1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Mijn eigen bed is al niet laag en heb al moeite met in en uit klimmen zeg maar.. ik beweeg niet heel makkelijk meer.. en nu is die reis nog meer..
    ik slaap al slecht. . Maar vind het echt geen fijn idee met mn bijna 130 kilo op 4 plastic pootjes ofzo. . Ik vind het niks.. :( hopelijk haalt vriend ze weg.. hij zegt je moet ff wennen... maar dit red ik niet.. als het ook weer warm word.... bah

maarja net op de bank ff een tukkie gedaan..:)

2. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    De klossen zijn toch juist voor de kraam? Althans dat las ik hier wel in hun boekje. Die doet dagelijks de controles en moet er bij kunnen om je te helpen omhoog komen (evt), baby aangeven en helpen aanleggen ed. In principe ook vanwege het verschonen van je bed. De vk kan het wel prettig vinden bij een thuisbevalling maar die werkt er niet hele dagen mee.

Maar hier staat het bed ook niet op klossen hoor :p.

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Plastic klossen??
    Die van mij zijn van ijzer/metaal!?
    En ja, de klossen zijn juist voor de kraamzorg. Mijn verloskundige hebben zelfs gezegd dat 't niet eens perse hoeft als je bed 'een goede' hoogte van rond de 50 à 60 cm hoeft, omdat 't voor hun anders te hoog is, maar de kraamzorg wilt hem graag hoog hebben.
    Nou ja, allang blij dat m'n eigen bed niet op klossen hoefde :D
    Maar goed, eerst maar eens zien of ik überhaupt klossen nodig gehad zou hebben, dat is afwachten van de uitslag vanmiddag in 't ziekenhuis!

4. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ja..plastic whaha misschien probeer ik het nog 1 nachtje.. Even over verzinnen..
    Maar weten jullie niet een middeltje wat je mag om te slapen tijdens zwangerschap? Of mag je niks? Want ik slaap Zowiezo slecht.. Ik zou al blj zijn als ik 1 goede nacht heb gehad.. Misschien donderdag maar aan vk vragen..

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Volgens mij mag je niks gebruiken voor 't slapen, omdat 't dan bij je kindje terecht komt. Wel kan je warme melk proberen, met anijs en/of honing!
    Maar slecht slapen hoort erbij helaas, ik slaap ook geen één nacht goed, en ben ook ontzettend moe overdag, dus probeer (ook al lukt dat bijna nooit), overdag wat te slapen. Succes! Het hoort er toch echt bij.

6. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Klossen moeten van de kraamzorg... Als mijn vliezen breken in bed is mijn bed doorweekt want het duurt 10 minuten voor ik eruit ben... ;)
    Ik weet niet of t van de verloskundige zou moeten.. Ga in het ziekenhuis bevallen.. Maar met een pijnlijke muts lijkt het me nog lastiger om er in te klimmen!

En Simone waarom afwachten dan? Moet je in het ziekenhuis blijven na de bevalling een week? Want daar gaat het om.. Hoe vaak controleren ze per dag je wond btw? Want als het alleen bed opmaken is doet m'n vriend dat maar samen met mijn moeder ofzo..

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Klossen idd voor de kraamzorg :).

Was het slapen bij jullie vannacht ook weer beter te doen? Hier wel, het is echt lekker afgekoeld :).

8. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Klossen voor de kraamzorg. Ze bekijken dagelijks wond en temperaturen dagelijks.

Ip na normale bevalling ga je dezelfde dag nog naar huis.

Hier controle gehad. Beeb absoluut nog niet ingedaald, wordt geschat op ruim 8 pond...... Help!! Mt 50 wordt overbodig haha
    Volgende week evt strippen ivm heupen/bekken.
    Breken de vliezen nu, dan liggen en bellen....

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    He, wat vervelend Akkoe :(.

10. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hier deze morgen controle gehad bij de vroedvrouw. Ze wou geen inwendig onderzoek doen, omdat ze niks in gang wilde zetten... Was een beetje teleurgesteld, had gehoopt te weten of al die weeën van afgelopen weekend iets hadden opgeleverd... Maar volgens haar zegt zo'n onderzoek toch niks, omdat je gerust nog een aantal weken kan rondlopen met een paar cm opening. Niet echt wat ik wou horen, maar kom ;)

Het is ook wel een beetje deprimerend te horen dat ze gerust wachten tot 42 weken met inleiden. Klinkt nog zo ver weg... Vanaf 41 weken zou ze eventueel wel al eens willen strippen, maar dus echt niet eerder. Dus met andere woorden, op 17 augustus hebben we hem zeker! :) nog zzzooooo lang....

Hier in BE zijn geen klossen nodig voor onder het bed. Maar hier wordt dan ook veel minder gebruik gemaakt van kraamzorg. Ik ben een beetje een uitzondering. :D

Ik veronderstel dat er hier dames zijn die ervaring hebben met poliklinisch bevallen? Stel je nu voor dat je midden in de nacht bevalt, of smorgens heel vroeg. Mag je dan de daaropvolgende nacht nog in het ziekenhuis blijven, of wordt er van je verwacht savonds al weg te zijn?

11. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik begrijp niet waar jij 't over hebt? Welke wond? En bed opmaken? en hoe bedoel je afwachten? Hihihih :$ Misss wat gemist?

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hey meiden, even een update vanuit mijn kant.

Kom weer terug uit 't ziekenhuis! Aan de CTG gelegen en overleg gehad met de gynaecoloog. Ik ga gewoon weer terug naar de verloskundige! Ik voel nog steeds wel leven, alleen nog steeds op een andere manier als ik gewent ben. Maar omdat 't op CTG allemaal er goed uit ziet, en ik ondanks dat 't anders is (minder vaak, en minder duidelijkheid), toch besloten heb samen met de gynaecoloog zo door te gaan en de natuur proberen zijn gang te laten gaan bij de verloskundige!
    Als ik binnenkort weer begin te twijfelen over 't voelen van leven, dan moest ik dat mijn vlk melden en wordt ik weer doorgestuurd, maar dan zou ik bij de gynaecoloog blijven en ook in 't ziekenhuis bevallen.
    Nou we wachten nog even rustig af. De steken ed. die ik heb in m'n buik hebben er waarschijnlijk wel mee te maken dat er wat bezig is in m'n buik. Maar nog geen weeën activiteit te zien op de CTG. Ondanks ik wel sinds gister wat meer last heb van harde buiken en soms voorweeën! We wachten nog even af. Hooguit 3 moet ik maar denken, dan wordt 't sowieso gehaald (42 weken). Maar goed, we hopen dat 't niet tot 42 weken gaat duren! We zullen zien.
    Er is weer niet gevoeld of ik ontsluiting heb of iets dergelijks. Dus dat is altijd nog afwachten. Nou de spannende tijd maar afwachten. Donderdag weer mijn standaard controle bij de vlk!
    En mensen mensen wat is 't heet!

13. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik denk dat ze bedoelde waarom je wacht met klossen? In principe heb je hoe dan ook klossen onder je bed nodig voor de kraamzorg. Of je moet nu al weten langer dan een bepaald aantal dagen in het ziekenhuis te moeten blijven, aangezien er dan geen kraamzorg meer komt. De kraamzorg controleert de wond die iedere kraamvrouw heeft (ik geloof waar de placenta gezeten heeft), en evntuele hechtingen. Daarnaast verschonen ze je bed dagelijks waarvoor deze dus op klossen moet. Hihi zo weer een beetje bij?

Maar fijn dat je bij de vk kan blijven. Hopelijk nu iets meer rust, lekker de natuur haar gang laten gaan:).

Mommywannebe, frustrerend dat ze niet eerder wat doen, maar goed dat zal met een reden zijn, al wil je dat nu waarschijnlijk niet horen. Hopelijk meldt de kleine zich snel.

Oei Akkoe, niet fijn dat de kleine nog niet is ingedaald. Hopelijk komt dat voordat de vliezen breken alsnog.

Stephie, vervelend dat je zo slecht slaapt. Helaas mag je inderdaad maar weinig hebben, ik heb voor de zwangerschap nog wel eens melatonine gebruikt, maar zelfs dat raadde de huisarts af na een positieve test (gelukkig slaap ik beter dan ooit tevoren, dus heb ze ook nog niet nodig gehad). Hopelijk weet je vk wat.

14. xSimone

xSimone Niet meer actief

Oh, maar ik heb al klossen!
    Ik ga alleen op een éénpersoonsbed op logeerkamer bevallen vandaar dat ik onder m'n eigen bed geen klossen heb.

Hoe wil kraamzorg de wond van mij bekijken, waar de placenta heeft gezeten? Die zit toch in mijn baarmoeder? Hoe kunnen ze dat dan bekijken? :p

15. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @stephie: misschien is zo een opstapje handig bv. bij de blokker. Lijkt me ook meteen fijner na de bevalling.
    @kinderwens: fijn dat je een goede beslissing hebt kunnen nemen.
    @simone: hoop dat je kleintje nog wat bijkomt voor je bevalt en je klachten afnemen. Fijn dat je zo onder controle staat.
    @akkoe: hoop dat de kleine snel gaat indalen. Dat geeft toch meer rust.

Hier blijft het bed gewoon zoals het is. Als de kraamzorg het te laag vind komt er een matras op.

Ik begin me langzaam wat beter te voelen. Morgen weer een bezichtiging van het huis maar overweeg om af te zeggen.

16. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Manuela: Ik hoop dat de voorweeën niet afnemen! Ik hoop juist dat ze erger worden (dus echte weeën) haha! En héél erg aankomen hoeft ze niet meer, verwacht niet dat ze zwaarder is als 6 pond, ook niet als ik tot 42 weken doorloop! Dus ja. Maar goed, de steken die ik continu een beetje voel, wat volgens mij geen weeën zijn, maar iets dat de beeb afknelt, mag van mij wel overgaan, als 't niks met aankomende bevalling te maken heeft ;)

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Simone, wat fijn dat je terug naar de vk kan voir nu, omdat al l es goed is. Meis j e heedt het gewoonnog erg fijn in je buik.

Momnywannabe, ik ben poliklinisch bevallen. Ze sturen je niet in de nacht weg hier, in principe komt de kraam altihd even op weg helpen ook als je einde van de dag thuis komt. Als ze merken dat je het niet ziet zitten en er plek is zou je misschien nog even mogen blijven maar in principe niet.
    De regel is dat nadat alles gedaan is, hechten, baby ingepakt etc. Je mag douchen en je wat eet, volgens mij moet je ook plassen. Dan ga je.
    Ik beviel om 8 uur smorgens. Subtotaalruptuur in opleidingsziekenhuis die heel rustig is gehecht en 3 x beoordeeld (ideaal, ben zo netjes gehecht, plastische chirurgie was er niets bij). Dus duurde even.
    Op mijn gemak gedoucht op de kamer en een ontbijt gegeten.
    Om 12 u zat ik thuis op de bank :)

18. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Dat bedoelde in inderdaad.. Je zei afwachten wat de gyn zegt.. Maar gelukkig gaat het weer met je Simone! Het is allemaal gewoon erg spannend! En wond... De kraamzorg controleert je 'onderwerk' hoe ik het begrepen heb... Dus idd wat kinderwens al uitlegde haha

Ik heb een keukentrapje naast m'n bed staan.. Maar misschien een simpel opstapje makkelijker..
    Akkoe vervelend dat de baby niet is ingedaald!!

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Slecht slapen is echt slopend, geen tips helaas.

Afgelopen koele nacht hier heeft me goed gedaan.

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Simone, je kan ook bevallen zonder uitwendige wond. Maar vaak is er toch wat schade of wat hechtingen die dagelijks bekeken moeten worden. Temperatuur moet via de anus (helaas), geeft goede indicatie hoe het gaat want koorts is een slecht teken. Vandaar dat juist het bed waar je de week na de bevalling in ligt op klossen staat.

Ik herstelde voorspoedig, een enkele blik op mijn onderkant was genoeg en temperatuur al snel niet meer nodig.
    Maar met een beetje pech voel je je erg gammel, ligt er een borstontsteking op de loer en is het zo fijn dat een kraamverpleegkundige je in de gaten houdt.

Ben zo benieuwd. Mijn kraamweek was op andere vlakj en niet leuk (ruzie met schoonouders en baby ging niet zo lekker).
    Hoop zo dat dat deze keer heel anders zal zijn.

Deel Deze Pagina