Sunflower: vervelend zeg! Kan me wel voorstellen dat je dan even een paar traantjes moet wegslikken. Ziekenhuis waar ik beval geloven ze heel erg in het samen zijn van het gezin dus krijg je als het medisch wordt een eigen kamer met stoel die ook een bed is voor de partner, wiegje, eigen badkamer, gevulde minibar en dvd speler. Keizersnede is er bij voorkeur een gentle sectio. Aangezien er dus ziekenhuizen zijn met zulke faciliteiten is misschien een ziekenhuis wat verder weg ook een optie. Kinderwens: jammer dat het draaien niet gelukt is! Hopelijk draaien beide kindjes toch nog! Diana: hoop dat nog iemand de gouden tip voor je heeft. Kaatje: arme man van jou . Ik had helemaal niks door maar daardoor begon het wel allemaal een uur later. Was eerst niet het huis uit te krijgen en liep ontzettend langzaam in de Ikea waardoor we veel langer weg waren hihi. Mamavanjuul: mooie bescheiden buik!!! Hier is het nog steeds hetzelfde: bedrust, overgeven en weer eten, duizelig etc. Maar wel een lieve vriend die spontaan met een bloemetje en allemaal lekkere dingen thuis komt.
Nou bescheiden Het is wel de kleinste van de 3 zwangerschappen. Bij de oudste had ik een puntbuik, bij de jongste zat het overal en deze is vooral rond, haha! Hier verder geen nieuws....heerlijk geslapen, dat wel! Nu het voetbal is afgelopen, kunnen we eindelijk weer op tijd naar bed Man is alleen ziek....buikgriep. Hoop dat ie het bij zich houdt, want zieke kinderen of ik zelf 2 weken voordat ik ga bevallen heb ik niet zo'n zin in. Loop hem de hele tijd al achterna met Dettol, haha! Hij moet na elke wc beurt, de wc schoonmaken incl deurklink
Dankjulliewel voor de lieve woorden. Hebben me gister wel ff goed gedaan Vandaag weer met een fris gevoel ertegenaan! Een ander ziekenhuis doe ik maar niet, ik heb nu alles lopen hierzo en wordt allemaal wat kort dag. Leg me er maar bij neer en denk er maar aan dat het misschien maar voor 2 dagen is. Daar kom ik dan ook nog wel overheen natuurlijk. Oh mamavanjuul, dat is vervelend! Daar zit je niet echt op te wachten nee. Succes ermee haha. Heb je ook een desinfecterende handgel bij je? Dat doe ik namelijk meestal haha.
Sunflower, ik begrijp je wel dat je geen zin hebt om nu alles over te dragen naar een ander ziekenhuis. Dat is ook weer een boel rompslomp enlevert ook weer extra stress. Maar het is wel vreselijk balen zeg! Mama van Juul: ik zit hier hartstikke te lachen. Ik maak me daar natuurlijk een beeld bij, komisch! Hier echt een heel goede nacht gehad! Zoonlief weer een nachtje en dagje weg naar opa en oma. Vandaag heerlijk aanrommelen. Zo ben ik de stad al in geweest. Nieuwe garen gehaald voor mijn lapjesdeken (moet nog 1 lapje en dan aan elkaar hechten). Tas voor het ziekenhuis is inmiddels gevuld, raampjes aan de zonzijde/voorkant van het huis gewassen, luiers maat 1 gehaald uit de stad. Net als een nieuw manicuresetje, neuspeertje en douchemini's voor in de ziekenhuistas. Ook vitamine D opgehaald en Nutrilon standaard 1. Dus mocht het toch beginnen, dan zijn we rrdelijk compleet. Flessen zitten in de vaatwasser nu. Straks de stofzuiger pakken en ff dweilen. Vanmiddag lekker met 3 vriendinnetjes high tea-en...lekker snoepen jum jum jum! I FEEL GOOOD! YEAH! Hahahahaha!!! Vergeten de mama's die borstvoeding geven niet om ook vitamine K te halen??? Tip!
Alvast heel veel plezier vanmiddag en laat het smaken Vrolijke mama! Moet je als je flesvoeding geeft ook vitamine D hebben? Waar haal je zoiets? En je zegt dat je de flessen in de vaatwasser hebt staan, heb je ze al uitgekookt of hoeft dit dan niet? Ik moet de flesjes en speentjes ed. nog doen namelijk en had zelf het idee om dit met een magnetronsterilisator te doen
Ja heb ze eerst uitgekookt. Maar had ook nog oude flessen erbij zitten en die wou ik extra extra schoon hebben zeg maar dus daarom nog even een ronde in de vaatwasser haha! Ik geef ook flesvoeding, heb dat bij de eerste ook gedaan en heb toen ook vitamine D gegeven. Volgens sommige bronnen zit er ook voldoende vitamine D in de poedermelk maar mijn vk adviseert het wel om te geven. En het consultatiebureau ook, dus dan doen we dat maar gewoon haha! Ik heb vitamine D gekocht van het Kruidvat eigen merk. Die heeft overigens ook de vitamine K in eigen merk. Scheelt aanzienlijk in de kosten vergeleken met Davitamon.
Mamavanjuul: arme man haha. Hij moet vast ook nog op de bank slapen. Maar ziek tijdens een bevalling is ook niks. Net bij de huisarts geweest en die wilde maar gelijk doorpakken gezien mijn termijn en klachten. Morgenochtend al direct een afspraak bij de kno. Die zal dan weer met de gyn overleggen waar ik misschien ook nog naartoe moet. Ik ben nu echt bang zoals ik me nu voel te moeten bevallen en daarna zo voor mijn kleintje te moeten zorgen. Herstel kan nl ook langer gaan duren. Alsof mijn zwangerschap niet vervelend genoeg is geweest met 8 maanden overgeven en zelfs net zolang overgeven totdat ik uitgedroogd aan een infuus hing.
He jakkes joh! Niks aan! Wel fijn dat je huisarts gelijkt doorpakt. Wie weet ben je dan opgeknapt voor dat de klens komt!
He bah Manuela Sterkte! Ik weet niet of ik d'r nou overheen gelezen heb, maar wat blijkt 't nou te zijn dan..?? @Vrolijke mama: waar is de vitamine D, en K dan goed voor bij de kleine? Ik heb ook veel gelezen dat je dat 'extra' moet geven, maar waar dient 't precies voor? Oh main, ik ben zo ontzettend benieuwd wanneer de kleine zich aankondigt 't mag van mij echt nu wel vast komen. Kan niet meer wachten, grrrr! Jantje ongeduld hihi
@Manuela beterschap! Knuff @Simone stel je maar in op 42wkn..... Kan 't altijd mee vallen Vutamine D voor botaanmaak vitamine k weet ik zo niet. Vitamine D advies tot 4jaar geven... Hier haal ik geen vitamine k, kans is heel groot dat ik bij moet voeden of weer over moet op de fles (in t verleden 2x borstverkleining gehad dus littekenweefsel.....) Ooooh ik heb afgelopen nacht ook top geslapen en morgen is manlief thuis. Kan ik hopelijk weer Lkkr uitslapen Morgenmiddag makelaar en dan huis in de verkoop (y) Boerderij wordt niet wat..... Veel te oud (1912) moet veel te veel aan gebeuren wat we niet willen
Jup. Vitamine K heeft inderdaad met de stolling te maken. Op onderstaande link staat wel de uitleg van deze vitamines Vitamine K en D voor je baby - Babyopkomst.nl Vanmiddag heerlijk high-tea gehad! Samen met 2 andere vriendinnen waarvan 1 ook zwanger is. De niet zwangere verraste ons nog met wat kleine cadeautjes. Zooo lief! Dus toch nog een soort van ienieminie babyshowertje gehad hihi!
@ Riti: ik heb ook absoluut niks met Zwitsal ik vind de geur echt maar niks... @ kaatje: leuk dat je nu toch een babyshower hebt gehad! Hier in BE is dat geen traditie, beetje jammer, lijkt me zo leuk! @ vrolijke mama: misschien geen babyshower, maar wel een super leuke verrassing! @iedereen met zieke partners en buikgriep: veel beterschap en hopelijk blijven jullie ervan gespaard!!! Hier gisteren een checkup gehad bij de gynaecoloog, ik was echt super benieuwd!!! Mijn bloeddruk was wat aan de hoge kant, waarschijnlijk van de zenuwen Baby is dus idd volledig ingedaald! Op de echo leek eerst van niet, maar na het inwendig onderzoek bedacht ze zich, als baby nog lager zakt, dan is het om geboren te worden Heb blijkbaar ook al 1cm opening, maar dat had ik verwacht. Heb de laatste dagen echt veel weeën gehad, dus kon bijna niet anders. Ons ventje is intussen 50cm en weegt 2,7kg, een super gewichtje om eventueel al geboren te worden we zijn de 2,5kg voorbij en dat is toch een hele opluchting! De gynaecoloog vermoed dat ik de uitgerekend datum niet meer ga halen, maar het zal nog niet voor deze week zijn. Maar langs de andere kant hoor ik van heel veel mensen dat ze weken hebben rondgelopen met ontsluiting, dus dat het dan weer niks voorspelt. De laatste dagen ben ik wel 4 kleine slijmpropjes verloren, allemaal voorbereiding naar het schijnt. Hadden we maar een glazen bol!
Hai meiden Balen dat de draaipogingen niet geluk zijn! Voor alle ziekkies betersvhap!! Mommywanabe spannend!! Kaatje leuk een babyshower! Ik heb via een vriendin iets vernomen dat er wat gaat gebeuren. .. maar niet wat en hoe enz.. pff dus ze mogen wel opschieten hier haha heb een paar slechte nachten gehad.. en nu dus hoofdpijn die niet weg wil Morgen weer controle. We gaan de hitte weer in komende dagen... zaterdag viert mn broer zn verjaardag. . Hoop op een zwembad in de tuin.. haha maar dat zal wel niet.. Ik heb afgelopen dagen cakepops gemaakt.. zijn erg leuk geworden..liggen nu in de vriezer te wachten tot we ze kunnen ontdooien als geboorte snoepje.. Bekijk bijlage 406963
Er heeft er een verlof, hoera, hoera! Jaaaaa, dat ben ik ! Nu heerlijk aan het aanrommelen thuis, lekker hoor. Vanmorgen controle gehad, kleine ligt al mooi ingedaald, braaf kind. Hier nog steeds geen voortekenen, af en toe een krampje, een steekje, that's it. Maar gelukkig geen voorweeen oid, maar hoeft ook niet want het is vandaag nog maar 36 weken, dus blijf nog maar ff weg. Liever geniet ik nog minimaal 2/3 weken van mijn verlof voordat ie komt . Hoe is het met alle zieken (en de mannen)? Knappen jullie al weer iets op? Manuela, wat shit zeg! Ah, de D en K vitamines, daar moet ik ook nog ff induiken. En die fijne dingen die je in je voedingsbh drukt om niet door te lekken... Mijn zwangere hoofd is de naam even kwijt . Wat die bh's betreft, ik wilde ze al gaan aanschaffen maar nu lees ik dat je borsten ook nog flink gaan uitdijen bij bv... Beter maar even wachten nog?
Ik ga idd nog geen nieuwe BH's kopen Kris. Heb wel voedingstops gehaald bij H&M... Die zitten niet strak en waarschijnlijk ook erg fijn voor de bv! Als het goed op gang is gekomen bestel ik denk ik nog 2 bh's! En geniet lekker van je verlof zeg! Zijn we nu allemaal met verlof??? Grappig om te lezen dat ieder land toch weer zijn eigen tradities heeft... Zo heeft BE wel veel met geboortesuikers toch? Das hier weer minder volgens mij! Ik heb geen geboortebedankje of wat dan ook meer gemaakt eigenlijk, geen puf voor! Misschien maar eens wat bestellen... Stephie: gaaf joh die cakepops! Zullen vast heerlijk smaken straks met een kopje thee! Wij houden zaterdag nog "even" onze housewarming! Tijdje terug leek me dat nog een goed idee... momenteel even wat minder. Aangezien het superwarm wordt en er nog zo'n 30 man komt... HELLUP!!!