1 t/m 15 Augustus 2014 Mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door NiJO, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Meiden een rare vraag...
    als jullie baby beweegt hè.. Voel je dat dan ook 'down under' ?
    Of ben ik weer een apart geval? Hihi

2. fleur2906

fleur2906 Actief lid

11 okt 2013
    203
    0
    0
    huisvrouw
    breda
    Ja zeker ik wel hoor soms denk ik wel is hij trapt zich eruit of zo lekker tegen je schaamrood heerlijk of kei hard tegen de zijkant

3. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Oke :) ik voel t wel eens van onder maar ook tegen mn darmen ofzo. . Dan trilt het een soort van ofzo... echt pijn doet het gelukkig niet. . Vroeg me alleen idd af of dat wel echt de kleine is haha.

4. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Dat idee heb ik ook wel eens Stephie, dus zal vast wel kunnen:)

5. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Hier ook veel schoppen.. Maar nog geen bew aan de buitenkant helaas... Komt vast vanzelf!

Herkenbaar hoor Stephie, voel t ook wel down under! En wat ook niet leuk is: schopjes als mamma een volle blaas heeft... Niet grappig dat gevoel! ;)

Nou lief heeft de marathon volbracht! Met heel veel kramp (dat helaas wel) maar op karakter en met veel doorzettingsvermogen heeft hij t gehaald... Ben zo trots op m!
    Had een speciale medaille gemaakt van een speentje met pappa is the best erop! Hij vond m geweldig... Helemaal emotioneel! Zo mooi...

6. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Dat blaas gevoel ken ik haha
    gister avond weer meerdere keren gevoeld :)

Hij lijkt wat drukker te worden nu.. :)

Vriend is weer werken. . Ik zit weer alleen.. bah

super gaaf dat je mannetje gelopen heeft kaatje! En ook leuk wat je voor hem gemaakt heb! :)

7. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik voel hem idd ook down under.. maar ik voel hem sowieso nooit echt hoog schoppen. Dus denk dat het normaal is Stephie :p

8. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Gelukkig veel herkenning haha.. :)
    Ik voel hem ook alleen nog maar laag.. dus zal nog niet gedraaid zijn..

Zijn jullie al met namen bezig?
    pff wat is dat moeilijk zeg!!

9. Vrolijke mama

Vrolijke mama Actief lid

12 dec 2013
    336
    0
    0
    Die namen!! Phoe echt een dilemma! Ik vind bijna niks mooi en hou van kort en stoer en vooral niet te simpel.
    Over de meisjes naam hebben we niet hoeven te gissen. Die hadden we namelijk nog bewaard van de geboorte van onze zoon.

nu dus nog een jongensnaam!

Dat schoppen is hier heel wisselend. De beeb draait volgens mij echt ale kanten op. Vaak voel ik het schoppen rond de navel maar dan later weer net boven het schaambot. De ene keer zit de beeb aan de 'oppervlakte' en de andere keer is het bijna niet van buitenaf voelbaar, zo diep zit ie dan!

Ik kamp met overgewicht (weeg nu 105kg) maar de beeb leeft in een heuze villa zeg ik maar altijd.
    Gaan jullie voor een thuisbevalling of liever in het ziekenhuis? Vorige zwangerschap woog ik net zoveel en kon ik gewoon thuis bevallen. (Is uiteindelijk toch zh geworden vanwege de rug en been weeën. Maar had anders alsnog weer naar het zh gemoeten voor de hechtingen na inscheuren.

Nu zijn de regels veranderd en ik zit qua bmi net op het randje. Ze adviseren me toch om in het zh te bevallen en door mijn bmi heb ik een medische indicatie waardoor de kosten volledig gedekt worden. Vind het zelf wel fijn om in het zh te bevallen...met die weeën om de zoveel minuten in de auto last minute naar het zh gaan is me niets bevallen de vorige keer hahaha

10. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    Wij hadden al namen voordat we uberhaupt zwanger waren, dus dat scheelt:D.

Het schoppen hier is ook wisselend. Soms zit de kleine nog heel laag, maar steeds vaker voel ik de kleine steeds vaker rond mijn navel en ook steeds harder:)

11. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Meisjes naam hadden we wel idd! Maaar het is een knul.. wat ik leuk vind vind mn vriend niks en andersom ook haha..

ik heb ook overgewicht. . Maar ze hebben het daar niet over gehad bij de vk.?
    ik zit al op 119 :-o *schaaamm* ik ga wel een afspraak maken met de diëtist voor tips. . Want ik merk dat ik er zelf moeite mee heb dat ik aankom.. wil dit zo min mogelijk als t ff kan.. ik ben ruim 6 kilo aangekomen nu.. vanaf de behandeling zeg maar..

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Heb net controle gehad en beeb doet het weer uitstekend.
    Ze is lekker druk en weer aan het duimzuigen!

Verder ligt ze bijna een week voor op de groei en aangezien onze jongste ook geen kleintje was (4310 gr) moet ik volgende week voor de glucose intolerantie test.
    De gyn verwacht er niks uit, wij maken gewoon heerlijke boedha babies.

Verder voel ik de schopjes overal! Af en toe lekker aan het draaien, je ziet dan een hele bult komen.

Naam zijn wij ook al uit, wat een rust geeft dat :p
    Heb ook al een geboortjekaartje gezien, dus daar zal ik een proefdruk van bestellen.

13. RiTi

RiTi VIP lid

24 mrt 2009
    7.587
    0
    0
    Utrecht
    hee lang niet meer geschreven maar lees trouw mee :)

Jongensnaam kwamen we per ongeluk tegen en hij bleef echt plakken, ook geen enkele behoefte nog verder te kijken en hij begint ook al echt te wennen en te 'passen'.

Hier geen vila maar wel een zeer ruim zwemparadijs :p.
    Hij kan nog steeds koppeltje duiken.

14. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Het namendrama... Voor een meisje was ik (ja, ik, niet vriendlief) er al uit voordat ik zwanger was. Maar oei, nu is het een mannetje. En we komen er maar niet uit. We hebben er nu drie maar ik heb nog niet echt dat: JAAAAA, dat is em - gevoel.

En mijn vriend is Duits, nog een lekkere complicatie factor ;).

15. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Kris, zo herkenbaar! Inderdaad, een meisjesnaam was er zo.. had ook echt het gevoel dat het een meisje zou worden. Nu blijkt dat het een jongetje is, word dat toch wel wat lastiger. Vooral omdat mijn vriend Russisch is en we een naam wilden die zowel daar als hier kan.. Drama! We hebben er nu een, eindelijk, maar het zou zomaar kunnen dat VL zich volgende week weer bedenkt haha

16. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Vriend vond mijn bedachte naam ineens leuk! :) maar of die het ook word ? Haha ik doe m'n best.. Hij wil graag een Nederlandse naam.. Ik ben meer van de Engelse namen haha :) en hij vind namen van mij leuk waar van ik dan op dat moment net denk van Hmm ti's m net niet :)

Lijkt me erg lastig een buitenlandse vriend... Dat zijn toch meestal hele andere namen... ?

17. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    buik23wk.jpg

wouw kleine groeit goed geloof ik!! ;)

18. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    wauw! mooie buik hoor... de mijne is nog wat kleiner maar mag er ook zijn!
    zal eens kijke of ik een leuke foto kan maken! (ik ben niet weggelegd voor selfies geloof ik ;))

19. Stephie86

Stephie86 Fanatiek lid

17 apr 2012
    1.034
    0
    36
    Thuiszorg en zor
    Rotterdam
    Ik heb m ook flink bewerkt hoor.. mn halve badkamer er af gezwiept haha
    heb helaas geen mooie grote spiegel ;)

20. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    @ Stephie, ja dat is ook vrij lastig soms. Hij is wel gewoon een Nederlander (woont hier al bijna 15 jaar) dus spreekt gewoon Nederlands, hij en zijn zusje hebben ook niet echt moeilijk uit te spreken namen (Roman en Victoria) ondanks dat ze Russisch zijn. We hebben een naam gevonden die wel iets meer Russisch doet overkomen, anderzijds niet zo vaak voorkomt hier haha

Deel Deze Pagina