1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Dank jullie wel! Ik hoop ook dat het strippen nu wat doet!
    Ik merk er nu nog niks van.....

Manuela, dank je wel voor de goede tips! :)

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Het ging om magnesium ;) ivm kuit krampen. Maar hoezo ga je stoppen als het op is? Want extra foliumzuur is ook handig als je borstvoeding geeft.

3. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Eh simone, het antwoord van manuela was op een vraag van mij geloof ik;).

Manuela bedankt voor het meedenken... Zal morgen bij de apotheek wel eens kijken of er inderdaad zo weinig verschil inzit, foliumzuur heb ik anders ook nog in losse dosering nl van voor dat ik zwanger was.

4. xSimone

xSimone Niet meer actief

Oh hahaha oeps foutje sorry kinderwens!

Ik had om 15.45 bloeddruk: 117/69
    En om ong 17.15/17.30 bloeddruk: 120/81
    Normaal bloeddruk van mij: 103/60 of 106/70.

In 1,5 uur best gestegen. Was vanmorgen trillerig maar nu nergens last van. Ga vanavond nog eens testen als die dan hoger is weer zal ik even een belletje naar vlk doen.
    Het kan een teken zijn tot bevalling zegt mijn moeder, maar daar gaan we opnieuw maar niet vanuit hihi.
    maja met en slijmprop verloren zaterdag middag en vannacht ligt bloedverlies en gister diarree en misselijkheid ga je er op hopen, maar niet teveel verheugen Simone,niet weer teleurgesteld worden! Haha....

5. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    T voorwerk lijkt hier lichtelijk te zijn begonnen.....
    Helaas heeft dit bij 1e een week geduurd haha

Dus Euh.... 11-augustus blijft wel staan denk ik :D

Nu uitrusten en alles klaarzetten voor verjaardag

6. xSimone

xSimone Niet meer actief

Oeh spannend Akkoe! Hoop voor je dat t snel doorzet! :D

7. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Zeeegggg tis al zo'n 2 uur verdacht stil hier... Zijn jullie allemaal aan t bevallen?! :D

Ik hoop het zo!

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Zij ik inderdaad ook al kaatje, daar lijkt het wel op haha.
    Was ik dan ook maar 'verdacht stil', haha! Maar helaas, nog niet.
    Hoe is het met jou??

Vanmorgen wat trillerig gevoel, dus vanaf vanmiddag mijn bloeddruk even gemeten een paar keer...
    Mijn bloeddruk vandaag:

15.45 uur: 117/69
    17.30 uur: 120/81
    19.00 uur: 111/75
    20.00 uur: 121/81

Had even de verloskundige gebeld! Niet omdat ik me zorgen maak, want 't is prachtig bloeddruk, (voor mij wel hoog heb normaal rond de 103/60 of 106/70). Maar dat mag.
    Alleen omdat ik twijfelde of ik het had moeten doorgeven.
    Hij maakte zich ook geen zorgen om de bloeddruk, want zoals ik al wist, mag je een beetje stijgen, vooral op 't einde. En het is een prachtige bloeddruk (ook al vond hij hem voor mij wel hoger, maar ja dat mag dus). Maar volgende keer had ik moeten bellen als ik mij wat duizelig/trillerig voelde i.p.v. zelf "doktertje te spelen" zoals hij het noemde haha! Ik zei, ag ik zit in de zorg, dus kon zelf mijn bloeddruk wel even meten! :)
    Dat snapte hij dan ook wel weer, haha! Maar ja, ik denk ik ga niet gelijk bellen als ik mij even trillerig voel. Denk kan zelf mijn bloeddruk wel even meten, haha!

9. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hier nu al ruim een uur krampen die ongeveer een kleine minuut duren, met tussenpozen van zo'n 4 minuten... Ze doen alleen niet echt zeer.. Heel prettig is het niet, maar hoef niet anders te ademen ofzo.. Oh gedverderrie, is dit het nou wel of is het gewoon voorwerk:(. Als het over een uurtje nog zo is toch maar even het ziekenhuis bellen, just in case..

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hmmmm, héél apart. Lijkt wel op 'weeën' het kan zijn dat jij bij die ene procent hoort die er niet zo héél veel van merkt in het begin?
    Inderdaad, nog even aankijken en als 't over een uur nog zo is dan even bellen kinderwens. Spannend, ik hoop voor je dat het gaat doorzetten!

11. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Kinderwens,

Wat kan ons lichaam ons soms gespannen maken he!! Ik hoop dat het geen vals alarm is. Ook al zijn ze nog niet echt pijnlijk, heel prettig klinkt het niet! Ik hoop dat het begonnen is. Het is buiten ook wel weer lekker aan het afkoelen dus ideaal om te bevallen :)

12. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Wow wat klinkt t spannend allemaal lieve dames!! Hoop dat t allemaal gaat doorzetten voor jullie. Hier alles rustig. Heb vanmiddag kunnen bijslapen.
    Verder eigenlijk niets spannends te melden.
    Baby beweegt gelukkig goed. Dus dat is een pluspunt.

Ik wacht t lekker af ;)

13. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Kinderwens succes! Hopelijk is het begonnen voor je!!

Even een klein leuk weetje meiden..
    a.s weekend is het volle maan!! Dus dan komen een hoop baby's !!! Laat het weekend maar beginnen!!!! :-D

14. Rowz

Rowz Actief lid

14 dec 2013
    122
    0
    0

Spannend!! Hopelijk zet het door voor je!

15. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hee meiden,

Vriendlief vroeg zich wat af, en eerlijk gezegd zou ik het ook niet weten. Dus komt ie:

Mijn vriend heeft altijd verplicht bouwvak. Stel nou, dat ik deze week nog beval, heeft hij dan nog wel recht op vrije dagen? Of is dat dan omdat het in de bouwvak valt dat het komt te vervallen?

En stel nou dat het bijvoorbeeld in het weekend gebeurt, heb je als vader zijnde zowiezo recht op 2 dagen of omdat het in het weekend valt niet? Weet iemand wat de richtlijnen zijn? Normaal gesproken krijg je de dag van bevalling vrij en een dag om de geboorte aan te geven...toch?

16. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Je hebt altijd recht op twee dagen! Ook als t in t weekend valt vlgs mij en los van je bouwvak... Tenminste zo dacht ik t hoor!

Al gegoogled? ;)

Ooeeee volle maan... Laat de baby's maar komen dan! :D

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb geen idee hoe dat geregeld is...wil mijn man wel even vragen, maar die slaapt ;)

Hier is't ukje wat onrustig vanaf 17 uur.....lukt haar niet echt om te slapen.
    Ze slaapt tot nu toe bij ons op de kamer, maar als ze zo onrustig blijft, denk ik dat ze naar haar eigen kamertje gaat....

18. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Goeie vraag over die vrije dagen. Bij mijn man zijn ze niet zo moeilijk. Die krijgt de 2 dagen sowieso... ongeacht of de baby in het weekend komt. Maar dat ik zo geregeld bij het bedrijf waar hij werkt. Of dit ook wettelijk zo geregeld is weet in eigenlijk niet.

19. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Ik heb inderdaad even gegoogled en er staat inderdaad op de site van rijksoverheid, dat de vader recht heeft op 2 verlofdagen. Deze moeten binnen 4weken opgenomen worden. Dus heeft hij inderdaad gewoon 2 vrije dagen!

20. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Super!! Dat is erg fijn om te weten.

Deel Deze Pagina