Is denk ik bij iedereen anders hoor. Bij mijn dochter was met 20 weken alles in huis en met 25 weken kon ze wel geboren worden haha. Mijn zoontje was alles klaar met 16 weken. Dochterlief ging over op groot bed en commade ging van de kamer dus schoof gewoon een hokje verder haha. Had lekker alle tijd om kleertjes zo nu en dan te halen en leuke kamer aankleding. Nu dus pas na 30 weken
Hallo meiden! Ik kom me hier ook melden, zit al wel in de augustus 2016 groep. Ik ben Billy, 21 jaar en zwanger van een eeneiige tweeling. 10 augustus ben ik uitgerekend. Ik ga ff de laatste pagina's terug lezen hoor.
Wandelwagen, kamer en box hebben we al gekocht. Kamertje en box komen in maart binnen. Wandelwagen staat boven op zijn slaapkamer. Had dat even nodig.. Want heb nu totaal geen koopdrang. Denk dat ik anders heel veel kleine onnozele dingen had gekocht om maar wat te kunnen kopen 😂😂.
Bij mijn dochter hebben we pas na de 20 weken dingen gekocht, volgens mij heb ik daarvoor nog niet eens een rompertje of paar sokjes gekocht. Babykamer was denk ik ergens rond de 30 weken klaar, kinderwagen met 34 weken geloof ik gekocht. Kinderwagen was de volgende dag al in huis, dus veel eerder bestellen vanwege levertijd was echt niet nodig. Het ding stonk wel erg naar plastic, dus het was wel fijn om die een tijdje te laten luchten voor de baby er in zou komen. Ik vind het juist wel prettig om alles een beetje in stapjes te doen en niet zo heel vroeg in de zwangerschap. Het is nu allemaal zo pril nog, ik zou het zelf niet heel fijn vinden om alles al klaar te hebben staan en dan nog een half jaar te moeten wachten. Maar iedereen is daar anders in natuurlijk. Wij gaan deze keer niet eens een echte babykamer maken. Baby komt eerst bij ons op de kamer, daarna bij zus en als zus groot genoeg is gaat ze naar zolder. Wanneer dat precies is zien we nog wel. De komende tijd gaan we de zolder wel al verbouwen zodat de kamers daar in elk geval klaar zijn: slaapkamer dochter, washok en logeer/hobbykamer.
Hebben jullie eigenlijk al nagedacht over zwangerschapscursussen? Ik zit nog een beetje te twijfelen of ik deze keer iets ga doen. Verder hebben we nu wel het meeste geregeld: afspraak 20 weken echo, kraamzorg, kraampakket, kdv. De vk moet nog een verwijsbrief voor het ziekenhuis maken en dan heb ik daar over een paar weken al de intake.
Ik klets wel mee op Facebook maar kom hier ook gewoon nog hoor. .. heb het alleen erg druk en s avonds erg moe dus niet altijd puf om alles bij te lezen hihi
@suus: Dank je wel @zwangerschapscursus: ik doe daar niet aan..heb ik bij de vorige twee ook niet gedaan en is helemaal goed gegaan. Ik denk dat geen enkele cursus opweegt tegen hetgeen jouw lichaam je verteld dus nee ik doe niet aan de cursussen...vind ik ook zonde van het geld. Maar dat is mijn mening
Zo jij bent al goed opweg! 20 weken echo wordt bij de eerst volgende afspraak bij de vk ( 24.2) gelijk ingepland. Kraamzorg heb ik nog niet gedaan..kraampakket trouwens ook nog niet hahhaa kdv wel. Dat is dezelfde als waar de twee oudste naar toe gaan. Hun zitten nu dan op de bso maar die zit aan de kdv vast, deur ernaast. Het is een kleinschalige kdv en echt een hele fijne plek met super lieve zorgzame leidsters. We zitten er al jaren dus dat zit wel goed.
Dankje Suus! Spathiphyllum, ik denk dat je lekker bezig bent, belangrijke dingen heb je geregeld hoor! Ik moet ook nog even een kraampakket aanvragen. Ik ga ook geen cursus doen. Ging de vorige keer zonder wel best, haha.
Azucena wat schattig die echo. Las laatst dat je baby waarschijnlijk wakker is bij de echo als je vantevoren iets zoets drinkt dus dat ga ik doen bij de geslachtsbepaling.
Heeft hier eigenlijk iemand ervaring met 2 kleintjes op 1 kamer? Dat lijkt me erg handig en leuk. Ik wilde als kind altijd bij mijn ouders in bed en als dat niet mocht lag ik bij mijn broers in bed. Alleen vond ik niks aan. Zouden ze elkaar wakker houden? Het zou pas na een jaar zijn, eerste jaar blijft baby'tje lekker in het ledikantje naast mij.
Ik heb ook tot mijn 14e altijd samen geslapen, eerst met mijn zus, toen zusje en toen weer zus. Uiteindelijk alleen. Ik wilde dit kindje ook na een jaar, 1.5 jaar bij dl leggen, alleen t zijn er 2. Dus die gaan al samen, en 3 wordt wat veel, denk ik. Denk dat de tijd het gaat uitwijzen.
Ja hoor.. mijn kindjes slapen op 1 kamer. Zoontje was net 3 en dochter 1.5 toen ze samen mochten slapen. Zoontje vond het niet eerlijk dat papa en mama wel samen mochten slapen en hij moest alleen. In het begin een beetje huiverig ervoor maar goed toch geprobeerd en het ging super goed!!! Tot nu toe slapen ze op 1 kamer en willen echt niet apart. Ik heb vroeger altijd met mn broer op 1 kamer geslapen. Ik weet niet waarom ik dat perse wilde want ik kon ook bij mn zus maar mn broer en ik waren zo gehecht aan elkaar. Totdat hij ouder werd en mn vader het toch echt tijd vond dat hij zn eigen kamer kreeg..oeiiiii wat was ik boos zeg!! Heeft nog lang geduurd eer ik er vrede mee had
Kraamzorg heb ik ook geregeld, kraampakket nog even bestellen, maar dat heeft geen haast.. Ik ga denk ik weer zwangerfit doen, vorige keer ook gedaan en was wel leuk. Eigenlijk voornamelijk gewoon sporten met andere zwangeren dus niet echt een cursus.. Verder maar gewoon afwachten, tijd gaat opzich wel redelijk snel nu..
Hoi dames Hier even teken van leven .. sommige dames die op de fb pagina zitten weten er al vanaf Vanmorgen met spoed in zh geweest aangezien ik een bloeding had met de kleine lijkt niks aan de hand ... vanmiddag paar uur geslaprn bloeden was inmiddels gestopt werd wakker en begon ik weer te vloeien dus zostraks weer na zh geweest .. had vanmorgen al de tip gekregen rust te nemen ... vanmiddag zeiden ze volledig bedrust dus ja was ff schrikken en hopelijk blijft het goed gaan ...
Dat klinkt heftig, hopelijk helpt de bedrust en blijft alles goed gaan met je kleine wonder. Laat je maar even lekker verwennen door je vriend/man nu je toch zelf niets mag
@dmj. Wat heftig. Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan. Succes met de bedrust zie je ook 2 kids hebt rond lopen? Dan zal bedrust helemaal niet mee vallen denk ik
Wow dat zal schrikken geweest zijn dmj. Succes met rust houden, lijkt me erg moeilijk. Hebben ze ook gezegd hoelang?