1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Dank je wel! Zij die bij de Da of de Kruidvat te koop?

Hier met mijn mond wijd open... Heb voor de zwangerschap bloedonderzoek laten doen (waaruit gekomen was dat ik duieus posi Pfeiffer had en erg te kort aan Vit D) En dan 2x Emesafene.. I(k moet nu mijn hele eigen risico betalen :O Want een paar doosjes van de zetpillen kosten dus 44.95!!! :$:$:$:$:$:(

2. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Even snel..... Hier net NIPT-uitslag gehad en mijn kindje heeft geen Down of een van de andere ernstige trisomie-afwijkingen!!! Zo dankbaar en blij!!!!

3. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Veel gekletst weer! ;)

IlonavanH90 Nee gelukkig geef ik niet regelmatig over. Gister ochtend was de laatste keer. Vandaag is er niets uit gekomen maar voel ik me wel weer raar in mijn maag nu sinds lange tijd. Gewoon rustig aan doen ;)

Eloveh Hier in zekere mate over het kindje gedroomd. Maar niet echt heel specifiek :)

Sierra Toch 'jammer' dat ze geen duidelijke oorzaak hebben kunnen vinden. Daar hoop je op zo'n moment dan toch op... Gelukkig was met die kleine alles goed ;)

Antibiotica Er zijn kuurtjes die toch wel mogen tijdens zwangerschap. Anders schrijven ze het echt niet voor :)

Aowyn Mooi buikje hoor! Duidelijk zichtbaar ! :D Balen van die pillen..., maar ik herken het wel.. Dit is het eerste jaar dat ik in Januari niet al mijn gehele eigen risico er door heen gejaagd heb. Mijn pillen zijn ook iets van 80 euro per doosje... en dan heb ik alleen 1 pijnstiller gehad :p Dan komen nog mijn andere medicijnen erbij en nog een andere pijnstiller... Ben dus blij dat dat dit jaar even op zich laat wachten :D

Juffie Fijn dat je uitslag goed was!!

Hier Begin nu net last van een hele lichte hoofdpijn te krijgen. Ga dus ook zo lekker douchen en dan op de bank liggen ofzo :) Verder erg weinig trek gehad vandaag, maar wel genoeg gegeten.

Ik mag ook de zwangerschapsdoos ophalen van Ouders van Nu bij Etos. Morgen dus maar even doen of overmorgen :) Ben benieuwd! Morgen alweer woensdag.. nog 1 weekje MvM! :D

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ik hou het geklets momenteel niet bij, vind het wel gezellig om te lezen als ik ff tijd heb, maar echt actief kan ik niet meekletsen nu. Komt wel weer.

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Super Juffie!!!!

pmk AB mag wel! Maar een grote bijwerking daarvan voor het kind is dat het hun gebit aantast. Zoals Kaas kiezen oa. Vandaar dat ik kies om pas AB te nemen als het echt niet anders kan. Vooral als er gevolgen zijn voor het ongeboren kind als ik het niet doe. Pfff jij ook zulke bedragen >< Nou als ik dit jaar iig een nieuwe gehoorapparaat aanschaf heb ik mijn eigen risico iig opgemaakt :D

6. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Haha ja het is echt belachelijk sommige prijzen voor bepaalde medicijnen... Soms schrik ik er wel eens van!! Bij mijn polis online kan ik namelijk al die prijzen terug vinden... pfff!

Juffie.. gezellig mee babbelen komt wel weer toch? :) Je laat in ieder geval af en toe wat van je horen, dat vinden we al leuk! :D

7. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Dag dames!

Mooie babybuikjes hoor! :D Hier huist een beebje!

@SYRV: Ik voel nog helemaal niets. :p Maar ik heb ook nog geen ervaring haha. :) Maak me er niet zo druk om. Ergens wel zo in mijn achterhoofd een gedachte van stel dat het niet goed is...Dus zal volgende week wel blij zijn als ik een hartje hoor bij de vk. :)

Waar ik me verder nog een beetje druk om kan maken is het feit dat er bij ons autisme in de familie zit... Ik kom uit een gezin van 5. Mijn oudste broer is ernstig verstandelijk gehandicapt en zwaar autistisch... Mijn jongste broer heeft iets van autisme en mijn neefje (zoontje van mijn zus) heeft PDD NOS. Ergens denk ik dan, liever misschien een meisje, want het lijkt niet in de vrouwelijke lijn te zitten maar het zit wel een beetje in mijn hoofd soms... Niet dat je met autisme niet een prachtig kind hebt, maar toch...Nou ja, zoals mijn oudste broer, autistisch en ernstig verstandelijk gehandicapt zoiets is wel heel erg.

@MoLeannan: Ik heb een blaasontsteking gehad deze zwangerschap. Ik had geen pijn bij het plassen. Wel zeurend gevoel in mijn onderbuik en heel vaak moeten plassen. Maar het was niet zoals een blaasontsteking buiten de zwangerschap. Die heb ik ook wel gehad. Hier wel antibiotica gehad... Maar hoop dat het meevalt! Wat bijzonder dat je bepaalde dingen al van tevoren aanvoelt... Lijkt me soms ook moeilijk te plaatsen. Ben benieuwd of het een meisje is! :)

@Eloveh: Vervelend van je weekend! Hoop dat het nu wat beter is! Hier wel een keer over gedroomd geloof ik maar weet het niet zo goed meer!

@Sierra: Wat vervelend dat nog niet duidelijk is wat het is en je nog wel met de pijn zit! Hoop dat er nog wat meer duidelijkheid komt of dat de pijn minder wordt...

@Maleficent: Wat naar dat je je zoontje verloor door een blaasontsteking... Was dat een nierbekkenontsteking geworden?

Fijn juffie!

Hier begin ik volgens mij wel iets meer buik ook te krijgen. Nog geen positiekleding aan echter. Vermijd wel mijn hogere spijkerbroeken, die zitten niet lekker meer. Ik draag de lage. Maar als ik gewoon kleren aanheb heb ik ook het idee dat het er nog niet uitziet als zwangerschapsbuikje maar gewoon als 'wat dikker geworden'. :p Net deze foto gemaakt. Als blote buik zie je wel meer dat het zwangerschap is. :p Oh en toen ik toch foto's aan het maken was... Dit is één van onze katten, Monster. :D

Bijgevoegde bestanden:

8. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Wat een mooie buikjes zie ik voorbij komen. Lekker mee pronken hoor, ik kan niet wachten totdat ik dat ook lekker kan doen.
    @aowyn: wow dat is balen zeg!! Jeetje dat valt echt zwaar tegen denk ik zo!
    @juffie: oh wat super fijn! Heerlijk nieuws he :)
    @modra: kan me voorstellen dat je je dan zorgen maakt. Dat zou ik ook hebben hoor. Je hebt net zo'n bescheiden buikje als dat ik heb. En oooooh wat een schatje je kat &#9829;

Ik ging gisteren de kattenbak verschonen (mét handschoenen aan uiteraard) en dat ging niet goed. Ik moest kokhalzen en vervolgens bijna overgeven. Bah wat was dat smerig zeg.
    Gisteren ook mijn verlof + vakantie daarna in het rooster laten zetten. Dat ziet er echt heerlijk uit. Niet op het werk van 9 juli t/m 27 november :D
    Helemaal niet vervelend ofzo :p
    Vandaag mijn 14 weken dansje :)

9. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hallo dames.. hier ben ik weer even. Afgelopen dagen veel afwezig geweest door toch best flinke koppijn. Nu gelukkig een heel stuk minder :)

@ Aowyn belachelijk zeg met al die kosten! ik had nog veel emesefene over van de vorige zwangerschap, maar toen heb ik het niet zelf hoeven te betalen.. maar echt belachelijke prijzen.

@ Juffie2 Wat fijn dat de uitslag goed was!

@Voelen van de baby. Ik voel de baby regelmatig. Gisteren gingen we even het hartje luisteren en toen was de baby heel druk. 'zwom'de hele tijd weg voor de angelsound en was flink aan het bewegen.

Hier, ik heb lekker weekend! dus heerlijk met mijn zoontje knuffelen die de afgelopen 2 dagen weg was. Heb gisteren stiekem een blauw pakje besteld voor de baby.. zul je zien dat het een meisje is hahaha. Maar diegene verkocht het voor zo weinig ik moest het gewoon hebben!. Zaterdag zullen we het weten!

10. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Even snel ego tussendoor:
    Geslachtsbepaling op 21 feb!

11. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Leuk Bloesempje!!

Mag ik miujn voorgevoel weer wijzigen? Graag wil ik het wijzigen naar een jongen hihihi. Het begon toen ik net zwanger was met een vaag vermoeden naar een jongen, daarna werd het een meisje en nu weer een jongen. Nog 1,5 week dan weten we het (en wie weet zien we maandag al wat bij de gyn).

12. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hier wilde de gyn nooit nasr geslacht kijken.

Ik ben er van overtuigd dat het weer een knul is , wij laten het in een envelop doen en kijk thuis samen naar wat het geslacht is.
    Dat doen we expres omdat we bang zijn voor teleurstelling van mijn kant. (Dit is NIET ondat ik geen jongen zou willen.. ik zou het geweldig vinden. Maar ik heb altijd gezegd dat ik een dochter wilde zodat ik haar naar mijn moeder kon vernoemen. Mn zoontje is wel naar mn vader vernoemd dus ben heel bang dat ik me schuldig ga voelen) een jongetje lijkt me wel echt geweldig. 2 van die blonde ventjes met blauwe oogjes <3 <3

Ik zit nou al vanaf vanmorgen 8 uur op een pakketje te wachten! Vreselijk als ze te laat zijn en dan nog erger dat je nog langer moet wachten...

13. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Hier een foto van mn buik.. van bovenaf. Ik ben benieuwd hoe die buik over 5 maanden is haha.

Bijgevoegde bestanden:

14. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Mooi buikje Nietverwacht!!

Wensmamma: Zou leuk zijn als je het maandag al weet ;) Maar anders nog heel even geduld hebben!

Hier: Vriend is vandaag vrij en ging vanmiddag even naar de action om wat dingetjes te halen. Aangezien mijn pens al zichtbaar is onder mijn jas schrok hij ineens! Heb thuis vaak een wijde vest aan en dan is het niet zo duidelijk ;) Kreeg gelijk een aai over mn buik hahaha zo lief :)

Nou heb door dat ik gewoon na het eten rustig moet blijven zitten. Zodra ik op sta of even ga lopen speelt mijn maag op en voel ik dat het zich om draait. Gewoon na het eten dus de tijd nemen en daarna lekker mn ding doen ;)

Afspraken VK en GYN

Februari
    4, Tatie - VK
    5, Sillemie - Termijn echo
    6, Aowyn - VK
    7, Nietverwacht - Geslachtsbepalende echo
    9, Wensmamma - Gyn
    9, SYRV - VK
    9, Modra - VK
    9, Gelukkigemoeder - VK
    12, Nietverwacht - VK
    12, Eloveh - Geslachtsbepalende echo
    12, IlonavanH90 - 15 weken echo
    14, Wensmamma - Geslachtsbepalende echo
    16, PMK - Geslachtsbepalende echo
    17, MamaNiess - Gyn
    17, Tazzy - Geslachtsbepalende echo
    17, Maleficent - 3D Echo (Geslacht)
    18, SYRV - Controle Geslachtsbepalende echo
    20, Aowyn - Geslachtsbepalende echo
    21, IlonavanH90 - Geslachtsbepalende echo
    21, Bloesempje - Geslachtsbepalende echo
    23, Rhea90 - Echo
    23, Juffie2 - VK
    27, PMK - VK

Maart
    3, Famke1989 - Geslachtsbepalende echo
    4, Tatie - 20 weken echo
    10, Modra - 20 weken echo
    16, PMK - 20 weken echo
    16, SYRV - 20 weken echo
    16, Nietverwacht - 20 weken echo
    16, Maleficent - 20 weken echo
    17, Sierra - 20 weken echo
    24, Juffie2 - GUO
    25, Bloesempje - 20 weken echo
    26, Famke 1989 - 20 weken echo
    27, Juffie2 - VK

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden &#9829; meisje!

1 Augustus
    1. Wensje88
    1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - &#9829; meisje!

2 Augustus
    2. Sophietje11
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden &#9829; jongen!
    2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - Vermoeden &#9829; jongen!

3 Augustus
    3. Marjon 30
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - &#9829; meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - Vermoeden &#9829; meisje!

4 Augustus
    4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - Vermoeden &#9829; jongen!
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv

5 Augustus
    5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden &#9829; jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - Vermoeden &#9829; meisje!
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv
    7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden &#9829; jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv

11 Augustus
    11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden &#9829; meisje!

12 Augustus
    12. Typfoudt, 26 jaar, 4e kindje, tb, bv - Vermoeden &#9829; jongen!
    12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden &#9829; jongen!

13 Augustus
    13. Rhea90 - Vermoeden &#9829; meisje!

14 Augustus
    14. Joanniej14
    14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv
    14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - Vermoeden &#9829; meisje!

15 Augustus
    15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh

21 Augustus
    21. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden &#9829; jongen!

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

15. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ja anders weten we t de 14e!

Dit is trouwens mijn buikje. Toch ineens goed te zien.

Bijgevoegde bestanden:

16. famke1989

famke1989 Lid

9 dec 2014
    81
    76
    18
    NULL
    NULL
    Lang geleden voor ik iets heb gepost, wel mee gelezen natuurlijk.

Wat een mooie buikjes heeft iedereen al, jaloers!! Niet verstoppen dames, maar genieten:)!

17. tatie

tatie Fanatiek lid

21 feb 2014
    1.026
    110
    63
    Juffie, fijn dat de nipt goed was!! Scheelt een hoop stress, he?

Modra, ik kan me voorstellen dat je daar wel over nadenkt en wat zorgen over maakt. Maar als het in de mannelijke lijn zit, dan geef jij het niet zo snel door, denk ik? Jij hebt twee x chromosomen en geeft dus een x door en je man geeft of de x (meisje) of de y (jongen) door. Ik heb geen verstand van erfelijkheid, maar dit klinkt wel logisch toch?

@ Buikjes: mooie buiken hoor! Leuk om te zien! Ik heb nog van niemand de vraag gekregen of ik zwanger ben, maar ik zie mensen (vooral clienten) wel kijken ;)

Uhm, de rest is me even ontschoten... Vanavond lees ik de rest.

Ik had vandaag controle bij de vk, en na even zoeken vond ze gelukkig het hartje. Ik vond het wel heel lang duren en werd er heel zenuwachtig van. Dus toen ze het gevonden had, moest ik wat traantjes wegslikken van opluchting. Bloeddruk was 110-60, dus laag, en dat wordt nog lager in de komende weken, dus dat zal ik wel merken. Gelukkig maakt het voor de kleine dame niet uit.

4 maart 20 weken echo, en meteen ook weer controle bij de vk.

18. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Pmk: schattig zeg van je vriend, dan worden mannen ineens softies.:D

Juffie: wat een super nieuws;)

Hier a.s vrijdag een afspraak bij de bekkenfysio, ben heel benieuwd. Ik hoop zo dat ik er profijt van heb.

Buikjes: mooie buikjes meiden!!!
    hier mijn buikje, vl vind het helemaal geweldig hoe dat zo veranderd :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      17 KB
      Weergaven:
      1
  19. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Mooie buikjes!

Hier kwam net een druppel vocht uit 1 van mn borsten.. heb ik bij mijn zootje nooit gehad (ook niet na de bevalling) schrok er gewoon van zo vroeg al.

20. Maleficent

22 jan 2015
    53
    0
    0
    Wooohoooo, ik voel het kindje!!! :D :D :D Eerst twijfelde ik nog, maar sinds gisteren weet ik het 100% zeker! Het zijn echt van die heel lichte plopjes. Echt leuk! Sindsdien heb ik het ook vaker gevoeld. Heerlijk!

Deel Deze Pagina