1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Poeh...vandaag toch raar gedroomd, weet niet meer precies waarover, maar het ging wel over de zwangerschap.

Heb het gister aan mijn leidinggevende verteld en nu voelt het opeens wel heel echt. Nu lekker een week vrij en eindelijk maandag de echo....jeetje, ik kijk de dagen gewoon van de kalender af!

Merk trouwens wel dat de kerstdagen extra hebben aangezet....heb bollere wangen gekregen. Nu maar weer gewoon eten, en extra gezond na al deze dagen haha!

2. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Mijn 'bolle' buikje is weer wat minder geworden... De darmen hebben blijkbaar hun plekje gevonden. Wel heb ik nu 'last' van mijn stoelgang; eens in de twee dagen, en dan is het keihard. Sorry voor de details! Hihi!
    Voor de rest heb ik echt alleen last van vermoeidheid, dus ik mag echt niet klagen volgens mij. :)

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Kaatje, ja is natuurlijk ook zo, dom! Ik had even verkeerd gelezen en nu je het zegt herinner ik het me dat je zei van je Crohn. Ik denk idd niet dat je voor de vk een briefje nodig hebt haha.

Ik ben doorgestuurd door de vk naar de gyn dus ook geen briefje nodig. Hopelijk hebben ze die brief snel voor je klaar en heb je straks een hele mooie echo :)

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier is de vermoeidheid er alleen in de ochtend....'s avonds valt wel mee.
    Behalve last van mijn darmen nergens last van.

Fotootje van mijn beginnende buikje ;)

5. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Oeh meiden, over 2 uurtjes weten we dan eindelijk of er daadwerkelijk een mensje groeit in mijn buik (eerst zien dan geloven:p) en of er een kloppend hartje is. Ben echt zo zenuwachtig, maar heb er ook onwijs veel zin in:). Echt te spannend.

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Kinderwens, spannend! :D Ben benieuwd naar je verhaal straks! Veel succes maar ook zeker veel plezier!

7. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    @kinderwens en en en??? hoe was t?
    ben zo benieuwd!!!

hier de hele dag alweer misselijk... eten blijft er (gelukkig) wel in, maar heb eigenlijk geen trek. Terwijl als ik eet de misselijkheid wat minder lijkt te worden.
    Met andere woorden, ik zit als een soort vaatdoek op de bank :(

Zal straks eens kijken of ik een foto van mijn buik (je) kan maken trouwens... hihi

8. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Ik ben verliefd:D. Een prachtig hartje gezien, en de kleine was al volop aan het bewegen:). Hele mooie foto meegekregen waar je ook echt al armpjes en beentjes kan onderscheiden:D.

Nu het volgende discussiepunt hier thuis, wel of niet een combinatietest. Daar zijn de meningen nog behoorlijk over verdeeld;)

9. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Wat fijn kinderwens. Nu echt genieten :)

10. Mama JaDeBo

Mama JaDeBo Niet meer actief

Super meis, nu lekker genieten!!

11. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Genieten doe ik ook zeker, loop de hele dag al naar de echo-foto te kijken:D.

Hoe is het verder met iedereen?

12. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    MISSELIJK!!! hahaha...
    maar na vanavond goed (en btje vet) gegeten te hebben is het stukken minder! Had dan ook de hele dag trek in friet...
    kennelijk helpt dat, maar om dat nou dagen achter elkaar te eten... hihi!

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    Kinderwens, fijn zo'n mooie echo!!

Fijne bekkenfysio getroffen vanmorgen, rechts zit voelbaar los en dus instabiel maar daar kunnen we wat aan doen. Dus nu aan de oefeningen. Ben zo blij dat ik er wat aan kan gaan doen nu :)

14. Kinderwens87

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Hihi ach schijnbaar heeft je lichaam dat nodig dan;):D. Ik heb vaak 3 dagen totaal geen eetlust en 1 dag juist wel, dus dan eet ik lekker alles waar ik zin in heb;)

15. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Meiden, hoe zit t bij jullie met de hormonen??
    Ik vind t momenteel de grootste rotdingen op aarde... Ik heb t echt even niet meer, probeer me groot te houden maar t lukt niet :(

Deze maand zou mijn uitgerekende maand zijn en ipv een superdikke buik en zenuwen omdat het bijna staat te gebeuren heb ik t over beginnende buikjes en misselijkheid...

Begrijp me niet verkeerd ik vind het heerlijk om over t zwanger zijn te kunnen praten maar in mijn hoofd klopt t niet! De tranen zitten erg hoog...

Moest er even uit dit geloof ik...

16. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Ik heb van de week zitten janken bij de film 'Bolt' (lees; dit is een animatiefilm!!!)
    Hormonen..? Neeee joh! ;)
    Ook droom ik heeeeel raar & intens.

(...en slapoze nachten, zie tijdstip)

17. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Hormonen zin rotdingen. Ik heb er echt dagen bij dat ik me niet mezelf voel.....hele snelle pieken, die ook weer heel snel weg kunnen ebben. Soms onzeker, soms verdrietig, soms gewoon boos. En waarom??? Af en toe echt geen idee!
    Ik begrijp heel goed dat het voor jou extra dubbel is meid. Je had zo geaag nu pas Emma als gezonde baby in je armen gehad, dat verdriet moetnook verwerkt worden. En dat doet niets af aan je blijdschap dat er nu een nieuw kleintje in je buik groeit. Probeer erover te praten, en als je wilt huilen, huil dan. Opkroppen van emoties werkt alleen maar averechts.
    Hele dikke knuffel meid !

18. ikke142

ikke142 Bekend lid

1 nov 2013
    671
    0
    0
    Limburg
    Ben rond dat tijdstip meestal ook al wakker, vind die slapeloosheid echt heel vervelend. Gisteren voor het eerst een middagdutje gedaan, omdat ik echt niet meer kon. Was wel lekker, maar van de andere kant levert het ook schuldgevoel op omdat er dan dingen blijven liggen....
    Hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Och jeetje, wat heftig! Het is nu natuurlijk hartstikke dubbel en dat levert natuurlijk tegenstrijdige gevoelens op.

Hier ook last van mijn hormonen hoor....kan echt niet tegen troep en het is hier een chaos, overal. Ben gister al tegen mijn man uitgevallen omdat hij verdorie 2 weken vrij is geweest en het chaos is door het hele huis! Kids hun slaapkamer is een troep, de overloop is een troep, de trap naar zolder staat vol, de hal staat vol....ik kan er niet meer tegen....
    Want wie kan het opruimen.....:(

20. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    @ ikke, dank voor je lieve woorden! Ja ik probeer het ook "gewoon" toe toe laten hoor, maar het overvalt je soms terwijl je het helemaal niet verwacht.
    Nou had ik al wel gedacht dat januari niet mijn maand zou worden hoor... klinkt gek, maar het is draaglijker doordat ik weet dat ik weer zwanger ben!
    En terwijl ik dat typ voel ik me dan weer schuldig... ach we zullen we januari-maand moeten zien door te komen!

@mamavanjuul

herkenbaar hoor! om t minste of geringste wil ik uitvallen tegen mijn vriend, maar ik probeer me in te houden. Hij kan er ook niks aan doen! Voor hem is het ook een hectische tijd geweest met eerst de geboorte van Emma, en we zijn daarna gaan verbouwen en verhuizen. Dus rond de feestdagen waren we aan het einde van ons latijn...
    we zijn daar nu van aan t bijkomen met als gevolg: er gebeurt niks meer! Terwijl er echt nog genoeg troep staat... hoop dat dit nog wel verbeterd want zo gaat het dus echt NIET!
    (voel mijzelf boos worden terwijl ik dit typ) dus ik stop er even mee.... haha

fijne zaterdag!

Deel Deze Pagina