten! Nog hoger en ik lazer eruit!

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Sunflower, oh nee, dat is slordig zeg!

Bed op klossen vond ik vreselijk vervelend, wat een klim. Eerste wat de kraamhulp tegen mijn man zei (ok niet het eerste maar wel snel): " kom halen we die klossen er onder vandaan, is een stuk fijner'.

Maar wil niemands arbovoorwaarden in de weg zitten (al maakt mijn man het bed wel op) en ik loop het risico op een thuisbevalling dus ze gaan op klossen.

Rustig dagje vandaag, ben erg moe. Beetje rommelen en veel wassen (kleuter had een nat bed vannacht, gebeurt maar 1 x per jaar gelukkig), zonnetje schijnt naar binnen en ik heb de krant net rustig gelezen.
    Behangen moet maar tot morgen wachten.

Had al ontdekt dat de luiers die we willen (Naty) goedkoper zijn per 4 pakken als ze via de distributeur worden bezorgt (prima want zelden in de aanbieding en altijd uitverkocht). Nu zie ik ook dat als we dat met een soort abonnement doen, maandelijks ze er nog een korting overheen doen. Nou 4 pakken per maand lukt zeker wel, en afleveren aan de deur vind ik ook wel fijn :)

14. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    oo wat een service van die luiers RIti... ik ga eens even googlen!

15. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Inderdaad fijne service! :)

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik voel me ook niet zo geweldig. Heb gedoucht en de was opgevouwen en ben kapot. Kring ook opeens pijn in m'n hoofd en moeie ogen.

Pfff moet nog zoveel doen......nou ja morgen weer een dag hoor.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat is het hier rustig......

Het valt me trouwens op dat er niemand uit dit clubje echt te vroeg is bevallen! Goed zeg!

Ooh....moest net niezen, krijg meteen een harde buik AUW :(

18. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ssst mamavanjuul ;) we zijn er nog niet helemaal.. Hihi

Vandaag is de kraamzorg geweest.. Heeft alles uitgelegd.. Erg lieve vrouw.
    Toen ze weg ging zei ze nog dat als de hulp ons niet bevalt we dan kunnen bellen voor een ander.. Hoop zo erg dat ze gewoon leuk is!!

We hebben maar gelijk klossen gehaald.. En er werd mij daar gevraagd of ik een douchekrukje wilde want dit werd vergoed door mijn verzekering.. Ik stond eigenlijk met m'n mond vol tanden en dacht..tja euhhh geen idee haha

Maar heb m toch maar mee genomen aangezien het toch niks kost.. Je weet maar nooit :)

Vriendlief heeft z'n laatste grote aankoop gedaan vandaag voor de eerst komende 18 jaar zegt hij ;) een ps4..

Ik kom er niet uit wat voor eerste pakje ik wil :-o

19. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Een paar dagen minder tijd gehad om uitgebreid te reageren, en vanochtend een heel verhaal getypt welke ineens weg was. Bij deze dus nog maar een poging:).

Wij gaan wegwerpluiers gebruiken. Respect voor de milieubewuste mensen onder ons die wasbare luiers gaan gebruiken, maar eerlijk gezegd moet ik er niet aan denken:p.

De dames die de komende weken nog gaan trouwen, spannend hoor! Hopelijk werken de ukkies gewoon mee en blijven ze nog netjes even wachten tot de trouwerij geweest is:).

Bed op klossen, ben echt benieuwd. Ik weet van mijn schoonzus destijds dat ik echt moest springen om op bed te kunnen zitten (ben echt een kabouter:p), dus zal toch een krukje ofzo nodig gaan hebben..

Hier vandaag de laatste spulletjes voor de kleine uk gekocht:D. Bedje voor de vorm vast een keer opgemaakt, ik moet alles nog wassen en strijken maar was zo benieuwd hoe het staat. Lijkt nu echt helemaal af:D.

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ga mijn bed niet verhogen, 2x gedaan en 2x voor niks.
    Lig natuurlijk 3-4 dagen in het ziekenhuis en als de kh mijn bed wil verschonen mag dat, maar hoeft niet.
    Na controles heb ik in het ziekenhuis.

Zonet eindelijk lampen besteld. 1 voor aan het plafond en een wandlampje.
    Nu nog even opzoek naar gordijnen.

Deel Deze Pagina