1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Als dat het beste voelt kris, moet je daar voor gaan:). Altijd goed om eea te bespreken met de gyn, hopelijk wordt het dan nog helderder voor jezelf.

Aj vrolijke mama dat klinkt echt heel naar... hier gelukkig geen ervaring mee. Gewoon even naar de apotheek zij weten doorgaans goed wat je wel en niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap.

2. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Nou daar ben ik weer! Eerst naar de apotheek gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ik daar wel wat kon krijgen maar alleen met een recept van de huisarts. De assistente heeft me geadviseerd om toch de spoedlijn te bellen. Was ik ook blij van, dus dat maar gedaan. De assistente van de huisarts was heel meelevend en heeft meteen een receptje voor me naar de apotheek gestuurd. Heb nu inderdaad een tablet voor inwendig en een verzachtende zalf voor uitwendig gebruik. Hoop dat het snel gaat werken en de jeuk wat minder wordt! Weet niet of het tussen mijn oren zit maar heb nu al het idee dat de jeuk minder wordt...godzijdank!

De meiden die een stuitbevalling of keizersnede overwegen, heel veel succes bij het maken van je keuze...lijkt me een emotionele rollercoaster waar je in beland...het gaat toch weer anders dan je zelf in gedachten had.

Oja, hier dan ook als laatste van ons allemaal de magische 37 weken bereikt vandaag, da's dan weer het leuke aan vandaag!

3. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Fijn dat de huisarts en assistente je snel hebben kunnen helpen vrolijke mama!!! :)
    En hopelijk wordt de jeuk snel minder... Ook al zit t maar tussen je oren ;) hihi!

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Vrolijk mama, oh fijn! Verzacht echt gelijk hoor. Goed dat je niet hebt gewacht!

Ik heb de dag weer overleefd en zelfs kunnen koken, ik ga dus weer vooruit wb staan en zo :)
    Nu kwam mijn man net thuis met 2 kg boontjes en een kilo bramen uit de tuin.
    Die mogen tot morgen wachten, want bij zó veel mag er wel wat in vriezer.

5. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    Goedenavond dames, inmiddels ben ik vanochtend bevallen van onze hele mooie dochter milou! In een sneltreinvaart geboren, en wat een inleiding zou worden is uiteindelijk spontaan begonnen vannacht! Kwart over 6 vanochtend zijn mijn vliezen gebroken en om 08:26 was ze er al!!

super trots natuurlijk, wel erg moe, en borstvoeding wil nog niet echt lukken, maar het genieten kan nu echt beginnen!

6. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @diana wat fijn! Gefeliciteerd met jullie dochter!! Genieten maar!

@vrolijke mama hier ook gehad tijdens vorige zwangerschap. Kreeg 'n capsule die ik s nachts in deed werkte vrij snel. Hopelijk bij jou ook!
    @Riti wat fijn dat het iets beter lijkt te gaan.

Hier weer flink zuurbranden, beeb zakt dus nog echt niet haha
    Benieuwd of ze dinsdag kunnen strippen.... (verwacht t dus niet, maar man gaat toch maar ff mee)
    Morgen bij goed weer gaan we 's middags nog ff naar de zwarte cross :D
    Hoe gek..... Maar wil dr ff uit en hebben vrijkaarten :)

7. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Jeeeeej... De volgende baby is een feit! Gefeliciteerd!!! Is het wel een goede bevalling geweest ivm de 'snelheid'?

Hopelijk volgen we allemaal snel!

8. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0

Coooool! Gefeliciteerd en wat een mooie naam! Ben ook erg benieiwd naar je ervaringen en hoe het allemaal verlopen is!

9. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Diana, gefeliciteerd! Wat ging dat snel zeg, heftig!

Akkoe, oh doet jouw vk dat? Wie weet gaat het dan al snel!
    Hier raken ze niks aan tot 40-41

10. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    @Diana Gefeliciteerd! Wat een mooie naam ook! Geniet van de eerste dagen samen! Is snel gegaan idd.

Vandaag even de stad in geweest met mijn best buddy. Zijn moeder gaat 17 oktober trouwen en de 4 zonen hadden besloten dat ze allemaal in rokkostuum zouden gaan.... Zijn probleem: hij had geen idee wat het was en waar te koop/huur hahahaha
    Dus ik mee Heb me kapot gelachen in die winkel. Het was net of je een lompe boer in een pak zag staan haha

Ben daar na gelijk maar even door gelopen naar de prenatal. Heb een aantal voedings bh's gepast maar vond eigenlijk niks echt goed zitten... Iemand goede ervaring met een bepaald merk?
    Dacht dat die dingen comfy moesten zijn haha nou ze zaten allemaal voor geen meter... Maar kan natuurlijk zijn. Dat ik net de verkeerde heb gepast...

Moet eerlijk zeggen dat mijn voeten en benen nu helemaal gaar zijn haha dus vanavond lekker met de beentjes hoog op de bank.

11. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Diana: gefeliciteerd!!!! En wat een mooie naam... Heerlijk hoor! Lekker genieten...
    En neem de tijd voor de borstvoeding, iedereen zei tegen mij altijd: geef t een dikke week! Veel succes...

12. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Hier trouwens even een frustraaaaaahhhhhtiemoment!
    Mijn collega (met wie ik samen de praktijk draai) wil graag op kraamvisite komen... Geen probleem op zich, maar ze wil die gelegenheid ook gebruik maken om wat dingen te overleggen... Want the show must go on appte ze...

Ben ik nou zo debiel... Maar dat doe je toch niet??? Ik ben een week geleden bevallen! Ik wist niet wat ik las...

Tuurlijk, ik weet dat je als zelfstandige niet alles uit je handen kan laten vallen zakelijk gezien... Maar dit??? Nee dat had ik niet gedaan geloof ik! :(

Baal er echt van! Ben er dior van slag... En de tranen zaten al zo hoog!

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Oeh Kaatje, dat zou mij ook tegen vallen. Ze redt het vast een week en kan altijd aankaarten dat ze behoefte heeft aan overleg zodat jullie kunnen afstemmen wanneer (en of het ook anders kan).
    Maar het in een kraamvisite duwen? Nee, niet de bedoeling.
    En nu moet jij hier adequaat op zien te reageren, echt niet te doen zo kort na je bevalling.

14. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Jeej Diana, van harte gefeliciteed met jullie dochtertje! Heel veel geluk samen:)

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd Diana! Toppie!

16. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @riti: fijn dat alles goe dus met jou en de kleine.
    @kaatje: ik zou toch even duidelijk zijn dat werk nu even geen prioriteit is. En wat super dat je zo goed hersteld en de kleine het zo goed doet!
    @diana: gefeliciteerd!!! En wat fijn dat het zonder inleiden en zo snel is gegaan. Borstvoeding komt vast ook snel goed :)
    @vrolijke mama: fijn dat je gelijk wat hebt gekregen van de huisarts. Hopelijk is het weg voor de bevalling
    @kris: veel succes met je keuze. Aan zo een eigenwijsje ga je vast je handen nog vol krijgen ;)

Hier is er echt ruimtegebrek in mijn buik. Dat concludeerde de verloskundige ook al. Mijn maag is ook echt een ramp. Ben nog steeds aan het overgeven en helaas weer erger. Ach ja nog Max 3 weken ;) voel me nu wel eindelijk fit genoeg voor de bevalling.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeej een nieuwe baby! Gefeliciteerd!

Hier weer ruk....kan weer niet in slaap komen! Ondertussen word ik helemaal lek geprikt en word ik stapelgek van dat gezoem om mijn oren heen!

Ik wil slapen!!!

18. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Slapen? Wat is dat?
    Ik laat me tegenwoordig maar zo snel mogelijk lek prikken en sla de mug niet eens meer weg. Hoe eerder dat beest verzadigd is hoe sneller ik er vanaf ben. Dan nog ff de bulten insmeren en 10 minuten later heb ik rust. Heb wel een gel die dus gelijk de jeuk eruit haalt.

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Grrr ik kan weer is niet slapen! Ook al ben ik moe.
    had het kunnen verwachten, had vannacht namelijk wel een goede nacht, dan kan je verwachten dat t nu drama is. Pfff
    Om de 5 minuten naar de wc enzo grrr. Schoot t allemaal nou maar eens op. Ik zit dr ff doorheen. Ik ben zo moe en heb zo'n pijn aan alles (vooral bekken). 😢 ik ben er zo klaar mee.. ik kan en wil gewoon niet meer wachten.
    Ik kan ook niet meer genieten van de zwangerschap zoalsnik heb gedaan! Tuurlijk t is prachtig en schopjes zijn fijn als ze geen pijn doen, maar ik zit al zolang thuis (vanaf 20 weken), en heb zo'n pijn. Dan duurt de tijd zo lang! Ik ben alleen maar aan t wachten. Probeer mn verstand op 0 te zetten, niet te denken van kom nou, wanneer zal t..? Maar t lukt niet. Ik wil t zo graag! Ben zo bang dat t nog 3 weken duurt. Ik kan niet meer, ik wil niet meer..... zelfs vl heeft er nu wel genoeg van. Zelfs hij wil dat ze komt nu, en dr in zn armen kan houden...
    Kleine meid, wanneer kom je nou? Schiet eens op! 😢
    Sorry voor m'n klaagzang! Hopelijk kan ik zo wat slapen.

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

Morgen is mijn overleden opa jarig, hij was m'n beste vriend, is in oktober 10 jaar geleden (ik was 10), aan hartstilstand, heb t er nog altijd moeilijk mee, maar... Mijn zus en nog een paar andere denken dat de kleine dan "als teken" geboren wordt. Ondanks ik dat zo'n ontzettend kooi teken zou vinden, denk ik niet dat t gebeurd. Dan zou ik namelijk uiterlijk vanavond/vannacht moeten beginnen, en dat gebeurd toch niet, maar zou t wel een erg mooi gebaar vinden! Is die er toch een soort van bij, elke verjaardag van haar weer! Maar goed, zal wel heeeeeeeeel toevallig moeten zijn!
    Maar stiekem hoop ik wel dat dat gebeurd, niet alleen omdat ik dan van de zwangerschap en bevalling af ben, en eindelijk me dochter in me armen heb, maar ook omdat t me gewoon zo'n ontzettend mooi gebaar lijkt!

Deel Deze Pagina