Hoi meiden! Gisteren heb ik positief getest op 11 dpo! (Tevens mijn NOD met een kortere luteale fase) Als ik het goed heb berekend kom ik dan precies op 1 augustus. De dag dat mijn man en ik 2 jaar geleden een relatie begonnen! Wie oh wie komt mij vergezellen hier?
Echt nooit verwacht ook. Soms kan ik het nog niet helemaal beseffen hoe snel het is gegaan. Kom maar op kleintje, we zijn er klaar voor!
Morgen 'de grote' dag. Mijn NOD. We hebben samen besloten om morgen de laatste test te gaan doen. Indien die positief is doe ik alleen nog een digitale dinsdag om die aan mijn ouders te laten zien
Jaaa, tof pmk! Nee, ik zat ook naar die test te kijken van huh? Hoe kan dat nou?! Spannend pmk! Ik heb vandaag nog een testje gedaan, hij was mooi opgelopen al. Jij gaat het al vertellen? ^^ Leuk! Wij houden het nog even voor ons, maar kan eigenlijk ook niet wachten.
Mijn testen lopen ook goed op Ik verwacht ook dat ie morgen nog meer opgelopen is! Vandaag ook de verloskundige gebeld om mijn situatie uit te leggen (reuma en chronisch zwaar B12 tekort). Dinsdag naar de reumatoloog en dan de week erna (2 dec) naar de verloskundige voor de algemene testen (urine) en intake. Jij al een VK gebeld? Ja, ik heb besloten het al te vertellen. Lang verhaal kort, opa vecht tegen kanker en kan wel een oppeppertje gebruiken. Als ik het hem vertel, dan wil ik mijn ouders niet achter stellen
Fijn! Ohh daar wordt het wel wat ingewikkelder van? Of valt het mee? Ja, ik heb gisteren de vk gebeld, vond dat wel spannend ook. Ik heb 2 december intake en ze doen rond 8 weken een echo. Best wel vlug al! Maar daar moet ik nog een afspraak voor maken. Ohh dat is wel naar! Kan me voorstellen dat het dan ook nieuws is dat je graag nu vertelt.
B12 tekort kan allerlei complicaties geven of zelfs een miskraam. Dit moet dus heel goed in de gaten gehouden worden. Krijg nu al 1x in de 2 maanden een injectie, maar je hebt kans dat ik die nu vaker moet gaan halen. Qua reuma tsja.. ik hoop natuurlijk geen complicaties, maar zeg nooit nooit. We gaan dus ook kijken 2 dec hoe ze mij gaan begeleiden. VK, Gyn of een combinatie van beide. 2 mei intake? :O Echo heb ik nog niets over gehoord hahaha, eerst die intake maar even afwachten. Daar stel ik natuurlijk gelijk al mijn vragen Binnenkort even netjes mijn huiswerk doen en alle "ziektes en geschiedenis" op een lijstje te schrijven in beide families. Best spannend zo, want het wordt ineens heel 'echt'. Wanneer willen jullie het ongeveer gaan vertellen? Wij nu alleen echt aan naaste familie.. de rest zoekt het nog maar even uit
Oh dat is wel tricky dan! Hoop dat het allemaal goed gaat! Hoe sta je er zelf in? Oh, ik had 2 mei opgeschreven maar bedoelde 2 december. Geen idee hoe ik bij mei kwam. Ik heb precies diezelfde lijst hier nu liggen hihi. En een formulier om echo aan te vragen. Ehm... Ik denk pas na de echo of na die grens van 12 weken... Zoiets! Maar moeten maar even kijken! Vind het ook wel lastig hoor, niks te zeggen. Jij?
Ik en mijn moeder zijn heel close, ik vind het verschrikkelijk om het haar niet te vertellen. Afijn, nog een paar daagjes wachten. Grappig, we moeten dus op dezelfde dag naar de VK Kunnen we elkaar goed op de hoogte houden haha. Ik moet er om 11:15 zijn. Ben heel benieuwd! Zelf sta ik er positief in hoor. Ik ben van mening als mijn B12 gewoon goed in de gaten wordt gehouden dat dat geen problemen mag opleveren Met injectie blijft het namelijk een behoorlijke tijd goed maar zonder zakt ie al gauw naar bijna niet aanwezig Nu heb ik gelezen dat tijdens zwangerschap meer B12 nodig is dan normaal, dus vandaar dat ik denk dat ik misschien vaker een injectie moet halen. Formulier voor echo heb ik niet, maar die zal ik waarschijnlijk wel krijgen 2 dec. Verder moest ik nadenken over een prenatale screening. Heb het er hier al over gehad en wij zijn van mening dat we die niet gaan doen. Denk jij er ook al over na?
Dat kan ik me goed voorstellen. Is dan ook erg leuk het te delen. Ik ga het misschien volgende week al wel aan mijn moeder vertellen. Lijkt me aan de ene kant wel fijn andere kant zegt ze dan, mijn moeder kennende, waarschijnlijk iets in de trant van 'je moet eerst die 12 weken grens maar eens over zijn'. En dat is ook zo dat weet ik ook, maar leuk om te horen is dat niet. Maar misschien valt het wel mee. ^^ Ja, grappig. Ik kwart over 9, manlief gaat mee. ^^ Ohhh, fijn. Ja, wij hebben het er ook even over gehad en willen het ook niet. Heb jij ook last van kwaaltjes of zo? Hier eigenlijk niet. Soms 's avonds beetje trekkend gevoel in mijn onderbuik maar eigenlijk heb (nog ) ik nergens last van. Oh ja en gevoelige tepels, maar ook pas sinds gisteren.
Haha... ik heb een heel verhaal al mee gemaakt qua 'kwaaltjes'. Het begon afgelopen zaterdag dat ik 's ochtends vroeg om 7 uur wakker werd met een ongelooflijke pijn in mijn maag en rug. Geen idee wat dit was en het ging maar niet weg, uiteindelijk naar een weekend dokter geweest. Ik was volgens hem niet zwanger en waar ik last van had vermoed hij (gezien de klachten) dat het een geirriteerd of ontstoken maag/galblaas was. Medicijnen gekregen en mn klachten verdwenen in no time. Tegen mijn vriend zei ik toen het is veel te vroeg om te testen op zwangerschap met urine... Hij keek me een beetje aan alsof ie wou zeggen "De dokter weet wel wat hij doet". Maandag testte ik en zag een heel licht streepje, nergens van uit gegaan, want vorige maand had ik ook zo;'n streepje en toen werd het niets. Afijn.. maandag op dinsdag nacht was ik midden in de nacht wakker en ineens voelde ik heftig maagzuur op komen zetten. Het 'maagzuur gevoel' bleef maar heel even aanhouden en zette al snel om in exact dezelfde pijn die ik die zaterdag had. Snel een omeprazol ingenomen en alle klachten verdwenen al na 10 min. Zaterdag had ik dus ontzettende maagzuur!! Dinsdag meteen weer getest, want maagzuur is een symptoom! Normaal heb ik NOOIT last van maagzuur, heb echt een hele sterke maag en op mijn voeding heb ik vanaf zaterdag enorm gelet, dus dat kon het ook niet zijn. Test: Een veel duidelijkere tweede streep. Ik kon er niet meer omheen. Al vanaf 6dpo heb ik last van krampen/steken en een trekkend gevoel in mijn buik. Dit heb ik eigenlijk dagelijks. De ene dag iets meer dan de ander. Sinds kort ook last van mijn borsten. Nu zo'n 3 dagen. Niet heftig ofzo, meer als ik mijn BH uit doe dat ze 'zwaar' aanvoelen. Tepels waren gevoelig, maar vandaag gelukkig niet Verder merk ik dat mijn geur een stuk sterker is geworden de afgelopen 2 dagen. Mijn borsten zijn gegroeid (zo snel al? Sh*t!). Verder weinig klachten hier Mijn vriend is ook van mening om de 12 weken af te wachten. Ik heb toen wel gezegd ik ga het wel mijn naaste familie vertellen en daar kon hij wel inkomen. Vond ie ook wel goed. Alleen zei hij wel erbij... Het kan zo snel komen en het kan ook zo snel gaan, dus met mijn ouders zie ik wel wanneer ik het vertel. Stel nou dat het wel mis gaat, dan heb ik in ieder geval mijn moeder om even bij uit te huilen
Oh jeetje jij hebt inderdaad al een rij symptomen gehad, haha. Wat spannend dat je al zo vroeg positief testte ook. Ik testte 11 dpo voor het eerst, omdat mijn temperatuur nog niet gedaald was en het dat andere cycli wel gedaan had. Maar dat was mijn NOD- luteale fase van 11 dagen. Had je dan ook zelf het gevoel dat je zwanger was voor je positief testte al? Ja. Toch ook wel een beetje griezelig maar daar probeer ik maar niet aan te denken, daar wordt het niet beter van. Hoe oud ben jij eigenlijk als ik mag vragen? Wel benieuwd.
Heel gek, maar ik had inderdaad heel sterk het gevoel "het is raak deze ronde". Ik heb dit nooit zo naar mijn vriend geuit, maar wel dus de opmerking gemaakt zaterdag dat de dokter zijn uitslag nog helemaal niet definitief kon zijn. Ik denk dat hij mij toen een beetje voor gek verklaarde Wat klonk hij verbaast toen ik zei dat mijn test toch positief was een paar dagen later! Ik vind het ook heel griezelig. Ik probeer maar gewoon er niet te veel stil bij te staan en gewoon te genieten van het feit dat er nu iets in mijn buik groeit In Augustus ben ik 27 geworden. Het liefst was ik al veel eerder begonnen met kinderen, maar we wouden eerst alles op een rijtje hebben (huisje boompje beestje) voor we aan kinderen begonnen. Jij bent op zich ook wel snel zwanger geraakt in 4 rondes. Hoe oud ben jij? Vandaag erachter gekomen dat mijn vriend het toch stiekem al aan zijn beste maat verteld heeft. Had ik eigenlijk niet verwacht. Hij is zo ontzettend nuchter en gister kwam hij ook weer zo over met zijn opmerkingen, dat ik eigenlijk dacht dat hij het aan niemand zou vertellen tot de 12-13 weken.
Nou... de spierpijn in de buik is er ook bijgekomen. Had ergens gelezen hier op het forum dat meer vrouwen daar last van hebben
Okee. Misschien ken je je lichaam goed? Ik wist allemaal niet zo goed meer hoe ik mij moest voelen na pilgebruik. Ik meende dat mijn cyclus voor pilgebruik rond de 31 dagen lag... Maar mijn cyclus na de pil was ineens een stuk langer. En ik werd daar ook erg onzeker van. Zal misschien toch ontpillen zijn geweest want deze ronde zou mijn cyclus weer 31 dagen zijn geweest, een normale cyclus. En juist deze ronde ineens raak! Inderdaad best snel maar die langere cycli voelden heel lang. Ook juist omdat mijn luteale fase korter is en mijn eisprongen dus ook heel laat in de cyclus lagen. Blij dat deze ronde korter was haha en ineens zwanger. Daar sluit ik mij bij aan. Ja, is ook wel het mooi als je alles voor elkaar hebt en er gewoon voor kunt gaan. Ik ben 25. Wij hebben ook een huisje, een paar bomen en 3 beestjes. En we werken beiden in de gehandicaptenzorg. ^^ Ohhwww... Dat is ook zowat! Dan mag hij niet zo hard meer roepen! Vond je het vervelend? En naar die buikpijn! Maar vooruit, het hoort erbij. Ben benieuwd wat we allemaal aan kwaaltjes krijgen!
Het enige wat ik weet van 'vroeger' (Ik was 14 of 15 toen ik al aan de pil ging ivm heftige menstruatie pijn) was dat ik vooral constant was. Niet veel verschil dus. 3 beestjes? Wat heb je allemaal lopen? Hier heb ik een schat van een poezenbeest Mijn kleine meid haha. Ik vind het helemaal niet vervelend dat hij het verteld heeft, integendeel, ik vind het juist leuk. Juist omdat hij gister nog zei van "Het is zo gekomen en kan ook zo weer weg zijn", vind ik het leuk dat hij het aan iemand verteld heeft.
Maar dat is wel fijn. Lekker regelmatig! Had je nu ook veel menstruatiepijn? Toen ik een jaar of 16 was had ik altijd erg last van mijn rug maar dat had ik nu niet meer. Ahh leuk! 3 katzels hier. Ohh gelukkig!
Ik heb nu maar 1 'echte' menstruatie mee gemaakt en die viel mij enorm mee! Wel een beetje last van buik en rugpijn gehad maar niet zo heftig als wat ik mij herinner. Ik lag namelijk sowieso 3 dagen ziek op bed. Heftige pijn in buik, rug en benen. Zelfs de vage klacht dat 'kou' (alles wat koeler was dan mijn temperatuur) pijn deed op mijn huid. Ik kan het moeilijk omschrijven.... Plus dat ik sowieso een week aan het vloeien was. Deze keer heb ik maar 3 dagen een menstruatie gehad. Blijft wel heel rustig hier Waar blijft de rest?