20 weken echo wordt gedaan tussen de 18 en 22 weken, maar het liefst tussen de 20 en 22 want dat schijnt het betrouwbaarst te zijn. Ik heb hem volgende week met precies 20 weken.. Voel de kleine al heerlijk schoppen elke dag, ook al aan de buitenkant gevoeld Hoop door te kunnen werken tot 36 weken, maar we gaan het wel zien, kan altijd een weekje eerder stoppen natuurlijk, maar heb liever zo lang mogelijk erna..
Wat een mooi buikje Suus! Zo schattig. 5e ziekte kan gevaarlijk zijn als je die krijgt in de eerste 20 weken, zegt de gyn. Ook wel bekend als parvo-virus. Ik ben er op geprikt tijdens het bloedprikken, werk met kinderen en wist zelf niet of ik m gehad had. Maar ben beschermd, heb het gehad. Over de 20wekenecho. Hier zei de vk juist liever net voor de 20weken, whaha. Het is ook elke keer anders. De vorige keer had ik m met 18w3d. Was een GUO overigens, gebruikte toen medicatie die eigenlijk niet mocht. Maar alles was goed en prima zichtbaar.
Heb het even opgezocht..het was idd de 5e ziekte. Leuk he die schopjes. Gisteren lag ik op de bank en de kleine was lekker druk..wilde toen toch wel weten of ik het ook a km aan de buitenkant kon zien en ja hoor daar was het...een heel klein minie schopje!!!! Echt zo ontzettend leuk. Daarna niet meer
Hey meiden, hoe gaat het met jullie? ik weet niet of jullie nog weten wie ik ben, ik ben namelijk echt al weeeken niet op dit forum geweest, omdat het thuis gewoon heel druk was en ik het even niet zag zitten allemaal. we zijn verhuisd, kindjes zijn veel ziek geweest, ik ben zelf ziek geweest, en daarnaast ook echt hondsberoerd echt de hele dagen door i.c.m overgeven. maar kan dan ook nu echt wel zeggen dat we lichamelijk weer de goede kant op gaan. en hoop dat het genieten dan ook nu snel een beetje begint. ik ben aan het uitkijken naar mijn 20 weken echo die ik 24 maart heb, ook al ben ik dan al bijna 21 weken hihi. verder zijn ze nog aan het onderzoeken of ik aan ptss heb, nog na aanleiding van mijn laatste bevalling. hiervoor moet ik morgen naar de psych en die zal dan even zien of ik nog te redden ben haha. maar khoop dat ik hier nog even mee mag blijven praten, ik heb natuurlijk veel gemist. maar zou het dan nu ook wel erg fijn vinden om dingen te kunnen delen met andere meiden die in hetzelfde schuitje zitten. ohja wij weten nog niet wat het word en weet niet of we dat wel willen weten, weten jullie het allemaal al?
Welkom terug! Wat een rot periode heb je gehad! ! Hopelijk kan je nu beetje gaan genieten! ! Wij weten inmiddels dat we een meisje krijgen. .helemaal blij! ! Heb je nog een paar dagen om te besluiten wat je wilt hihi.. je kan ook altijd een envelop mee vragen hè? Dan kan je later nog bedenken of je het wil weten! En natuurlijk kan je mee blijven kletsen! Gezellig toch! !!
Wat wil je klaar gaan maken? Tijdens de zwangerschap van de eerste hebben we de bo neergezet. In de loop van de tijd is er wel wat bijgekomen, speelgoedkast, commode voor makkelijk verschonen, en qua veiligheid. Maar dat hoef je nu nog lang niet te doen?
Vorige keer box met 38 weken opgezet, nu ook wel aan het eind denk ik. Verder valt er niet zoveel klaar te maken toch? Keukenkastjes zijn al beveiligd, maar dat hoeft pas als je kind zich door de kamer gaat bewegen.. Over een maandje hoop ik de zolderkamer voor zoon klaar te hebben zodat hij naar boven kan en dan kan ik de babykamer een beetje bij gaan werken en spullen uitzoeken.
hier moeten nog kabels weg gewerkt worden. de woonkamer nog anders ingedeelt zodat er een box in kan. de keuken lades beveiligen. en nog meer van dat soort dingen.
Gisteren op controle geweest, omdat ik nu toch wel heeeel erg nieuwsgierig ben of het nou weer een jochie is of toch een meisje hebben we het gevraagd. Maar we hebben een dwars kind Navelstreng lag lekker tussen de beentjes dus we konden niets zien.....25 maart herkansing tijdens de 20 wkn echo! Ales was goed, alleen mn bloeddruk is beetje aan de hoge kant dus ik moet stoppen met overmatig drop eten haha. Ow ik heb ook naar de vreselijke jeuk op mn rug gevraagd, zolang het niet overal gaat zitten is het niet erg. Moet het wel beetje in de gaten houden..
De box zet ik hier nog niet neer, we hebben net een nieuw huis toegewezen gekregen..nieuwbouw en die zijn pas eind sept klaar dus dat komt wel als we verhuist zijn
Hoi dames Hier beetje stil geweest (zit meer op dr fb groep en ben erg ziek geweest) Hier staat de box al aangezien me jongste er nu af en toe nog in zit en vanaf begin juni maken we hem gereed voor de baby
Kabels en keukenlades zijn dit jaar echt nog niet nodig hoor de eerste maanden ligt je kindje toch in de box/bed/kleedje op de grond en gaan ze geen kant op.. Maar als jij je er fijn bij voelt dat het vast gedaan is, moet je het al lekker doen natuurlijk
Hoe gaat het met iedereen? Hier alles goed, heerlijk weekend achter de rug. In Rotterdam staat er een heel groot reuzenrad van 55 'm hoog, daar zijn we zondag in geweest..de kinderen waren erg dapper en vonden het geweldig. Ik vond het knap dat ik er levend uitkwam..wauw wat vond ik het eng zeg!! Zijn jullie al aan de babykamer begonnen? Ik was de eerste weken flink bezigbmet alles eruit halen want het was een kamer dat gebruikt werd voor het opbergen van seizoens kleertjes, schoenen enz. Kozijnen geschuurd en geverfd en verder niks meer gedaan tot nu. Na de 20 weken echo weer aan de slag. Huis baby klaar maken: dat doe ik pas als de baby gaat kruipen enz.
Hier gaat best ok, nog weekje dan 20 wkn echo en hopelijk geslacht We hebben nu zoontjes kamer af en na volgende week kan ik met babykamer aan de slag, eerst alle kleertjes uitzoeken, weg of houden.... Dan wat ordenen, poetsen en dan zwager vragen om de muur te verven...