Ik hoorde trouwens gisteren dat ze bij mij een suikertest willen gaan doen, (ben volgens mij wat te zwaar haha, ook al ben ik nu 12 kg lichter dan voor mijn zwangerschap) Maar ze heeft eigenlijk niet uitgelegd wat dat inhoud zo'n test. Wanneer zou zoiets gedaan moeten worden in de zwangerschap?
rond de 24e week moet ik MamaNiess. ik vind die test vreselijk. op je nuchtere maag een flesje mierzoete drank leegdrinken en dan 2 uur pang stil zitten. voor en na de test moeg je bloedprikken om dus je suiker te controleren. ik weet dat je ook kan vragen om een dagtest. dan kan je gewoon eten en prik je zelf tussendoor je waardes. ik weet dat verloskundige liever de snelle test willen(dus met drankje) maar ik ga toch vragen of ik de dagcurve mag doen! ik lig letterlijk wakker als ik aan die snelle test denk.
Hier trouwens de echo van gisteren. Vind het wel slechte beeld kwaliteit hoor. Heb ook laatst echo in Garyp gehad en die kwaliteit was vele malen beter.
Syrv: ik heb nu 2x in de week fysio, ze heeft me ook een bekkenband meegegeven. Ik heb het gister en eergister omgehad maar het maakt voor mij weinig verschil. Verder weet ik nog niet wat ze verder voor mij kan doen, morgen weer naar de fysio. Typfoudt: thnx voor de tip ik ga ff googlen. 😉
Nou wat we vandaag bij mij op de afdeling weer mee gemaakt hebben!!! Komt er een dame, opname half elf, heeft een baby van 13 weken waar haar tante vandaag op zou passen. Met die tante had ze afgesproken dat ze met de baby naar huis zou gaan, althans dat zegt ze. Tante ging echter niet naar huis maar is beneden in de hal van het ziekenhuis blijven wachten met die baby die in de maxicosi lag. Komt die vrouw om kwart voor vier de afdeling opgewandeld met een huilende baby. Heeft dat kindje gewoon helemaal geen voeding meer gehad al die tijd en geen schone luier!!!!!! Hebben ook niks bij zich, dus wij op de kraam voeding en een luier gehaald maar man dit soort lui zou je toch wat aandoen!!! Zo echt, ik kan er niet bij met mijn pet!! Als moeder zijnde zorg je toch altijd dat je voeding, luiers, doekjes, slabbetjes, rompertjes en een schone kledingset bij je hebt voor je baby Ik ben echt met stomheid geslagen! Moest dit echt even delen, ben er helemaal kwaad over :x
Snap je helemaal Tazzy! Zulke mensen zou je echt even met hun hoofd door een raam of deur willen zetten... Wat zielig voor dat babytje zeg! Ook enorm slecht trouwens, zolang in de MC, maar dat terzijde, daar ben ik een enorme zeikerd in...
De hele dag in die maxicosi, warm ingepakt, geen voeding gehad en geen schone luier gehad!!! Heb zelfs even getwijfeld om er melding van te maken!
Hee meiden! @Lindaatje: Wat lief dat je even een berichtje doet en aan ons denkt. Fijn dat het beter gaat, we duimen voor je! @Sierra: Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt en werken niet meer gaat... Lijkt me heel naar! @PMK: Wat leuk dat je het kindje voelt! @Typfoudt: Mooie buik hoor! Echte babybuik! @Tazzy: Sneu voor het beebje zeg... Kan me voorstellen dat je kwaad was! Laatste twee dagen verschillende mensen die zeiden ''Je begint nu een mooi buikje te krijgen hè'', dus ik ben wel een beetje trots op mijn bolling, haha. Ik heb trouwens wel met late diensten dat ik halverwege best wel last van buikpijn krijg... Bij late dienst moet ik 's avonds als ik niet heel veel energie meer heb juist fysiek veel doen. Als ik dan thuis ben ben ik ook echt op... Is dat erg/schadelijk dat ik dan buikpijn krijg of geeft dat niet, is dat normaal? En...Nieuw plaatje, wel mooi deze week!
@bloesempje en sryv: Wel voorzichtig aan doen hoor, want zo begon het bij mij ook. Jullie kunnen iig bv zittend een broek enz aandoen, dat scheelt alweer met de druk erop. @pmk: wat leuk dat je je kindje voelt. @mamaniess: ook al een ziek kind erbij. Het is die nare griep misschien he die de ronde doet, hoor over veel kindjes die er flink ziek van zijn. Vervelend van de suikertest, lijkt mij ook een hele nare test. @tazzy: wow ik snap je kwaadheid, jeetje wat een stelletje sukkels lopen er toch rond op deze aardbol. Ik kon woensdag gelukkig terecht bij de fysio. Halsoverkop erheen gefietst haha. Lekker los gemasseert en daarna naar huis gegaan. Gisteren ook nog thuis gebleven en nu weer aan t werk. Ik ga wel heel veel lopen, want ik voelde net alweer pijn opkomen... Gisteren lag ik al om 8 uur in bed. Ik was ineens hartstikke misselijk + buikpijn en kokhalzen. Nu weer beter gelukkig!! Morgen de echo, kijk er zooooo naar uit!!!
Zo spannend wensmamma, wij volgende week, kan niet wachten! Fijn dat het met de pijn weer wat beter is! Succes met werken, hopelijk forceer je het niet! Ik ga me snel ff douchen en dan mogen wij weer ff spieken hoe het met ons ukkie is
We weten t hoor. Baby liet t goed zien. Ik vertel t hier pas als ik t mijn mams heb verteld dus dat zal maandag pas zijn. Maar wat maakt dit t nog veel echter! Kon wel huilen van blijdschap. Daarna kleurstof gekocht en een leuk setje in maat 50. Morgen aan zijn moeder + familie vertellen en ik dus maandag aan mijn mams.
wat leuk dat je het weet wensmama! ik ben benieuwd! vertel je het ons volgende week? hier alles goed net eventjes de stad ingeweest en 2 setjes voor de baby gekocht. hebben nu 10 setjes.. dus we stoppen maar met kopen hahah. dit vind ik toch wel het leukste setje voor de baby!
Ja ik vertel t dinsdag denk ik. Dan gaat t ook op Facebook Leuk setje idd! Wat een heerlijk weer is t trouwens hé. Voelt echt lenteachtig aan. Ik ben er klaar voor. Des te eerder is t augustus
Heel leuk setje, Nietverwacht!! Wij weten het dinsdagmiddag om 16.00!!! Heb daarna om 19.30 uur werkoverleg. Heb negerzoenen gekocht die ik ga versieren met of, roze, of blauwe muisjes. Zag dit hier op het forum voorbij komen en vond het wel een leuk idee! Uiteraard stellen we wel eerst onze ouders op de hoogte. Daarna gaat het ook fb op!
Leuk wensmama, ben benieuwd! Wij nog een weekje wachten... Vk heeft gisteren wel een gok gedaan maar was zeker niet 100% zeker. Verder was onze frummel enorm druk, waardoor meten moeilijk was. Als ze het buikje wilde meten vond hij/zij het tijd om om te draaien en bij het meten van het hoofdje werd er eigenwijs nee geschud Helaas vond de vk het risico nog steeds te groot en heeft gezegd dat dit tot 20 wkn zo zal blijven dus mag nog zeker 6 wkn niet werken We hebben nu weer een afspraak en echo op 3 mrt...
Leuk wensmamma! Ik ben benieuwd wat jullie krijgen Bloesempje.. toch balen dat je nog zoveel rust moet nemen. Nietverwacht heel leuk setje!! Denk dat ik ook eindelijk een beetje ga rond kijken na maandag (mits die kleine er goed voor ligt natuurlijk!) Afspraken VK en GYN Februari 16, PMK - Geslachtsbepalende echo 17, Tazzy - Geslachtsbepalende echo 17, Maleficent - 3D Echo (Geslacht) 18, SYRV - Controle Geslachtsbepalende echo 19, Monique041982 - VK 20, Aowyn - Geslachtsbepalende echo 21, IlonavanH90 - Geslachtsbepalende echo 21, Bloesempje - Geslachtsbepalende echo 23, Rhea90 - Echo 23, Juffie2 - VK 24, MamaNiess - Gyn 27, PMK - VK Maart 3, Famke1989 - Geslachtsbepalende echo 3, Bloesempje - Echo 4, Tatie - 20 weken echo + VK 5, Sillemie - VK + Geslacht 9, Tazzy - 20 weken echo 9, Wensmamma - 20 weken echo 10, Modra - 20 weken echo 11, Nietverwacht - VK 13, Aowyn - VK 16, PMK - 20 weken echo 16, SYRV - 20 weken echo 16, Nietverwacht - 20 weken echo 16, Maleficent - 20 weken echo 17, Sierra - 20 weken echo 24, Juffie2 - GUO 25, Bloesempje - 20 weken echo 26, Famke 1989 - 20 weken echo 27, Juffie2 - VK Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 1 Augustus 1. Wensje88 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Sophietje11 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! 2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - Vermoeden ♥ jongen! 3 Augustus 3. Marjon 30 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - Vermoeden ♥ meisje! 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh 12 Augustus 12. Typfoudt, 26 jaar, 4e kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - Vermoeden ♥ meisje! 14 Augustus 14. Joanniej14 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 15. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Nietverwacht, leuk pakje! Ik word in de winkels steeds meer naar de meisjeskleding getrokken. Ik heb zelf nog geen echte leuke jongenskleding gezien. Maar ik weet toch pas over 3 weken wat het wordt 😉. Dan kan bij ons het shoppen ook los. @ bloesempje: balen dat je nog steeds rust moet houden. Maar het is voor het goede doel, zeg maar. Hier: Mijn schoonouders zijn gisteren de gaten in de muur van de kinderkamer komen vullen. Nu is het klaar om behangen te worden en echt een leuk kamertje van te gaan maken. Ik zou liefst al komende week behang kopen maar mijn man wil persé eerst het geslacht weten. Zodat we gericht kunnen kopen. We weten wel al welke meubeltjes erin komen omdat we die van mijn zus krijgen. Maar die zijn neutraal genoeg zowat alles erbij past.
Leuk, al die voorbereidingen! Merk dat ik nu veel minder ermee bezig ben dan bij zoonlief. We hebben de grote dingen natuurlijk allemaal al/nog. Als het een meisje blijkt ga ik al zijn te kleine kleertjes verkopen en lekker shoppen, anders alles uitzoeken en wat minder shoppen We hebben deze week wel een kinderwagen op de kop getikt via marktplaats. De Bugaboo Donkey Duo, helemaal blij mee! Was overcompleet en ze hebben hem veel te goedkoop weggedaan (al is 900 euro nog steeds belachelijk veel geld!) dus we hadden geluk. Er zitten een blauwe, roze en 2 zwarte kappen bij en een zwart en roze wiegdekje. Nu voor zoonlief heb ik de blauwe kap erop gezet, als hij een zusje krijgt wordt het dus een blauw/roze combi en bij een broertje wordt het of helemaal zwart of ik koop nog een blauwe set erbij (kap en wiegdekje). Nu in elk geval al superblij met de wagen! De "oude" nog even verkopen, met wat geluk krijgen we daar nog 500/600 euro voor, scheelt toch weer! Leuk als we straks bijna allemaal het geslacht weten! Wordt het nog concreter en komt het nog dichterbij! Al moet ik nog een half jaar (min 1 dag ), vind het toch snel gaan, al lijkt het soms nog een eeuwigheid te duren... Ik ga zo maar weer richting man- en zoonlief in het zkh! Fijne dag allemaal!