1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Cherrybelly! Wat leuk, dezelfde dag bevallen :) Gaat alles goed??

Mams van 6, hoe gaat het met jou en met de kleine beeb in wording?!

Hier gaat alles goed. De flessen blijven eindelijk binnen na alleen maar gespuugd te hebben. De verwachting was dan ook dat hij weer afgevallen was, maar tot onze verbazing was hij zelfs weer gegroeid! Dat geeft toch veel rust. Al dat spugen maakt je dan zo onzeker...

Maar wij genieten met volle teugen! Zelf nogsteeds last van die verschrikkelijke naweeën. Ook beginnen de hechtingen nu te trekken. Gelukkig geneest het goed!

Onze knul heeft door de snelle bevalling een cephaal haematoom opgelopen. Dat is zo zielig. Hij heeft een hele grote bult op zijn kleine hoofdje...hopelijk trekt het snel weer weg

Voor de meiden met de borstvoeding wat niet goed lukt, heel vervelend! Dat had ik met de eerste ook. Achteraf geziem hadden we veel eerder moeten beginnen met flesvoeding. Helemaal bij een eerste wanneer alles nog wennen is. Maar zowiezo doen waar je je zelf goed bij voelt! Dat is het belangrijkste

Hoe is het verder met iedereen?

2. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Goedemorgen meiden!!
    Afgelopen woensdag mochten dex en ik naar huis.
    het leven met een kleine is zoveel anders! En al dat bezoek. . Pfoei weet van voor niet dat ik van achter nog leef geloof ik.. haha maar het is zeker ook een hele moooe periode !

Borstvoeding lijkt hier steeds beter te gaan, sinds gister met een tepelhoedje aan het proberen want meneer krijgt mijn tepel niet goed te pakken en raakt dan helemaal overstuur, we krijgen de 2 dagen extra kraamzorg er bij. Papa helpt heel goed mee die is alleen kapot van de slapeloze nachten haha.

gister zijn we voor het eerst even naar de winkel gegaan om de hoek. . Met ons 3
    Ik was kapot maar het was wel echt heerlijk om even buiten te zijn.
    20140815_164732.jpg

dames die zijn bevallen ook gefeliciteerd! Geniet ervan! Het is het mooiste wat je kan overkomen volgens mij! :)

3. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Cherrybelly, gefeliciteerd! Hoop dat alles goed gaat :).

Hier begint de bv eindelijk wat te lopen. Ik zou het heel fijn vinden om straks een combi te kunnen maken: overdag bv en 's nachts fv. Morgen de laatste dag kraamzorg, dan even een plan van aanpak maken. Kinderwens, idd, die hele riedel liep ik ook af, echt om gillend gek van te worden, je leeft van voeding naar voeding en als het dan ook nog eens niet wil en je per keer zo minimaal anderhalf u verder bent... Eigenlijk niet te doen he.

Wij zijn vandaag voor het eerst samen wezen wandelen, wat fijn! Wel halverwege het blokje even op bankje gerust en nu doodop maar och... Lekker dit hoor!

4. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi vrolijke mama,

Met de beeb in wording is alles goed. Hoop dat het zo blijft. Ben nog wel wat onzeker, maar kan op z'n tijd ook ervan genieten.

Mooie foto stephie86!!!!!

5. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Hey dames nou ben om 7 uur bij de. Vk geweest en ze heeft me gestript. Ze kon er eerst niet goed bij.. Maar met 1 vinger.. Later na wat wroeten wel en kreeg ook gelijk al krampen... Nu net lekker een warme douche gehad. Maar blijft zeuren in men onderrug en buik. Dus we wachten af... Hoop dat het doorzet!!! Anders waarschijnlijk woensdag naar het ziekenhuis om in te leiden... Maar hoop dat het gewoon thuis komt! Spannend!!!

6. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Ooooh fijn! Hopelijk zet het snel door en kunnen jullie snel van de kleine genieten! Zet hem op!!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ik hoop voor je dat het doorzet!!! Wat moet dit lang duren joih!

8. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Ooooh Wimpiej! Wat hou je ons in spanning!! Je bent vast aan het genieten van jullie kleine beeb!

Spannend spannend! :)

9. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oeh spannend wimpiej:). Hopelijk heeft het nu wel doorgezet.

Mooie foto stephie. En ik herken het wel, wij hebben vandaag bewust helemaal niets, want we leefden echt van bezoek naar bezoek. Nu wat meer rust de komende dagen als het goed is:)

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Update:
    Hier gaat alles prima! E. doet 't hartstikke goed! Krijgt 60 cc voeding om de 3 uren, alleen om 23.00 uur krijgt ze 90 cc, ze slaapt dan lekker 6 uurtjes door 's nachts (mag maximaal 6 uur tussen zitten, dan moet ze wel weer de fles).
    We krijgen wel 't idee dat ze een huil "uurtje" heeft. Ze begint rond 20.30 uur, en eindigt wanneer ze zin heeft haha! Maar de maxi cosi is een enorme uitvinding, als we haar daar even in doen en schommelen, is ze best gauw stil! :)
    Mijn herstel gaat steeds beter. Mijn vloeien wordt al minder. Maar de wond doet 'soms' nog behoorlijk pijn. Helaas heb ik er ook een blaasontsteking bij. Ontlasting doet nog behoorlijk zeer, nou heb ik ook best wel harde/dikke ontlasting! Maar ik zit aan de rosevise laxo, (of hoe je 't ook schrijft). hopelijk gaat dat werken!

Nou voor alle meiden succes en geniet! :)

@Bevallen meiden: Van harte gefeliciteerd, en lekker gaan genieten! :D

Voor de meiden die nog moeten: hééél veel succes met de laatste loodjes! :D het komt goed.

11. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Fijn dat het zo goed gaat Simone!

UPDATE OMTRENT VIGO:

Gister zijn Vigo's flessen verhoogd van 30 naar 60cc. Drinken gaat soms moeizaam omdat hij erg veel slaapt waardoor hij de 60 niet altijd op krijgt. Ook meld hij zich niet veel als hij honger heeft. Dus we gaan weer zowiezo om de drie uur voeden. Vanmorgen bij het wegen was hij weer afgevallen. Ook houdt hij zich niet meer goed zelf warm waardoor we nu genoodzaakt zijn om een kruik en mutsje te gebruiken. Maar zelfs na deze maatregelen blijft zijn temperatuur laag. Kraamhulp weet niet goed wat de oorzaak is. Het is ook even afwachten wat hij morgen weegt. Verder is hij wel goed bij wanneer hij wel wakker is en meneer laat zich ook goed horen als hij het er niet mee eens is. Maar wel weer even een dipje. Hopelijk gaat zijn temperatuur vanavond/vannacht weer wat omhoog en komt hij weer wat aan. Anders zullen we morgen wel horen wat plan van aanpak wordt. Wel spannend maar het komt vast goed.

12. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hoi meiden,

hier even een update van mijn kant.
    Alles gaat hier goed en we genieten van ons prinsesje.
    Ze drinkt goed aan de borst, alleen komt ze best vaak. In de nacht ongeveer om de 2 uurtjes. Hopen dat het snel anders wordt. Denk dat het ook wel komt doordat ze snel in slaap valt aan de borst en dan net niet genoeg binnen krijgt.

Met mij gaat het ook goed. Best last van mn hechtingen, al waren die maar voor oppervlakkige wondjes. Vandaag mogen ze gelukkig eruit als alles goed is.
    De bevalling was super snel gegaan voor mijn gevoel.
    Dinsdagmiddag gestript. Vanaf 17uur ongeveer regelmatige lichte weeën, nog niet pijnlijk. Om 23uur onder de warme douche gegaan en toen in een weeënstorm terecht gekomen.
    Om 1:00uur in het ziekenhuis aangekomen en na 10 minuten persen is ze even na 4:00 uur geboren!
    Wat een ervaring.
    Wat een oerkrachten voelde ik.
    Ontzettend bijzonder.

Onze eerste is met een keizersnede geboren en ik ben erg dankbaar dat ik ook een natuurlijke bevalling heb mogen meemaken.

X

13. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Waar is iedereen?!?!

14. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Hoi dames hier even een berichtje van mijn kant.

Zondag middag om 12.57 uur is onze wolk geboren!
    Ze heet Mirthe. Het was een snelle bevalling waarin ik in ern uur van 6 naar 9 cm ontsluiting ging, met de persweeen al vol in gang. Die laatste cm was er 5 min later waarna ik na 40 minuten persen bevallen ben. Ze heeft gelijk goed gedronken aan de borst en is tot nu toe een heel tevreden kindje!!
    Ze was 51 cm en 3440 gram. Vandaag bij het wegen was ze 3200 gram en dus alles in orde.
    Een uitgebreider verhaal komt later als jullie dat leuk vinden.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,5 KB
      Weergaven:
      0
  15. Maggie87

Maggie87 Lid

14 sep 2013
    70
    0
    0
    Zuid-Oost Friesland
    Wauw geweldig! Gefeliciteerd met jullie meisje.
    Weer een snelle bevalling, er zijn veel met een snelle bevalling valt mij op. Heerlijk :)

16. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Gefeliciteerd Wimpiej!!!

Ja tis best stil hier he vrolijke mama! Haha...'denk dat iedereeb t erg druk heeft met de kleine ;)

17. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Gefeliciteerd Wimpiej!!

18. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd wimpiej!!!!
    Leuke naam.
    Geniet ervan.

19. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Eindelijk wimpiej:). Gefeliciteerd met jullie meisje! Geniet er lekker van:)

20. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Joepie! Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina