1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Kinderwens, ach wat jammer, dat had niet gehoeven. Natuurlijk zijn jullie blij met wat het ook is, maar dit was even niet de bedoeling zo. En een stuit, niet leuk allemaal.

Best veel stuitliggingen of lijkt dat maar zo?

En veel liggingsecho's! Daar word ik dan weer een beetje onzeker van aangezien ze dat bij ons niet doen. Hier wel goede ligging maar nog niet volledig ingedaald. Vraag me niet waarom maar heb steeds het idee dat zijn arm incl navelstreng mee boven zijn hoofdje zitten. En dat moet natuurlijk ook niet. (suf he, baseer het nergens op ook).

2. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Kinderwens knufff xx
    succes beide met draaipoging.....

Hier straks schoonouders nog op visite en dan hopelijk goede nachtrust.... :D

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ha ladies,

Schiet lekker op zo he!

Hier ondertussen helemaal klaar met werken. Mijn verlof begint pas volgende week woensdag. Had maandag en dinsdag vakantiedagen willen opnemen zodat donderdag mijn laatste dag zou zijn maar helaas. Het is druk en er komen allemaal spoedzaken binnen, en ik ben wel weer zo lief (stom!!!) om ze op te pakken.

Dus nog even doorbijten.

Ik heb last van knakkende heupen, vooral rechts, jullie ook? En net kwam ik van de bank en deed het ook even flink pijn. Hoop dat het niet doorzet. Verder gaat het lichamelijk nog wel, ik herken de krampjes onderin wel, begint hier ook steeds vaker te komen. En tja, het slecht slapen... Bleeeeegh!

Wat vervelend van de stuitliggingen, hopelijk kan er nog iets gedraaid worden!

4. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Bah vervelend zeg dat je het geslacht nu al weet.. Lekker slordig!

En bah knakkende heupen lijkt me echt geen pretje! Zelf geen last van dus kan je ook niks aanbevelen... Behalve doe het rustig aan!

Succes met alle draaipogingen!

Hier vandaag meeste dingen in het kamertje klaar gemaakt. Ben zo blij!
    Moet nog een plank boven de commode, een andere lamp aan het plavond en kussentjes in de stoel. Dan is het helemaal af. Maar ben er nu al zo blij mee!!!

Hopen op een goede nachtrust voor iedereen!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      36,8 KB
      Weergaven:
      0
  5. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Oeps haha verkeerde foto haha

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,3 KB
      Weergaven:
      2
  6. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Is het terecht als ik hier een opmerking over maak richting de praktijk waar ik zit? En dan niet verwijtend, dat heeft totaal geen zin want veranderen kan ik het toch niet meer, maar meer zodat dit soort 'fouten' in de toekomst hopelijk niet meer gemaakt worden.

Het zullen de hormonen wel zijn, maar wat ik vooral heel vervelend vind is dat in plaats van blijdschap teleurstelling overheerst. En dan voel ik me weer zo schuldig richting onze kleine uk, want ik ben er echt wel blij mee, maar op dit moment is er vooral verdriet/teleurstelling dat het schijnbaar niet mag lopen zoals ik in mijn hoofd had. Het horen van het geslacht als een soort bekroning op 9 maanden zwangerschap en een bevalling. Het is op deze manier geen bijzonder moment ofzo, waar je samen even heerlijk van kunt genieten, maar een conclusie door 2 woorden op papier.

Sorry ik zal er nu over ophouden. Morgen zal het er allemaal anders uitzien en ben ik misschien wat meer aan het idee gewend.

7. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Mooi kamertje Wimpiej!

Doen ze bij jullie geen liggingsecho riti? Bij mijn praktijk is het in principe standaard, mits je dit wil, maar bij twijfel van de ligging doen ze er sowieso 1.

Aj kris, knakkende heupen klinkt pijnlijk. Hier gelukkig geen last van.

8. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Kris: succes nog met werken!
    @kinderwens: ik kan me best voorstellen dat je nu teleurgesteld bent. Heeft ook niet met het geslacht zelf te maken maar je was al zover in je zwangerschap en dan net voor het einde haalt iemand er even de verrassing vanaf. Ik zou ook zeker boos zijn en hier een klacht over indienen. En dan ook nog in stuit *knuffel*. misschien jezelf maar morgen trakteren op kleertjes in blauw of roze.

Vanavond met vriendin uit eten geweest omdat ik ook niet weet of het nog wel een keer erin zit de komende tijd. Eten dus ook in het restaurant achtergelaten en problemen met mijn balans gehad door de duizeligheid. Morgen toch de dokter of verlos bellen als het dan niet over is. Vind het toch wel een beetje eng.

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Pfff sinds eind middag/begin avond, volgens mij behoorlijk last van 'voorweeën' of ze is bezig nog dieper in te dalen, als dat nog kon. Maar volgens mij lag ze al diep ingedaald....
    Heb om de tijd ontzettend steken in/bij mn vagina/schaambod. En af en toe in onderbuik en lies. Maar alles voelt behoorlijk aan de rechterkant. Soms t idee ze af en tie weg te moeten puffen terwijl t niet heel erg pijnlijk is. Volgens mij worden ze ook niet erger en zit qua tijd behoorlijk verschil in geloof ik en ook in hoelang ze aanhouden, dus volgens mij zijn t nog geen echte weeën maar het voelt iig niet fijn. Al vanaf eind middag/begin avond. En nu nog steeds om de zoveel tijd..
    Pfff en moet steeds meer plassen!

En main wat een weer, waait erg hard. Wel lekker koud op slaapkamer dus kan mooi onder de dekens, lang geleden.

10. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    @kinderwens: wat belachelijk! Maar voor hetzelfde geld hebben ze inderdaad gewoon wat ingevuld. Maar toch wel raar hoor, vooral ook omdat je nog aangegeven hebt dat jullie het echt niet wilden weten...mocht het geslacht echt kloppen, dan is het wel echt stom van ze...

Wimpiej, wat een gezellig warm kamertje. Lekker van genieten!

Hier overigens weer heerlijk geslapen. Weer helemaal gerustgesteld na gister pfoeh wat kun je dan ineens onzeker zijn zeg!

Iedereen met stuitbabies, heel veel succes met evt draaipogingen! Wij zullen straks om negen uur horen/zien hoe de kleine er bij ligt. Naar mijn idee draait ie nog alle kanten op...

Simone, wat vervelend dat je zo'n last hebt van oefenweeën. Gewone weeën zijn ook niet altijd regelmatig. Vriendlief snapte er bij de eerste niks van, van mijn weeën. Daar zat ook zoveel verschil tussen, dat we niet wisten wanneer contact op te nemen met de vk haha. Later toch gebeld want had vreselijk last van rug en been weeën.

Hier een kort verslag van mijn bevalling:

Maandagmorgen opgestaan met buikpijn/misselijkheid. Zoals je een griepje hebt zegmaar. Dus ik ben toen lekker op de bank gaan liggen. Vriendlief had gelukkig een verplichte adv dag dus die was ook bij huis. Kwart voor twaalf was ik even naar de wc gegaan en toen ik weer terugkwam maakte ik een draai om door de deuropening te komen en voelde echt een 'plop' en merkte dat ik vruchtwater verlies had. Niet zoals in films, een hele oceaan in 1x, maar gewoon steeds een klein beetje. De verloskundige gebeld dat de vliezen waren gebroken. Had verder nog niet last van weeën. Tdgen half twee de vk gebeld, die was in de buurt dus kwam ze wel even langs. Ze vond me nog veel te vrolijk (ik maak altijd overal een dolletje van als ik zenuwachtig ben) en kreeg de mededeling dat ze nog geen inwendig onderzoek ging doen. Ik hoor haar nog zo zeggen: vanavond om half negen kom ik weer even kijken want het zal wel vannacht worden dat de kleine zich aandiend. Dus daar ging ze weer.

Twee uur later wist ik van gekkigheid niet meer wat ik moest doen. Had duidelijk last van weeën maar er zat dus totaal geen regelmaat in. Uiteindelijk kreeg ik steeds meer het gevoel dat ik 'knockout' zou gaan. Voelde me echt heel licht in het hoofd. Dus vriendlief toch maar weer gebeld. Toen de vk kwam had ik 4 cm ontsluiting. Omdat ik het gevoel had dat ik flauw ging vallen, heeft ze me geadviseerd om toch naar het ziekenhuis te gaan. Dus tas gepakt en vertrokken. Niet fijn om met weeën in de auto te zitten.

Half zes waren we in het ziekenhuis. Daar meteen naar de kraamkamer gebracht. Ik kreeg een infuus. Ik heb lastige aderen en dus waren ze een hele zet bezig om het infuus er goed in te krijgen. Na drie kwartier zat hij er pas in. Ik kreeg een morfinepompje aangesloten voor de pijn. Sindsdien ging het heel snel. Heb maar een half uurtje aan de pomp gezeten toen de Persweeën zich aandienden. Vanaf dat punt mag je geen pomp meer gebruiken en moet je het weer op eigen kracht doen. Zo raar die Persweeën. Ik kon ze ook echt niet meer wegpuffen maar kon niet anders dan persen...en om half acht is toen onze zoon geboren! Daarna nog 1x persen om de moederkoek er uit te krijgen.

Helaas moest ik wel gehecht worden. Dat duurde ruim een half uur. Gelukkig zit je zo vol van adrenaline dat je daar niks van voelt en ze leiden je wel af met je lieve baby!

En dan eindelijk de baby waar je al zo lang op gewacht hebt mogen te begroeten op je blote borst. Ik weet nog dat ik dat heel onwennig vond. De baby was 'vies' van het bloed en huidsmeer en ook ik voelde me vies en wilde het liefst meteen douchen hahaha! Maar toch achteraf blij dat ze het toch gedaan hebben.

Ik kijk me trots terug op mijn bevalling. Hoewel het echt pijnlijk was en heel heftig was, mag ik in mijn handjes knijpen dat het met ruim 7 uur geboren was!

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Vrolijke mama: Tsja, oefen en voorweeën zijn het zelfde toch? Ik denk tenminste dat dat het is. Heb het nu nog steeds een klein beetje, steken bij voornamelijk m'n vagina. Denk ergens bij m'n baarmoedermond. Maar weet ik niet zeker. Maar ook lager, gewoon bij de opening van m'n vagina zeg maar..
    Maar denk niet dat het echte weeën zijn want de pijn blijft steeds het zelfde erg vervelend maar niet dat het bij alle keren erger wordt. Dusss dat denk ik niet. We sil see! Vanaf zondag mag ze thuis geboren worden gek maar fijn idee. Laat dan maar komen, haha! Wel gek besef dat ik over een paar weken gewoon echt mama voor m'n hele leven ben!
    Mooie bevalling heb je gehad, wil ik ook wel zo....

12. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Nou Kinderwens ik zou t zeker even aankaarten hoor... Vind dat je dat zeker wel mag aangeven!

Mooi kanertje zag in ook weer voorbij komen...
    Hier opeens meer last van bekken, lopen gaat niet meer zo lekker en omdraaien in bed is pijnlijk :(

Verder denk ik af en toe echt: wat ben je aan t doen daarbinnen dan? Net voelde ik soort scjopjes bovenin, maar ook van onder... Vanmidda misschien maar eens vragen bij de gyn!

Wat een weer he... Ben die regrn nu al zat moet ik zeggen, hoop dat t snel weer wat opknapt!

13. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Net bij de verloskundige geweest omdat ik zo duizelig ben. Had ook het idee dat mijn misselijkheid wat anders was geworden. Bloeddruk was 115/75 en ijzergehalte 8.4 dus hartstikke goed wat ik ook al dacht. Meest waarschijnlijk is nu dat ik de griep heb. Kom ik thuis, spuug ik de deurmat onder met gal. Denk dat ik weer een paar dagen mijn eerste trimester ga herbeleven :( vanmiddag zouden vriendinnen met hun baby's komen dus die heb ik maar afgezegd :(

14. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Aaahhh manuela wat balen... Heel veel beterschap!

15. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Simone, dat zal inderdaad een rustig gevoel geven als je de 37 weken hebt bereikt!
    Wij gaan zowiezo lekker in het ziekenhuis bevallen, dus die onrust heb ik gelukkig niet.

Betersvhap voor Manuela, pfff gal overgeven dat lijkt me niet heel prettig. Sterkte!

Kaatje...onze kleine voel ik ook overal 'schoppen'. Ik denk dat ie dan gewoon aan het uitrekken is ofzo hahaha

Vanmorgen toen de vk ging voelen waar de baby lag dus een hand boven en een hand onder, kreeg ze meteen een schop van de baby haha...zo van hé ik lag net zo lekker...Baby is wel wat gaan zakken maar is nog niet heel ver ingedaald. Gelukkig geen stuitbaby!

Hoe is het met de rest die vandaag een echo hadden??

16. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hier gisteren een bezoekje gebracht aan die vroedvrouw. Baby is er duidelijk helemaal klaar voor om geboren te worden. Voor zover de vv kon voelen, lijkt ons baby'tje naar een gewichtje van ongeveer 3kg te gaan, dus dat is ook al een opluchting. Ik heb volop (steeds pijnlijkere) harde buiken en dus voorweeën. Ook veel vaginale steken net zoals Simone beschrijft. Dit zou dus verweking zijn van de baarmoederhals. De lage rugpijn en de slijmpropjes die ik verloren ben zijn allemaal nog extra tekenen dat alles zich aan het voorbereiden is. Volgens de vv lijkt het erop dat baby volledig is ingedaald, maar dat weten we komende dinsdag pas zeker wanneer we een echo gehad hebben.

Ze durfde geen vaginaal onderzoek uit te voeren uit schrik dat ze alles in gang zou zetten. Ze had ook het idee dat ik de weeënremmers die ik neem alles nog vrij hard tegen houden. Dus vanaf zondag gaan we hiermee stoppen en dan is het afwachten :) er was wel een vermoeden van bloedarmoede, maar daar weten we vandaag weer meer over. Kan zijn dat ik eventjes een Baxter moet krijgen in het ziekenhuis. Hangt allemaal af van hoe laag het ijzegehalte is.

Ik vind het ongelooflijk spannend!!! Wie weet hebben we ons kleintje wel heel snel bij ons! :)

@manuela: wat vervelend seg die misselijkheid... Hopelijk is die snel weer verdwenen
    @simone: al de opzichten die jij hebt, lijken wel verdacht hard op de mijne, spannend seg!

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

He bah, beterschap Manuela! Jaaa is zeker een lekker gevoel dat ik bijna de veilige zone heb bereikt Vrolijke Mama

18. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    @ Simone: zag net in mijn tekst hierboven dat de zin niet klopt :D het woordje "opzichten" moest dus klachten zijn :D

19. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    @Mommywannabe idd die 37 weken grens komt nu wel dichtbij! Hoop dat je hem haalt haha en Simone natuurlijk ook... Aangezien je klachten er erg in de buurt komen

@Manuela bah gal... Ja geen pretje! Beterschap!!

@Kaatje haha ja heel herkenbaar! Soms lijkt het net of er een octopus in men buik zit... Voel dan overal wat bewegen haha

Vandaag al de hele dag last van een drukkend gevoel in men keel... Net of er eten is wat er weer uit moet en niet kan zakken. Voelt weer anders dan brandend maagzuur heel vreemd.
    Daarbij ook af en toe flink benauwt. Waarschijnlijk liggen m'n longen in de verdrukking.
    Verder gaat het eigenlijk heel goed vandaag. Nog geen steken of krampen weer gehad en eigenlijk best goed geslapen vannacht.
    Misschien kwam het slechte slapen toch ook door de warmte..??...

20. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hier trouwens nog maar weer een buikfoto. Ik voel me net een olifant haha!
    Geschat gewicht van vanmorgen tijdens de echo is nu 2400 gram.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina