Hoezo krijg je dan een medische indicatie? Hier ook schildklier probleem, maar wist helemaal niet dat je dan een medische indicatie hebt....
Ik moet eerlijk zeggen, ik zou juist helemaal niet een medische indicatie willen. Indien het voor je gezondheid beter is, dan natuurlijk wel, maar er zitten best veel nadelen vast een een medische indicatie... Bij mijn eerste bevalling kreeg ik een medische indicatie. Nou vanaf dat moment voelt het alsof je niks meer te vertellen hebt over je eigen lichaam. Er worden dingen voor je besloten en ingrepen gedaan zonder dat er voorlichting of zelfs een keuze wordt aangeboden.... Dat is even in een notendop mijn negatieve ervaring met medische indicatie. De tweede bevalling was zonder medische indicatie. En het voelde zo anders. Deze keer kon ik alle regie van mijn bevalling zelf in handen houden. De bevalling kon precies verlopen op een plek en met welke personen (vertrouwde verloskundige) ik zelf wilde en ook nog eens op mijn eigen manier. Nogmaals, als je geen keuze hebt, dan is goede medische hulp heel erg goed en soms zelfs levensreddend. Maar je moet in die situatie extra goed opletten dat je als persoon gezien wordt en niet als een nummer. Dus soms moet je extra opkomen voor jezelf, dan wanneer er minder medici zich met je bemoeien.
Oermoeder, Dat is echt wel heel naar wat je beschrijft, zou niet zo moeten natuurlijk. Ik kreeg mijn medische indicatie tijdens mijn bevalling en merkte niet echt verschil. Veel meer mensen vooral
Tadaaaaa....!!! Onze 'beeb', van inmiddels 1,2cm... Hersenvocht in aanmaak, en 'in perfecte staat'. Hihi! Bloeding was wel wat groter, maar zichtbaar aan het 'genezen' (ze kon zien dat het geen vers bloed meer was). Volgens de apparaten 7 weken 3 dagen...
(Verhoogd) Risico op miskraam blijft aanwezig tot 12 weken, maar ja... We zijn hartstikke positief nu!
Heel herkenbaar Oermoeder, bij mij was het precies het zelfde. Eerst 4 dagen griep en daarna kwam nog een lichte buikgriep om de hoek kijken...hardnekkig virus volgens mij. Beterschap!
hoi dames ik zei een mooi echo voorbij komen zeg gefeliciteerd heb nu eindelijk iets tegen die misselijkheid dus ben alleen nog in de ochtend heel misselijk en in de middag zakt het af morgen spannende dag morgen om 13.00 eerste echo ben benieuwd morgen avond ga ik lekker taarten maken bij een vrienden van me en dan mooi maken voor de kerst
ooo wat leuk fleur, taarten maken! Heb ik ook wel eens gedaan... vind het zo leuk, nadeel is alleen dat ik t dan zelf allemaal op moet eten hihi Maar voor kerst is natuurlijk wel de uitgelezen kans om een taart te maken... veel plezier! En wat leuk zeg al die goeie echo's! Ik hoop snel mijn stem weer terug te hebben en te kunnen bellen voor een afspraak... EINDELIJK
Ik heb zowiezo een medische indicatie: eerste met keizersnee. Maar heb bij de 2de een geboorteplan opgesteld en daar heeft iedereen zich aan gehouden. Nu wordt het een geplande keizersnee, mét geboorteplan en nav 2e keizersnee met aanpassing. Bij de eerste weet je niet wat je overkomt, bij de 2de werd ik veel mondiger en nu heb ik precies in mijn hoofd hoe ik het wil hebben
Oohh wat spannend zeg morgen om 11:50 uur de eerste echo.. na bijna 2 jaar eindelijk zwanger. Ik duim dat alles maar goed gaat daar binnen. Dan gaan we het zondag mijn familie vertellen wij vieren dan kerst omdat sommige van de familie moesten werken op 1e kerstdag. Ik laat een kerst taartje maken met daarop babybilletjes onder een dekentje en de uitgerekende datum. Ik heb er zin in!!!! En zou eigenlijk nu al naar bed willen zodat het snel morgen is ♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
Wow Shushi! Mooie echo! Hier ook goed nieuws: we hebben een mooi stipje zien kloppen, het ziet er goed uit voor 6 weken, mooi op schema . Ik plaats maar geen foto want alles wat ik heb, is een stipje .
Mooie echo's dames! Ik moet nog ffies geduld hebben... nog 9 daagjes! Hier een ziek zoontje, kleine mannetje heeft hogekoorts door de inenting! Zelf erg misselijk en moe... en nu ook druk met kerstvoorbereidingen enzo hihih!
hey!!! was alweer een tijdje niet geweest!! niet alles bijgelezen hoor, ik had vandaag mijn echo, en alles was goed!! een heel mooi boontje met een knipperend hartje!! het mindere vandaag was dat mijn vriend niet meekon naar de echo, die ligt met een darminfectie op de bank (heel veel buikpijn) dus ik ben aleen geweest! hij baalde verschrikkelijk, maarja hij kan dr niks aan doen! ik ben iniedergeval al heel blij dat alles goed zat! en 6 januari mag ik weer! dan ben ik 9,4dagen zwanger! denk dat we het dan ook aan iedereen vertellen! Spannend!!
Fijn hoor, allemaal goed nieuws Hier begint er nu na het eten een klein buikje te voorschijn te komen....klopt wel weer aardig met de vorige keren. Alleen kon ik toen mijn eigen broeken niet meer verdragen en daar heb ik nu nog geen last van.
mijn buikje begint ook al aardig te groeien! ik denk ook niet dat ik het nog heel lang kan verbergen! en is natuurlijk wel leuk dat we nu een goed excuus hebben om te shoppen!!