1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Gefeliciteerd!! Dan is nu geloof ik iedereen bevallen he? :).

2. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Van de actievere garde is nu iedereen bevallen! :)

Ik vind het jammer dat dat nieuwe topic er is. Een boel nieuwe namen en je kunt het bijna niet meer aflezen. Zal ook vast wel met wennen te maken hebben maar ik vond dit clubje gewoon gezelliger! :)

3. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Hihi ja idd due andere is mij een beetje te druk!
    Bedankt allemaal voor de reacties!
    Het gaat super met Mirthe! Ze doet alles volgens het boekje...
    Bv. kwam gelijk al goed op gang en ze is vandaag dan ook alweer 50 gram aangekomen. Als alles zo door gaat hebben we vannacht geen nachtvoeding meer!! Zo snel! Ben benieuwd haha

Hoe is het mrt de rest van jullie???

4. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Heb ik ook wel idd vrolijke mama...
    Een optie is nog altijd de facebook groep! Die is nog niet echt actief maar wel echt alleen voor meiden van dit topic!

En geheim! Dus niemand kan je vinden! ;)

Hier gaat t goed... Moet zeggen dat ik t soms best pittig vind, vooral snachts! Bv gaat goed, vlgs mij heb ik teveel melk en heeft Eva daar soms last van! Dus ga binnenkort eens een afspraak maken met een lactatiekundige...

5. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Hou ook meer van bekend en knus :)

Heftig soms he, zelfs bij een tweede vind ik hoor. En dan heb ik een hele lieve kleuterdochter en een lieve echtgenoot die ook nog eens lang vakantie heeft.
    T heeft heel erg veel zorg nodig want slaapt erg moeilijk. Daardoor is hij oververmoeid en wordt alles erger. Er valt veel te proberen nog om hem te helpem maar alles tegelijk kan ook niet. Dus rustig aan en voorzichtig kijken wat werkt.

6. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Wie gaat er over de facebookpagina? Ik was er eerst een beetje scepties over maar vind het toch gezelliger om met dit vaste clubje te beppen! Dus hoe vind ik die groep?

Ik had het in het nieuwe topic al eventjes genoemd maar ik heb in mijn kraamweek de dvd gezien van de dunstan methode. Deze video helpt je de verschillende huiltjes van je baby te herkennen. De geïnteresseerden moeten maar eens google-en! Echt de moeite waard en hoe gaaf is het als je je kleine kunt troosten als je begrijpt wat ie bedoelt!!! Heb het zelf al een paar keer gehad dat het lukte! Doet je goed...

liefs

7. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik weet zo even niet wie hem beheert, diegene moet even vriendjes met je worden en kan je dan uitnodigen :).

Tja... Dunstan... Ik herken aan Eargh!!!! De rest niet zo :D.

8. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Ik ga eens googlen!!! :) lijkt me interessant die Dunstan-methode!

Op zich kan ik je ook toevoegen hoor vrolijke mama! Shushi beheert m officieel... Maar als je je nasm in een pb stuurt naar me xoek ik je op op facebook en kan ik je (nadat we vriendjes geworden zijn ;)) toevoegen!
    Ik vind t fijner werken als t forum en erg gezellig... Ben pas ook weer toegevoegd ad groep waar ik op t forum bij zat toen ik in verwachting was van Emma... Kon lange tijd niet bij die groep kletsen vanwege de pijn en t verdriet! Maar nu gast t wel en is t erg gezellig! Heb er veel aan...

9. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Aatje heb je pb gestuurd. Vind de andere groep ook vrij druk, maar dat komt miss ook doordat ik hier op dit moment niet heel veel te vinden ben:p.

Wimpiej, fijn dat het zo goed gaat. Hoe bedoel je geen nachtvoeding meer?voorlopig drinken die kleintjes toch ook s nachts?

Hier in de nacht kunstvoeding en overdag zoveel mogelijk bv. Het is niet ideaal, maar op deze manier in ieder geval te doen voor zowel jesse als mij. Overdag heeft jesse nog steeds wel bijvoeding nodig, dus bv waar mogelijk en indien niet voldoende nog wat kv. Ik denk dat het langzaam steeds meer kv gaat worden, maar dan heeft ie in ieder geval wat bv gehad. Had het graag anders gezien maar krijg er langzaam vrede mee. Kv heeft ook z'n voordelen..
    Wel zielig, jesse heeft zijn billetjes kapot van de luieruitslag. Hij heeft ook zo vreselijk veel poepluiers op een dag, het doet hem gewoon zeer met verschonen:(. Dus nu met natte washandjes de billetjes schoondeppen en goed insmeren, hopelijk gaat het snel beter.

10. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Kinderwens, zo zielig, die billen! Doet ze ook echt zeer. Weleda billenbalsem is echt een aanrader trouwens als het zo pijnlijk is. Sterkte!

Ik ga eens googelen op de huiltjes, lijkt me superhandig!

Hier een baby in de doek, want nog steeds oververmoeid en slaapt superslecht. Zonder de doek kan ik niets. Wel zwaar voor mijn rug die al niet best was aan het einde van de zwangerschap, maar goed, zo kunnen we iets :)

bv loopt nu eindelijk goed hier! Kwam pas na een week op gang, mega veel geoefend en huid op huid ed en uiteindelijk met het knippen van zijn tongriem in de tweede week konden we echt gaan starten. Toen moest mijn productie de achterstand nog inhalen maar we zijn zo goed als bij.
    S nachts nog 2x 30 cc kv na, misschien wel meer voor mijn idee ;)

11. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    #4311 Stephie86, 21 aug 2014
    Laatst bewerkt: 21 aug 2014
    Bij deze mijn verhaal dames. .. :)

04.30 uur.. plop voelde ik.. maar er stroomde niks. naar de wc gegaan en op de trap naar beneden werden mijn benen toch ineens nat :-o pappa wakker gemaakt dat mn water was gebroken en dat hij nog maar wat moest slapen want ik had geen weeën. 05.00 uur.. weeën beginnen.. ik houd ze een beetje bij met zo'n speciale app.. om de 5 minuten een wee van ongeveer een minuut.. rond 6 uur besluit ik uit bed te gaan.. en ik vertel papa dat ik naar beneden ga omdat ik wat pijn heb. Papa komt rond 7 uur ook naar beneden, ik had gezegd dat hij nog lekker kon blijven liggen. Ik heb de verloskundige gebeld ze komt om 9 uur. Ondertussen onder de douche gegaan.. dat was heerlijk! De verloskundige constateert net 1 cm ontsluiting.. ik krijg een pilletje om te slapen met 2 paracetamol. Helaas geen slaap maar meer weeën! Pfoe na een uurtje zeg ik papa dat de verloskundige moet komen! Die komt pas een uur later. . 3cm!! Ik hield het niet vol op deze manier dus hup naar het ziekenhuis. Daar aan de ctg : baby deed t goed dus ik mocht petidine... nou ik kan je vertellen dit deed niet wat ik hoopte. . Binnen 2 uur zat ik op 8 cm..! Dankzij een heerlijke weeën storm. . Toen anderhalf uur lang moest ik pers weeën weg zuchten.. en na een half uur persen... een knip met een botte schaar verder.. was daar eindelijk onze zoon Dex Luca 17.05 uur geboren. Totaal dus 12 uur over gedaan. Dex had wat vocht in zn longetjes gekregen dus hij heeft de eerste nacht in de couveuse door gebracht met zuurstof. Na 3 dagen mochten wij met zn alle eindelijk naar huis

12. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Mooie bevalling Stephie, pittig hoor!

13. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Riti..of ik het ooit nog eens doe weet ik niet hoor haha. . Heb het als erg heftig ervaren. .. wat een pijn die rug weeën. . Pfoee
    misschien met ruggenprik ;)

14. Wimpiej

Wimpiej Actief lid

18 apr 2012
    154
    0
    0
    Pfoe ja dat bevallen is ook niet niks zo!
    Hier gaat alles eigenlijk super! Mirthe drinkt goed en groeit als kool. Ze zit nog maar 100 gram onder haar geboortegewicht! Heb zelf alleen giga last van stuwing! Man wat kan dat zeer doen zeg! Nooit geweten. Ook zijn mijn beide tepels kapot... Ook niet echt prettig dus maar goed insmeren met bepanthen elke keer.

Ooeehh morge komt mijn beste vriendin! Ze woont 2 uur rijden bij ons vandaan en zit door werk en school vast aan de weekenden waardoor ze Mirthe nog helemaal niet heeft gezien. Kan niet wachten tot ze er is en ik lan gaan showen!

Met geen nachtvoeding bedoel ik meer dat ik de laatste voeding om half 12 doe en dan af wacht wanneer ze zich weer meld. Vanmorgen was dat om half 6... Dus hoef er geen wekker voor te zetten.. Kan best zijn dat ik er vannacht wel nog een keer uit moet.. Maar dan heeft ze dat nodig. Ze doen hier namelijk aan voeden op verzoek. Overdag probeer ik toch wel echt een ritme te houden van om de 3 uur. Dan kan ze ' snachts wat langer doorslapen.

15. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hier ook voeden op verzoek, ook in de nacht wanneer jesse een flesje krijgt ipv bv, maar dan nog gewoon iedere 2,5 a 3 uur druk. Lekker hoor dat jullie meisje af en toe al zo lang tussen de voedingen laat s nachts.

16. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Heerlijk zeg! Jaloers! Jonas heeft er nu 's nachts ongeveer 4 uur tussen zitten, is ook goed te doen, voor nu ;).

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Ik ook hoor, zeker de eerste. Ook rugweeen, alleen maar, bij beide. Vreselijk.

18. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Stephie, ik ben nu 2x bevallen en ja hoor 2x met rugweeën! Je weet van gekkigheid niet meer hoe je moet staan zitten of hangen...

In bad zitten met rugweeën is me ook niet bevallen, vriendlief moest me echt uit bad takelen...

Gelukkig is het allemaal achter de rug en zijn we allemaal beloond met prachtige gezonde babies!

19. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Daar heb je helemaal gelijk in vrolijke mama. Gelukkig is t voorbij ;)

20. xSimone

xSimone Niet meer actief

Hey meiden, sorry ik heb helemaal geen tijd om te reageren en moet eerlijk zeggen dat als ik tijd heb mijn hoofd er niet echt naar staat.
    maar toch even een update van mijn kant.
    Met Eline gaat het erg goed behalve dat ze de laatste dagen wat griepig is, verkouden enzo.
    Ze slaapt bijna altijd van 22.30 tot 07.00 door. Ze krijgt inmiddels als 120 CC flesvoeding om de 4 uren en snachts wanneer ze zich aandient.
    We waren dinsdag voor het eerst bij het consultatiebureau geweest. Ze is 3 cm gegroeid was nu 52 cm en bij geboorte 49.
    Bij geboorte woog ze 3230 is zelfs afgevallen tot 3020 ongeveer en woog nu 3720!
    Ze zit met lengte en gewicht iets onder t gemiddelde maar haar hoofdomtrek precies het gemiddelde.
    Maar ja wij zijn zelf ook niet groot.
    De tijd die vliegt werkelijk voorbij met zo'n kleintje, het lijkt nog als de dag van gisteren maar ze is vanavond om 22.58 uur toch echt al een maand oud!!!!

Liefs xSimone ♡

Deel Deze Pagina