1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lief mannetje Kris. Nogmaals gefeliciteerd.

2. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Hallo nacht, daar ben ik weer...(jammergenoeg)

Kan niet goed in slaap komen...is mijn kleine mannetje ook nog eens ziekig. Hoest tot overgevens toe en is wat kortademig...zoooo zielig! En hij zweet zich het apelazerus...steeds zo verdrietig "Mama, ik heeft een beetje zere keel"...

En omdat ie zo zweette dus ook maar even getemperatuurd, hij schreeuwde het uit. Hij vind dat niks zo'n ding in zijn bips...ging me echt door mijn ziel. Had wel iets verhoging maar gelukkig niet veel...

Hij is momenteel rustig, hopelijk blijft het zo...nu maar weer proberen om te slapen...

3. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hoi dames, hier ben ik intussen volop het idee aan het krijgen dag het terug begonnen is! Weeën lijken om de 5 minuten te komen. ML slaapt nog, maar ik wil hem nog wat rust gunnen. Ik wil geen nachtelijke versie van het vals alarm een paar dagen terug. Oh amai wat hoop ik hard dat het doorzet deze keer! :)

4. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Succes, ik zal met je meeduimen...heb verder toch niks beters te doen Haha...

5. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Dank u! Begin intussen weer te twijfelen... Ze lijken me terug minder pijnlijk te worden met meer tijd tussen. Net de keuken opgeruimd en de afwas nog gedaan :D misschien dadelijk toch terug wat in bed kruipen en zien of ik niet kan slapen. Al is het maar rusten...
    Hopelijk blijft het toch aan de gang...

6. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Vrolijke mama.. Misschien een oorthermometer voor je zoontje?
    Hopelijk kan je een beetje bij slapen vandaag!

Mommywanabe ik duin voor je dat t nu echt begonnen is!

Wij zijn gister nog even naar vrienden gegaan savonds. . Had veel harde gevoelige buiken.. dit zette door vanacht.. tot een uur of 4..
    Nu zo juist verlies ik wat slijm!?!?! Yes het doet iets!!

7. Oermoeder

Oermoeder Actief lid

24 okt 2011
    321
    0
    16
    Onze dochter is geboren! Na een flitsend snelle bevalling (1,5 uur) is Faylin om 2:38 uur ter wereld gekomen. Onverwacht een bevalling zonder assistentie en zonder verloskundige, alleen met mijn man. Maar alles verliep soepel en vol vertrouwen! Onze vroedvrouw kwam nadat ze was geboren. Het verhaal volgt nog!

8. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Oooohhh Stephie, wat spannend zeg! Zet hem op!
    Oorthermometer is inderdaad een idee!

Oermoeder, gefeliciteerd met jullie dochter. Mooie aparte naam! Hoor je niet zo vaak! Geniet van je wondertje!

9. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Kris en Oermoeder, van harte gefeliciteerd met jullie kleintjes! Kris wat een knap kereltje. Oermoeder, jeetje wat een bliksembevalling:$. Fijn dat het wel goed verlopen is en je er zelf een goed gevoel bij hebt.

Voor de meiden die nog niet bevallen zijn, hopelijk komen ook jullie kleintjes snel. Al dat gerommel wat tot niets lijdt is erg frustrerend..

Hier beginnen de kraamtranen te komen. Vannacht weer een heel zware nacht gehad, met de kleine die zich bijna ieder uur meldt voor voeding (en dan wordt hij momenteel nog met kv bijgevoed). En nu, ja hoor het is ochtend, meneer heeft alleen uit de borst gedronken en ligt ondertussen al weer een tijdje te slapen. En stuwing begint flink op te komen, dus alles komt nu ook tegelijk;). Maar goed, kleine was gelukkig wel iets bijgekomen in gewicht nu en doet het verder prima en dat is toch echt het belangrijkst:)

10. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Kinderwens, sterkte met alles tegelijk! Die vervelende kraamtranen ook...!

Rowz is ook al zo stil! Ben benieuwd of zij al geniet van de kleine! Is vast inmiddels bevallen! :)

11. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Verder gebeurt er weer niks! Hopelijk dinsdag genoeg open om goed te strippen en te beginnen!! :-D wil die inleiding niet eigenlijk. . Alleen als hij zichzelf niet meld doe ik het toch maar wel denk ik.. pijn doet het zowiezo ;)

Gefeliciteerd oermoeder met jullie dochter! Leuke naam! ! ( vriendinnetje van mij dr dochtertje heet F.aylin.a) klinkt wel erg heftig je verhaal!!

Kinderwens sterkte met de tranen meid!! X

12. manuela82

manuela82 Actief lid

26 nov 2013
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    @kinderwens: ik vond de eerste nachten ook erg zwaar en kon amper slapen. Ik lag zelfs wakker omdat ik dan dacht dat ze toch zo weer zou komen. En net dan kwam ze niet na een uur en ik zat er dan ook wel af en toe doorheen. Na een paar dagen ging het beter. Ik kon weer wat slapen en de kleine liet zelfs 1 nacht 6 uur tussen de voedingen. Ik voelde me gelijk een ander mens. Ik denk dat als ze zo vaak komen ze ook even je productie een boost geven. Verder heb ik elke ochtend de kleine na haar voeding aan de kraamhulp gegeven zodat ik dan nog 2 uurtjes kon pakken.

Gefeliciteerd oermoeder!!! Jeetje wat snel.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wauw! Gefeliciteerd meis!!!
    Lekker genieten nu en laat je maar goed verzorgen :D

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Waarom zit je met een bloedend moederhart? Huilt ze?
    Als ze huilt, dan lekker troosten hoor. Misschien helpt het om haar te voeden op haar eigen kamertje?

Charlotte slaapt nu ook op haar eigen kamer en de afgelopen 2 nachten ook.
    We zijn inderdaad begonnen met overdag en dat ging eigenlijk goed. Voor haar ook veel rustiger met 2 zussen in huis.
    De nachten gaan eigenlijk ook goed, we slapen allemaal een stuk beter.
    Het voelt voor mij nog niet helemaal als haar kamertje....haar geur moet er nog in komen zeg maar :)

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ooh wauw! Wat bijzonder!

16. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Kris, gefeliciteerd!

Oermoeder, wauw wat bijzonder, gefeliciteerd!

Wat is iedereen al mobiel zeg, knap.
    Hier nog flink aan het tobben met de kleine man. Hij drinkt niet goed aan de borst en maar matig uit een fles. Hij viel zdeze week dan ook weer wat af en zit nog niet op zijn geboortegewicht.
    Voeden duurt ook erg lang, minstens 45 min. Liefst zou ik daarnaast willen kolven zodat hij dat krijgt ipv kv maar dat red ik echt niet nu.
    Hij slaapt vaak moeilijk en heeft vreselijke krampen (door het slechte drinken pakt hij veel lucht oa). Met lactatiekundige aan het zoeken naar oplossingen, andere flessen bijv.
    De nachten zijn kort door de krampen, hij schreeuwt het dan uit.
    En er is ook nog een kleuter die aandacht verdient.
    Al met al best pittig dus.

17. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Bevallen dames gefeliciteerd!!
    En jeetje jij ook al zo'n turbo bevalling....!!
    @kinderwens hier ook bv en kv om gewicht weer omhoog te krijgen. Stuwing komt nu flink op gang zeg pfff
    Meisje is verder zeer tevreden, zit alleen in een omgekeerd dag en nachtritme maar goed, ze is ook krap 5dgn oud..... ;)

Succes voor de dames die nog moeten bevallen....

18. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    @Riti hier ging t ook wat moeizaam, om op gewicht te komen nu max beide kanten 10min bv daarna 30cc aanbieden (elke 3uur)
    Miss een idee....? als ze niet goed uit de borst drinkt, krijgt ze de fles therapeutisch en kolf ik om t op gang te houden.
    Therapeutisch voeden: leg kindje op een zij in houding bv en bied fles aan. Zo kan t kindje net als bij bv tussendoor stoppen. Bij normale voeden van bovenaf lukt dat niet.....
    Hopelijk succes met evt andere.fles......

45kwartier voeden lijkt mij not done.....

Ook hier 'n ouder kindje rond huppelen.... :D

19. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Zo begonnen wij ook de eerste week, maar hij is nu 14 dagen. 15 min per borst wat zelfs kort is omdat hij constant opnieuw moet worden aangelegd. 60cc in de fles waar hij dus ook zeker 10-15 min mee zoet is.
    Veel begeleiding en advies omdat 'stille ondervoeding' op de loer lag, hij moet wel dagelijks wat aankomen. Alle voeding gaat moeizaam, hoe we het ook aanbieden.
    10 voedingen zou het beste voor hem zijn maar dat halen we niet (6-8 max). Hij heeft ook zijn rust nodig en vaak ligt hij net goed te slapen even.
    Doe het met liefde maar ben het soms even goed beu. Het wegen, precies bijhouden wat er in ging, (plas) luiers tellen etc. Krampmiddeltjes toevoegen, buikjes masseren, veel bij me ivm spugen ook (rechtop) en ondertussen blijven communiceren met lactatiekundige en evt anderen. (evt allergieeen gaan uitsluiten, tongriempje misschien laten nakijken en daar ondertussen eerst wat over lezen want stort me niet graag zo maar ergens in).

Sorry hele klaagzang zo, niet de bedoeling. Deze mama is even erg moe (net nu het mooi weer is en ik naar buiten wil).

20. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Akkoe, maar ze ze is wakker en fit genoeg om te drinken toch? Dan komt het wel goed hoor.
    Tibor zakt steeds in slaap, en drinkt dan dus met zijwaarts voeden niets. Ook aan de borst laat hij bij iedere slok los. We zijn dus vooral bezig dat er voldoende in gaat, bijna ongeacht hoe.

Deel Deze Pagina