Pff...vriendin laat net weten dat ze waarschijnlijk een miskraam heeft. Ze was 3 weken later uitgerekend, dus we waren al aan het fantaseren over ons verlof samen, samen zwemmen en ons eerste wijntje drinken. Sinds eergisteren last van vloeien, gister met de echo was alles goed, maar nu begint ze helderrood te verliezen, kramp en stolsels.....
Ja niet leuk, helemaal niet omdat we plannen maakten om samen op zwangerschapszwemmen te gaan... Vind het nu wel moeilijk hoor....heb maandag mijn eigen echo. Vanavond eens proberen met de angelsound het hartje te vinden....
Had eerst een uitwendige echo, waar ze direct kon zien dat het hartje klopte etc. Toen stelde ze voor om toch en inwendige echo te maken, zodat we nog beter beeld hadden. Zo blij dat ik dat gedaan heb, die armpjes en beentjes die aan het spartelen waren. Dit beeld is zoveel duidelijker dan bij de uitwendige echo <3
Ooooh ik kan niet wachten tot maandag....gelukkig al om 9.30! Kunnen we eerst de oudste naar school brengen, daarna de jongste naar oma. Heb trouwens steeds dromen van een tweeling Heb het gister aan mijn oma gevraagd of we tweelingen in de familie hebben, en die waren er wel. De oma van mijn oma was er 1, en de broer van mijn opa heeft een tweeling. Toen zaten we eens te rekenen....als vrouwen geven het gen door van een tweeling en ze zeggen steeds dat het een generatie overslaat.... Dus dan.... - grootbeppe - 1 van tweeling - moeke- niks - mijn oma; dit zou kunnen als ze tijdens een tweelingen zwangerschap 1 heeft verloren. Maar dat is min. 52 jaar geleden en toen deden ze niet aan echo's - mijn moeder: niks - IKKE.... Haha, ben heel benieuwd!
Oeh spannend. Ik was ook wel benieuwd of het er mogelijk2 waren, zowel mijn vader en zijn broer als zijn broer en zus zijn een tweeling. Maar hier dit keer gewoon 1. Vl was zowaar teleurgesteld
Spannend mamavanjuul... hier heeft mijn oma een tweeling gehad... mijne is eeneiig... ik droomde ook voor de echo dat het er twee waren! Ben benieuwd maandag Kinderwens wauw echt super!! Hier nog niet zo'n duidelijk echo maar was ook maar 7 weken toen ik de echo had, kan haast niet wachten tot 20/1
Net alles eens doorgelezen, was weer eventjes geleden dat ik hier nog geweest was proficiat aan de dames met positieve echo's! @mamavanjuul: wat jammer van je vriendin, is ze intussen al op controle geweest? Hier loopt alles goed, ik heb de indruk dat de misselijkheid een beetje begint af te nemen, al durf ik niet te hard te roepen Heb wel veel zin in zure dingen, zure hosties, cranberrysap, appelsienen, kiwi's... Maar ik geef er lekker aan toe Nog twee weken wachten tot ik terug mag naar de gyn, ik kan niet wachten!! Ik wil zo graag een gezond hartje horen De hormonen spelen hier ook wel op, ik huil echt héél snel als ik iets zie op televisie, het kan gaan van iemand die een wedstrijd wint tot een diertje dat gered wordt zeer bizar... Ik ben er ook over aan het nadenken om naar een vroedvrouw te bellen, het is niet zo standaard in België om te kiezen voor een vroedvrouw. Tenzij je kiest voor een thuisbevalling. Maar ik ben niet zo voor thuisbevallingen, maar het geeft mij wel een geruststellend gevoel dat je iemand bij je hebt tijdens de bevalling die je zoveel gezien hebt tijdens de zwangerschap en met wie je op voorhand alles hebt kunnen bespreken. Van je angsten, tot je wensen... Ik hoop dat ik iemand vind die bij ons past en waarmee het klikt.
@mommy: ze heeft gister nog een echo gehad en daar was een mooi garnaaltje te zien met een hartje. De vk zag wel dat er oud bloed in de baarmoeder zat en heeft haar er voor gewaarschuwd. Maar sinds vandaag heeft ze er kramp bij... Voor mij is het zo makkelijk roepen: van het hoeft niet mis te zijn. Maar durf haar geen hoop te geven.... Verder voel ik me niet zo lekker, ben bang het darmenvirusje van mijn dochter te hebben over genomen óf ik heb last van avondmisselijkheid. 2e avond op rij last van mijn maag en darmen Echt krampen zeg maar.... Door het gedoe met mijn vriendin mijn angelssound bij een andere vriendin opgehaald en gezocht naar het hartje. Die heb ik kunnen vinden!!! Zo'n mooi geluid weer!!! Ga ik toch wat geruster naar de echo maandag. Hartslag zat bij mijn litteken van de keizersnee, baarmoeder zit dus al aardig hoor bij mij...
Hey dames mamavanjuul waar zoek jij ergens op welke hoogte ik heb ook zn angelsound maar ik vind helaas niks hier verder alles Oke wel veel misselijk en heel moe maandag naar de vk en hopen op het hartje te horen
Boven het schaambeen.... Pff ben zo beroerd...lig ik wakker te zijn. Man zit in de krieg, dus ik heb ochtenddienst... Jakkes!
Ha dames! Even een berichtje van de andere kant van de wereld . Kinderwens, mooie echo! Gefeliciteerd! Kaatje, ach meis, laat het maar lekker komen hoor. Ik kan me heel goed voorstellen dat het pijn doet in deze periode en Emma eigenlijk nu pas gezond en wel in je armen had kunnen liggen. En ja, ook heel fijn dat je al weer zwanger bent en dat de pijn wat verzacht. Probeer je niet al te schuldig te voelen. Mamavanjuul, hopelijk gaat het goed komen bij je vriendin maar het klinkt wel eng. Hier zijn we enorm aan het genieten van NZ. Wel hakt de jetlag er flink in, en ben ik doordat ik volledig uit mijn eigen ritme ben, niet alle dagen even goed in orde. Misselijkheid zet op als ik te laat eet, en soms wil ik dan ook niet meer eten maar ja, moet wel. Ik slaap veel in de auto en 's avonds ook snel knock out. Met oud en nieuw sliep ik al om half tien . Oh en... Ik boer... Echt verschrikkelijk! Vriendlief ligt helemaal in een stuip maar het is echt niet grappig :x. Ik vind het wel spannend dat we pas met 12 weken ons kindje voor het eerst echt gaan zien... Met 6 weken hebben we wel een kloppend hartje gezien, een stipje, maar dat was het dan ook. Geen idee of ik al een buikje krijg, darmen doen ook stom trouwens maar goed, hoort er bij. Vanuit hier alsnog de allerbeste wensen voor 2014, hopelijk mogen we in augustus allemaal een lief babietje(s) in onze armen houden!
Morfen hebben we de intake bij de vk. Stelt niks voor, maar toch wel erg gespannen voor de eerste afspraak. Zo slim dat ik steeds last krijg van hyperventilatie. Brrrrrr meer meiden die last hebben van hyperventilatie?
Nee, gelukkig geen hyperventilatie. We hebben het vanmiddag de kinderen vertel. De jongste, ruim 2,5, snapt er weinige van. Vraagt steeds of ze mag kijken De oudste, 5 jaar, vindt het helemaal geweldig. Die vroeg meteen of ze een broertje of zusje kreeg. Ze had meteen allemaal vragen: mag ik de baby dan vast houden. Mag ik de baby naar bed brengen. Etc etc. Erg leuk! Zal straks met ze naar het hartje luisteren.