1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het heeft te maken met bloedgroepen die niet samen gaan en waar je dus anti-stoffen voor aanmaakt.
    Zolang er geen bloed op bloed contact is, is er volgens mij niks aan de hand. Daarom zal je in het ziekenhuis moeten bevallen.

Ik heb bijvoorbeeld B-negatief en mijn kinderen zijn allebei positief. Omdat dit niet matcht, moest ik na beide bevalling een anti-D prik hebben in mijn bovenbeen **AUW** om er voor te zorgen dat ik geen antistoffen ging aanmaken.
    Dit zou dan impact kunnen hebben op een eventuele volgende zwangerschap.

Je zou even kunnen googlen hier op....ik weet het niet meer....:)
    Hersenen zijn een blur :p

2. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hebben jullie dan geen bloedgroepkaartje? Ik dacht dat dit standaard was? Nu de tekst klinkt idd vrij heftig, maar in praktijk is dit een veel voorkomend iets. Zoals je hier al kan zien ;) Ikzelf ben dus ook rhesus negatief, daarom dat ik het weet. Ik weet dat ze mij altijd hebben gezegd dat ik bij een tweede zwangerschap een spuit zou moeten krijgen waardoor ik geen antistoffen meer zou aanmaken.
    Maar ik zou me nog geen al te grote zorgen maken hoor ;) wacht rustig de echo af, dan zullen ze je alles wel uitleggen. ;)

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Stephie, nee mijn vriend heeft het kindje nog niet erkent. Dit gaan we overigens wel doen hoor!! Dat moet toch voor de 22 of 24 weken? Hebben gelukkig nog even de tijd ;) Hebben jullie dat al wel gedaan?

Vandaag naar de internist geweest. Die heeft bepaald dat ik de gehele zwangerschap + 6 weken na de bevalling fragmin moet spuiten (bloedverdunners). De kans dat ik zonder bloedverdunners weer een vorm van trombose krijg is 5 tot 10%. Met bloedverdunners word dat geminimaliseerd tot 1 a 2%. Volgende week moet ik bloed laten prikken en de week daarop de uitslag, omdat een zwangerschap in mijn geval een verhoogd risico op stolsels geeft. Ook is er een hartruis gehoord bij mij door de internist. Dit hoeft niks te betekenen en word verder ook niks mee gedaan maar al wel 2 keer vastgesteld door verschillende artsen vandaag.

4. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Heftig voor je daphne91

Wij hebben het ook nog niet gedaan het erkennen.. heb geen idee voor welke tijd dit moet.. doe het het liefst wel zo snel mogelijk.. zodat hij ook gewoon zeggenschap heeft over de baby. Vind ik een prettig idee.. denk hier na de 12 weken het eerste wat we gaan doen..

vandaag klein begin gemaakt met opruimen. . Ruimte maken op andere plaatsen zodat we administratie beneden hebben.. en er weer kastjes boven weg kunnen. Pc gaat ook weg ivm ruimte in de babykamer.. alleen dat hoeft niet per direct :)
    Vriend is thuis vandaag.. ivm mannetje van eneco die komt voor een grotere boiler.. van mij mag hij komen.. rot tijden Tussen 12 en 5 ..

5. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Stephie, erkennen betekend eigenlijk alleen de plichten voor de vader en de achternaam eventueel. Als je vriend dezelfde rechten wilt als jij moet ook het gezamenlijk ouderlijk gezag aangevraagd worden. Dat kun je via deze website doen: https://formulieren.rechtspraak.nl/Formulier.aspx
    Dan heeft je vriend ook dezelfde rechten als jij dat hebt, maar kun je pas aanvragen als het kind geboren is en je het BSN-nummer van je kindje binnen hebt.

Ja, heb me vandaag laten adviseren haha

6. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Nou weet je het gaat mij er om als er wat gebeurt met mij en hij heeft het al erkend is het zijn kind.. Snap je? Als hij niet heeft erkend word het kind bij hem weg gehaald.. En dat wil ik voor zijn.. Tuurlijk gaat er met mij (hopelijk) niks mis.. Maar moet er wel aan denken.. dus vandaar de vraag ook.. Hihi

7. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Wij zijn getrouwd, dus hoeven niet te erkennen.

8. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Stephie, heb vandaag met het gemeentehuis gebeld en erkennen kan de gehele zwangerschap maar in ieder geval voor de geboorte. Handigste was een paar maanden ervoor , zodat alles geregeld is en je vriend straks met de erkennings papieren naar het gemeentehuis kan om het kindje aan te geven

9. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hier in België is het de gewoonte om het kindje te laten erkennen vanaf zes maanden ongeveer.
    Hebben jullie al namen gekozen of in gedachte? Wij zijn nog een beetje aan het twijfelen ;)

Hier verschrikkelijke last van lage rugpijn... nog iemand die hier last van heeft?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja ikke! Toevallig vanavond...heb vandaag ook weer voor het eerst sinds weken gesport, dus misschien komt het daar ook wel door....

Bij onze dochters heeft mijn man, toen nog vriend, de "ongeboren vrucht" erkend bij 14 weken zwangerschap. Puur gevoelsmatig was dat.
    Ik voelde ze toen al schoppen en op die manier was het voor hem wat echter en ook zijn kind.

Nu zijn we getrouwd en voelt het heel vreemd dat we niks hoeven te doen :p

Namen...nog niet zo mee bezig eigenlijk. Let wel extra op namen die ik voorbij zie komen, maar zolang we nog niet weten wat het geslacht is...

11. Minnie2013

12 aug 2013
    35
    0
    0
    Secretaresse bij advocatenkantoor
    Amsterdam
    Mijn vriend moet ook het kindje erkennen... en ik vroeg me inderdaad ook af wanneer dat precies moest. Mijn broer (heeft er 3 en is niet getrouwd) zei ook dat het voor 24 weken moest, maar ik dacht ook dat het niet uitmaakt wanneer maar wel voor de geboorte. Ook met betrekking tot de (achter)naam van het kindje. Of zoiets... (de klok horen luiden, maar de klepel?) Handig dat je gebeld hebt Daphne!

Wij voor een meisje al wel een idee, maar voor jongens nog niet. Ik vind het zo moeilijk. Namen die ik mooi vind, vindt mijn vriend niks, en andersom. Of je kent wel iemand met die naam waardoor je meteen een associatie hebt, of dat heeft hij weer.. pfff! Lastig! Bij jullie ook?

12. shushi82

shushi82 Actief lid

14 nov 2011
    392
    0
    0
    Pedagogisch Medewerker
    Gem. Haarlemmermeer
    Wij hebben al namen...! Allang! Haha!

13. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Wij hadden het gister avond over namen.. Vriend is heel erg van het Nederlands houden.. Ik vind iets met jay ofzo erg leuk.. En m'n meisjes naam vind hij ook niet veel.. Ja 1 naam haha

Een jongen zou ik graag vernoemen naar m'n Opa in een 2e naam maar wil er een modernere versie van en das nogal lastig met de naam Arie / Aad.

14. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Mijn vriend heeft ons kindje ook nog niet erkend... Gaan we over paar weekjes doen!

Namen zijn we nog niet mee bezig, vorige x erg op gevoel gedaan en hopelijk nu weer! :)

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, hier ook op gevoel hoor. Daarom wil ik eerst het geslacht weten.
    Vorige keer hadden we een aantal namen bij de oudste, maar voelde het niet goed.
    Toen vonden we de naam en voelde het meteen goed! Was trouwens bij een televisieserie. We keken elkaar aan en zeiden: Dat is een mooie naam!

En bij de jongste precies hetzelfde, we hoorden de naam en voelde gelijk dat het de juiste was.

En dat terwijl we eerst hele andere namen hadden....

16. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wij hebben gelukkig al lang namen, dus daar hoeven we ons hoofd niet meer over te breken:p. En erkennen gaat mijn vriend doen als we de 12 weken voorbij zijn, tot die tijd toch wat terughoudend;)

17. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    oh wauw, wat fijn om al namen te hebben. Hier volledig blanco en ook nog niet actief mee begonnen.
    Vind het best lastig een goede naam.

18. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    http://www.zwangerschapspagina.nl/members/81442-albums14309-picture88929.html

Hee meiden...

Vanmorgen de echo gehad en het leek allemaal prima. Over de irregulaire antistoffen hoefde ik me voorlopig niet druk te maken. Ze houden het goed in de gaten.

Helemaal opgelucht nu. Wel ben ik teruggezet naar 15 Augustus en 3 februari is de volgende controle.

Hartslag hebben we opgenomen met de spraakrecorder van de telefoon. Zit er steeds naar te luisteren. Zo trots!

Hoe is het met iedereen?

Ik heb trouwens niet een heel erg mooie foto maar hoop dat de link werkt en de foto hierboven duidelijk wordt

19. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben waarschijnlijk ook al namen. Mijn vriend is Russisch en mijn schoonmoeder kwam maandag met een verzoekje, Nederlandse en als tweede een Russische naam. Dat willen we niet, we hebben al namen die zowel in Rusland als in Nederland kunnen haha

20. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Fijn dat je een mooie echo had vrolijke mama:).

Hoe zit het trouwens met het bloedprikken en de uitslag hiervan? Heb afgelopen maandag bloed laten prikken, maar ben natuurlijk vergeten te vragen wat er gebeurd met de uitslag? Word je gebeld als er bijzonderheden zijn of moet ik hier zelf achteraan bellen? En zo ja, naar wie dan?

Deel Deze Pagina