1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Haha kinderwens heel herkenbaar!! Hier vandaag ook bedje opgemaakt oh staat zo leuk!!
    Maar na die tijd helemaal kapot van alles heen en weer sjouwen haha

Morgen ga ik met mijn opa en oma naar de prenatal om het eerste pakje te kopen en nog wat andere dingetjes...
    Best bijzonder aangezien ze beide boven de 85 zijn en mijn oma 4 tia's heeft gehad de afgelopen 2 jaar.

2. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Oei harde buik van niezen... Das wel minder lijkt me :(

Jaaa bedje alvast opmaken is zo leuk om t af te zien...
    Ik heb vandaag een fles Robijn met Zwitsalgeur gekocht, wat ruikt dat toch heerlijk! Ben benieuwd hoe de kleertjes straks zullen ruiken.

Beddengoed heb ik gewoon met mijn eigen robijn gedaan, anders wordt t te! ;)

3. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Lenen jullie ook een po bij de uitleen?? Ik moest hem bij de bevalling van mijn zoon wel in huis hebben maar heb hem nooit gebruikt...ben de eerste keer bevallen in het zh en dat gaat deze ronde ook gebeuren, dus lijkt me echt onzin!! Hoe denken jullie er over?

4. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Zo... En dan opeens slaan de blues toe :(
    Bluh, ben even niet happy met mezelf! Zou t liefst wien slapen maar dat lukt nog niet onsat ik vrij laat vanmiddag nog heb liggen tukken...

Weet ook niet precies waardoor t komt, gewoon mijn gevoel! Wil van alles en mijn hoofd loopt over, maar er komt weinig tot niks uit mijn handen! Frustrerend... :(

Zo moest t ff kwijt!

Over op andere dingen: ik ga geen po lenen denk ik... Ben toch eerst paar dagen in ziekenhuis en dan in geboortecentrum dus denk m niet nodig te hebben...

5. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Wat voor lamp is het geworden mamavanjuul?
    hopelijk ben je weer wat opgeknapt. .

Wimpiej dat klinkt heel speciaal dat je nog met je oma kan winkelen!

Geen po geleend.. werd ook niet gezegd bij die zaak..wel werd er gevraagd of ik een rugsteun wilde lenen. .:-o

kaatje..Iedereen is aan de zwitsal wasmiddel nu geloof ik haha..dalijk ruikt iedereen hetzelfde :-D
    Bleus al gezakt? Kop op!! Denk aan leuke mooie lieve dingen :) knuff

6. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Hier ook aan de Zwitsal-wasverzachter... Bij Dirk in de aanbieding!

Vanochtend eindelijk intake vd kraamzorg gehad... Stelde vrij weinig voor, en ze deed gelukkig totaal niet moeilijk over het bed wat niet omhoog kan. Nu even met manlief overleggen over het aantal uren. Lastig; of maar 3 uur per dag of pakket van 45 uur (naar eigen wens in te delen). Zal denk wel de laatste worden, want 3 uurtjes is wel erg weinig (ondanks dat mijn man misschien wel thuis is, aangezien de bouwvak rond mijn uitgerekende datum valt).

7. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Oei ja Shushi 3 uur is idd wel weinig... Ik krijg zelf 49 uur over 8 dagen. Moet €4,- per uur zelf betalen... De rest word vergoed door de verzekering.

Even een vraagje over de Zwitsal wasverzachter... Is dat niet slecht dan om te gebruiken? Hier word overal wasverzachter afgegeraden voor kleine kinderen... Vooral de eerste maanden ivm overgevoeligheid.
    Ja ik weet het niet hoor haha... Het ruikt iig wel heel lekker!!!

8. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kraamzorg: ik krijg 49 uur over 8 dagen en volledig vergoed. Ik kan me overigens wel voorstellen dat iemand van 1.90 moeite heeft met een bed van 50 cm hoog. Mocht onze kraamverzorgster moeite hebben met een bed van 60 cm hoog gaat er een matras op de helft van het bed.

Wasverzachter: ik zou het zelf niet gebruiken. Wordt vast niet voor niets afgeraden. Maar ik reken ook op een kindje met een gevoelige huid.

En meerdere mensen met een zware dag. Herkenbaar! Begint nu toch allemaal echt zwaarder te worden.

Vandaag bij de vk geweest. Kleintje is weer goed gegroeid, bloeddruk was goed, hartje prima en ze was alweer van zij gewisseld. Lag 4 weken geleden op haar rechterzijde, 2 weken geleden de linker en vandaag weer de rechter. Kleine draaikont dus. Hoofdje is al half ingedaald en klachten in mijn bekken ervan zullen waarschijnlijk ook niet verergeren. Wel indalingsweeen gehad en vandaag ook in de supermarkt. Moet een pijnlijk gezicht hebben getrokken aangezien al iemand mijn boodschappen voor me wilde inpakken haha. Ook aangegeven dat ik met 41 weken ingeleid wil worden dus krijg indien nodig dan een consult bij de gynaecoloog.

9. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ja klopt vlgs mij wel vd wasverzachter... Daarom heb ik die netjes laten staan en alleen wasmiddel gekocht!
    Wasverzachter en/of in de droger ga ik niet doen met de kleertjes!

Blues btje gezakt... Zie opeens overal tegenop lijkt wel! Vandaag een na laatste werkdag. Afscheid genomen van aantal kids die ik waarschijnlijk niet meer zie na mijn verlof. Viel me zwaarder dan gedacht... Vanmiddag controle, waar ik ook altijd wel wat zenuwachtig voor ben! Dus hopelijk ri eind vd middag allemaal wat betrr.

Eerst maar eens weer wat proberen te slapen :s

10. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kaatje: zo gek is het toch niet dat dat even zwaar valt. Geeft alleen maar aan hoe belangrijk je baan voor je is. En die hormoontjes maken het ook niet makkelijker.
    Met je kleintje is vast en zeker alles goed. Zover als je nu bent kan er ook niet veel meer mis gaan. Overlevingskans is nu 99%. Lekker genieten dat je weer eventjes kunt kijken ;)

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier zijn de blues ook weer wat afgezakt ;)
    Man o man wat een dag gister. Mijn man werd er zelfs helemaal melig van, haha!

Lampen zijn besteld!
    Deze voor aan het plafond:
    Hanglamp Paars/Roze Bloem

En deze voor aan de muur, gezellig lichtje tijdens de nachtvoedingen:
    Wandlamp Schaap Wit

Heb gisteravond ook nog leuke gordijntjes gezien online bij de kwantum, maar ga vanmiddag eerst even kijken of ze die ook in de winkel hebben.
    Kan manlief die meteen ophangen. Hij gaat echt dit weekend de laatste dingetjes doen ;)

12. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Hier is het plastijdperk aangebroken...de waterschappen verdienen nu bakken met geld aan mij...

En ik heb een gaapochtend terwijl ik me best goed voel...

Mooie lampjes mama van juul!

13. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Hier al de hele week aan het gapen...

14. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Hele leuke lampjes mama van juul!

Wat een gapers ;) Ik doe dit al mijn hele zwangerschap haha! Wil ook zo graag die nieuwe robijn zwitsal, maar denk dat mijn vriend me afmaakt...heb namelijk 8 flessen wasmiddel en 5 wasverzachter nog staan. Steeds weer apart: 1 soort voor kleur, 1 voor wit en 1 voor zwart..zal maar niet aankomen met nog een soort voor de baby...gaat het huwelijk zometeen nog niet door haha.

Wij hebben gisteravond de box gehaald. Vriendlief heeft hem bij thuiskomst meteen in elkaar gezet. Ben er helemaal verliefd op! (op box dan, vriend ook wel).

Bijgevoegde bestanden:

• foto 1.jpg
      foto 1.jpg
      Bestandsgrootte:
      27,2 KB
      Weergaven:
      4
  15. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Die box heb ik met een la er onder! :)
    Mamavanjuul mooie lampjes!! Gelukkig voel je je weer wat beter!

Plassen..ik heb hier al de hele zwangerschap last van! ;)

Ik heb weer een slechte nacht gehad..beetje liggen piekeren
    Kraamzorg had het over de borstvoeding.. Helemaal top dat ik dit wil.. Maaaar knul moet altijd in de buurt zijn want ze zijn bij de eilanden van voeden op verzoek.. Zoals ze vertelde is huilen z'n laatste red middel.. En moet je dus al voeden als hij gaat 'bewegen'

Nu zie ik mijzelf al de hele dag zitten met m'n knul aan m'n borst... En dat zie ik dus niet zo zitten zeg maar... Help wie heeft advies?

Het kan toch niet goed zijn om bij elke beweging te voeden?wat als ik ooit weer ga werken dan kan dat ook niet meer...?

16. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0

Hier is dat inderdaad ook Stephie. Ik ga geen borstvoeding geven, maar zou ik dit wel willen moest ik ook inspringen om de geluidjes van de baby. Met name smakgeluidjes ed. Ook 's nachts, daarom adviseren ze hier rooming in. Mij lijkt het ook geen doen en vooral 's nachts lijkt het me lastig. Als je slaapt hoor je je baby niet smakken lijkt me. Maargoed, wie weet werkt het in de praktijk anders natuurlijk :) Heb er zelf ook nog geen ervaring mee.

17. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Misschien moet je eens wat lezen op de website borstvoeding.com of bij de la leche league (hebben ook een facebookgroep).
    Voeden op verzoek is zo belangrijk omdat je anders nooit een borstvoeding gaat krijgen met een goede productie. In het begin zijn 12voedingen (minimum) per dag nodig. Dus om de twee uur voeden, ook s nachts, vandaar de rooming in. Het is een beetje overdreven van te zeggen dat je ze moet aanleggen bij iedere beweging.

Wel is het zo dan van zodra je hongersignalen ziet (sabbelen op de handjes, in de oogjes wrijven, smakken, tongetje uitsteken, mondje dat ver open gaat,...) je in principe moet aanleggen. Huilen is idd te laat, tegen dat ze beginnen huilen zijn er al heel veel hongersignalen gepasseerd. Het is nu eenmaal zo dat als je kiest voor borstvoeding, dat dit je grootste bezigheid zal zijn in het begin. Over het algemeen hebben borstvoedingskindjes ook geen speentje (zuigverwarring) en moeten ze dus hun zuigbehoefte voldoen aan de borst. Het is verkeerd te denken dat je kindje echt iedere keer echt een volledig voeding krijgt wanneer je ze aanlegt ;) dat is niet zo.

Mijn vroedvrouw had een kort en bondig motto "voor iedere behoefte is de borst de ideale oplossing" ;)

Als je terug gaat werken, dan kolf je in principe af. Tegen dan is je kindje ook wel oud genoeg om af en toe een speentje te krijgen om te troosten. Of je moet natuurlijk afgebouwd zijn tegen dan. Enkel smorgens en savonds nog borstvoeding geven aan je kleintje is normaal pas mogelijk vanaf 9 maanden, pas dan is je productie stabiel genoeg.

De nachtvoedingen zijn belangrijk omdat je snachts een bepaalt hormoon aanmaakt, prolactine dacht ik. Dit geeft je productie een echte boost. Met enkel overdag te voeden ga je er niet komen en gaat je productie snel achteruit gaan. Je gaat het zelf ook niet kunnen volhouden, want gaat wakker worden met enorme stuwing.

Het klinkt enorm veel, ik weet het, mijn oren tuiten er ook van in het begin :D maar in mijn ogen weegt dit niet op tegen alle voordelen van borstvoeding ;) ik heb het er voor over ;)

18. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Leuke lampen!! Lkkr roze :D

Hier vanmorgen groeiecho gehad..... Kindje is gedraaid!! Ligt nu goed,moet alleen nog wel indalen.... Maar dat kan nog. Nu hopen dat t zo blijft liggen :D

Geslacht ook wederom bevestigd hihi
    Blijft verrassing voor de evt meelezers.... ;)
    Chop Chop verder met inrichten :D

Over 2 wkn weer afspraak verloskundige :)

19. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ha ladies,

Hier even een berichtje vanaf vakantie :). Fijn weertje, zonnetje, lekker op het strand gelegen, mooi de beentjes verbrand, oeps.

Hoezo kan je boxspring niet omhoog? Of alleen niet op klossen? Wij krijgen klossen geleverd, po dr bij, komt allemaal in een keer. Ze adviseerde wel om ook bierkratjes te halen bij supermarkt ivm klossen alleen op de buitenste poten kunnen zeg maar. En dat achterbord konden we het beste laten staan.

Straks nog 2.5e week werken en dan zit het op, krijg ook steeds meer zin aan het verlof :).

20. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Mommywanabe dat is dus wat ik wil voorkomen.. Bij elke kik 1 slokje voeding.. Ik begrijp dat het moet opstarten.. Maar ik wil geen kind dat bij elke beweging denk yes ff een slokje...

Kris geniet van je vakantie!! En pas je op dat je geen zwangerschaps maskertje krijgt? ;)
    Akkoe fijn dat de Beeb is gedraaid!!

Deel Deze Pagina