Haha RiTi toch, hier ook heel vaak een hikkende baby! Apart gevoel vind ik dat. De laatste tijd kun je de hik zelfs aan de buitenkant zien aan mijn buikhaha! Weeën voelen bij iedereen anders. Bij mij waren eerst de vliezen gebroken. Daarna kwamen er pas weeën! En dat voelde niet als steken maar meer als een zeurende samentrekkende baarmoeder/buikpijn...later kreeg ik rugweeën. Dat voelde echt als een pijnlijke zeurende onderrug...dus ik gok net als iemand anders al zei dat het indalingsweeen zijn... Ik heb trouwens nog wel een vraag: Ik heb de laatste dagen nogal last van de ontlasting. Ik kom er zeg maar niet zo makkelijk 'vanaf'. Meer meiden last van? Ik eet al geen banaan, en drink hier al extra veel water voor maar er lijkt geen verbetering in te zitten...dus alle tips zijn welkom. Heb namelijk geen zin in aambeien en heb er soms gewoon vreselijke buikpijn van...
mamajadebo, oh kan me goed voorstellen dat deze periode even heel moeilijk is! Bijna 20 weken gaat ook al weer hard zeg. Vrolijkemama, ja hier ook zichtbaar de hik, wel grappig. Vezels, het liefst in de vorm van 'papjes' dus met veel vocht. Peulvruchten (soep?), havermout, muesli, lauw water op je nuchtere maag (juk) etc. Zijn de tips die ik hoorde. Heb overigens geen last, maar we eten wekelijks peulvruchten en door mijn man ontbijt ik vaak met havermout. Witmeel eten we zelden. Maar wat het nu is? Aanleg en hormonen doen ook veel.
Hier juist last van erg makkelijke onlasting (vrij dun) de laatste twee weken... Maar beter zo dan andersom, want obstipatie heb ik ook erg veel last van gehad.
Tip van de fysio bij moeilijke ontlasting peren en kiwi's. Ik zelf heb heel veel baat bij watermeloen, al wisselt het bij mij van moeilijk tot heel makkelijk (incl flinke krampen).
Heb verloskundige gebeld omdat ik vanaf vanochtend aan al enorme steek in onderbuik heb die blijft aanhouden. En vanmorgen diarree. Ze denkt voorweeën of dat t hoofdje iets aan t afknellen is. Ze zegt t zou kunnen doorzetten maar kan ook nog een hele poos duren. Als ik wat anders geks nog ga merken, zoals bloed of iets dan moet ik weer bellen. Ben benieuwd. Zal nog wel ff duren ben ik bang. Heb wel vaker steken gehad, maar dit houd wel al heel lang aan dat heb ik nog niet eerder gehad.
Morgen meteen maar kiwi's halen dan hahaha!! Zou Roosvicee Laxo ook helpen bij obstipatie?? Heb het eerder wel gebruikt bij mijn zoontje...
@Mama JaDeBo: Gefeliciteerd! Snap idd dat dit even een moeilijke periode is, maar ben blij voor je dat je alweer over de helft bent! Wat ook wel kan helpen bij obstipatie is op de nuchtere maag een glas lauw water drinken. Gelukkig hier geen last.... Pff....hier nog geen druppel regen gehad. Had koelde wel even af, maar het is nu wel weer benauwd. @Simone: Je zelf niet zo gek maken meisie! Bij een eerste is het heel normaal dat je overtijd gaat. Ik was er bij de oudste ook van overtuigd dat ze eerder zou komen...maar ze kwam pas met 41+5! En geloof me....die bijna 12 dagen na de uitgerekende datum duurde heel lang en waren ook niet leuk!
Fijn dat alles goed gaat Mamajadebo! Snap wel dat het nu even een moeilijke periode is . Darmen gaan hier wat op en af, ben de laatste dagen ook goed aan het opletten wat ik eet/drink. Was een paar dagen ook echt niet fijn maar nu is het weer beter gelukkig. Ik heb verder nog geen voortekenen, alleen geloof ik iets meer last van de banden, hebben jullie dat ook? Het heeft hier gelukkig geregend, niet zo veel maar wel lekker alles open gehad. Hopelijk morgen nog meer!
Ik heb gister mer de steken de kleine nog gevoeld, maar sinds gisteravond toen ik naar bed ging niet meer... Vl ook niet toen hij z'n hand erop legde, als t vanmiddag nog zo is ga ik weer bellen! Nog steeds aanhoudende steken/druk in onderbuik.
Heerlijk wat koeler, al is het hier wel erg benauwd ook. Hopelijk straksmet de regen niet meer. Begin het wel zat te worden, zo aan huis. Fietsen en autorijden doe ik niet meer door de pijn in mijn rug en moet veel liggen.
Hier alles weer open gezet ook.. Lekker door waaien. Hier weer een kleine tegenslag.. Had een vlek op de muur gezien... Maar geen idee wat het was.. Zaterdag avond stond ik te douchen..zegt vriendlief ineens jawel hoor.. Het is raak we moeten even bellen met oom (die heeft onze badkamer opgeknapt.) was die muur aan de onderkant ineens nat.. Blijkt nu dat de kit rand los is.. Schiet wel op bij ons hè haha maar hij komt het vandaag repareren gelukkig. M'n mams komt vanmiddag.. En verder doe ik niet veel.. Heb dikke voeten en tintelende vingers..irritant maarja Meiden lekker afkoelen vandaag! En rustig aan weer xxx
Simone, als je het niet vertrouwd inderdaad bellen. Hoop dat de steken en druk snel weggaan of doorzetten voor je want dit is ook niet prettig. Stephie, jullie hebben er wel pech mee zeg. Hoop dat het snel weer opgelost is! Vervelend riti dat je zo aan huis gebonden bent, ik kan gelukkig beide nog dus kom nog wel regelmatig buiten de deur.. Hier besloten om, zolang alle omstandigheden verder optimaal blijven, toch voor een natuurlijke bevalling te gaan ondanks de stuitligging. Ik wil wel met de gyn bespreken dat zodra 1 van de omstandigheden alsnog minder dan optimaal is, er alsnog overgegaan wordt op een ks. De risico's spelen nog steeds door mijn hoofd, maar heb er nu wel meer rust bij... Maar ja, dan moet je niet one born every minute gaan kijken waarbij een kindje (in hoofdligging) te groot blijkt en met de schoudertjes blijft steken, brrrr. Misschien niet verstandig om dat soort dingen te kijken nu
Haha kinderwens heb het net ook gezien! Bah moet er niet aan denken! Hier nu ook alles open en lekker door laten waaien. Beeb is heerlijk druk aan het doen maat zelf ben ik niet vooruit te branden. Ook eten en drinken gaat niet zoals ik zou willen. Na elke hap of slok het gevoel dat ik bom vol zit of dat het er zo weer uit komt. Vandaag dus maar even rustig aan doen denk ik. Ach kan toch niet naar buiten door de regen haha.
Kinderwens, ik was gister nog even op kraamvisite bij mijn oud-huisgenootje. Zij heeft haar beide kindjes in een stuitbevalling gekregen. Ook bewust voor gekozen, het is haar reuze meegevallen. Ze vertelde gister ook nog dat er allerlei nieuw onderzoek is (of foutief oud onderzoek) waaruit blijkt dat een stuitbevalling minder risicovol is dan men vroeger dacht. Geldt niet voor alle stuitliggingen maar ik ga er vanuit dat jouw kindje ook in die ene stuitligging is waar je wel natuurlijk mee kunt bevallen? Hier nog steeds fijn regen, dat gaat hopelijk niet meer weg vandaag, de temperatuur in de woonkamer is iig al met 3 graden gezakt !
Ja Kris, ons kindje ligt in onvolkomen stuit, met de voetjes netjes naast het hoofdje, de beste positie voor een vaginale stuitbevalling. Anders had ik de optie ook niet overwogen, ook al kan een natuurlijke bevalling in volkomen stuit wel.
Kinderwens hopen dat het lukt zoals jullie zelf willen! Ik duim voor jullie!! En hier is het droog nog... maar gelukkig ff een dagje geen zon is wel al 4 graden minder hier beneden. . Nu boven ook nog lekker afkoelen!