1 t/m 15 augustus 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Eedihcro, 26 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.171
    1.340
    113
    #21 Manderijntje, 27 nov 2016
    Laatst bewerkt: 27 nov 2016
    ♡ZWANGER♡

1 augustus

2 augustus
    Sterrenmama - 31 jaar - tweede kindje

3 augustus
    Manderijntje - 26 jaar - tweede kindje

4 augustus
    Eedihcro - 39 jaar - eerste kindje

5 augustus
    Applejo - 29 jaar - eerste kindje

6 augustus
    Kyra77 - 39 jaar - tweede kindje

7 augustus
    Ike - 30 jaar - eerste kindje

8 augustus

9 augustus

10 augustus

11 augustus

12 augustus

13 augustus

14 augustus

15 augustus

Totaal: 6

♡ Afspraken ♡

December
    2 december Ike bloedtest op hcg

2. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.171
    1.340
    113
    Gefeliciteerd meiden! 😍

Ik heb precies een maand geleden een vroege miskraam gehad met net geen 5 weken. Had het vorige keer aan mijn ouders en broer en zus direct verteld dus was wel erg jammer. En nu dus weer zwanger. Nu weet alleen me moeder het. En mijn man natuurlijk. 😂 Ik ga maandag de vk even bellen voor een afspraak rond de 8-9 weken. Moet erg vroeg bellen hier omdat er weinig vk's zijn die thuisbevallingen doen.

Qua kwaaltjes heb ik nog niet echt wat. Behalve steken in mijn eierstokken af en toe. Onzekerheden ook niet echt. Ben wel iets minder enthousiast dan vorige maand, vind ik wel jammer.

@Eedhicro; Dat gaat wel opvallen denk ik. Anders gewoon voorbereiden op de manier hoe jullie het zouden willen vertellen en dan gewoon kijken hoe het loopt?

@kyra; wat een leuke verassing die test! 😬

3. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb wel wat oplossingen... Wijn: eigen fles alcoholvrije overgieten in een gewone fles. ;)
    Rood vlees: neem het danste plakje en oeps... Iets te lang gebakken :$
    Sauna: is dit in een huisje? Gewoon met je partner erin gaan maar niet aanzetten :D

4. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ik dacht dat sauna wel kon als zwangere. Mits het niet je 1e x is.

5. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Welkom allemaal! En gefeliciteerd! Leuk dat jullie mee komen kletsen.

Toch best veel mensen die al eens problemen gehad hebben zeg. Een hoop onzekerheid dus de eerste weken. Gelukkig zijn de steken hier vandaag niet erger geworden.

Voor wat betreft de alcohol, voor een diner met vrienden ga ik de fleswisseltruc wel doen. Maar bij mijn ouders werkt het niet. We hebben altijd een hele rij flessen staan en het zou wel vreemd zijn als ik er eentje tussen zet die alleen voor mij is.
    En de sauna mag dacht ik pas na 3 maanden. En we gaan ook niet echt regelmatig. Hooguit 2-3 keer per jaar.

Ik ga morgen de gyn bellen voor een eerste afspraak. Spannend!

Ike, waarom heb jij op 2 december nog een bloedtest? Is dat normaal?

6. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Eedhicro bij ons ziekenhuis is na icsi een bloedtest normaal. Gebeurt hier altijd 15dgn na terugplaatsing. Maar dat is niet overal hoor.

Succes met de wijn wisseltruc. Hopelijk werkt het.

7. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Ow no... Voel mn onderrug heel erg. Net zoals ik ongesteld moet worden... Hoop zo dat t blijft zitten.

Mijn schoonmoeder zette me vndaag ook een grote viskom wijn voor mn neus (ook nog eens een te zoete riesling... Mn man was slim die ruilde met mn glas na een kwartier.

8. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik voel pok van alles, maar dat schijnt erbij te horen. Ik vind het doodeng...

Handig van de wijn ook. Wat heeft ie gezegd dat hij hem pakte?
    Voor komende vrijdag heb ik heel slim gevraagd welk drankje wie wil drinken, dan weet ik of ik rode of witte alcoholvrije wijn moet halen :p

Ike, je zit in een traject dus. Spannend. Gelukkig blijft ie tot nu toe plakken.

9. ike

ike Fanatiek lid

5 jul 2013
    1.573
    118
    63
    Gehandicaptenzorg
    Waalwijk
    Ja alles wat je voelt is killing. Helaas kunnen we niet anders dan afwachten.

Eedhirco ja zo'n mmm traject is heel spannend.

10. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Jaa vind t ook echt eng... Zo n machtige zere onderrug en zere buik. Alsof ik ongesteld ga worden. Is het gek dat ik morgen verloskundige al bel voor een eerste afspraak? Voor straks als ik 6 ,7, of 8 weken ben? Of bel je dan later? Of is dat heel vroeg na 3 dagen na NOD

11. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Je kunt altijd bellen toch? Evt je zorgen uiten? En dan geven ze zelf wel aan of je al dan niet terecht kunt.

Ik ga niet naar een verloskundige, dus ik bel zeker morgen. Ziekenhuis heeft vaak veel langere wachttijden. Hoewel ik dus wel ga proberen om met 6 weken al een afspraak te krijgen. Hopelijk kan dat. Anders wil ik pas bij 8 weken. Vorige keer bij 7 weken was er geen hartje en toen hebben we dus weken in onzekerheid gezeten. Want ja, dan zou het kunnen, maar is niet waarschijnlijK. Ga nu ook naar een ander ZH want de vorige keer had ik er totaal geen goed gevoel bij.

12. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon bellen hoor applejo! Je kunt je eerste afspraak maar gemaakt hebben ;)

Hier morgen bellen naar het ziekenhuis. Door mijn geschiedenis met miskramen moet ik vanaf hartactie tot 6 weken na de bevalling bloedverdunners spuiten. Dus mijn eerste echo moet al met 6 weken....

Ik snap je gevoel hoor Eedihcro, bij mij ging het elke keer rond die termijn fout. Wij hebben toen ook besloten om niet voor de 8 weken een echo te maken. Het is zo pijnlijk om in die onzekerheid te zitten!

13. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Okee, ga ik morgen gewoon bellen! Hier gelukkig de krampen en zere rug weer wat minder. Lekker aan de chips en choco-inda s gegaan, haardje aan en massage van mn man. Op naar morgen

14. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Jij bent goed bezig. Denk dat ontspannen ook het beste is. Gister thuis gezeten en dan blijf ik maar twijfelen over die kramp en vandaag boodschappen gedaan en sintcadeaus gekocht en nergens last van. Alleen lekker moe nu.

Laat je maar lekker verwennen door je vent. En die combi van chips en chocopindas... vreselijk. Het idee alleen al. Mijn man at vanmorgen een tosti en toen ging ik ook bijna over mijn nek van de lucht. Terwijl ik ze normaal heel lekker vind ;)

Sterrenmama, waarom de bloedverdunners dan? Echt vanwege de miskramen? Dat wist ik niet.
    Ik hoop door meerdere keren vroeg mis en een keer later mis dat ik ook met 6 weken al mag. Als er dan nog geen hartje is, is het al minder gek toch? Anders idd bij 8 en dan zou er zeker een hartje moeten zijn. Ze noemen de eerste 2 bij mij geen miskraam, omdat ze zwangerschappen niet met echo of bloedtest bewezen zijn. Toen had ik nog zoiets dat ik wel zou bellen als ik 5 weken was, dus geen bloed laten trekken. Nu morgen naar ha voor mogelijk blaasontsteking, dus wellicht gelijk dat vragen.

15. applejo

applejo Bekend lid

14 jan 2014
    861
    490
    63
    Deventer
    Nou alle paniek voor niks... vanmorgen even een testje. Nu mag ik woensdag pas weer testen. Want fok me zelf te veel op.
    Eedhicro succes straks bijde dok. Hoop voor je dat je geen blaasontsteking hebt. Dikke knuf

Bijgevoegde bestanden:

16. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Volgens mij mag ik me hier ook voorzichtig komen melden.
    Nu in ronde 8 positieve test. Vandaag is mijn nod en nog geen bloed gezien. Wil morgen nog wel weer voor de zekerheid testen.
    Als alles goed mag gaan word dit ons 3e kindje, maar pffff de spanning is er niet minder om haha.

Applejo, mooie test. Gelukkig maar!!

17. Sterrenmama

Sterrenmama Bekend lid

29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd esmy!!!!

Daar kun je niet meer omheen applejo!!!

18. Kyra77

Kyra77 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.979
    552
    113
    Gefeliciteerd Esmy!
    @applejo: mooie test!
    Meid, ik zou helemaal niet meer testen tot MvM komt.
    Je bent nu zwanger, dat is duidelijk!
    En het zegt helaas niets over het verloop van je zwangerschap.
    Vorig jaar heb ik een MA meegemaakt. Ik ging vol goede moed naar de 2e echo en toen bleek dat het vruchtje gestopt was met groeien. Een week na de miskraam ( opgewekt met pillen) testte ik nog positief...
    Maar ik snap je onzekerheid heel goed!
    Ik duim dat we allemaal een voorspoedige zwangerschap hebben en in augustus een mooi gezond kindje in onze armen!

19. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    Welkom Esmy. Ik zal je op de lijst zetten. Wil je de leeftijd er ook bij?

Heb je nog gebeld Applejo? Je hebt in elk geval een mooie test. Ik had zelfs tot 3 weken na mijn curretage nog positieve testen, dus het zegt inderdaad helemaal niks. Gewoon lekker stoppen met testen. Dat doe ik ook nu.

Kyra, allemaal goede zwangerschappen gaan we voor!

Hier in elk geval geen blaasontsteking. Moest het wel in de gaten houden en vrijdag terug als het gekke gevoel aan blijft houden. Ziekenhuis gebeld en we kunnen 16 december terecht. Ik ben heel benieuwd. Hopelijk zien we dan wel gewoon een hartje.

20. Eedihcro

Eedihcro Bekend lid

14 dec 2015
    658
    161
    43
    NULL
    NULL
    ♡ZWANGER♡

1 augustus

2 augustus
    Sterrenmama - 31 jaar - tweede kindje