1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Haha, ok, dan blijf ik er nog ff weg ;). Ik heb al wel een voedingsbh, maar dat is idd ook meer een halve top. H&M is een goed idee, daar kan ik van de week nog wel ff gaan kijken.

Ja, die geboortesuikers hebben we hier ook niet. Maar ook geen babyshowers! Ken niemand die er eentje heeft gehad :).

Oei... Dat wordt wel heftig zeg! Hopelijk kun je het nog wat volhouden, zou lekker je man en je gasten alles laten regelen, jij fijn met je pootjes omhoog ;)!

2. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Owjee Kaatje... Idd zelf service? ;)

Ik heb een nieuwe verslaving.. Haha
    De goedkoopste water ijsjes.. Die stokjes die je zelf moet invriezen!! Heerlijk gewoon met die warmte!
    Hoofdpijn lijkt vertrokken!

Voedingsbh heb ik er 2 van.. maar van die 'slappe' slaap dingen.. Na de bevalling maar een goede stevige erbij halen nog..

Harde buiken worden steeds meer hier! Niet echt pijnlijk.. Wel gevoelig/irritant

3. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ja wordt behoorlijk self-service idd... Maar gelukkig hulp genoeg!
    Komt vast goed, moet alleen zelf niet teveel willen! Voel me snel schuldig als ik "niks" zit te doen en de rest allemaal rondloopt...

Maar goed, komt vast goed! 😊

4. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Ja idd kaatje alleen doen waar jij zelf puf voor hebt!!

Net controle gehad rn ook weer goedgekeurd! Beeb is mooi ingedaald. Hoef pas over 2 weken weer te komen. Dacht dat je na 36 weken elke week moest... Maar blijkbaar niet. Nu met 38 weken pas weer.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vandaag officieel de oproep binnen gekregen om me de 28ste te melden. Gelukkig gelijk om 7 uur 's ochtends, dus dan zit het er rond 10 uur weer op en hebben we de rest van de dag om bij te komen en te genieten!

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Nou meiden kom bij de verloskundige weg. Alles was gelukkig goed. Hij zei tegen mij dat als ik tot 40 weken door loop hij m'n meisje rond de 6/6,5 pond schat, maar sowieso niet meer.. Maar In m'n boek staat nu "Al 6/6,5 pond?" dus weet niet wat ik er nu van moet denken? Nu al 6 pond of straks? Hmm...
    Heb hem verteld er wel klaar mee te zijn, ivm bekken, beurse plek op m'n buik, slecht slapen ed. op zien tegen de warmte, omdat ik dat echt niet uit hou. Hij vertelde dat we het even aan kijken ,maar eventueel kunnen gaan inleiden rond de 39/39,5 week als ze er dan nog niet is. Hij zegt niet dat ik 't je wil aanpraten, maar als je 't niet meer aanhoud of wij zijn al zo lang met jullie aan 't klungelen en 't komt maar niet, dan is dat een optie!! Maar we kijken 't nog even aan.

Heb nu een zwembad(je) gekocht. Mooi genieten in 't water!

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Wimpiej, huh? Ik moet wel elke week, wat raar!

Nog 12 dagen Mamavanjuul :D.

Simone, vlg mij is 6, 6.5 pond heel mooi gemiddeld voor voldragen meisje :).

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Dat klopt inderdaad kris81. Vroeg me alleen of wat ik nou moest begrijpen eruit. Want dacht dat hij gezegd had "als je tot de 40 weken doorloopt schat ik d'r rond de 6/6,5 pond, meer sowieso niet. Maar nou stond d'r in m'n zwangerschapsmap "is er klaar mee. Al 6/6,5 pond??" Dusss of ik nou moet begrijpen dat ze nu al +/- 6 pond is. Of rond de 40 weken? Denk dat ze 't nu al is. Maar dan zou ze bij de 40 weken wel redelijk wat zwaarder moeten zijn, want ze groeien per week zoveel gram toch..? terwijl hij niet verwachten dat ze meer zo zijn dan 6,5! Héél apart. Nou volgende week donderdag bij controle maar weer vragen (als ze zich dan nog niet aangediend heeft! Wat wss niet zo is helaas :()

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Fijn er komt een hitte golf deze week... Boven de 25 graden!
    Als ik niet zwanger was geweest sprong ik een gad in de lucht, maar nu!! Nee dankje!?
    Gelukkig, staat d'r een zwembadje op.

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Simone, mooi gewicht hoor. Groei valt op het laatst wel mee. Mijn dochter was net geen 3,3 kg met 38 wk en zou naar de 3,7 gaan als ze tot 40 was blijven zitten.
    Zou fijn zijn als je meisje inderdaad nu al 6-6,5 pond zou zijn, mocht ze dan vlot komen heeft ze al een mooi gewicht :)

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ja maja. Kwam ze ook maar vlot, van mij vannacht nog maar gebeurd niet denk ik. :(

12. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Denk dat je daar wel spijt van krijgt haha!
    Vaak hoor je dat de bevalling van een eerste soms wel 24 uur kan duren! Nou dan zit je daar lekker met weeën in die tropische warmte! Nou mij niet gezien hahaha...laat die kleine van mij nog maar mooi zitten, lekker nog ff dik worden!

Hoewel ik het wel begrijp als je veel ongemakken hebt dat je dan graag wilt dat het komt, maargoed, komt ook niet op een paar weken aan natuurlijk :)

Hier ook flink last van bekkeninstabiliteit en soms kan ik ook gewoon echt niet meer lang zitten en staan. Liggen in bed lukt dan nog het beste maarja, dat verdraaide omdraaien is ook weer een hel.

Ach, als we allemaal bevallen zijn, dan zouden we maar wat graag weer dat gevoel terug willen van het zwanger zijn. En de lelijke schoppen die we kregen weer graag terug willen.

Ik vind het echt heerlijk als ik mijn hele buik van links naar rechts en weer terug zie gaan. Dan denk ik: Kleintje kleintje, wat ben je toch allemaal aan het doen hihihi!

13. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Leuk he dat heen en weer gaan van je buik :)
    Ik moet zeggen dat ik het nog niet zat ben.. maar als hij maandag denk laat ik komen dan ben ik super blij! Want ik ben zoooo nieuwsgierig naar alles! Liefst pas na de 23e hoor dan is mn broer jarig namelijk. . En dat vind ik ook weer niet leuk haha..

wij gaan trouwens de 23e een avondje met vrienden naar blijdorp. .. heb gezegd dat ik wel mee wil maar even kijk hoe ik me voel. . Vriend vind het altijd zo leuk.. dus dan gaan we maar mee.. onder voorbehoud. ..er moet een rolstoel geregeld zijn want ik kan niet zo lang lopen. . Haha voel me nu al half gehandicapt. ...:-o

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ag zonder bevalling houd ik t ook niet uit met de warmte dus dan kan ze net zo goed komen! En wil niet zeggen dat t bij mij ook 24 uur duurt. T kan, maar hoeft niet. Kan ook korter of langer! ;)
    Maar goed.. spijt zou ik niet krijgen, beide keren heb ik t warm hihi.

15. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Ja ja dames, in de nacht van 16 juli braken rond kwart voor 2 mijn vliezen. Als een razende naar het ziekenhuis gegaan en daar is middels een spoedkeizersnee om 6 uur sochtends onze dochter Benthe geboren!

Ze is helemaal gezond en doet het supergoed, net als der moeder. Op de kraamafdeling waar ik nu lig verbazen ze zich dat ik er zo goed uitzie, alsof ik al twee dagen geleden bevallen ben.

Kan het nog steeds niet geloven dat het echt allemaal is gebeurd! Zo onwerkelijk. Nu lig ik lekker in bed (ziekenhuis) met de kleine naast me (mocht toch dag en nacht!) en het is echt genieten.

Ik wens jullie dan ook nog allemaal veel sterkte toe en succes voor komende tijd!!!

16. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Geweldig zeg!!! Van Harte Gefeliciteerd!!!
    Geniet er lekker van en laat je maar flink vertroetelen...

Als je kijkt naar het tijdstip dat ik dit bericht geplaatst heb, kun je wel nagaan dat dit weer een hele leuke lange nacht gaat worden hihihi

Maar is alles goed gegaan? Is het je mee of tegen gevallen?

Echt superleuk zeg!

17. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Hey meid! Rot van die nachten hoor :( het slapen hier wilt ook nog niet zo vlotten.

Het is me 100% meegevallen! Echt ongelofelijk hoe snel en goed en comfortabel het ging. Zal mijn verhaal Ff doen voor degene onder ons die een ks ondergaan :)

Bij mij waren dus 01.45 thuis de vliezen gebroken. Geen pijn of niks, werd wakker en was net alsof ik in mijn broek plaste en niet meer kon stoppen haha. Ziekenhuis gebeld en die gaven aan dat we meteen moesten komen. Wij dus naar EHBO, ik in rolstoel want mocht niet meer lopen, en op na verloskunde. Daar maakten ze een echo om te kijken naar de hoeveelheid vrichtbaar, maar er zat bijna niks meer. Toen aan ctg en was t Ff afwachten. Ze wilden dat ik wat weeën kreeg omdat zo de beeb geprikkeld werd om zich gereed te maken voor de bevalling. Weeën kwamen al vrij snel en binnen echt 1,5 uur was ik op 3 cm. Ondertussen kreeg ik infuus aangelegd, een heleboel vragen (aangezienik eigenlijk volgende week pas alle afspraken hiervoor had staan) en kreeg blaaskatheter. Dit laatste was wat gevoelig met inbrengen. Toen werd snel de ok gereed gemaakt zodat ik tegen zessen de ks kon hebben. Ruggeprik deed echt niet zeer! Ik werd super begeleid tijdens de ks en mijn vriend werd ook super opgevangen. Een assistent maakte foto's can het hele gebeuren en om 06.04 is onze dochter geboren. Ze hielden het doek omlaag zodat ik kon zien hoe ze haar uit me tilde, echt super. Daarna ging ze met kinderarts mee om onderzocht te worden en mijn Vriend ging mee. Mij hechten was zo gebeurd en k lag al snel op verkoeverkamer. Daar kwam vriend met dochter bij me en sindsdien ligt ze bij me pf naast me in een bedje. Heerlijk! Geen kind aan, ze huilt niet en is super rustig. 😍

18. sunflower12

19 feb 2013
    83
    0
    0
    Oja. De pijn erna valt reuze mee en is zeer goed te doen!

19. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Fijn zeg! Ik krijg dan hoogstwaarschijnlijk geen ks of het moet wel heel raar lopen maar het is mij de eerste keer ook enorm meegevallen. Ik laat het ook deze keer gewoon op me afkomen. We zien wel hoe het loopt! Raar he dat het zo snel gaat voor je gevoel! En nu ligt ze lekker bij haar mama! Onwerkelijk gevoel dat dat in je buik heeft gezeten he!!

Hee meid...lekker herstellen nu!
    Was je trouwens nog op tijd met vitamine D halen??? :)

Nou ik ga nog maar eens een poging wagen...

20. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hmmmmm....

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina