1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Niet als je ze in de vaatwasser doet.

Ik stond bij de oudste echt nog te klooien met pannetjes water op het fornuis :p
    Bij de tweede zei de kraamverzorgster: Joh, dat kan gewoon in de vaatwasser. En spenen e.d. kan je ook in de waterkoker doen en dan aanzetten. Die speciale dingen hiervoor zijn gewoon slim marketing :)

2. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Oke.. ik heb speentjes wel al uitgekookt in een pannetje water haha.
    Nou dan weten we dit ook weer haha wilde ze al gaan uitkoken.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :D
    Scheelt weer!

4. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Manuela, beterschap!

Hier kan ik echt merken dat het gister laat geworden is. Ik ben echt niet vooruit te branden. En dan vraagt zoonlief ook nog zoveel aandacht vandaag. Hij vraagt steeds mama kom jij ook buiten in de tuin? Het is lekker weer buiten en de zom schijnt! Arme schattie maar ik heb er geen puf voor vandaag...voel ik me dan ook zo schuldig over!

Zometeen maar even een broodje eten en dan saampjes even tukken in het grote bed van papa en mama...

Hopelijk voel ik me dan weer wat beter...ik ben niet moe maar echt rete-lui vandaag en das knap irritant....grrrrrrr

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

En ik ben zo moeeeee! Vanavond bbq'en, met familie.
    Ben in een week dik kilo aangekomen. Woog 4-7 nog 64,2 en nu vandaag 10-7 weeg ik ineens 65,9! Bijna 2 kilo joh.

6. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Nou ik zit nu even buiten maar goh wat is het vreselijk plakkerig en benauwt. Mijn moeder belde net heel lief of ze me ergens mee kan helpen vandaag😊 dus ze komt zo hier en neemt het strijken van me over... Kan ik nog even stoffen en zuigen... Heb dan vanmiddag al lekker alles aan kant. Fijn vooruitzicht!!!

7. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Wat een rotcombi he laat naar bed en in eens zo warm en benauwd, beuh.

Ik had vandaag 100 dingen willen doen want mijn meisje is er niet, maar pfff

Bedenk me dat ik nog geen flesspenen heb trouwens.... ga voor bv maar fijn wat te hebben.

8. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Een en al herkenbaarheid weer vandaag... Van volop regen naar die plakkerige weer is niet grappig...
    Ben niet vooruit te branden vandaag! Moet eigenlijk wat eten maar geen puf om t klaar tr maken... Oeps!

9. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Oeh lekker wimpiej!!

Riti fijn he dat benauwde.. ik was net lekker even aan het dweilen.. breekt dat rot ding af.. (ik laat m wel eens in t water staan..dan gaatie roesten) had al een paar x gezegd dat ik een nieuwe moest hebben.. dus hup ik naar de winkel (lees 2 minuten lopen ;) en ik kan je zeggen dat ik een liter vocht kwijt ben whaha

simone ik was in 2 weken 3 kilo aangekomen. . :-o erg he!!! Maar de vk zei dat het waarschijnlijk vocht is.. en dat ben je zo kwijt. .. dus duimen maar dat ik nu 13 kilo vocht vast heb en t dalijk zo weer kwijt ben hahaha

10. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Uitkoken laat ik aan de kraamverzorgster over. Eerste dagen krijgt ze sowieso geen flesje of speentje.

Hier geen last van vocht maar had begrepen dat als je je benen hoog legt het weer terug stroomt en afgevoerd wordt via je blaas. Dus goed excuus met de beentjes omhoog te liggen :D

Net bij de verloskundige geweest. Bevalplan zag er prima uit. Hoofdje is volledig ingedaald en lag vast. Dus ze kan er ook niet meer uit. Ze schrok wel ervan hoe wankel ik was. Heeft ook gelijk een gyn gebeld. Verloskundig gezien is er geen oorzaak voor de duizeligheid dus zometeen naar de dokter. Als die niks vindt toch naar het ziekenhuis. Hou nu wel weer wat binnen.

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Stephie86: Ik ben in middels al dik 13 a 14 kilo aangekomen!!

@Manuela82: Dat ze de eerste dagen geen fles of speen krijgt ligt maar net aan de situatie, als je geen borstvoeding gaat geven (waar ik nog over twijfel), of het lukt niet. Dan krijgen ze de eerste dagen gelijk al de fles natuurlijk.
    En ik had het er met mijn vlk over dat 'zuigwisselreflex' ofzo. Maar zei vertelde, dat 't helemaal nooit bewezen is. Ze zeggen 't maar 't is nooit bewezen, dus ze kunnen heus wel een speen of een fles. Maar dat wel pas als ze de borst goed kan drinken. Het enige nadeel is dat ze dan moeilijk aan de borst gaan omdat je daar meer zuigreflex voor nodig hebt. Nou ik laat 't wel aan me voorbijkomen. Ik zie 't allemaal wel :D

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dan is het nog vroeg genoeg om een flesspeen te regelen. Kraam heeft ook altijd wat bij zich.
    Bij mij ging de bv niet goed en begonnen we zelfs met druppelen via een spuitje, daarna vingervoeden en toen pas een flesje.
    Er is tijd om nog wat te (laten) kopen of te stereliseren.

Manuela, wat rot zeg. Goed dat ze je inde gaten houden.

13. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Maunela beterschap! Hoop dat je je snel beter voelt.

Gewichtstoename ging de afgelopen weken ook harder hier... Nu weer even stabiel, mag van mij zo blijven. Vind +9 wel genoeg:p

Morgen de afspraak met de gyn waarbij ze gaan kijken of een draaipoging mogelijk is. Als ik heel eerlijk ben hoop ik van wel en dat ze het ook meteen morgen proberen, maar zo veel geluk zal ik wel niet hebben;).

Sunflower jij hebt morgen de draaipoging toch? Succes alvast, hoop voor je dat het lukt.

14. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Hier nu ook + 13 (vorige week)

Vanmiddag werd m'n pakketje blauwe vlaggetjes poster en banner bezorgd door DHL..
    Moest gewoon serieus naar beneden komen.. Hij zei ik bezorg niet verder dan de eerste drempel ..
    Ik naar beneden in mijn pyjama :-o heb hem even duidelijk gemaakt dat die doos niet eens een kilo woog en hij mij naar beneden laat komen met 36 week zwangerschap.. Zegt hij ineens ja normaal doen we het wel hoor maar een medebewoner van u komt ook naar beneden.. Heel vaag verhaal weer zeg! Whaha vriend heeft een klacht ingediend :-D

15. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    Vandaag lekker aan de poets geweest, hele keuken gesopt en ramen gelapt van binnen en buiten, ondertussen ook 2 wassen gedraaid, heerlijk!

aleen nu een rare vraag, ik heb al zo'n 3 weken last van aambeien, en er is 1 die echt giga groot is en nu ook echt pijn begint te doen, ik smeer al een tijdje met sperti zalf, en heb vanmiddag de huisarts gebelt, (die moet ik overigs morgen weer bellen) hebben jullie nog een idee wat ik er aan kan doen?

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    pff....hier is het de hele dag aan het rommelen....bloedje chagrijnig word ik er van.
    Vanaf een uurtje of 11 harde buiken, met soms kramp en steken en dan weer niks. Geen regelmaat in te ontdekken.

Behalve als ik me inspan, krijg ik ergere krampen...

Best erg ongemakkelijk een buik die de hele dag zo strak staat....:(

17. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Oei Diana heel vervelend... Heb wel eens aambei gehad. (Niet zwangerschaps gerelateerd) en is isd erg vervelend en kan onwijs pijnlijk zijn...

Ik weet dat de ontlastjng "zacht" houden erg velangrijk is... En niet teveel deuk zetten bij t naar de wc gaan... Dus rustig aan!
    Hoop dat de huisarts je nog met wat kan helpen!

Hier onwijs moe dus dacht ik ga mijn bed in, lig ik hier: kan ik niet slapen :(
    Hoofd loopt weer eens over geloof ik...

Oef mamavanjuul vermoeiend lijkt me hoor!! Sterkte...

18. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend Diana. Hoop dat de dokter wat voor je kan betekenen
    Kinderwens: succes morgen!
    stephie: wat een sukkel. Die bezorgt de volgende keer wel netjes boven ;)
    Mamavanjuul: hoop dat het snel overgaat in echte weeën. Dit is ook niks.
    Simone: eerste dag drinkt een baby 2 theelepeltjes per voeding dus dan lijkt een flesje me echt overbodig. Een speentje heb je ook niet nodig tenzij je besluit om meteen voor flesvoeding te gaan.

Ik heb een infectie op mijn evenwichtsorgaan. Zou met een week over moeten zijn anders moet ik terug naar de huisarts. Totdat het over is moet ik bedrust houden en zo min mogelijk van houding veranderen. Wordt er nu al gek van. Gelukkig niet meer overgegeven. En ik word goed verzorgd :D

19. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oei manuela dat klinkt niet prettig. Maar fijn dat je nu weet wat het is en er wat aan kunt doen. Beterschap!

Diana, dat klinkt echt heel naar. Gelukkig geen ervaring mee, dus kan je ook geen tips geven helaas. Hopelijk kan de ha je verder helpen.

Mamavanjuul, hoop voor je dat het snel doorzet.

20. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Arme meiden..wat zijn we aan het sukkelen naar de eindstreep! De finish is in zicht!
    Kom op, we kunnen het! #eindeoppepper

Ondanks dat ik zo lui was en last had van de vreselijke warmte mag ik niet klagen als ik jullie berichten lees. Hier geen last van steken onderin. Gelukkig maar!

Voor alle ziek zwak en misselijken, beterschap!!!

Het gaat nu vast niet lang meer duren tot de eerste baby zich meld! :)

Deel Deze Pagina