1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    wat een super mooie echo foto's, mijn 12 weken echo was helaas niet zo duidelijk, maar alles was goed dus wij zijn blij hihi!

2. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Mamavanjuul, ja dat was wel even wat minder nieuws kan ik me voorstellen, maar ze houden je in ieder geval goed in de gaten! Sterkte in ieder geval, zal alsnog allemaal niet zo makkelijk zijn.

@ Diana, hier hetzelfde probleem. Wel een extra slaapkamer, maar om die nou op te geven en geen extra kamer meer te hebben, is ook zo zonde. Of het voor of na de bevalling gaat worden, is ook onzeker. Ik snap dat je voor een koopwoning kiest. Zouden wij ook doen, alleen werk en leer ik nog dus mijn bijdrage is niet bijzonder groot en mijn vriend zit in een VOF waarmee het dus al lastiger word om te kopen hebben wij begrepen

3. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Onze 'extra' kamer geven we graag aan ons wormpje hoor.. haha pc staat nu beneden bij de tv. . Moet alleen nog een plek verzinnen om mn wasgoed op te hangen..

vandaag eerste borduursel gemaakt voor geboorte bedankje..
    lijkt leuk te worden. . Als die helemaal af is plaats ik een fotootje :)

Zijn er trouwens meiden uit omgeving Rotterdam. .
    zoals jullie begrepen heb ik geen werk meer.. en het lijkt me leuk persoonlijk contact te hebben met een a.s mamma :)

4. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    @daphne91, ik werk niet, maar mijn vriend heeft een eigen bedrijf, samen met zijn vader, hij draait dus voor alle kosten op, maar hij heeft het er graag voor over! Strax als de baby oud genoeg is wil ik wel weer gaan werken, maar dat is nog ver weg! Hihi

5. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Stephie, haha bedoelde het niet zo raar als het er stond. Tuurlijk hebben wij het er ook voor over, begrijp me niet verkeerd :p Maar we hebben in de woonkamer al een open keuken en om dan ook nog eens de studeerkamer te combineren met de keuken en huiskamer is niet ideaal (mijn vriend gebruikt die kamer voor zijn werk). Maar wat niet is, is nou eenmaal niet zo :p

Ben benieuwd naar je geboortebedankje! Hierzo niet uit die omgeving, woon in Drenthe ;)

@ Diana, haha dat wordt inderdaad nog wel even wachten. Mooi dat je nu 'lekker' rustig aan kan doen toch :) Hoop dat jullie een mooi huisje kunnen kopen dan.

6. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    mommywannaby, ik had/heb lichte bi. Ben gelijk naar een bekkenfysio gegaan en die voelde rechts duidelijk bi zitten al was het gelukkig nog klein. Zij gaf mij superoefeningen mee en heeft ook goed uitgelegd wat ze doen en waarom (en dat scheelt). Zo zet je bijvoorbeeld alstijd je bekken weer recht tot slot, alsof je ze zekert, pas dan hebben versterkende oefeningen zin om het op zijn plek te houden.
    Ook had ze fijne oefeningen specifiek tegen de pijn.
    Daarnaast ligt er grote winst in je alledaagse bewegingen goed onder de loep nemen vanuit je bekken, altijd stabiel vanuit evenwicht, niet draaien, niet vanuit 1 been, niet buiten je macht etc etc.
    Bij mij was het voornamelijk de hormoonpiek ook, want het is nu ook weg. Vreselijk om zo veel last te hebben, heel veel sterkte er mee!

Hier straks intake vk, ben benieuwd. Wil nu ook wel graag het hartje horen, de 10 weken echo is al weer zo lang geleden.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    De Mama's

31 juli
    JoCo82, 1e kindje, Jongen/meisje/verrassing

1 augustus
    Ukkie89, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Mamootje, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing

2 augustus
    Mamavanjuul, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Oermoeder, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing

3 augustus
    NiJO, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Beertje13, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Ivy1979, 1e kindje, verrassing
    ArneLies , ?e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Minnie2013, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Sanyi, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing

4 augustus
    Malou8, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    RiTi, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing
    vos1985, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Bereklauwtje, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Maggie87, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Zilver27, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing

5 augustus
    Sjapie, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Fleur2906, 3de kindje, jongen/meisje/verrassing
    Nikkie86, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    olive, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Mommywannabe, 1e kindje, verrassing
    shushi82, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing

7 augustus
    diana87, 3e kindje, jongen/meisje/verrassing

8 augustus
    tapa87, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Daphne91, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Stephie86, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing

9 augustus
    Dayna, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Liek83, 4e kindje, jongen/meisje/verrassing
    moedertje112,?e kindje, jongen/meisje/verrassing

10 augustus
    SterretjesMama, 4e kindje, jongen/meisje/verrassing
    wondertje1980, 3 kindje, jongen/meisje/verrassing
    Kinderwens87, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing

11 augustus
    Mamalie, 4e kindje, jongen/meisje/verrassing

12 augustus
    woezelenpip, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Kris81, 1e kindje, jongen/meisje/verrassing
    ikkedus1974, 1e en 2e kindje, jongen/meisje/verrassing

14 augustus
    dirkje82, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing
    Kaatje1603, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing

15 augustus
    Vrolijke mama, 2e kindje, jongen/meisje/verrassing

Sterretjes

★ ikke142
    ★ ★ Mama JaDeBo
    ★ Armanda1982
    ★ MRCD
    ★ Liyana

De Afspraken

30 jan
    Daphne91
    mommywannabe => controle vk

31 jan
    Kris81 => nekplooimeting

3 feb
    shushi82 => controle vk
    Vrolijke mama => controle vk

6 feb
    Maggie87 =>controle vk
    JoCo82 => controle vk
    Kaatje1603 => intake vk
    Sanyi => intake vk

7 feb
    moedertje112 => controle gyn

10 feb
    shushi82 => geslachtsbepaling

13 feb
    ikke142 => 4e echo
    Stephie86 => controle vk

17 feb
    Minnie2013 => geslachtsbepaling

18 feb
    Ivy1979 => controle vk

19 feb
    Kris81 => controle vk

20 feb
    Mamavanjuul => geslachtsbepaling

1 maart
    Stephie86 => geslachtsbepaling

12 maart
    Mamavanjuul => GUO

18 maart
    Maggie87 => 20-weken echo
    Mamavanjuul => 20-weken echo

26 maart
    Kris81 => 20-weken echo

Wil je iets toevoegen aan de lijst, dan graag even in kleur in je post!

Volgens mij is het lijstje weer up to date....

8. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    Gisteravond mijn bevestiging gekregen voor de 20 weken echo! Jeej!

Hier nog ff mijn afspraken in kleur!

12 febr controle verloskundige!
    19 maart 20 weken echo!

9. fleur2906

fleur2906 Actief lid

11 okt 2013
    203
    0
    0
    huisvrouw
    breda
    Heb ook weer een paar datum

10feb vk
    20feb geslachtbepaling

10. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Haay meiden,

ik ben al heel lang niet meer geweest. Ik ben zo ziek geweest dat ik bijna niks kon doen.
    Ook eindelijk een keer de eerste 12 weken doorgekomen. Maandag 3feb heb ik weer een echo. Ben weer heel zenuwachtig voor. Ik ga zo even terug lezen en hoop dat ik weer gezellig mee kan kletsen.

11. fleur2906

fleur2906 Actief lid

11 okt 2013
    203
    0
    0
    huisvrouw
    breda
    Gezellige dat je er weer bent dat ziek zijn is niks he zelf ben ik ook een tijdje goed ziek geweest maar gelukkig gaat het steeds beter
    nou veel kleds fun

12. michelleee

michelleee Actief lid

30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Gefeliciteerd iedereen!!

Ik ben zelf op 10 aug uitgerekent..:D
    Van mijn eerste kindje.. VIND T ZO SPANNEND!
    niet normaal..

Ik ben ook zo benieuwd naar hoe mijn buik eruit gaat zien..
    Is der hier al iemand die al een buikje heeft?
    Ik voel wel van mezelf dat mijn buik ietsie groter is maar niet te zien.

13. Minnie2013

12 aug 2013
    35
    0
    0
    Secretaresse bij advocatenkantoor
    Amsterdam
    Bij mij nog geen buik te zien hoor! Of althans, niet van de baby in ieder geval! Hihi!

Bedankt voor de felicitaties dames! Ik ben zo blij! En gisteren ook al te horen gekregen dat de uitslag van de combinatietest heel goed was! Nog meer feest hier thuis dus!

Gelukkig geen last van allerlei kwaaltjes, tot nu toe dan. Alleen maar moe, moe en moe. Soms even een beter moment, maar de dag erna moet ik het dan weer bekopen. Helaas. Gelukkig is dat alles, dus ik kan heerlijk genieten. Wat is het leuk om die echo's te zien en wat is het heerlijk om een echo te krijgen he? Ik zou het elke dag wel even willen! Even naar die kleine in mijn buik kijken, zien hoe hij/zij dan al is gegroeid! En het maakt me zo trots! haha! Nu al!

Maandag 17 februari hebben wij een "pret"echo waarbij we hopelijk het geslacht kunnen gaan bepalen (door de echoscopist natuurlijk!) en op donderdag 20 februari controle bij de verloskundige.

14. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Heerlijk dat om ons heen bijna iedereen nu weet dat we zwanger zijn. Van het weekend mijn grootouders verblijden met het nieuws van hun eerste achterkleinkind, dan weten alle echt belangrijke mensen het:D.

Nog even voor de lijst. 17-02 controle bij de vk.

15. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    He meiden!! Hier door drukte en vermoeidheid ook ff niet geweest... Maar ik ben er weer!

Leuk al die positieve verhalen zeg! Wij mogen vlg week donderdag voor controle, ben nu al zenuwachtig...
    Vind t nu ook superspannend worden ook al zijn de eerste 12 weken voorbij.

Stiekem al wel wezen kijken voor een kamertje! Erg mooie gezien... Alleen moet er nog best veel gebeuren voordat er uberhaupt iets in de kamer kan staan... Pfff wat een werk! Maar ook weer leuk.

Hoe gaat t met jullie buikjes? Heb t idee dat mijn buik nu btje begint te komen... Leuk leuk!!!

16. mommywannabe

mommywannabe Actief lid

4 nov 2013
    319
    0
    0
    Antwerpen, België
    Hoi iedereen!

hier toch al wel een buikje te zien, tot een weekje geleden verdween hij tegen de ochtend weer en stond ik 's avonds weer helemaal bol :D Maar nu is hij er 's morgens ook al, nog niet gigantisch als 's avonds, maar toch al merkbaar :D zo leuk!!

Hier hebben we intussen het slaapkamertje al gekozen, het staat voorlopig nog op onze geboortelijst om de soldenprijzen te kunnen waarborgen, maar binnen een paar maanden halen we het zeker in huis :D Dan kan ik beginnen met alles in te richten! zalig!!!

Hebben jullie ook een bepaald thema gekozen voor het kamertje en voor de babyspullen? Wij hebben hier gekozen voor bosdiertjes. Niet zozeer uiltjes, want dat zie je al zoveel, maar eerder egeltjes, bambi's, vossen, vogeltjes :p

gisteren ook bij de vroedvrouw geweest en daar hebben we het hartje weer gehoord! Zo mooi! Een stevige hartslag van 158 :)
    We hebben ineens ook al een beetje besproken wat ik precies zou willen voor de bevalling, ook al is die nog zo ver af... Maar ik het zat zo in mijn hoofd te malen, dat ik er wel vragen over moest stellen. :p En wat was ik blij om te horen dat alles wat ik graag zou willen ook echt mogelijk is! :D

Hier in België is het niet de normaalste zaak van de wereld dat je een eigen vroedvrouw hebt, hier neem je normaal enkel een gynaecoloog. Wij doen het eventjes anders :p Ik wil niet thuisbevallen, maar in het ziekenhuis. Maar het zou voor mij echt verschrikkelijk zijn om naar het ziekenhuis te gaan met het idee te moeten bevallen en dan terug naar huis gestuurd te worden omdat je bv nog maar 1cm ontsluiting hebt... Wat hier in BE echt heel veel gebeurd. Niet leuk! Dus nu hebben we afgsesproken met de vroedvrouw dat ik eerst haar opbel, zij komt thuis een kijkje nemen en zij beslist vanaf wanneer het de moment is om naar het ziekenhuis te vertrekken. Een hele geruststelling!
    Ik heb ook altijd met het idee gespeeld om een onderwaterbevalling te willen, ook niet zo alledaags in BE. Vooral ook omdat ik absoluut geen epidurale wil en dit mag ook niet wanneer je een onderwaterbevalling wilt. Dus dit is voor mij dan een extra stimulans. Mijn vroedvrouw was dolgelukkig dat ik een onderwaterbevalling wil, zij is hier een grote voorstander van. Zij heeft dan ineens ook de pro's en contra's overlopen met ons.

het was echt een super zalig gesprek, we zijn er echt buiten gekomen met een opgelucht gevoel :D

sorry voor de lange tekst, maar ik had precies ineens heel veel te vertellen :D

17. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Michelle, jij uiteraard ook van harte gefeliciteerd! :)

@ Mommywannabe, wat fijn! Blij dat alles goed was! En natuurlijk ook dat je nu wat duidelijkheid hebt omtrent de bevalling. Verder wat de kamer betreft zitten we in een groot dilemma. We willen graag verhuizen maar of dat lukt binnen 3 maanden is echt de vraag. Dus wat de babykamer betreft, mochten we niet voor de bevalling kunnen verhuizen, dan wordt het toch echt onze logeerkamer opknappen. Ik heb hele mooie muurstickers gezien voor een babykamer die ik heel graag wil. :p Verder zien we wel even.

Gisteren zijn we weer naar de gyn geweest en eigenlijk was alles goed! Lief, klein rustig frummeltje gezien dat aldoor slaapt haha. Hartslag was goed van de kleine, mijn gewicht nog altijd aan de lage kant, maar goed, dat hoort bij mij want zie er gewoon gezond uit. Moet alleen op mijn onderdruk letten (110/60) ivm die bloedverdunners die ik dagelijks spuit.

Verder weer wat nieuwe afspraken!
    - 20 februari controle gyn
    - 13 maart GUO gepland

Bijgevoegde bestanden:

18. diana87

diana87 Actief lid

24 nov 2009
    139
    9
    18
    thuis mama
    friesland
    Daphne91, wat een mooie echo! Ik vind het elke keer weer een wonder dat zoiets moois in je buik mag en kan groeien!

Wij gaan volgende week bij een huisje kijken! Moet aleen nog wel het 1 en ander aan gebeuren, vriendlief vind alles wel prima, maarja ik wil toch wel graag alles naar ons zin hebben, zodat we ons er ook echt thuis kunnen voelen!
    Hebben we het gisteravond even flink over gehad, wat dan weer eindigt in een gigantische emo bui! Maargoed, moet het eerst maar even over me heen laten komen!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, de emobuien ken ik....hier ook steeds :)

@Mommywannabe: Fijn is dat he, dat je nu al weet waar je zo'n beetje aan toe bent. Tot zo ver je een bevalling kan plannen ;)
    Kan je nagaan, dat het hier vrij normaal is, dat als de weeën beginnen, de vk eerst bij je thuis komt om te kijken hoe ver je bent en hoe het gaat.

@Daphne91: OOh mooie echo! Stelt toch altijd weer gerust zo'n echo.

Hier aftellen naar 20-2....dan gaan wij samen met onze dochters kijken of ze een broertje of zusje krijgen. Mijn man denkt een broertje, maar ik ben er van overtuigd van nog een zusje :p
    We komen dan ook niet echt op een naam, omdat hij zich concentreert op jongens en ik op meisjes.

Met het kamertje zijn wij nog niet bezig....eerst moet de zolder nog verbouwd worden en dan gaat onze oudste naar zolder. De baby krijgt dan haar kamer.
    Kamertje wordt in ieder geval roze of blauw ;)
    Alle meubels hebben we nog....die gaan voor een 3de ronde. Ik ben blij dat we bij de oudste alles nieuw hebben aangeschaft een voor goede, sterke meubels hebben gekozen. Scheelt op langere termijn ontzettend veel.
    De kinderwagen hebben we ook nog, daar moeten een paar onderdelen van vervangen worden. Want na 2 kinderen die er toch bijna 2 jaar in hebben gezeten zie je wel gebruikerssporen.
    Maar goed...eerst het geslacht afwachten :p

20. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Wat gezellig weer hier!!
    Wij hebben wel al een thema gekozen.. : Disney!! Maar wel echt mickey.. knabbel babbel bambi.. en geen winnie the pooh.. hihi ze hebben van anel babygoods (dacht dat dat de naam is) hele leuke spullen van knabbel en babbel en bambi..

mooie foto weer van die echo! Kan niet wachten tot we ons ukkie weer zien! Of voelen!! Aangezien ik nog steeds niet het gevoel heb van zwanger zijn. . Voel me nog steeds gewoon ik..
    hoe zit dat met jullie..?

Deel Deze Pagina