Oh ik moet een nieuwe banner natuurlijk. Met een beetje mazzel geeft de uk me vanmiddag een uurtje rust weer, ben kapot haha Kan ik een uurtje mee plat. Vandaag komt de vk de zorg afsluiten, de gene die mijn bevalling dus ook in dr eentje heeft gedaan en met 100 km pu aankwam . Fijn haar nog te zien en te kunnen bedanken persoonlijk. Hebben een fles bubbels voor haar gekocht voor als ze geen dienst heeft. Heb een grote glazen pot gevuld met snoepjes ed (in papiertjes ivm de warmte), als de geboortekaartjes er zijn gaat die naar de vkpraktijk als bedankje.
@kinderwens idd!! Ik kon niet veel doen daar..maar was in iedergeval onder de mensen haha.. Ik heb zojuist de geboorte zegels maar gehaald! kan ik ze vast opplakken. Ik ben trouwens wel nieuwschierig naar jullie geboorte kaartjes..? Als jullie ze willen delen dan hè bij de geboren baby's ik zal hem ook delen als onze knul geboren is.. Eerder kan niet ivm foto die er op komt. @riti heerlijk weer je eigen bakkie zetten! @simone ik heb dat gelukkig bijna nooit dus ook geen tip voor je.. Sorry. @wimpiej mijn darmen doen hun werk al een week anders dan anders..
Riti bedankt voor je tip. Ik zal het proberen. Zal even de HA bellen om te vragen of t ook nu mag. Ik ben ontzettend shakerig! Me handen trillen... ik dacht ivm honger had nog niet gegeten tot nu. Maar net 3 broodjes en 2 glazen milk en fruit naar binnen en nog steeds enorm aan het shaken! Heel apart. Edit: bloedverlies was geen droom van vannacht, heb echt wat gehad had even t prullenbakje gecontroleerd.
GESTRIPT!!! Vanmorgen contact gehad met vk en ik kon gelijk komen. Ze had nu juist wel even tijd, dus vandaar dat het zo snel kon. Het was in een paar minuten klaar. Geen bloedverlies of iets dergelijks. Het deed geen pijn. Eigenlijk voelde ik niks bijzonders, dus ik betwijfel of het wel gaat werken. Strippen werkt niet altijd meteen, soms moet het nog een aantal keren herhaald worden (enkele dagen verder). Dus...tja.... ik wacht het maar weer af! Heeft iemand van jullie ervaring met strippen?
Mijn verloskundige vertelde pas dat ze niet eerder strippen dan na 41 weken, vooral niet bij een eerste zwangerschap.
Hier nog één die niet alleen de deur uit gaat. Inderdaad bang dat mn vliezen modern op straat breken of dat ik ineens weeën begin te krijgen. Morgen 11u naar de gyn. Denk dat ze nog niet wil strippen maar gewoon wil afwachten. Ben benieuwd.
Wat een verschil per vk.... wat betreft wanneer ze willen strippen! Het had me niet verbaasd als ze had gezegd dat ze het pas vanaf 41 weken zou doen maar gelukkig deed ze er niet moeilijk over. Ze kon het hoofdje al voelen, zo diep zit de baby... Ik verloor net een beetje van de slijmprop. Verder merk ik nergens wat van. Ik ben wel heel moe, door de gebroken nachten met voorweeën dus ik ga nu even slapen. Oh ja, de vk gaf ook nog de tip om wonderolie op mijn buik te smeren.... Ze was er geen voorstander van om het te laten innemen. Smeren met wonderolie kan volgens mij geen kwaad! (Ik had daar nooit eerder van gehoord, trouwens. Wel van wonderolie innemen, maar niet van smeren)
Heb net even gekeken maar in de 'mama compleet' pil, zit ook magnesium! 15% of zo. Het is denk ik niet echt handig om dubbel magnesium te gebruiken hé? Dan werkt 't waarschijnlijk ook niet, die magnesium, want ik gebruik elke dag mama compleet! Ik had de dokter gebeld om te vragen of ik het aan het einde van de zwangerschap wel mag gebruiken, maar dat weet de assistente niet.. moest ik de vlk maar even bellen, maar ja die kan ik morgen tussen 9 en 12 pas weer bereiken voor 'niet dringende' vragen.
Spannend hoor oermoeder ik hoop dat 't snel aanslaat voor je, het strippen! Ik zei net tegen m'n vriend, vanavond maar even een stukje lopen. Ik liep namelijk net in de jumbo en kreeg al 2x een harde buik, heb ik eigenlijk nog niet zo vaak/nooit gehad tijdens 't lopen. Haha, misschien gaat het nu wel werken ! , gaan we alleen niet van uit hoor, haha! Maar we lopen bijna elke avond een stukje, dus daarom moest ik die reactie even geven, haha
Nah, hoeft niks te zeggen. Strippen heeft geloof ik over het algemeen het meeste nut vanaf 41 weken. Vriendin van mij ook gestript, 1x, 2x en pas dagen later kwam de bevalling op gang. Fijn dat het in ieder geval geen pijn deed Oermoeder, dat hoor je ook nogal eens . Ik heb bezigheidstherapie gevonden, ben bezig met fotoalbums van onze vakanties... Daar liep ik twee jaar in achter . Vanavond mag ik er gelukkig weer op uit, op de fiets, eten bij vriendinnen (elke maandag) . Wat lief Riti, dat je dat geregeld hebt voor je vk!
@ Simone: ik heb een hele tijd magensium genomen omwille van krampen en teveel harde buiken. Ik ben van de vroedvrouw op 37 weken hiermee moeten stoppen, magnesium werkt nu eenmaal als weeënremmer dus ik denk niet dat je dit gaat mogen nemen... Hier al de hele dag het gevoel dat ik iets voel lopen... Maar telkens als ik controleer is het niks... Zeer bizar ook constant het gevoel dat ik moet plassen, maar ook dan gebeurt er niet veel whaaaaaaa, word er een beetje gaga van
aaaah, dan wil ik het inderdaad niet eens nemen mommywannabe! Alleen hoe zit dat dan met die magnesium in de mama compleet pil? Ik i.v.m. trillerigheid van vanmorgen bloeddruk gemeten, deze is 117/69. Voor mijn doen is hij hoog, ik zit altijd rond de 103. De vlk vond de vorige keer mijn bloeddruk ook al hoge kant voor mijn doen was toen 115, duss jaa..
De Mama's 2 augustus Oermoeder, meisje 3 augustus Minnie2013, 1e kindje, meisje Akkoe, 2e kindje, verrassing xSimone, 1e kindje, meisje Mommywannabe, 1e kindje, jongen 4 augustus Maggie87, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing CherryBelly, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing 5 augustus Fleur2906, 3de kindje, jongen 7 augustus diana87, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing Rowz, 1e kindje, meisje 8 augustus Stephie86, 1e kindje, jongen 10 augustus SterretjesMama, 4e kindje, jongen/meisje/verrassing Kinderwens87, 1e kindje, verrassing 11 augustus Wimpiej, 1 Kindje, meisje 13 augustus Kris81, 1e kindje, jongen 15 augustus Vrolijke mama, 2e kindje, verrassing Meisjes 10 Jongens 7 Verrassing 5 Sterretjes ★ Nikolai, 4-5-2014, zoon van Daphne91 ★ Aron, 17w, zoon van mamsvan6 ★ ikke142 ★ ★ Mama JaDeBo ★ Armanda1982 ★ MRCD ★ Liyana Baby's 16 juli Sunflower12, meisje, Benthe 18 juli Kaatje1603, meisje, Eva 25 juli Diana87, meisje, Milou 27 juli RiTi, jongen, Tibor 28 juli Mamavanjuul, meisje, Charlotte Maggie87, jongen, Timber 1 augustus Manuela82, meisje, J.ul.ia 2 augustus Shushi82, jongen, Jake Meisjes 5 Jongens 3 Wil je iets toevoegen aan de lijst, dan graag even in kleur in je post! Zo... hierbij de nieuwe lijst!!! Dat ie maar snel aangevuld mag worden met nieuw geboren baby's!!
@ Simone: volgens mij is de concentratie magnesium in die pillen niet hoog genoeg om echt te werken als weeënremmer, dus zou hier zeker niet mee stoppen ofzo de echte magnesiumpillen zijn veel geconcentreerder. En over je bloeddruk, die lijkt mij perfect normaal hoor, ook al is die normaal wat lager niet druk in maken, dan schiet ie enkel nog meer de hoogte in
@Mommywannabe: Oh dan hoef ik me daar niet druk om te maken! Dan moet ik de kramp maar proberen te verhelpen met een warme kruik ofzo zodat mijn spieren wat slapper worden. En dat m'n vriend probeert te strekken ofzo ... maar eerst zien of 't nog eens voorkomt, heb 't namelijk niet altijd, soms eens een keer, ook voor de zwangerschap al. Maar 't doet wel goed pijn zeg, pfoeh hey! Nee, ik maak me niet druk om mijn bloeddruk hoor, dan zou hij inderdaad nog hoger gaan haha! En ik vind het ook nog een prachtig bloeddruk (werk in de zorg dus weet wel wat mooi is), alleen de verloskundige vond hem vorige keer iets aan de hoge kant met 115, omdat mijn gehele zwangerschap de bloeddruk rond de 103, hooguit 106 was! Maar ja, misschien naderende bevalling, dan willen ze ook nog wel eens stijgen. Kom op, ben over de 40 weken dus is toch logisch dat hij wat omhoog gaat? Zolang 't geen extreem hoog bloeddruk wordt is dit prachtig!
Ik heb de afgelopen dagen nauwelijks geslapen maar eindelijk 6 uurtjes slaap gehad en voel me een ander mens. Maar daarom even afwezig geweest. Hier even een mega trots momentje. Vandaag op dag 4 zit mijn kleine meid nog maar 14 gram onder haar geboortegewicht!!! Geboorte 3354 gram en vandaag alweer 3340. Oh en een kleine tip voor degene die borstvoeding gaan geven is nu al purelan te kopen. Ik was erg blij al een tube in huis te hebben want het is wel even eelt kweken en de purelan verzacht dat goed. En na 1 keer verkeerd aanhappen kun je al een blaasje hebben.
Top kaatje! Lijkt weer veel overzichtelijker zo. Manuela dat is een goede tip, morgen maar even achteraan gaan. Fijn dat je even wat meer hebt kunnen slapen en dat de kleine alweer bijna op gewicht is! Oermoeder, spannend! Hoop dat het strippen wat gaat doen. Vraagje, ik ben door mn vitaminetabletten heen. Nieuw doosje halen, waar voor 3 maanden inzit terwijl ik nog max 2 weken nodig heb, of al overstappen op vitamines voor na de bevalling?
Extra dosis foliumzuur heb je niet meer nodig en extra vitamine D zit ook in de vitamines voor na de bevalling. Heel veel verschil zit vaak niet in die pillen. Ik slik nu gewoon de zwangerschapsvitamines door tot ze op zijn. Nog een tip dan voor na een natuurlijke bevalling. Als je een kraamverband in stukken knipt of een goed absorberend maandverband en dan invriest in een zakje kun je bij thuiskomst ook gelijk fijn koelen. Ik doe die zakjes daarna in een wegwerp washandje. Het is toch allemaal beurs en blauw. Kun je dus ook al vooraf klaarmaken zodat je het bij thuiskomst gelijk kunt gebruiken.