Wensmama, succes! gelukkig nemen ze je serieus. Wat leuk een jongetje erbij in de lijst! Hier heerlijk uitgeslapen tot half 12 samen met zoontje. Nu heb ik al het speelgoed in het midden van de kamer gegooid en ik kan heerlijk rustig op de bank lezen oid. haha vriend ruimt vanavond alles op dus kan lekker rustig doen. Monique041982 Rustig aan! beterschap
Controle was goed. Hartje gehoord. Veel steun gekregen tav situatie waarin ik nu zit. Kleintje heeft nergens last van en groeit netjes door. Bloeddruk ook netjes laag. Baarmoeder zit al tot vlak onder navel! Sinds gisteren heb ik ook echt zichtbaar buikje. Verder heeeeel moe door situatie. Krijg veel hulp, maar verwerken moet ik toch echt zelf doen. 23/3 GUO, dus hopelijk weet ik dan het geslacht 😊
Aowyn wat leuk, ook een jongetje! Wensmama, vervelend! Maar een beetje rustig aan dan! Monique, al die virussen die ook rondgaan...ik ben de afgelopen 6 weken ook al 3 keer ziek geweest...en op het werk is ook al letterlijk het halve team ziek (waaronder ook al een aantal al 2 of 3 keer...) Sterkte en doe het rustig aan! Hier: dus ook weer net ziek geweest en net op mijn vrije dagen natuurlijk . Maar eigenlijk best wel een relaxed rooster de komende week dus even nog rustig aandoen. Afgelopen dinsdag dus weer naar het ziekenhuis geweest (in principe elke dinsdag dus), alles goed gelukkig. Echter nog een uitslag van een bloedonderzoek van een paar weken terug (in het vorige ziekenhuis gedaan, ben nu onder behandeling in het Radboud, UMC dus...) en daar was de uitslag negatief op de vijfde ziekte. Wie het nog snapt, nou ik niet, de gyn ook niet en er verandert dus ook nog niets in het beleid. 10 maart ook een afspraak met de verloskundige, hopelijk niet weer een hele intake, want ik heb er al 2 gehad *zucht* Oja...en mijn borsten waren al voor de 10de week bijna 2 cupmaten gegroeid, dat beloofd wat haha...draag nu voornamelijk sporttopjes, die kunnen ook nog meegroeien Voor het lijstje nog even: ik zal in het ziekenhuis bevallen (dat had ik gelukkig al besloten voor ik in het ziekenhuis kwam voor alle controles) en wil borstvoeding gaan geven
Het zijn idd harde buiken en ik zal het vooral rustiger aan moeten doen, maar ja hoe doe je dat in de praktijk? Vandaag dus maar even om de tafel met mijn teamleider even wat uitproberen. Met baby was alles goed. Fijn is dat. Even het hartje weer gehoord Gisteren ook afscheid genomen van mijn lievelingspaard. Kwam er zeiknat aan, want het regende nogal hard. Heb even heerlijk geknuffeld met hem, had ik wel uren kunnen doen, en wat foto's gemaakt. Zo'n raar idee dat hij er niet meer is als ik terug kom
Wensmama: fijn dat het in ieder geval duidelijk is dat het harde buiken zijn. Kan je misschien op een andere manier dan met de fiets. Dat kan net een trikker zijn. Hier: het gaat vandaag iets beter, dus we wagen ons toch maar aan de negenmaandenbeurs . Even een uitje met mijn moeder.
Rustiger aan doen inderdaad wensmama! Gelukkig weet je het nu. Monique, veel plezier op de 9 maanden beurs. Ik zou niet gaan maar vriend was gisteren erg vroeg thuis en die wilde toch wel eventjes dus zijn we gegaan. Nou ik weet... ooit! Maar nooit weer hahaha.
Veel plezier! De bus is de enige andere optie, maar dat vind ik eigenlijk geen optie hahaha. Met de fiets ben ik in 10 minuten op mijn werk, met de bus doe ik er ruim een half uur over incl lopen
@Wensmamma, fijn dat alles goed is met je mannetje, probeer idd echt rust te nemen waar mogelijk! Hoop dat je er op je werk in gesteund wordt! Kun je anders niet wat meer thuiswerken? @Monique, fijn dat het wat beter gaat, veel plezier vandaag! @Mrs. O, lekker verwarrend idd. Gelukkig passen ze niet gelijk het beleid aan maar nemen ze het zekere voor het onzekere. Blijf je niet volledig onder begeleiding van de gyn? Aangezien je ook naar de vk moet. @Juffie, wat een dapper mens ben je toch! Fijn dat je kleintje nergens last van heeft en lekker doorgroeit! En fijn dat je zoveel hulp en steun krijgt! Gisteren naar de 9mb geweest. 2e jaar op rij voor mij Vorig jaar met mn moeder, nu met mn (ook zwangere) zusje. Vond het minder dan vorig jaar, minder stands met kleding (ik miste vooral de Lief! stand enorm!), veel grotere spullen zoals kinderwagens enz. Ik heb 1 setje kleding gekocht bij Billy&Lilly, zo schattig en toch stoer, zou zomaar het 1e setje voor na de bevalling kunnen worden! Heb geen foto gemaakt, maar dit is het, is dus jurkje met de legging en het mutsje. Billy & Lilly: Baby en kraamkado ** NEW **, jurkje Mara baby, Jurkje Mara Star pink - grey Verder bij KipKep nog de Woller en 3 blenkers. Bij de KRO (jaja zelfs die staan er) lid geworden. Kost 10 euro voor een jaar en kun je gelijk weer opzeggen (ga ik ook doen), kreeg je een heel leuk Nijntje boekje en een 40cm grote knuffel van Nijntje. Echt superleuk. Verder alleen wat klein spul, niet echt interessant. Vond het wel echt leuk om er heen te zijn geweest!
Leuk jurkje Bloesempje! Lekker fel roze, hou ik wel van Wat is een Woller en een blenker? Ja ik denk dat er wel mogelijkheden zijn hoor, tot nu toe nog geen last trouwens, denk dat het best wel eens te maken kan hebben gehad (achteraf gezien dus) met het idee dat ik afscheid moest nemen van mijn lieverdje. Toch best wel weer iets heftigs, zo'n paard krijgt toch een plekje in je hart. Zin in morgen, de pappa gaat éindelijk mijn beste vriendin + gezin ontmoeten. We gaan gezellig gourmetten. Hun dochtertje is bijna 4 jaar alweer, zo'n schatje
Dat zou idd een oorzaak kunnen zijn, maar het zou ook de spreekwoordelijke druppel kunnen zijn he, dus hou je toch maar een btje rustig Leuk, morgen, snap dat je ernaar uitkijkt! Gourmetten is dan ook een goede bezigheid zeg, lekker ontspannen en ongedwongen! Een Woller is een soort kersenpittenzak tegen buikkrampjes en Blenkers zijn een soort hydrofielluiers, maar dan extra lang en mooi (en duur). Was er gelijk verliefd op en was 3e gratis, dus ach. Je kunt ze trouwens op de site van KipKep vinden want als ik mijn eigen uitleg zo lees blijft het een btje vaag
Ik stap hier weer even in; te weinig energie gehad om echt goed te reageren. Oudste heeft hier vakantie, dus op vrije dagen hebben we geprobeerd van alles te doen. Sommige dingen vielen beetje in het water vanwege de regen, maar vandaag zijn ze met de opvang naar het bos en ziet het er hier vanachter het glas in ieder geval wel lekker uit... Bloesempje, cool jurkje hoor! Ik ben niet zo van roze, maar deze is wel lekker stoer tegelijkertijd. Ben ook wel benieuwd wat een woller en blenker zijn?! Wensmama, dat zou heel goed kunnen, denk ik. Heeft toch ook met spanning te maken en onrust in je lijf. En als je wil blijven fietsen, kan je nog proberen of je er 15 minuten over kan doen: dus juist lekker rustig aan fietsen alsof je aan het sight seeing-en bent Waarschijnlijk zit je namelijk in je race modus, zo op weg naar je werk, en dan kan dit misschien net het verschil maken. Mrs O, nog een laat welkom! En balen dat je ziek was op je vrije dagen. Inmiddels alweer wat herstellende dus, met gelukkig een relaxed rooster in het vooruitzicht. Wat doe je voor werk? Vandaag niet veel op het programma hier; vrije dag met een beetje thuis werken voor de gemiste productie afgelopen weken , terwijl de kinderen dus op de opvang zijn.
Ik sluit februari af met afspreken en open april! Dag meiden! Kom zojuist van de VK af.. alles was goed! Baarmoeder komt al tot mijn navel, dus kindje groeit goed! Bloeddruk was 100/60 dit keer, is elke keer weer anders! Maar was nog niets om mij zorgen over te maken. Verder verwijsbrief gehad voor het welbekende drankje....! Mag mij dus melden in het ziekenhuis dan 's ochtend om 8:00 pfff...! Zal later even inhoudelijk reageren! Afspraken VK en GYN Maart 2, Elita - VK 3, Famke1989 - Geslachtsbepalende echo 3, Bloesempje - Echo 4, Tatie - 20 weken echo + VK 5, Sillemie - VK + Geslacht 9, Tazzy - 20 weken echo 9, Wensmamma - 20 weken echo 10, Modra - 20 weken echo 10, Mrs O - VK 11, Nietverwacht - VK 13, Aowyn - VK 16, PMK - 20 weken echo 16, SYRV - 20 weken echo 16, Nietverwacht - 20 weken echo 16, Maleficent - 20 weken echo 16, Elita - 20 weken echo 16, Monique041982 - 20 weken echo 17, Sierra - 20 weken echo 19, Monique 041982 - VK 20, Aowyn - 20 weken echo 23, MamaNiess - 20 weken echo 23, Juffie2 - GUO 25, Bloesempje - 20 weken echo 26, Famke 1989 - 20 weken echo 27, Juffie2 - VK April 10, PMK - VK Uitgerekend: Juli: 30. Modra, 25 jaar, 1e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! 31. PMK, 27 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 1 Augustus 1. Wensje88 1. SYRV, 24 jaar, 2e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 2 Augustus 2. Sophietje11 2. Gelukkigemoeder, 28 jaar, 3e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! 2. Tazzy, 38 jaar, 1e kind, zkh, fv - ♥ meisje! 3 Augustus 3. Marjon 30 3. Tatie, 38 jaar, 3e kindje, zkh (?), bv - ♥ meisje! 3. Maleficent, 27 jaar, 4e kindje, zkh, bv - ♥ meisje! 4 Augustus 4. Nietverwacht, 21 jaar, 2 kindje, zkh, fv - ♥ jongen! 4. Elita, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv 5 Augustus 5. Wensmamma, 34 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 6 Augustus 6. Mrs O, 33 jaar, 1e kindje, zkh, bv - ♥ jongen! 7 Augustus 7. Aowyn, 31 jaar, 3e kind, ?, bv - ♥ jongen! 7. Sierra, 26 jaar, 1e kind, zkh, bv - ♥ jongen! 7. N80, 34 jaar, 3e kindje, zkh, bv 7. IlonavanH90, 1e kindje, zkh, bv 8 Augustus 8. KoosAtillaLuna, 30 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 10 Augustus 10. Monique041982, 32 jaar, 2 kindje, tb, bv - Vermoeden ♥ jongen! 10. eloveh, 24 jaar, 1e kindje 10. Juffie2, 38 jaar, 3e kindje, zkh, bv 11 Augustus 11. MamaNiess, 28 jaar, 2e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ meisje! 11. Dezelfde, 30 jaar, 1e kindje, zkh 11. Shiltje, 1e kindje 12 Augustus 12. Typfoudt, 26 jaar, 4e kindje, tb, bv - ♥ Verrassing! Vermoeden ♥ jongen! 12. Famke1989, 25 jaar, 1e kindje - Vermoeden ♥ jongen! 13 Augustus 13. Rhea90 - Vermoeden ♥ meisje! 14 Augustus 14. Joanniej14 14. LauieD, 32 jaar, 2e kindje, zkh, bv 14. Bloesempje, 28 jaar, 2e kind, zkh, bv - ♥ meisje! 15 Augustus 15. FlyingWings, 26 jaar, 1e kindje, zkh 15. Sillemie, 25 jaar, 1e kindje, zkh, bv - Vermoeden ♥ jongen! Sterretjes... Jullie zullen nooit vergeten worden... * Doornstruikje * MamaDeluxe5 * Annemie * Minieme1984 * Suzanneke * Devilduckie * Borelli * Lindaatje22 * Puk2015 * Magnolia83
Wat moeten toch veel mensen dat drankje drinken of lijkt het maar zo? Ik hoop maar dat ik het niet hoef te doen. Wanneer moet je het eigenlijk doen? Waar baseren ze dat op?
Ik moet hem met 24 weken doen. Ik heb zelf aangegeven dat ik dit graag wil. Zwangerschapssuiker komt heel erg in mijn familie voor, eigenlijk alle vrouwen die zwanger zijn geweest hebben het gehad. Daarnaast ook veel diabetisch in mijn fam, dus heb eigenlijk zelf meteen aangegeven dat ik er op getest wou worden. En al was het niet zo... dan nog zou ik het willen. Zekere voor het onzekere
Blijf idd onder controle bij de gyn. Maar voor mezelf toch bij de verloskundige in het ziekenhuis (dat wel )...want met mij is er op zich niets aan de hand (alleen de kleine heeft een hoger risico). Ik werk als verpleegkundige in de psychiatrie, op een opname afdeling voor oudere. Leuk werk maar moet de laatste tijd wel vaker tegen collega's zeggen dat ik bepaalde clienten niet wil doen (te zwaar of onvoorspelbaar), maar dat is geen probleem. Alleen wel...we hebben (alweer) noro op de afdeling..pfff. Paar weken terug 2 1/2 week dicht gezeten en nu weer...maar ik was als het goed is eerste slachtoffer van het personeel (met mijn o zo goede zwangere weerstand haha) anders had ik nu ook wel gezegd dat ik niet op deze afdeling wilde werken (maar volgens de artsen ben je een redelijke periode resistent). Maar ik moet zo gaan, heb een late dienst
@Wensmamma, bij een bepaald BMI (>30 volgens mij) moet je de suikertest doen aangezien je dan meer risico hebt op zwangerschapssuiker. Verder natuurlijk iedereen die om een andere reden meer risico loopt. Ik kan het niet aanbevelen (ik werd hondsberoerd van dat spul, kan nog misselijk worden als ik eraan denk) maar als het aangeraden wordt is het natuurlijk beter om het wel te doen. Werk ze Mrs. O! Pittig werk lijkt me! Wel afwisselend natuurlijk, maar idd af en toe risicovol. Ennuh, balen van die NORO...
Zwaar werk Mrs O ! Goed datj e zelf aangeeft wat je wel en niet wilt. Zou ik ook gedaan hebben! Ik heb nooit last van suiker gehad ook niet toen ik dik was, en nu zit mijn bmi toch wel onder de 30 gelukkig , maar omdat het zo veel voor komt bij mij in de fam val ik toch onder een 'risicogroep'.
Juffie Fijn dat de controle goed was! Wensmamma Gelukkig maar dat het niets ernstigs was. Liever een keer teveel dan een keer te weinig langs Bloesempje Leuke aankopen! Hier Enorm moe, dus duik er vroeg in vandaag. Gister avond kreeg ik om half 10 ineens hele erge specifieke rug pijn en dacht toen al oh-oh... Ja hoor... kwartier later pijn in mijn maag en trok helemaal door... GALSTEEN AANVAL! Bah!! Meteen naar bed gegaan en 2 paracetamol ingenomen tegen de pijn maar hielp weinig. Uiteindelijk om 2 uur 's nachts nam de pijn iets af en bleef het nog ongeveer een half uur na zeuren... Half drie dus eindelijk pijn vrij, enorme opluchting! Door de pijn natuurlijk klaar wakker, dus voor ik sliep was het ook na 3-en. Om 5 uur lag ik weer wakker! Pfff... wel weer in slaap gevallen na een tijdje maar om half 7 ging de wekker alweer Nu dus erg moe! Ga zo ff douchen, duik dan mijn bed in met een filmpje en sluit dan mijn oogjes