1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Dat zou mooi zijn Simone, wie weet! Gun het je enorm in ieder geval want het is wel erg zwaar zo.

2. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Simone, vervelend dat je je zo voelt...wat zegt je verloskundige er van dat je je zo neerslachtig voelt??

Hier echt een kutdag. Heb overigens wel redelijk geslapen. Gisteravond voor het eerst de inbrengcanule gebruikt. Daar waar isk gister met de zalf het idee had dat het de goede kant op ging qua jeuk, werd het vanmorgen weer erger. Zojuist maar weer onder de douche even gespoeld en weer nieuwe zalf opgedaan. Bah had toch eigenlijk wel wat meer verwacht nadat het gister wat beter leek te gaan.

Ben vandaag ook flink misselijk en heb nergens zin in. Voel me zo rot dat ik het liefste weer in bed kruip totdat het weer over is...

*Einde Klaagzang*

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, dat was weer een waardeloze nacht. Ik heb ook geen idee waarom ik niet kan slapen, het is niet zo dat ik loop te piekeren.
    Juist niet, heb nog een goed gesprek gehad met mijn man en alles op tafel gegooid waar ik over pieker.

Om 2.30 werd ik wakker van een huilende dochter die eng had gedroomd, daarna ging andere dochter spoken en heb ik manlief er uit gestuurd. Ik sliep verdorie eindelijk.

Om 7 uur 3 muggen doodgemept en toen nog geslapen tot 9 uur.

Vanmiddag/vanavond eten met mijn broer, schoonzus en ouders. En morgen met mijn schoonouders. Dus vandaag de laatste was doen, kolf en speentjes uitkoken en dan is het zover....

Nog 2 dagen zwanger zijn....:)

4. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Vrolijke mama, misschien gewoon doen even terug naar bed voor een dutje. Sterkte vandaag!

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Vrolijke mama: Ik heb 't er met de vlk nooit echt over gehad. Ik ben twee jaar terg (wat eindigde half vorig jaar), 'erg' depressief geweest, en als ik me dan nu zo klote voelt speelt dat enorm mee!
    Wel weet mijn verloskundige dat ik er helemaal klaar mee ben met 't zwanger zijn en waarom, (bekken, vermoeid, pijn, alles). En hij zegt dat we 't per week eventjes aankijken, en als 't op gegeven moment echt niet meer gaat, dat ik dat aangeef, of dat hun dat merken dan eventueel afspraak maken bij gynaecoloog om in te leiden. Maar ik wil liever niet inleiden, wil 't zo natuurlijk mogelijk houden! Maar ja, maar even aankijken.

6. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, Belgiƫ
    @ Simone: wat jammer dat je je zo voelt! Ik ben al thuis sinds november, echt letterlijk vanaf de eerste dag van de positieve zwangerschapstest. Hier is het ook niet meer te doen qua pijn door de bekkeninstabiliteit... Dus ik begrijp je echt super goed! Ik zou ook niet liever willen dan bevallen...

Je verhaal over je grootvader is ook enorm herkenbaar. Hier is het morgen 3 jaar geleden dat mijn opa overleden is. Nog steeds een heel erg moeilijke dag, voor ons allemaal. Mijn opa was echt de rots in onze familie. Ik zou het liever niet hebben dat ons kleintje morgen geboren zou worden. Al zou het een enorm lichtpuntje zijn op zo'n trieste dag. Maar toch weet ik dat er dan iedere verjaardag van ons kleintje bij iedereen in de familie tranen zullen vloeien en dat lijkt mij ook niet leuk...

Hier kreeg ik deze morgen een super leuk pakketje aan! Mijn allereerste geweven draagdoek! :D ben er zoooo blij mee! Heb alvast geoefend met een knuffelbeer, want dat knopen moet je toch even aan wennen. Zijn hier nog draagmama's? :)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      20 KB
      Weergaven:
      2
  7. xSimone

xSimone Niet meer actief

Wat een mooi doek! Je hebt maar klein buikje.
    Wel dankjewel voor je begrip!
    Inderdaad op de dag van overlijden zou ik t ook niet willen, dat is bij ons 18 oktober. Maar de verjaardag zou ik wel erg mooi vinden.

8. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Mommywannabe, ja ik! Heb ook voor het eerst een gewevendoek nu.
    Mijn dochter nauwelijks gedragen helaas.
    Nu een geleende tricot (warm!), een geweven doek en een manducadrager.

Net even een enorme dip. Gleed uit in de badkamer echt superstomme actie en heb flink mijn hoofd gestoten. Even later zag ik dat mijn buik echt flink begin te scheuren en ik een zebra ga worden.
    Heel oppervlakkig en misschien ook wel kinderachtig hoor maar dat was de druppel.
    Mijn eerste zwangerschap leverde een scheurtje van 1 cm op naast mijn navel.
    Nu tot bijna 38 wk ook nog niks, maar blijkbaar als er een beginnetje is, is het hek van de dam :(
    Ben veel minder zwaar dan bij de andere zwangerschap maar heb een grotere puntbuik.
    Was best blij met mijn striemloze status...tot nu toe.

9. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, Belgiƫ
    @ Simone: de verjaardag is idd iets anders he ;) dat zou ik ook leuk gevonden hebben.

@riti: ja wij hebben ook een rekbare doek liggen, maar lijkt me echt super warm ja! Zo die 3 lagen over je kindje... Met een manduca heb ik geen ervaring, heb ze wel al voorbij zien komen :) we hebben wel een ergobaby met infant insert op onze geboortelijst staan, maar dat is eerder voor ML denk ik, ik zie hem nog niet direct beginnen knopen :)
    Ik kan me voorstellen dat je dan even baalt als een stekker! Zou ik ook doen hoor... Hier tot nu toe nog geen striemen, maar zo zie je maar he...

10. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Gaaf mommywannabe... :) ik wil ook gaan dragen! Alleen durf t nu nog niet zo goed ivm de wond Vd keizersnede...

Eerst maar eens een doek bestellen! Ik wil graag een geweven...

11. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, Belgiƫ
    Ja misschien best wachten tot je terug wat minder last hebt. Hoewel je over het algemeen best hoog draagt, volgens mij komt je litteken zo hoog niet ;) maar toch, uit comfort natuurlijk...

Dit is ook een geweven doek, eentje van little frog, de opal stone. Slechts 55Ā€, dus best een koopje voor een geweven doek ;) blijkbaar zijn de doeken van little frog ideaal als startersdoek, omdat ze minder stug zijn en dus snel lekker zacht worden ;)

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik weet niet of uk ga dragen, moet III nog maar ff zien... Denk dat ik er op een gegeven moment wel een bestel!

13. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Hier nog iemand die wilt gaan dragen... Heb een ringsling & geweven draagdoek van ByKay Denim klaar liggen. Lijkt me heeeeeerlijk!

En ook hier in ene sinds twee dagen twee kleine striae... Helaas!

14. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    image.jpg

Knuffel voor iedereen die het even gehad heeft!

Hier ook wel echt even klaar ermee. Door mijn evenwichtsorgaan is autorijden echt niet fijn dus dan blijf je al snel thuis. Uit eten hier om de hoek gaat niet omdat ik echt met moeite mijn eten binnen houdt. Maag is het echt helemaal zat. Drink best veel maar door het overgeven is mijn urine donker. En slapen doe ik snachts amper.

Striae heb ik nog niet. Dat schiet er vast en zeker 2 dagen voor de bevalling in. Vriend is nu een nieuwe aloe Vera plant halen. Mijn buik is in elk geval wel lekker zacht.

Ik heb een tricot draagdoek om het eerst uit te proberen. Achteraf had ik ook liever een geweven gekocht maar die volgt vast snel.

15. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Op FB is een leuke page voor 'dragers'; draagpraat. Erg leerzaam voor de leken onder ons (uitleg pver bepaalde knopen enzo).

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Hihi lees ook bij draagpraat, komen we elkaar daar onder een andere naam weer tegen :)

Manduca met baby inzet kan ook al snel, lijkt me fijn icm de auto en kleuter naar school brengen. Kan ook op de rug.
    Hier wil mijn man op zich ook wel knopen maar denk dat de drager meer wat voor hem zal zijn.

Heb een didymos geweven, katoen. Al gekocht om zacht te maken, leuke hangmat voor mijn dochter onder de tafel bijvoorbeeld :).

Ik ben dus nagenoeg straie-loos mijn eerste zwangerschap doorgekomen dus het kan hoor dames!

Manuela, dat aan huis zitten slaat op je stemming he, heel rot. Hopelijk snel verbetering!

17. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, Belgiƫ
    Ik zit ook op draagpraat, super leuk al die doeken en knopen! :)
    Weten jullie of je met een geweven doek een hangmatje kan maken in de box voor een pasgeboren baby? Of zou dit gevaarlijk zijn?

Hier vandaag super veel last van men rug, word er echt gek van... ML is volop bezig met nog wat laatste klusjes (gang, inkom en voordeur schilderen en nog lijsten rond de voordeur zetten enz.) het lijkt wel of de nesteldrang er bij hem is ingeschoten :D bij mij is die er al wat langer...
    Wel een klusje, de voordeur hangt eruit om goed te kunnen schilderen, maar met 3 loslopende binnenhuiskatten moet je wel goed uit je doppen kijken :D we wonen gelukkig op een appartement, dus de katten lopen niet rechtstreeks het straat op, maar toch... Het laatste wat ik op dit moment zou willen is een weggelopen kat, brrr mag er niet aan denken!

Heb de indruk dat de familie hier ook wat ongeduldig begint te worden :D krijg regelmatig berichtjes en telefoontjes met de vraag of ons kleintje er nog niet is :D hahaha

Daarnet een kleine domper. Zegt ML serieus: als de bevalling tijdens de week begint wanneer ik op het werk ben, heb ik wel graag dat je de vroedvrouw verwittigd voordat je mij belt. Ik snap hem daar wel in. Anders trommel ik hem misschien op wanneer het vals alarm is ofzo. Maar anderzijds zie ik er wel wat tegenop, tenslotte is het niet de bedoeling dat je onmiddellijk naar de vroedvrouw belt, toch niet wanneer je wanneer niet gebroken is. Dat zou dan willen zeggen dat ik de eerste paar uren alleen zou zijn... Vind dat wel een beetje eng precies...

18. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ik heb alleen wel de meldingen uitgezet!! Handig als je wat wilt vragen maar alle beri hten overspoelden mijn TL! Hihi...

Ik weet wel dat het groepje meiden waar ik hier op zp mee kletste ten tijde van emma nu een groep op facebook heeft... Geheim dus echt alleen op uitnodiging en lekker kletsen!
    Zo kan je ook foto's plaatsen zonder dat heel internet meekijkt ;)

Misschien idee voor ons ook?? Voor degene die t leuk vinden natuurlijk! Mij lijkt t erg leuk door te blijven kletsen over dan t moederschap enzo...

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Oh dat begrijp ik, heel fijn als hij er juist dan is.

Hangmatje kan hoor, veel voorbeeldjes op internet.

20. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Ik heb de meldingen ook uitgezet, want werd er ook helemaal gek van op mijn tijdlijn...

Een FB-page voor alle 1-15 augustus mama's...? Ik ben voor!

Deel Deze Pagina