1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik heb ook zo'n soort van waterabsorberend ding van de Ikea met van die elastieken aan de zijkant idd, zou dat voldoende zijn?

Veel plezier Kaatje! Wij hebben dat hier helemaal niet, babyshowers :).

Akkoe, anders gewoon beneden laten?

2. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Hij staat..... Beneden gelaten en zelf naar boven gebracht, was licht :)
    Ik dacht alleen ff de moeilijk weg hihi

Laat beeb nog maar even blijven zitten totdat papa beter is hihi

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    En Kaatje, was het nou een babyshower?

Akkoe, vervelend dat je man zo ziek is, hopelijk knapt hij snel op.

Zo klaarmaken voor het ziekenhuis... Spannend.. Gisteren even bij een vriendin geweest die net bevallen is, waarbij de kleine ook in stuit lag. Was erg positief zowel over de draaipoging (welke niet gelukt is) en de ks, dus dat was wel even prettig. Mijn voorkeur blijft uitgaan naar een stuitbevalling, maar ik sta nu wel wat meer open voor de mogelijkheid van een ks... Maar goed eerst vandaag maar eens afwachten, en anders me goed laten informeren door de gyn.. Fingers crossed

4. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Jaaaa!!! Het was een babyshower... :) was echt helemaal leuk!
    Leuke spelletjes, lekkere taart, allemaal familie en vrienden om me heen... Super!

En onwijs verwend met leuke cadeautjes!
    Konden lekker buiten zitten en veel gekletst natuurlijk...
    Was super! Hopelijk krijg ik snel de foto's 😄

5. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wat leuk Kaatje:), had je bevoel het toch goed gisteren.

6. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Kaatje, wat leuk!! Een leuk aandenken!

Succes vandaag kinderwens!

Hier ook zo naar het ziekenhuis voor gesprek over geplande keizersnee. Ben benieuwd!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
  8. Leeuwinnetje14

Leeuwinnetje14 Fanatiek lid

26 sep 2013
    1.907
    0
    36
    Ik dacht ik zou eens even gaan kijken bij jullie dames! Ik heb hier heel in het begin mee gekletst. Maar bij mij is het toen een miskraam geworden....:(

Gelukkig vrij snel daarna weer zwanger, maar ben natuurlijk niet zo ver als jullie!:)

Wil jullie allemaal succes wensen de komende weken, hopelijk valt het goed mee met de hitte! En kom over een paar weken wel spieken als jullie zijn bevallen!:D

9. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Sunflower en kinderwens succes!
    Kaatje wat leuk,lekker genoten dus ;)

Ik gisteren druk met m'n kerel, staat hij toch ineens naast me :ik ga werken voel me niet meer ziek.... En ik dacht.... Fijn als je 'n dagje thuis bent, even zorg voor dochter lief.... Niet dus.... Njah ze is gelukkig goed te pas (wel meer moe, dus misschien ook wel grieperig....)
    Ik voel me wel zo pfff, Mjah ook slecht geslapen op t logeerbed haha 1+1....
    #einde klaagzang :p

Vanmiddag weer controle vk en vanavond t bed toch maar op klossen zetten :)

10. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Armanda dank je wel!
    Jij gefeliciteerd en een fijne zwangerschap gewenst x

11. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hier ook even een klaagzang...

Vannacht vreselijke harde buiken gehad. Het was daarbij ook nog eens verschrikkelijk benauwd op de kamer en vriendlief heeft zo ongeveer de hele nacht gesnurkt. Heb misschien 1 uurtje geslapen. Zoooo jammer want ik had nog zoveel op de planning vandaag en dat loopt nu al weer helemaal in de soep. Vanmiddag verjaardag van het buurmeisje en daar wou ik nog een cadeautje voor halen. En de laatste spulletjes voor in de ziekenhuistas. Nu heb ik nogsteeds geen nette pyjama voor na de bevalling maargoed. Ik was gewoon compleet gesloopt na een uurtje in de stad te zijn geweest....pfff niet normaal!!! Dus kleone man zo een broodje gedaan en dan lekker samen even wat slaap pakken in de hoop dat ik vannacht wel kan slapen....

Wat leuk, Kaatje! Hier in de regio doen ze niet aan babyshowers. Jammer hahaha klinkt gezellig!

Armanda, Gefeliciteerd en jij ook nog een fijne zwangerschap!

12. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Helaas, er was geen beweging in te krijgen bij onze kleine uk, dus nu toch echt de keus gaan maken tussen een stuitbevalling en een ks... Morgen een gesprek hierover met de gyn.

Vrolijke mama, vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Hopelijk kun je vandaag een beetje bijtanken, al is dat natuurlijk niet ideaal als je veel op de planning hebt.

Armande, gefeliciteerd met je zwangerschap. Al mooi over de helft, fijn dat je snel weer zwanger was.

13. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    Wat leuk kaatje, ik hoop dat je genoten hebt!

en wat jammer kinderwens, succes met de beslissing nemen!

Hier vandaag niet echt fit, heel erg drukkend gevoel van onder, en ook nog steeds erg last van de aambeien! Zal het woensdag bij de gyn ook even melden, misschien weet zei nog wat! Pffff.....

14. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Jammer kinderwens! Succes met keus maken Knuff
    Hier net weer op controle geweest
    Beeb ligt heeeeel iets in t bekken maar kan er ook zo weer uit
    Verder aangegeven dat er nu niet wat 'geks' bij moet komen, dan trek ik 't niet.
    Waarneming vk gaf aan evt volgende week te kunnen kijken of strippen al kan, alleen kom ik dan weer bij eigen... Haha

Iemand btw ervaring hiermee?

15. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Wat jammer kinderwens dat het niet gelukt is en heel veel succes bij het maken van de beslissing. Geen makkelijke keuze!

Wij hebben vanmorgen gesprek gehad. Ks is gepland met precies 39 weken, over de datum hadden we geen inbreng. Aan de balie maakten ze de afspraak. Eigenlijk hadden ze geen plek dus moesten ze vragen of het tijdens een spoedplek gepland mag worden, dus er was maar één optie. Hoe ze hier mee omgingen vond ik een beetje jammer, maarja dat is niet anders. Ik weet ook niet hoe dat elders is.

Natuurlijk allemaal folders meegekregen en heb voor volgende week maar liefst 4 afspraken op 2 dagen staan ter voorbereiding op de ks. Hierin las ik wel wat dingen wat ik ook weer jammer vind, maar misschien heb ik het me een beetje te rooskleurig voorgenomen, ik weet het niet. Net ff een traantje gelaten, al kan ik niet goed uitleggen waarom. Denk gewoon even dat er wat veel op me afkomt op het moment.

Dingen waar ik mee zit: rooming in is alleen overdag, 'snachts moet je kindje naar de babyafdeling en mag hij/zij niet bij je blijven. Je ligt met meerdere op een kamer (zoals ik het nu begrijp). Je partner is pas na 09.00 uur welkom en moet om 21.30 weg. Smiddags is rustuurtje en dan mag hij ook niet bij je. Bezoektijden zijn maar twee uurtjes per dag...beetje jammer allemaal, had het graag wat relaxter gezien.

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

Vandaag met mijn moeder en vriend de hele bovenverdieping van top tot teen gesopt en geboend. Alles lekker fris! Nou van de week even de onder verdieping doen. Laat de kleine uk maar komen, ben zo nieuwsgierig!

Meiden, zien jullie ook zo vreselijk op tegen 't weekend/einde van de week? Het wordt dan rond de 30 graden!!!!! Oh main, hoe ga ik/we dat volhouden? Ik heb maar een voetenbakje aangeschaft, om lekker m'n voeten erin te drukken. Straks de waaier maar beneden halen, dan gewoon binnen zitten als het daar wat koel is en hopen dat ik 't wat kan volhouden. Ik had 't van de week al heet met 27/28 graden! Kan je nagaan!!!

17. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    oei Sunflower... kan me voorstellen dat je even ontzettend baalt zeg! En een traantje laten is dan helemaal niet zo gek hoor... Er kwam de afgelopen tijd zoveel op je af. En dan ook nog eens even door het ziekenhuis voor hun routineus een KS plannen terwijl het dat voor jou alles behalve is :(

Snap je tranen heel goed! Is het geen optie om eventueel naar een ander ziekenhuis te gaan???
    Bedoel GEEN rooming in... komt dat ziekenhuis uit de pre-historie zeg??? Vind dat echt geen doen, als ik daar (alsnog) achter zou komen bij mijn ziekenhuis zou ik geloof ik overstappen!

Mijn moeder omschreef het heel mooi: ik kan al niet bevallen zoals ik het eigenlijk zou willen, maar dan mag je wel hetgeen wat je kan naar je eigen wensen maken! (dus in mijn geval, rooming in + natuurlijk keizersnede!)

In mijn ziekenhuis mag lief helaas ook niet blijven slapen... maar na wat gesprekjes met net bevallen vrienden is dat ook niet heel erg... Dan heeft lief de eerste dagen nog een redelijke nachtrust! Die zal hij nodig hebben ;)
    Wij gaan na twee dagen naar het geboortecentrum, daar mag hij wel blijven gelukkig!

ff veel sterkte gewenst meid, laat het vanavond gewoon even over je heen komen!

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat apart allemaal....zou zeker ook even informeren bij andere ziekenhuizen in de buurt.

Het geval van 's nachts geen rooming in heeft denk ik te maken met bezuinigingen. Vooral bij een keizersnee ben je echt niet in staat je kleintje de eerste 2 nachten zelf uit het bakje te halen. Dus zal er een verpleegster moeten zijn. Door alle bezuinigingen hebben ze daar gewoon het personeel niet voor....gevalletje van verkeerde prio lijkt mij.

In bijna alle ziekenhuizen is het zo dat je met meerdere op de afdeling ligt, alleen bij complicaties heb je een eigen kamer....dat is helaas niet anders.

En wat betreft bezoekuren.....nu klinkt het heel hard, maar geloof me, de eerste 2 dagen ben je er blij om. En juist omdat je met meerdere op de zaal ligt, is het wel lekker dat je in ieder geval 1 uurtje per dag hebt waarin je kan slapen. Ik neem verder aan dat je partner wel buiten de bezoekuren mag komen....dat is hier wel zo.

Maar geloof me....2 uurtjes bezoek per dag is meer dan genoeg.
    Het is niet alleen je eigen bezoek, maar ook die van anderen op de zaal...

En dat je baalt is heel normaal meid.....dit is even niet wat je in je hoofd had. Maar nu kan je er naar toe leven....en als je vragen hebt....VRAAG :D

Met keizersnee nummer 3 in het vooruitzicht mag ik me wel een klein beetje ervaringsdeskundige noemen :p;):D

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Kris, zo'n ding lijkt me meer dan voldoende toch?

Akkoe, Beterschap voor je man, rot hoor. Oh hij is weer beter haha. nou ook best fijn. Nu jij gauw een goede nacht weer.
    Geen ervaring met strippen. Ik hoop voor je dat het al kan tegen die tijd (want neem aan dat je dat juist wil toch?)

Kinderwens, Jammer dat het draaien niet gelukt is. Succes met de vervolgkeuze!

Kaatje , leuk een babyshower!

Vrolijke mama, slechte nachten zijn killing, hopelijk vannacht een betere!

Sunflower, wow wat een informatie ook gelijk zo rauw op je dak zeg. Zou ook wel even verdrietig worden van een aantal dingen. Als het niet anders kan, dan is het niet anders en komt het echt wel goed, maar logisch dat dit even te veel is zo.

Simone, heb je een fan? Zo'n blower? Daar lekker voor gaan zitten, liefst voeten omhoog. Evt bak met ijs en water er voor zetten dan blaast hij koude lucht. En vooral, rustig aan en veel drinken.
    Komt vast goed!

Ik heb me gisteren verdraaid of zoiets, vreselijke pijn in mijn onderrug en heup. Domme actie. Samen met dat kolossale lijf die echt niet meer past of zit voel ik me zo ongemakkelijk met alles. Maar goed laatste loodjes he.
    puf

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mijn groei in 20 weken :p

De kinderwagen staat klaar...standaard van badje is gepoetst en staat klaar. Ik ben er klaar voor...komt u maarrrr :p

Deel Deze Pagina