1 t/m 15 augustus

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Modra, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Pmk: ze klonk ook heel vriendelijk aan de telefoon, ben heel benieuwd. En ben blij dat het op zo een korte termijn kon, dacht waag het er gewoon op☺️.

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @sillemie: jeetje, dat klinkt vrij ernstig! Fijn dat het nu weer wat beter gaat! En die ukkies pakken wel wat ze nodig hebben hoor ;)

@sierra: alvast heel veel plezier de 22e!

@modra: lekker gegeten? ;)

@hier: vandaag ons huis weer een beetje op orde gemaakt. En ook de kleertjes van mijn zoon uitgezocht. Ik heb heel veel kleertjes die hem te klein zijn bewaard. Maar aangezien we nu een meisje krijgen en we niet een extreem groot huis hebben, heb ik de boel uitgezocht en in zakken gedaan voor het goede doel. Ik voel het wel weer aan mijn rug nu als ik zo bezig ben geweest, maar goed. Verder eigenlijk weinig nieuws hier. Fijne avond!

3. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ Modra: De meubeltjes zijn wit met grijs en er staat telkens in zwarte letters op wat het is. Dus bijvoorbeeld op het ledikantje staat bedje en op de grote Kasteren staat kleertjes en dat soort dingen. Voor het behang willen we vooral vrolijke kleurtjes, roze of licht paars voor een meisje of voor een jongen iets stoerdere kleurtjes.

@ SYRV: gelukkig pakken die kleintjes inderdaad wel wat ze nodig hebben en heb ik sowieso ook wel genoeg voorraad ;).

@ siërra: leuk dat je zo snel nog kon komen!

Hier bijna vakantie! Ik kijk er echt naar uit zo'n rustig weekje. Ook al heb ik geen enkele dag dat er niks in mijn agenda staat maar het is minder dan normaal, geen school, geen stage en dat scheelt toch echt al 3 hele drukke dagen. En die vrijdag lekker naar de negenmaandenbeurs, kijk er naar uit.

4. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ten eerste... zoals Wensmamma altijd zo mooi zegt... Ik doe vandaag mijn 17 weken dansje!! :p

Nietverwacht Rustig aan doen hoor met je bekken... ben echt heel blij dat ik er (nog) geen last van heb! Hopelijk blijft dat ook zo. Goed je rust pakken. Hoe gaat het vandaag? Al iets beter?

Sillemie Wat leuk dat het kamertje vorm begint te krijgen!! Ik wil er ook aan beginnen... :( Moeten nog alles ophalen aan meubeltjes en er moet ook nog veel gebeuren voor ik uberhaupt die kamer in kan richten... Ga eens die vent van me een schop onder zn kont verkopen! :D

SYRV Je kan ze eventueel ook verkopen voor een klein bedrag. Van dat bedrag kan je weer iets leuks voor je kleine meid kopen? :)

Hier Vanmorgen werd ik wakker lag even half op mn rug half op mn zij.... en ik voelde ineens iets drukken tegen mn buik aan!! Ik natuurlijk meteen voelen en ja hoor... een hele harde bult! Paar seconde later was het verdwenen. Die kleine loopt dr nu al op te dringen ;) Vind het ook zo leuk, want overal hoor/lees ik dat als je placenta voor ligt het heel lang duurt voor je je ukkie voelt, maar ik voel dr toch al redelijk goed! Het is niet elke dag, maar als ze laat merken dat ze er is dan voel ik dr echt goed!
    Ik moet mijn borst maar nat maken denk ik voor later in de zwangerschap :p

Afspraken VK en GYN

Februari
    20, Aowyn - Geslachtsbepalende echo
    21, Bloesempje - Geslachtsbepalende echo
    22, Sierra - Geslachtsbepalende echo
    23, Rhea90 - Echo
    23, Juffie2 - VK
    24, MamaNiess - Gyn
    25, IlonavanH90 - 20 weken echo
    27, PMK - VK

Maart
    2, Elita - VK
    3, Famke1989 - Geslachtsbepalende echo
    3, Bloesempje - Echo
    4, Tatie - 20 weken echo + VK
    5, Sillemie - VK + Geslacht
    9, Tazzy - 20 weken echo
    9, Wensmamma - 20 weken echo
    10, Modra - 20 weken echo
    11, Nietverwacht - VK
    13, Aowyn - VK
    16, PMK - 20 weken echo
    16, SYRV - 20 weken echo
    16, Nietverwacht - 20 weken echo
    16, Maleficent - 20 weken echo
    16, Elita - 20 weken echo
    17, Sierra - 20 weken echo
    23, MamaNiess - 20 weken echo
    24, Juffie2 - GUO
    25, Bloesempje - 20 weken echo
    26, Famke 1989 - 20 weken echo
    27, Juffie2 - VK

Uitgerekend:
    Juli:
    30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing!
    31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

1 Augustus
    1. Wensje88
    1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

2 Augustus
    2. Sophietje11
    2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen!
    2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje!

3 Augustus
    3. Marjon 30
    3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje!
    3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje!

4 Augustus
    4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen!
    4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv

5 Augustus
    5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen!

7 Augustus
    7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - Vermoeden ♥ meisje!
    7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv
    7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv
    7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv

8 Augustus
    8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje!

10 Augustus
    10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ jongen!
    10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje
    10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv

11 Augustus
    11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje!
    11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh
    11. Shiltje, 1e kindje

12 Augustus
    12. Typfoudt, 26 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen!
    12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ jongen!

13 Augustus
    13. Rhea90 - Vermoeden ♥ meisje!

14 Augustus
    14. Joanniej14
    14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv
    14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje!

15 Augustus
    15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh
    15. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen!

Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden...
    * Doornstruikje
    * MamaDeluxe5
    * Annemie
    * Minieme1984
    * Suzanneke
    * Devilduckie
    * Borelli
    * Lindaatje22
    * Puk2015
    * Magnolia83

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    @pmk: de mooiste spulletjes heb ik uitgezocht en op marktplaats gezet. Maar het is zo'n grote bult joh, als ik dat allemaal op marktplaats moet zetten.. Ben ik veel te lui voor haha. De rest van het spul gaan we zo naar een container van het rode kruis brengen. Vind het altijd wel een fijn idee dat het dan terecht komt bij de minder bedeelden. En tegelijk een goed voorbeeld voor mijn zoontje ;)

Leuk he! Ik voel haar ook steeds vaker nu (mijn placenta ligt ook voor). Tijdens mijn vorige zwangerschap had ik wel eens een echt scheve buik omdat mijn zoontje op een bepaalde manier lag, echt heel grappig!

6. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ PMK: geef hem maar een flinke schop! Ik hoefde dat bij manlief helemaal niet te doen. Hij wilt het stilaan laten groeien om alvast aan het idee te wennen. Dus regelmatig doet hij een stukje opknappen. Ik zit achter de meubeltjes aan, omdat die uit mijn familie komen. En zo zijn de taken weer mooi verdeeld :).

@ SYRV: Als je zo'n hele hoop op marktplaats zet, ben je daar inderdaad echt wel veel tijd aan kwijt. Vooral aan reageren en versturen enz.

# baby voelen: ik voel af en toe een soort vlindertje onder in mijn buik dus ik denk dat dat de kleine is. Ik vind het echt een bijzonder gevoel!

7. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    @Sillemie: Het punt is.. de kamer is eigenlijk al helemaal af moet alleen ingericht worden... het enige wat nog gedaan moet worden is een andere ondervloer onder het laminaat... ;) Dat wou hij doen... De eerste kleine verandering is al door gevoerd, het bureau staat nu in de woonkamer. Dit of volgend weekend verhuizen we zijn PC en gaan we dat bureau weg doen waar hij nu achter zit (groot lomp ding!).

@SYRV: Overal hoor en lees je dat je pas na 20 weken iets zou voelen met placenta voor.. voelde dr al met 15 weken toen ik het zeker wist...!! Wat nou placenta voor? Daar hebben die kleintjes van ons echt schijt aan ;)

8. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Kleine kickboksers zijn het! Maar dat is inderdaad wel vrij vroeg, helemaal omdat het je eerste is! Aangezien dit mijn tweede is had ik verwacht de baby rond dit termijn wel duidelijk te voelen, dat is dus niet zo door de voorliggende placenta. Maar we hebben geduld:)

9. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Oh ik voel dr echt niet elke dag hoor!! Maar het begint nu wel iets frequenter te worden :) Nu voelde ik dr vanmorgen (hoofdje duwen) en die keer dr voor was ook d'r hoofdje zo'n 1,5 dag geleden :)

Daarvoor zaten er echt een aantal dagen tussen! Als ik het goed zag op de echo zaten dr voetjes ook net naast de placenta als ze die zou uitrekken :) Ik voel het ook echt links of rechts.

10. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Hi allemaal!

Ah leuk Sillemie! :D
    Leuk dat je haar zo goed voelt PMK! :) Ik voel nog helemaal niets helaas! Lijkt me wel heel leuk maar zal vanzelf komen. :)

11. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Oew... Ik kijk dan ook wel eens bij positiekleding; shirtjes en jurkjes. Die heb ik nu nog niet nodig maar dat zal vast komen... Het is dan gewoon aan de ene kant wil je wat moois, aan de andere kant het is zo kort dat het ook weer zonde is. Maar nu zag ik zoiets moois... *Kwijlt* ASOS Maternity | ASOS Maternity Lace Skater Dress with Belt at ASOS Dan de witte.

Maar ik weet niet of het staat en of ik iets wil kopen dat ik nu nog niet nodig heb en nooit heel veel ga dragen... Zucht. :p

12. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ Modra: je draagt je zwangerschapskleding echt langer dan je denkt. Volgens bepaalde sites ongeveer 300 dagen. Want na de bevalling blijft je buik ook nog een aantal maanden. Maar je draagt nu nog gewone kleding? Zit dat nog lekker?! Ik ben 2 weken minder ver en draag al bijna een maand positiebroeken. De meeste van mijn shirts kan ik wel nog gewoon aan. Dat jurkje is inderdaad heel leuk!

@ PMK: bij ons moesten de gaten in de muur (was opberghok) gevuld worden en de plinten opnieuw vastgemaakt worden. We hebben namelijk een klein terroristje (een van onze katten) in huis die het heerlijk vind om alle plinten los te trekken. En omdat er zoveel gaten in de muur zaten willen we ook behangen. Dus is nog wel wat werk voordat we echt kunnen inrichten. Maar de eerste stap is gezet bij julie dus dan zal de rest ook wel snel volgen. Het is nog lang geen augustus!

Hier is de vakantie nu echt begonnen, heeeeeerlijk! Verder niks speciaals te melden.

13. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    #2213 Modra, 20 feb 2015
    Laatst bewerkt: 20 feb 2015
    @Sillemie: Draag sinds ongeveer 2 weken positiebroeken. Pas mijn gewone broeken nog wel, zijn lage broeken, maar dit zit lekkerder. :) Maar shirtjes en truien draag ik nog alle gewone. ;) Heb wel een buikje maar nog vrij bescheiden misschien?
    Kreeg het was lastig op de foto net... Als ik het in de spiegel doe zie ik alleen maar flits. ;) Wat heerlijk...Geniet van je vakantie! :D Ghehe, één van onze katten vindt het ook leuk om met plintjes te spelen... 300 dagen is op zich wel veel maar zo'n jurkje kun je wel alleen met mooi weer dragen. :p

Bijgevoegde bestanden:

14. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Hier draag ik ook al positie broeken.... Heb nog wel een paar broeken die passen, maar dat is een maat groter en flubbert dus een beetje rond de kont en benen.

Ja eerste stap is gezet.. de rest volgt vanzelf... Het is denk ik gewoon de drang van mij dat ik gewoon graag wil beginnen hahah ;)

15. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Oh jouw buikje valt echt reuze mee Modra!! Maar je ziet hem wel ;)

16. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    #2216 Sillemie, 20 feb 2015
    Laatst bewerkt: 20 feb 2015
    Haha PMK, die drang ken ik!

@ Modra: dat is inderdaad een bescheiden buikje, je ziet het inderdaad al wel. Mijn buik is echt al een stuk groter!

Bijgevoegde bestanden:

• buik.jpg
      buik.jpg
      Bestandsgrootte:
      65,5 KB
      Weergaven:
      1
  17. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    Goedemorgen dames.

buikjes,mooie buikjes! ik zal straks eens een foto proberen te maken.

positiekleding.. ik was na de zwangerschap van zoontje eigenlijk nog niet gestopt met positiebroeken dragen haha.. ze zitten heerlijk.

kamertje.. wij hoeven niets te doen aan het kamertje, alleen een wiegje neerzetten en zn naam ophangen.
    doen dus alles pas de laatste weken halen haha.. ook omdat ee het geslacht niet willen zeggen dus kunnen nog geen jongensdingen neerzetten.

voelen van de baby. ik voel de baby elke dag wel een keer. gisterenavond was hij best actief <3 <3 .

Hier gaat het iets beter met mijn bekken.. rust doet goed :)

jullie plannen voor dit weekend?

18. Typfoudt

Typfoudt Actief lid

20 feb 2014
    225
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2218 Typfoudt, 21 feb 2015
    Laatst bewerkt: 21 feb 2015
    Dag dames,

Mooie buikjes!

Nieuwe dames, welkom!

Positiekleding, leuk jurkje! Niet overduidelijk positiekleding toch? Moet zeggen dat ik na de bevalling de positiekleding gelijk weer op borg en mijn eigen kleding weer droeg. maar veel vrouwen dragen het inderdaad lang door. Denk sowieso dat dit een jurkje is wat je wel door kunt dragen, denk niet dat iemand ziet dat het eigenlijk een positiejurk is :).

Kriebels om de kamer te doen, hier ook haha. Al druk bezig. Straks met de lampenkappen aan de slag.

Hier gister lekker wezen shoppen voor de kleine. Kan het nooit laten om vrijwel alles nieuw te kopen haha. Het is gewoon allemaal veel te leuk. Ook alles vaN zolder uitgezocht en dat wordt straks ddoor een vriendin opgehaald. Ruimt weer lekker op en ik maak er iemand blij mee, helemaal goed.

Kleine voelen, hier ook dagelijks. Erg druk en bewegelijk kindje haha. Ook al duidelijk vanaf de buitenkant te voelen. Volgende week weer controle, baarmoeder lijkt nu niet meer zo hard te groeien gelukkig. Is blijven steken paar vingers boven navel. Ik vind het meeeeeer dan ver genoeg voor nog geen 16 weken. Man zei gister nog dat mijn buik eruit zag alsof ik al dik over de helft was haha.

Fijne dag dames!

19. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    20150221_102258.jpg

dit is mijn buik nu.

20. Bloesempje

Bloesempje Fanatiek lid

29 nov 2010
    1.228
    1
    38
    Hello ladies,
    3e poging, steeds mn hele bericht kwijt :(
    Mooie buikkies zie ik voorbij komen. Mijne is ook overduidelijk, echt zwanger ;) Zit nu weer op mn startgewicht, dus ben benieuwd hoeveel er bij komt...
    Ik draag alleen nog maar positiekleding. Heb veel korte mouwen gekocht en een paar vesten/jasjes, kan bijna alles met elkaar combineren en zo kan ik het mn hele zwangerschap blijven dragen, anders moest ik vd zomer weer van alles halen. Ik had na de kraamweek ook weer mn eigen kleding aan, dus heb mn positiekleding niet doorgedragen.
    Ik voel ukkie niet dagelijks. Helaas. Zal blij zijn als dat wel weer zo is en je hem/haar even kunt wakker schudden als je bevestiging wilt dat het goed gaat daarbinnen. Tot die tijd maar af en toe de Angelsound erbij pakken!
    Donderdag naar de negenmaandenbeurs, zin in! Ben bang dat ik 's avonds weer huilend in bed lig van de bekkenpijn, maar dat heb ik er wel voor over!
    Vanmiddag EINDELIJK de geslachtsbepaling. Zul je zien dat ukkie eigenwijs de benen bij elkaar houdt en niet mee wil werken ;) We krijgen de hele echo (15/20 minuten geloof ik) op dvd, dat vind ik wel leuk! Kunnen we hem vanmiddag gelijk aan mn moeder laten zien :)
    Fijn weekend allemaal!

Deel Deze Pagina