1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buiken!!
    @stephie: fijn dat de kleine is ingedaald. Jammer dat je zo beroerd werd
    @kinderwens: wat een kleine dondersteen om zijn mama zo te laten schrikken en dan ook nog met het hoofd omhoog. Fijn in elk geval dat alles goed is. Nu alleen nog draaien.
    @kaatje: ik vind dat de geboorte van jullie kind jullie moment is. Hoe je daar invulling aan wilt geven heeft iedereen maar te respecteren. Jammer dat je moeder daar moeite mee heeft maar helaas. En ach als ze beledigt is dan trekt ze na de datum die alleen jullie weten gelijk bij ;)
    Ik riep de hele tijd met 37 weken mag ze eruit. Maar opeens is dat wel heel dichtbij en ook een beetje eng.:$
    @akkoe: jammer dat de reportage niet door ging. En heerlijk hè als je in je huis om je heen kijkt en het zoveel ruimer lijkt. Ben toch van plan dit jaarlijks te gaan doen.

Zaterdag open huis gehouden dus weer grote schoonmaak gehad. Was ook de laatste keer voor de bevalling dat ik ramen heb gewassen etc. Vanaf nu het hoognodige en de voetjes omhoog ;)
    Vandaag ook een proefdruk voor een kaartje besteld. Ben benieuwd!

2. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Kaatje, de bevalling is jullie koment. Als jullie niet willen dat anderen de datum weten, dan is dat jullie goed recht. Natuurlijk logisch dat je moeder meeleeft en alles, maar ik weet zeker dat het vergeten en vergeven is zodra de kleine meid er is.

Leuk zo'n gipsbuik Stephie, toch een leuke herinnering voor later.

Hier de kleine de hele avond/nacht weer ouderwets druk geweest:D. Vond het altijd al een heerlijk gevoel maar nu nog veel meer:p

3. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Kinderwens, had ik 1,5 week terug ook. Ff schrikken ja maar gelukkig alles ook prima, hier ook alleen stuit maargoed, we blijven erop hopen dat ze zich nog draait.

Had gister schoolreunie en kreeg daar toch opeens buikpijn! Kon nergens zitten, dus snel naar huis (was ook nog een uur rijden) en thuis wat harde buiken gehad. Vannacht viel het mee, alleen erg slecht geslapen en veel plassen, waarna ik sinds de helft van de nacht pijnlijke steken en krampen heb down under. Soms met harde buik en wat pijn. Dacht echt nu gaat het gebeuren! Lig nu nog steeds op bed en voel me beetje beroerd. Gisteravond na het voetbal hebben mijn vriend en ik de huwelijkse vw besproken en komen er maar niet uit. Vriend zei opeens misschien toch maar beter niet te trouwen. Met als gevolg bij mij: stress! Hopelijk blijft baby nog Ff hangen..

4. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @sunflower: daar zou ik op antwoorden: prima, maar mijn kind krijgt dezelfde achternaam als ik heb. Even de druk weer gelijk zetten. En die voorwaarden is nu eenmaal moeilijk. Maar je hoeft je niet op zo een manier onder druk te laten zetten. En uiteindelijk is het toch een compromis sluiten en beiden een beetje toegeven.

Vannacht echt beroerd geslapen. Wel elk uur naar de wc geweest en geteisterd door een mug ( die die ruzie niet heeft overleefd :p) kon ook geen prettige houding meer vinden.

5. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Ben een weekendje weg geweest, heb dus geen tijd gehad om alles even bij te lezen. Misschien vanmiddag ff tijd voor vrijmaken :)

Hier ging het zo lekker vanmorgen. Had echt zin om van alles aan te pakken. Heb de koffers opgeruimd, woonkamer weer netjes gemaakt (voor zover mogelijk dan met een spelende peuterpuber ;) ))
    Het keukenblok schoongemaakt en de vaatwasser ingeruimd. Maar nu lig ik alweer op de bank en heb geen puf/zin meer om verder te gaan. Hoewel ik toch nog ff wil afstoffen en de wc wil doen.

Irritaaaaaaaaaanttttt!!!!!!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, wij zijn ook weer goedgekeurd :D
    Bloeddruk was weer prima, 120-80 en alle uitslagen van mijn bloedonderzoek waren ook dikke prima. In het begin van de zwangerschap had ik een verhoogde waarde van antistoffen van mijn schildklier en dat zou evenueel voor complicaties kunnen zorgen. Nu zijn die waardes onmeetbaar, dus verdwenen!
    Mijn HB was ook lekker hoog, 7,6, dus niks staat de natuurlijke keizersnee in de weg!

De gyn zei dat ie het nu wel aan mijn gezicht kon zien dat ik zwanger ben, haha, maar dat dat mocht met deze termijn :p
    Zal zo ook eens even een buikfoto maken.

De kinderen zijn vandaag bij opa & oma, dus ik heb even een niks-dagje. Wel lekker want ik heb last van mijn bekken en schaambot. En dat terwijl ze nog niet eens is ingedaald!

Er werd mij op het hart gedrukt dat de baby ook eerder kan komen, dat vind ik wel zo vreemd. Vorige keren zeiden ze dat ik er rekening mee moest houden dat ik overtijd ging en dat ging ik ook.
    Nu zegt ie steeds: Het kan ook eerder beginnen uit zichzelf he! Hou er we rekening mee..
    Spannend hoor, deze laatste (4) weekjes.

Hier trouwens ook af en toe wat harde buiken, vooral als ik heb gezeten en dan opeens een stukje ga lopen. Volgens de gyn volkomen normaal en zolang ze niet pijnlijk zijn, niks aan de hand.
    Zodra ze pijnlijk worden, kan het een teken zijn dat je te druk bent geweest of dat ze overgaan in weeën. En dat eigenlijk alles er bij hoort bij dit termijn.

Word wel zenuwachtig van die man haha :p

7. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0

Ja precies Manuela, heb ik ook al aangegeven, maar weet niet of het helpt. Moeten maar weer afwachten....al word ik er onderhand wel moe van moet ik zeggen.

8. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Lekker makkelijk van je vriend, je komt er niet uit dus dan maar afblazen?? Wordt nog wat als er in de toekomst belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden waar jullie het niet direct over eens zijn.. Sorry niet lullig bedoeld, echt niet, maar is van hem uit wel kiezen voor de makkelijke weg.

9. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie beide weer goedgekeurd zijn mamavanjuul. Hahaha en ik kan me voorstellen dat je je helemaal focust op de datum van de keizersnede, en het erg raar zal zijn mocht de kleine zich al eerder aandienen.

Vrolijke mama, nu gewoon even lekker rustig aandoen en dan vanmiddag het laatste beetje?

10. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Ja hij wilt het niet meteen afblazen nu maar gaf wel aan weer te twijfelen of trouwen dan de beste optie was in ons geval. Ik weet t niet, misschien reageer ik er te emotioneel op aangezien ik degene ben die graag trouwt en mijn vriend het minder belangrijk vind dan mij. Hopelijk komen we er deze week uit!

11. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Vervelende situatie hoor sunflower :( zou eerlijk gezegd niet weten wat ik zou moeten doen in zo'n situatie... Wel idd de makkelijke weg van je vriend! Ff laten rusten misschien maar!

Jeetje mamavanjuul daar zou ik ook zenuwachtig van worden hoor... Haha, al die goedbedoelde raad worden wij momenteel niet rustiger van ;)
    Ik hoop eigenlijk stiekem dat onze kleine zich ook iets eerder aandient dan DE datum... Ben gewoon zoooooooo nieuwsgierig naar onze kleine meid! Vind het erg moeilijk om te wachten ;) Hihi!

Maar nog niet te snel natuurlijk hè... Ze mag eerst nog even goed groeien!

12. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    En toen voelde ik me weer ietsje beter, snel de boodschapjes in huis gehaald en nu alweer niks niet te pas...wat kan je lichaam toch raar doen. Voel me ook heel licht in het hoofd en zweet me het lep lazerus. Gelukkig wou zoontjelief ook wel even slapen dus liggen we nu saampjes in het grote bed. Hij slaapt al maar ik voel me zo misselijk dat ik er niet van kan slapen. Meer meiden die weer vaker misselijk zijn nu???

13. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ja!! Heb er ook last van vrolijke mama... Geen idee hoe t komt! Door de grootte van de baby misschien?

Ben ook maar even op bed gaan liggen... Blijf t raar vinden dat je lichaam eigenlijk zo "overgenomen" wordt!!

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha ik ben ook net weer wakker. Lekker liggen slapen vanaf 13 uur.

Meiden, aan toe geven als het kan hoor, we krijgen het straks nog druk genoeg ;)

15. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Nou heb toch nog even de ogen dicht gehad. Nu natuurlijk helemaal geen zin meer om wat te ondernemen...toch staat de bloemkool en aardappeltjes en vlees alweer braaf te garen...

Soms vind ik het wel moeilijk om er aan toe te geven want er komt zo weinig uit mijn handen. Hopelijk gaat het na deze week beter, wanneer ik ook verlof heb...

Ik verneem ook steeds minder schoppen van de baby, nu is het meer draaibewegingen...misschien was die buikpijn/misselijkheidtoch wel iets van indalen...misschien niet...haha pas de 9e weernaar de vk voor een liggingsecho en controle...

16. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    De Mama's

1 augustus
    Ukkie89, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Mamootje, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing

2 augustus
    Mamavanjuul, 3e kindje, meisje
    Oermoeder, meisje
    Maggie87, 1e kindje, jongen

3 augustus
    Sanyi, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Minnie2013, 1e kindje, meisje
    Ivy1979, 1e kindje, verrassing
    Akkoe, 2e kindje, verrassing
    xSimone, 1e kindje, meisje
    Mommywannabe, 1e kindje, jongen
    Manuela82, 1e kindje, meisje

4 augustus
    Maggie87, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Wwendy, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing

5 augustus
    Fleur2906, 3de kindje, jongen
    shushi82, 1e kindje, jongen

7 augustus
    diana87, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing

8 augustus
    Stephie86, 1e kindje, jongen

9 augustus
    Dayna, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    moedertje112,?e kindje, jongen/meisje/verrassing

10 augustus
    SterretjesMama, 4e kindje, jongen/meisje/verrassing
    wondertje1980, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Kinderwens87, 1e kindje, verrassing
    lovelyengeltje, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Nephthys, 1e kindje, verrassing

11 augustus
    Wimpiej, ? Kindje, jongen/meisje/verrassing

13 augustus
    Kris81, 1e kindje, jongen

14 augustus
    Kaatje1603, 2e kindje,meisje
    Elektraxx, 2e kindje, meisje

15 augustus
    Vrolijke mama, 2e kindje, verrassing

Meisjes 7
    Jongens 6
    Verrassing 5

Sterretjes
    ★ Nikolai, 4-5-2014, zoon van Daphne91
    ★ Aron, 17w, zoon van mamsvan6
    ★ ikke142
    ★ ★ Mama JaDeBo
    ★ Armanda1982
    ★ MRCD
    ★ Liyana

De Afspraken

8 juli
    Kinderwens87 => liggingsecho

9 juli
    Vrolijke mama => liggingsecho + controle vk

14 juli
    Kinderwens87 => controle vk

!verlof!

1 juni
    Akkoe

20 juni
    shushi82

23 juni
    Maggie87
    xSimone

24 juni
    Mamavanjuul

30 juni
    Minnie2013
    Kinderwens87

4 juli
    Vrolijke mama

Wil je iets toevoegen aan de lijst, dan graag even in kleur in je post!

17. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hihi nu toch maar proberen wat meer bij te houden, alles terug zoeken is geen doen:p. Aanvullingen hoor ik graag:p

18. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Valt mij meer gelijk op op de lijst dat er heel veel eigenlijk al niet meer echt mee kletsen :(

Ik heb verder geen aanvullingen geloof ik... Of je moet mijn hele rij controles willen weten... Haha! Heb alweer 5 afspraken meegekregen afgelopen donderdag... Maar de belangrijkste is deze:

17 juli, 36 wkn controle en bepalen datum keizersnede!!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    De Mama's

1 augustus
    Ukkie89, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Mamootje, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing

2 augustus
    Mamavanjuul, 3e kindje, meisje
    Oermoeder, meisje
    Maggie87, 1e kindje, jongen

3 augustus
    Sanyi, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Minnie2013, 1e kindje, meisje
    Ivy1979, 1e kindje, verrassing
    Akkoe, 2e kindje, verrassing
    xSimone, 1e kindje, meisje
    Mommywannabe, 1e kindje, jongen
    Manuela82, 1e kindje, meisje

4 augustus
    Maggie87, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Wwendy, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing

5 augustus
    Fleur2906, 3de kindje, jongen
    shushi82, 1e kindje, jongen

7 augustus
    diana87, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing

8 augustus
    Stephie86, 1e kindje, jongen

9 augustus
    Dayna, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    moedertje112,?e kindje, jongen/meisje/verrassing

10 augustus
    SterretjesMama, 4e kindje, jongen/meisje/verrassing
    wondertje1980, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Kinderwens87, 1e kindje, verrassing
    lovelyengeltje, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Nephthys, 1e kindje, verrassing

11 augustus
    Wimpiej, ? Kindje, jongen/meisje/verrassing

13 augustus
    Kris81, 1e kindje, jongen

14 augustus
    Kaatje1603, 2e kindje,meisje
    Elektraxx, 2e kindje, meisje

15 augustus
    Vrolijke mama, 2e kindje, verrassing

Meisjes 7
    Jongens 6
    Verrassing 5

Sterretjes
    ★ Nikolai, 4-5-2014, zoon van Daphne91
    ★ Aron, 17w, zoon van mamsvan6
    ★ ikke142
    ★ ★ Mama JaDeBo
    ★ Armanda1982
    ★ MRCD
    ★ Liyana

De Afspraken

8 juli
    Kinderwens87 => liggingsecho

9 juli
    Vrolijke mama => liggingsecho + controle vk
    Mamavanjuul => controle gyn

14 juli
    Kinderwens87 => controle vk

17 juli
    Kaatje1603 => 36 wkn controle en bepalen datum keizersnede

18 juli
    Mamavanjuul => controle gyn

23 juli
    Mamavanjuul => LAATSTE controle gyn

!verlof!

1 juni
    Akkoe

20 juni
    shushi82

23 juni
    Maggie87
    xSimone

24 juni
    Mamavanjuul

30 juni
    Minnie2013
    Kinderwens87

4 juli
    Vrolijke mama

Wil je iets toevoegen aan de lijst, dan graag even in kleur in je post!

Zo, heb even eea aangevuld ;)

Heb net mijn koffer ingepakt....bedje opgemaakt....tja wat nu he.

Laatste hydrofiele luiers en rompers hangen te drogen, deze morgen even strijken. Net nog even badspul gehaald voor de baby en een speentje.
    Van de week eens kijken of mijn kolf nog werkt.....ook wel zo handig ;)

20. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Jeetje mamavanjuul voor jou is t zo echt aftellen idd... Ik heb best nog eea te doen maar kan mijzelf er niet toe zetten :( ben alleen maar moe en verdrietig soms lijkt wel... Maar goed, ga er deze week aan toegeven (denk vermoeidheid die eruit komt) en als t volgende week nog niet weg is eens even aan de bel trekken bij de huisarts!

Maar jij bent wel een eind op dreef zo zeg! Ben alleen nog steeds bezig met het lijstje om in te pakken... Hihi!

Deel Deze Pagina